Ξεκίνησε πιλοτικά από την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020, η εικονική τάξη σύγχρονης (άμεσης) τηλεκπαίδευσης του τμήματος ΣΤ1 του σχολείου μας.
Σύνοψη
Αξιοποιώντας (αρχικά για συνεννόηση) την ομάδα Viber που έχουν οι μαθητές του τμήματος και ο δάσκαλός του Στράτος Κυριαζίδης από τον Οκτώβριο του 2018 και επειδή το τμήμα είναι μικρό, χρησιμοποιήθηκαν κατά σειρά οι εξής δωρεάν εφαρμογές:
- το Google Hangouts που έχει όριο 10 συμμετεχόντων
- το Jitsi Meet που δεν έχει όριο αλλά δεν τα βγάζει πέρα με πολλούς συμμετέχοντες
- και τελικά το Zoom που έχει όριο 45 λεπτών αλλά σου επιτρέπει να ξανασυνδεθείς
Όλες οι εφαρμογές δουλεύουν σε υπολογιστή, κινητό και τάμπλετ, δείχνουν τους συμμετέχοντες σε μικρογραφίες ζωντανής ροής ενώ και όταν κάποιος μιλάει, καταλαμβάνει αυτόματα το κεντρικό μέρος της οθόνης. Παράλληλα, μέσω viber, ανταλλάσσονται αρχεία, σύνδεσμοι και δεδομένα.
Διαδικασία
- Το σύστημα σχεδιάστηκε (και τροποποιήθηκε όπου χρειάστηκε) πάνω στις ανάγκες των παιδιών και βάσει των τεχνικών δυνατοτήτων που υπήρχαν στα σπίτια τους: Συσκευές και ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
- Το πρωί κάθε εργάσιμης μέρας ο δάσκαλος στέλνει μέσω viber στα παιδιά το πρόγραμμα της μέρας (που είναι αυτό που ίσχυε στο σχολείο για τα μαθήματα δασκάλου) με την εξής μορφή:
=========================================
19-3-2020
—————————————–
Καλημέρα! Σήμερα θα κάνουμε:
* Γλώσσα: Σελίδες 30-33
* Φυσική από το βιβλίο: Σελίδες 108-109
L Φυσική από το Τ.Ε.: Σελίδες 154-155
* Ιστορία: Σελίδες 126-129
* Γεωγραφία από το βιβλίο: Σελίδες 115-118
L Γεωγραφία από το Τ.Ε.: Σελίδα 49
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Υλικό Φυσικής: https://youtu.be/EudQGjtb7hE
Υλικό Ιστορίας: https://youtu.be/b0SUD14KYUs
Υλικό Γεωγραφίας: https://earth.google.com/web/@34.07133831,89.83485476,….
=========================================
- Στις 12 το μεσημέρι, στέλνει πρόσκληση στα παιδιά και αυτά συνδέονται με ζωντανή εικόνα και ήχο μέσω υπολογιστών ή κινητών. Δύο από τα παιδιά μπαίνουν στην “τάξη” από τον ίδιο υπολογιστή για τεχνικούς λόγους.
- Όλοι ακούν από ακουστικά για να μην υπάρχει ηχώ. Όταν κάποιο παιδί διαβάζει κάτι, οι υπόλοιποι κλείνουν τα μικρόφωνά τους.
- Ο δάσκαλος απευθύνεται στα παιδιά πάντα με το όνομά τους (και όχι ‘ο επόμενος’ κλπ) ενώ τα παιδιά ζητούν το λόγο λέγοντας επίσης το όνομά τους (ή πετάγονται…). Γίνεται κανονικά παράδοση, εξέταση και συζήτηση. Όταν θέλει να δείξει κάτι, απλώς γυρίζει το κινητό του στην οθόνη του υπολογιστή.
- Όταν υπάρχουν γραπτές εργασίες, τα παιδιά τις φωτογραφίζουν και τις στέλνουν στο δάσκαλο. Αν κάποιο παιδί δεν έχει το βιβλίο του, ο δάσκαλος του στέλνει τις συγκεκριμένες σελίδες σε pdf.
- Το μάθημα κρατάει περίπου δύο ώρες και γιατί είναι μεσημέρι και γιατί τόσο περίπου κρατάει η μπαταρία των περισσότερων κινητών σε βιντεοδιάσκεψη.
Εντυπώσεις
Τα παιδιά δείχνουν να αποζητούν αυτήν την καθημερινή οπτική και ακουστική επαφή (όπως και οι γονείς τους που διευκολύνουν τα μέγιστα τη διαδικασία) διότι προσφέρει οικειότητα και δυνατότητα να μιλήσουν για τους φόβους και τις αγωνίες του (Έβρος, κορωνοϊός). Οι εφαρμογές γραπτού και φωνητικού chat (viber, messenger κλπ) δεν το πετυχαίνουν αυτό.
Παράλληλα δοκιμάζουμε και άλλες πλατφόρμες σύγχρονης διδασκαλίας, όπως teams, skype, το meetings του Π.Σ.Δ., το σύστημα Cisco Webex Meetings (που μάλλον θα χρησιμοποιηθεί μόνον απ’ τη Δευτεροβάθμια) αλλά και ασύγχρονης όπως αυτές που υιοθέτησε το Υ.ΠΑΙ.Θ. : η-τάξη και e-me.
Ο δάσκαλος του τμήματος
Στράτος Κυριαζίδης
Τελευταία επεξεργασία: 29-3-2020