Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας συνθέτει και ζωγραφίζει για το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ολοκληρώθηκε το «2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο» του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης».

Στις φετινές εκδηλώσεις συμμετείχε για άλλη μια φορά το 5ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, όπου μαθητές και μαθήτριες συνθέτουν και ζωγραφίσουν γα τους μαθητές του Ζωγραφείου Λυκείου Κωνσταντινούπολης, με αποστολή εικαστικών έργων ιστορίας και πολιτισμού, των μαθητών και μαθητριών του, χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στα σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας και συνεχίζοντας τη συνεργασία των σχολείων, που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2023.

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, ως το πρώτο σχολείο του Νομού μας που εντάχθηκε στο Εθνικό Δίκτυο Συνεργασίας σχολείων, που συνδιοργανώνουν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης υπό την Υψηλή Σκέπη της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου, κ.κ. Βαρθολομαίου και υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., συμμετείχε για δεύτερη χρονιά στο Μαθητικό Συνέδριο που οργανώθηκε φέτος, από τις 26 έως τις 30 Μαρτίου 2025 στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, με την ευγενική φιλοξενία του Διευθυντή του Ζωγραφείου Λυκείου Κωνσταντινουπόλεως, κ. Ιωάννη Δεμιρτζόγλου.

Μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης και των τμημάτων Δ1 και ΣΤ2 του σχολείου, υπό την παιδαγωγική και εκπαιδευτική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, στα πλαίσια των μαθημάτων της Ιστορίας, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, των Εικαστικών, καθώς και του Προγράμματος Δράσεων Ενεργού Πολίτη, δημιούργησαν ψηφιδωτό με τη σημαία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, συνέθεσαν ποίημα για τις τρεις πόλεις της καρδιάς τους, τη Δράμα, τη Θεσσαλονίκη και την Κωνσταντινούπολη, το οποίο αποτύπωσαν σε πάπυρο, και φιλοτέχνησαν πίνακα ζωγραφικής με τη μορφή του τελευταίου Μητροπολίτη Κωνσταντινουπόλεως, Αγίου Χρυσοστόμου. Ερεύνησαν και μελέτησαν, για ιστορικά γεγονότα, μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, τον Βυζαντινό πολιτισμό, τη συνεισφορά του στα γράμματα και τις τέχνες, καθώς και τους δεσμούς της Ορθοδοξίας με την ιστορία του λαού μας και της Δράμας μας.

Τα 3 έργα των μαθητών και μαθητριών φιλοξενήθηκαν στην Έκθεση εικαστικών δημιουργιών που οργανώθηκε κατά το Μαθητικό Συνέδριο, στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, αποκομίζοντας τον θαυμασμό και τα συγχαρητήρια της Εκπαιδευτικής και Σχολικής Κοινότητας.

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας στηρίζει και ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών/-ητριών και εκπαιδευτικών του, σε καινοτόμες δράσεις, πρωτοβουλίες και εκπαιδευτικά προγράμματα, που ανοίγουν λεωφόρους γνώσης, πολιτισμού, ομαδοσυνεργατικών εκπαιδευτικών εμπειριών, δημιουργικής μάθησης και  έκφρασης, διαπολιτισμικής επικοινωνίας.


Πασχαλινό παιχνίδι αυγών

Σήμερα, στις 9 Απριλίου 2025, οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου έπαιξαν με τους συμμαθητές τους το παιχνίδι των κρυμμένων αυγών. Οι ίδιοι οι μαθητές έφεραν από το σπίτι τους αυγά, στη συνέχεια τα έκρυβαν ανά ομάδες και οι υπόλοιποι έψαχναν να τα ανακαλύψουν. Με τον τρόπο αυτό διασκέδασαν, αναπαριστώντας ένα πολύ αγαπημένο στα παιδιά αγγλικό έθιμο. Το παιχνίδι πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών, με συντονίστρια την κ Κασάπη Ευδοκία, εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου, καθώς και τη βοήθεια των υπολοίπων εκπαιδευτικών.


Ενδοσχολικές επιμορφώσεις από τη ΔΡΑΣΗ

Την Τρίτη 8 Απριλίου ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων μια σειρά Βιωματικών Εργαστηρίων όπου παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας από το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας “ΔΡΑΣΗ” κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους με τα εξής θέματα: Βελτίωση βασικών δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης (13/3/2025), Θέτοντας όρια στη Σχολική Κοινότητα (18/3/2025) και Κοινωνική Ένταξη – Συνεργασία (8/4/2025).

Για δεύτερη χρονιά είχαμε τη χαρά να έχουμε τη στήριξη της κ. Μάρθας Τζάφου, κοινωνική λειτουργός του φορέα, η οποία προσέγγισε ζητήματα που αφορούν τη σχολική ζωή, την ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση μαθητών και εκπαιδευτικών και την καλλιέργεια ενός θετικού κλίματος στο σχολείο. Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την άψογη συνεργασία και ευελπιστούμε σε συνέχιση των πολύτιμων δράσεων.


Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, 3 Απριλίου – Δ2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου όπου γιορτάζεται στις 3 Απριλίου φιλοξενήσαμε στην τάξη μας τους μικρούς μας φίλους του Α1 Τμήματος και τους παρουσιάσαμε το βιβλίο “Ο πράσινος λύκος” του Renѐ Gouichoux, εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, που τόσο πολύ μας άρεσε!

Ο Ραούλ, ο ήρωας της ιστορίας μας έτυχε να έχει πράσινο χρώμα, γεγονός που τον οδηγεί σε περιπέτειες μιας και κάνει ό,τι περνάει από το μυαλό του για να γίνει γκρι και φυσικά αποδεκτός από την παρέα των γκρίζων λύκων που τον χλευάζουν. Πάντα όμως κάτι πάει στραβά…. Ώσπου μια μέρα συναντάει μια όμορφη νεράιδα….

Μέσω του βιβλίου μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, τον κοινωνικό ρατσισμό και την αυτοεκτίμηση. Εντοπίσαμε πως όλοι μας είμαστε διαφορετικοί και συγχρόνως μοναδικοί. Άλλοι έχουν καστανά μαλλιά, άλλοι ξανθά, άλλοι μαύρα…. Άλλοι είναι ψηλοί και άλλοι πιο κοντοί…. Έχουμε διαφορετικές συνήθειες, προτιμήσεις, ενδιαφέροντα, χαρίσματα…. Μα όλα αυτά είναι φυσιολογικά και κανονικά!!!

Η διαφορετικότητα είναι σαν ένα παζλ. Όλα τα κομμάτια είναι διαφορετικά αλλά όταν τα βάλουμε όλα τα κομμάτια μαζί φτιάχνουμε κάτι υπέροχο!!! Ας αγαπήσουμε λοιπόν τον εαυτό μας και ας αγκαλιάσουμε ο ένας τον άλλον όπως είναι…. Και ο κόσμος μας θα γίνει πολύ όμορφος σαν το ουράνιο τόξο με τα τόσα του χρώματα!!!

Οι μαθητές στη συνέχεια με μεράκι ζωγράφισαν τον πράσινο λύκο και έγραψαν τις σκέψεις τους. Αντάλλαξαν αναμνηστικά δωράκια και στο τέλος οι μεγαλύτεροι μαθητές δάνεισαν με χαρά στους μικρούς μαθητές αγαπημένα τους βιβλία που έφεραν από τις βιβλιοθήκες των σπιτιών τους.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ: Βέρρου Αικατερίνη


“Ελάτε να φάμε υγιεινά στο Σαρακοστιανό Τραπέζι του 5ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας”

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την  Τετάρτη 2 Απριλίου, η εκδήλωση του 5ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας με τίτλο «Ελάτε να φάμε υγιεινά στο Σαρακοστιανό Τραπέζι του Σχολείου μας». Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τη Διεύθυνση του Σχολείου, καθώς και τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, με σκοπό να προάγουμε την αξία ενός υγιεινού τρόπου ζωής και να ενισχύσουμε τη σημασία της νηστείας της Σαρακοστής στην ελληνική παράδοση.

Η εκδήλωση ξεκίνησε το πρωί με την προετοιμασία ενός πλούσιου και υγιεινού σαρακοστιανού τραπεζιού, στο οποίο συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γευτούν παραδοσιακά νηστίσιμα πιάτα που περιλάμβαναν φρέσκα λαχανικά, φρούτα, ελιές, ξηρούς καρπούς, αρτοπαρασκευάσματα, σαλάτες, φασόλια και άλλα θρεπτικά και υγιεινά τρόφιμα και εδέσματα, τα οποία προάγουν την ευεξία και την υγεία. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας ήταν να ενημερώσουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και να τους ενθαρρύνουμε να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Η υγιεινή διατροφή αποτελεί βασικό πυλώνα της καθημερινής μας ευεξίας. Ένα θρεπτικό πρωινό, γεμάτο βιταμίνες, μέταλλα και ενέργεια, είναι το θεμέλιο για μια παραγωγική και υγιή ημέρα. Τα οφέλη του υγιεινού πρωινού είναι πολλαπλά, καθώς ενισχύει τη συγκέντρωση, την πνευματική διαύγεια, την ενέργεια και τη γενικότερη ευεξία των παιδιών, προάγοντας έτσι μια πιο αποτελεσματική μάθηση και υγιή ανάπτυξη. Η εκδήλωσή μας,  ανέδειξε τη σημασία της υγιεινής διατροφής από νωρίς το πρωί και την ανάγκη να δώσουμε στα παιδιά μας τα κατάλληλα εφόδια για μια ημέρα γεμάτη ζωντάνια και ενέργεια.

Μέσα από την εκδήλωσή μας, τονίστηκε επίσης, η αξία της νηστείας της Σαρακοστής στην ελληνική παράδοση. Η νηστεία δεν είναι απλά μια θρησκευτική διαδικασία, αλλά και μια ευκαιρία για αποτοξίνωση και ανανέωση του σώματος και του πνεύματος. Στη διάρκεια της Σαρακοστής, οι παραδοσιακές σαρακοστιανές συνταγές προσφέρουν μια πλούσια γκάμα υγιεινών και θρεπτικών τροφίμων που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνοντας τη σωματική και ψυχική υγεία.

Η Σαρακοστή, πέρα από το θρησκευτικό της νόημα, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για την καλλιέργεια υγιεινών διατροφικών συνηθειών, οι οποίες είναι σημαντικές για την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών μας. Η εκδήλωση αυτή, που αποτέλεσε και ένα μάθημα διατροφικής συνείδησης, φώτισε τη σημασία της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας και την ανάγκη για τη διατήρηση των υγιεινών διατροφικών συνηθειών της Σαρακοστής.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και την υποστήριξη τους, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, τον κ. Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, κ. Αθανάσιο Διαλεκτόπουλο,  καθώς  και στελέχη της Διεύθυνσης, που μας τίμησαν με την παρουσία τους στο σχολείο μας.

Με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών, η εκδήλωση στέφθηκε με επιτυχία και απέδειξε τη δύναμη της κοινότητας και τη σημασία της συνεργασίας για την προώθηση των υγιεινών διατροφικών συνηθειών και της παράδοσης.

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας δεσμεύεται να συνεχίσει να οργανώνει τέτοιες εκδηλώσεις που προάγουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της ελληνικής παράδοσης, δημιουργώντας ένα υγιές, ποιοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον μάθησης για τα παιδιά μας.

Η Διευθύντρια του 5ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας

Αναστασία Γαλανού


Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Καλλιεργώντας την Αυτοπεποίθηση των Μαθητών – Στρατηγικές και Εργαλεία για Εκπαιδευτικούς”, 1 Απριλίου 2025

Την Τρίτη 1 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Καλλιεργώντας την Αυτοπεποίθηση των Μαθητών – Στρατηγικές και Εργαλεία για Εκπαιδευτικούς”. Εισηγήτρια ήταν η κ. Βέρρου Αικατερίνη, εκπαιδευτικός ΠΕ70 του σχολείου.

Στο πρώτο μέρος της εισήγησης διασαφηνίστηκαν οι ορισμοί της αυτοπεποίθησης, της αυτοεκτίμησης και της αυτογνωσίας και στη συνέχεια επισημάνθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης καθώς και οι γενικοί τρόποι με τους οποίους ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των μαθητών του.

Στο δεύτερο μέρος της εισήγησης παρουσιάστηκαν δραστηριότητες και παιχνίδια που μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί μέσα στην τάξη με στόχο την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών τους.

Βασικός στόχος του σχολείου μας είναι οι μαθητές μας να αισθάνονται σημαντικοί, ικανοί και να πιστεύουν στον εαυτό τους. Να είναι τα παιδιά που θα τολμήσουν να μάθουν και να εξερευνήσουν.


Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

«Play is often talked about as if it were a relief from serious learning.

               But for children play is serious learning».

Carl Rogers

Η 27η Μαρτίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου. Με αφορμή, λοιπόν, αυτή τη γιορτή, θα ήθελα να σας παρουσιάσω αδρομερώς τι κάνουμε σε ένα μάθημα θεατρικής αγωγής και πώς αυτές οι δράσεις συμβάλλουν στην ψυχοπνευματική ανάπτυξη των παιδιών.

eik 1

Πολύχρωμα πανιά, καπέλα, μπογιές, μουσική, παραμύθια… Αυτά είναι κάποια από τα υλικά του θεατρικού παιχνιδιού.

eik. 2

Το  θεατρικό παιχνίδι στοχεύει στην ανάπτυξη της φαντασίας των παιδιών, στην έκφραση των συναισθημάτων, στην ανάδυση και υποστήριξη των ικανοτήτων τους και την ενθάρρυνση της δημιουργικής σκέψης. Προσφέρει νέους τρόπους προσέγγισης της γνώσης και προωθεί τη συνεργατική μάθηση.

eik 3

 

Με βιωματικό κι ευχάριστο τρόπο, μέσα από ομαδικά παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, δραματοποιήσεις και εικαστικές κατασκευές, οι μαθητές-τριες γνωρίζουν καλύτερα τις κλίσεις και τις επιθυμίες τους, καλλιεργούν το συλλογικό πνεύμα και μαθαίνουν να μην πληγώνουν συναισθηματικά τους άλλους, διοχετεύοντας θετικά συναισθήματα και εκτονώνοντας την περίσσεια ενεργητικότητά τους.

eik 4

 

Διαμορφώνουν, επίσης, αισθητική αντίληψη, μέσα από την επαφή με έργα τέχνης (μουσική, ζωγραφική, λογοτεχνία), και δημιουργούν πρωτότυπα καλλιτεχνικά έργα, γεγονός που τους προσφέρει ικανοποίηση και τονώνει την αυτοπεποίθησή τους. Έτσι, έχουν την ευκαιρία να ζήσουν κάποιες όμορφες στιγμές στον χώρο του ονείρου κι από εκεί να αποκομίσουν σημαντικές εμπειρίες με τις οποίες θα ομορφύνουν την καθημερινότητά τους.

 

eik 5

 

 

Μαρίνα Βασιλειάδου

Θεατρολόγος – φιλόλογος


Cinematherapy – Δ΄ Τάξη

Την Πέμπτη 27 Μαρτίου τα δύο τμήματα της Δ΄ Τάξης υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Cinematherapy για τα σχολεία της Δράμας», που επιμελείται το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Οι μαθητές παρακολούθησαν δύο προεπιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους: “Laika and Nemo” και “Μέρα και Νύχτα”, με κεντρικό τους θέμα τη Φιλία. Στη συνέχεια με τη καθοδήγηση της συντονίστριας του προγράμματος προβληματίστηκαν σχετικά με τις ταινίες και με βιωματικό τρόπο εξερεύνησαν τη σημασία της φιλίας, κατανόησαν την αξία της συνεργασίας και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους.

Το πρόγραμμα Cinematherapy συνδυάζοντας την τέχνη με την εκπαίδευση και τη συναισθηματική ανάπτυξη, εντυπωσίασε τους μαθητές μας και τους προίκισε με νέες μαθησιακές εμπειρίες.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βέρρου Αικατερίνη, Τόλκα Ευανθία

 


Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Στρατηγικές αποτελεσματικής διαφοροποιημένης διαπολιτισμικής διδασκαλίας “, 20 Μαρτίου 2024

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Στρατηγικές αποτελεσματικής διαφοροποιημένης διαπολιτισμικής διδασκαλίας”. Εισηγήτριες ήταν η κ. Γαλανού Αναστασία και η κ. Κασάπη Ευδοκία, εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου. Η επιμόρφωση προγραμματίστηκε με αφορμή την ανάγκη πολλαπλασιασμού των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του διήμερου  συνεδρίου πολυγλωσσίας, που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου στις 17 και 18 Οκτωβρίου 2024, στην Αλεξανδρούπολη, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και ECML, με τίτλο “Supporting multilingual classrooms”,το οποίο παρακολούθησαν οι εισηγήτριες.Ευχαριστούμε πολύ την κ Αναστασία Παναγιωτίδου, Σύμβουλο Αγγλικής Γλώσσας Έβρου και Καβάλας, για την παρουσία της κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης.

 


22 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ – Δ2

Με το σύνθημα “Μη σπαταλάς το νερό για να μην το στερηθείς αύριο”, ο ΟΗΕ καθιέρωσε την 22α Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα υπενθύμισης της σημασίας του νερού στην ανθρωπότητα αλλά και ευαισθητοποίησης για το πολυτιμότερο αγαθό της φύσης.

Οι μαθητές του Δ2 τμήματος του σχολείου μας μέσα από τη διδασκαλία του κεφαλαίου “Το νερό, πολύτιμες σταγόνες” της Μελέτης Περιβάλλοντος, αναγνώρισαν την αναγκαιότητα του νερού στη ζωή μας, εξοικειώθηκαν με την περιγραφή του κύκλου του νερού, εντόπισαν το πρόβλημα που δημιουργείται από την άλογη κατανάλωση του νερού και εν κατακλείδι συζήτησαν τρόπους και πρακτικές που μπορούν να υιοθετήσουν για την εξοικονόμηση του νερού.

Απόρροια όλης της διδασκαλίας ήταν η ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικής υπευθυνότητας και η δημιουργία της δικής τους αφίσας με κεντρικό τους σύνθημα “Κάθε σταγόνα μετράει”, μέσω της οποίας παρουσιάζουν τους τρόπους εξοικονόμησης του νερού.

Έτσι λοιπόν οι μαθητές του Δ2 γίνονται “οι ήρωες” της αλλαγής αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην εξοικονόμηση του νερού και προκαλούν όλη τη σχολική κοινότητα να κάνει το βήμα προς τη φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βέρρου Αικατερίνη

 


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση