Μαζί με τον Ιούνιο ήρθε και το τέλος και αυτής της σχολικής χρονιάς.
Μια χρονιά γεμάτη με όμορφες στιγμές, κατασκευές από τα χεράκια των παιδιών, τραγούδι και χορό.
Τραγουδήσαμε…
Με ένα ποίημα και με ένα χορευτικό τραγούδι, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας, την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, παρέλαβαν τους φακέλους με τις εργασίες τους και τα αναμνηστικά τους.
Ευχόμαστε στα νήπια μας να συνεχίσουν να πετάνε ψηλά!
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή, να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμάτων στη καθημερινή ζωή.
1ο Εργαστήριο: «Μοιράζομαι με την ομάδα αυτά που γνωρίζω»
Ξεκινήσαμε ακούγοντας μια υπέροχη μουσική για τη θάλασσα και είπαμε όλοι τις θαλασσινές λέξεις που μας ήρθαν στο μυαλό.
Στη συνέχεια αυτές οι θαλασσινές λέξεις έγιναν παιχνίδι και συγκεκριμένα “παντομίμα”, όπου κάθε παιδί κρατώντας ένα ρολό χαρτιού, έδειχνε με το σώμα του τη θαλασσινή λέξη που είχε σκεφτεί.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον βυθό της θάλασσας και ζωγραφίσαμε τις δικές μας φανταστικές ζωγραφιές περιγράφοντας μια μικρή ιστορία.
Στις ζωγραφιές των παιδιών τα ψαράκια και τα ζώα της θάλασσας ζουν χαρούμενα και παίζουν με τους φίλους τους στο βυθό.
Φτιάξαμε τον δικό μας βυθό με πλαστελίνη…
Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα; Τα ζωάκια της θάλασσας δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα και κινδύνους;
2ο Εργαστήριο:«Ανησυχία στο βυθό…ερευνούμε, καταγράφουμε, βγάζουμε συμπεράσματα»
Και τότε ήρθε ο προβληματισμός μέσα από το παραμύθι: “Μια θάλασσα πλαστικά”…
…και είδαμε βιντεάκια για τη μόλυνση της θάλασσας.
Έτσι, τα παιδιά συζήτησαν στην παρεούλα αν θεωρούν καλό ή κακό να υπάρχουν απορρίματα στις θάλασσες και τις ακτές και πώς αυτά επηρεάζουν τα ζωάκια που ζούν εκεί.
Ενδεικτικά τα παιδιά είπαν πως είναι κακό γιατί:
Πεθαίνουν τα ζώα
Μπορεί να μπει μια σακούλα πλαστική στο κεφάλι τους
Μπορεί να φάνε καταλάθος ένα πλαστικό και να πονάει η κοιλιά τους
Βρωμίζει η θάλασσα
Και έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ομαδικό κολάζ στο οποίο αναπαραστήσαμε μια καθαρή και μια βρώμικη θάλασσα με πράγματα που βρήκαμε στην τάξη. Τα παιδιά ζωγράφισαν με όμορφα χρώματα τα ζωάκια που ζουν στη καθαρή θάλασσα και αντίστοιχα με σκούρα χρώματα τα ζωάκια που ζουν στη βρώμικη.
Κατασκευάσαμε το δικό μας χταποδάκι που ταλαιπωρείται σε μια τέτοια βρώμικη θάλασσα
3ο Εργαστήριο:«Για ένα πλαστικό καλαμάκι…αναζητούμε και προτείνουμε λύσεις»
Τα παιδιά, λόγω της ανησυχίας τους για τα απορρίματα στη θάλασσα, αποφάσισαν να σκεφτούν και να μελετήσουν έντυπο υλικό αλλά και εκπαιδευτικά βίντεο ώστε να διερευνήσουν τί θα μπορούσε να γίνει ώστε να μειωθούν τα απορρίματα στη θάλασσα.
Μέσα από τον προβληματισμό αυτό και κάποιες ενδεικτικές ερωτήσεις όπως:
Τί είναι σκουπίδια;
Έχετε δει ποτέ σκουπίδια πεταμένα κάτω;
Που πάνε τα σκουπίδια όταν τα πετάμε;
…καταλήξαμε στην Ανακύκλωση και σ’αυτό μας βοήθησαν οι πίνακες αναφοράς αλλά και το βίντεο
Συμφωνήσαμε ότι:
“Η ανακύκλωση είναι ένας μαγικός τρόπος να χρησιμοποιούμε ξανά πράγματα παλιά ή πράγματα που δεν χρειαζόμαστε ώστε να μένει η γη μας καθαρή”
Και ότι για να βοηθήσουμε τη θάλασσα να μένει καθαρή πρέπει:
Να κάνουμε ανακύκλωση σε γυαλί, πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο
Να χρησιμοποιούμε πράγματα που είναι πολλαπλών χρήσεων όπως τσάντες υφασμάτινες, καλαμάκια γυάλινα ή μεταλλικά.
Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στα οργανικά απορρίματα με αφορμή το παραμύθι: Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια, το οποίο διαβάσαμε εδώ:
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το πώς τα υπολείμματα φαγητού είναι τόσο χρήσιμα για τα φυτά.
Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί τον Ήλιο της Ανακύκλωσης
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να βρεί πράγματα που ανακυκλώνονται από φυλλάδιο super market και να τα κολλήσει σε κάθε ακτίνα του ήλιου. Οι ομάδες χωρίστηκαν στις κατηγορίες: πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο, χαρτί και οργανικά απορρίματα.
Γράψαμε και ένα σύνθημα στον ήλιο μας:
“Ανακυκλώνω κάθε μέρα, για να λάμπει η Γη σαν μέρα”
Επηρεασμένοι λοιπόν από την ανακύκλωση παίξαμε το παιχνίδι: “Τα καπάκια λένε ιστορίες”
Στόχος του παιχνιδιού αυτού ήταν να μάθουν τα παιδιά την επαναχρησιμοποίηση και ότι κάθε αντικείμενο έχει αξία.
Έτσι, χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν πλαστικά καπάκια και μαρκαδόρους και ζωγράφισαν σε αυτά πρόσωπα ή σύμβολα με σκοπό να φτιάξουν ιστορίες και να τις διηγηθούν στους υπόλοιπους.
Την Τρίτη 1ο Ιουνίου, οι μαθητές/τριες των Νηπιαγωγείων μας πραγματοποίησαν επίσκεψη γνωριμίας με τους χώρους και τα πρόσωπα καθώς και με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις δραστηριότητες του Δημοτικού Σχολείου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση των νηπίων στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Ευχαριστούμε πολύ τις Διευθύντριες των συστεγαζόμενων 57ο και 61ο Δημοτικών Σχολείων Αθηνών, καθώς και τους δασκάλους για την όμορφη αυτή φιλοξενία!
Με μεγάλη χαρά πραγματοποιήσαμε την καλοκαιινή γιορτή του σχολείου μας
την Δευτέρα 26 Μαϊου στις 18:30 στην αυλή μας.
Η φετινή μας γιορτή είχε τίτλο: “Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ“, μια ιστορία που συμμετείχαν όλοι οι ήρωες των παιδικών μας παραμυθιών, οι οποίοι σε αυτόν τον κήπο φυτεύουν τα δροσερά λουλούδια τους, την αγάπη, την αλληλεγγύη, τη φιλία, τη δικαιοσύνη και πολλές ακόμη αρετές και συναισθήματα που πηγάζουν από τις διδακτικές ιστορίες των παραμυθιών.
Όλοι μας, γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί καμαρώσαμε τα παιδιά μας που με τον ενθουσιασμό, την αγάπη και τη δημιουργικότητα που τα διακατέχει, τραγούδησαν, χόρεψαν και είπαν τα ποιήματά τους.
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας.
1ο Εργαστήριο: «Το Συμβούλιο της τάξης»
Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός. Ενδεικτικές ερωτήσεις:
Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;
Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;
Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;
Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
Εξαιρούνται των κανόνων τα μικρά παιδιά;
Έτσι, στη συνέχεια κάναμε έναν πίνακα ταξινόμησης των τρόπων μετακίνησής μας, ο οποίος θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και για τα εργαστήρια που ακολουθούν.
2ο Εργαστήριο:«Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»
Διαβάσαμε το παραμύθι: “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ”
Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μάθαμε τα σήματα και συζητήσαμε για την χρησιμότητά τους.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το βίντεο:”Μαθαίνω τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας-Κυκλοφοριακή Αγωγή”.
Προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που είδαμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται μέσα από το παιχνίδι των ερωτήσεων:
Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο;
Μπορούμε να το «διαβάσουμε»;
Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο;Eπιτρέπει ή απαγορεύει;
Τι σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο τρίγωνο;
Τι σηματοδοτεί τοSTOPκαι τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;
Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;
Ποια είναι η χρησιμότητα των παράλληλων λευκών γραμμών που υπάρχουν στους δρόμους;
Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν τις βλέπουν;
Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν βλέπουμε τις λευκές γραμμές;
Με ποιο τρόπο χωρίζονται τα δύο ρεύματα οδήγησης στους δρόμους;
Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα;
Tι σχήμα έχουν;
Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τονΓρηγόρη (Πράσινο). Τι σηματοδοτούν;
Για να δούμε αν εμπεδώσαμε την νέα γνώση, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια στον υπολογιστή,
και φτιάξαμε τις δικές μας πινακίδες οδικής κυκλοφορίας
3ο Εργαστήριο:«Η σημασία των κανόνων»
Σ’αυτό το εργαστήριο,συζητήσαμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε πριν διασχίσουμε το δρόμο και τους καταγράψαμε σε έναν πίνακα:
• Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω. • Κοιτάζω αριστερά. • Κοιτάζω δεξιά. • Ξανακοιτάζω αριστερά. • Ξανακοιτάζω δεξιά. • Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο. • Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών. • Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.
Εκτός από επιβάτες όμως είμαστε και οδηγοί. Έτσι, ακούσαμε το παραμύθι: “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας”.
Με αφορμή το παραμύθι συζητήσαμε πως οδηγούμε σωστά το ποδήλατο, τι πρέπει να φοράμε και ποιους κανόνες οδικής συμπεριφοράς πρέπει να ακολουθούμε για να είμαστε ασφαλείς .
4ο Εργαστήριο:”Αν ήταν αλλιώς…”
Παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια της τάξης, εικόνες οδικών ατυχημάτων και τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς μπορεί να συνέβη ένα ατύχημα. Αναρωτηθήκαμε αν τα συναισθήματά μας μπορούν να επηρεάσουν την συμπεριφορά ενός οδηγού/πεζού/ποδηλάτη.
Με αφορμή την παραπάνω συζήτηση, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα θεατρικό παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει ένα τροχαίο ατύχημα μέσα από την μίμηση ρόλων.
Έπειτα, μέσα από την συζήτηση μεταξύ τους, σκέφτηκαν και αποφάσισαν για το τί έπρεπε να έχει γίνει ώστε να μην συμβεί το ατύχημα, ενώ παράλληλα μιλήσαμε για την σημασία που έχει να φοράμε ζώνη ασφαλείας και τα παιδιά να κάθονται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου. Σημαντικό είναι επίσης οι πεζοί να τηρούν και αυτοί τους κανόνες για την αποφυγή ατυχημάτων.
5ο Εργαστήριο:«Τα χρώματα των φαναριών»
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο, εστιάσαμε στην εκμάθηση κανόνων του σωστού πεζού και του σωστού οδηγού μέσα από τους φωτεινούς σηματοδότες. Γνωρίσαμε έτσι παραπάνω τον “Σταμάτη” και τον “Γρηγόρη” και συνδέσαμε τα χρώματα των φαναριών με τις λέξεις: ΣΤΑΜΑΤΩ-ΠΕΡΙΜΕΝΩ-ΠΡΟΧΩΡΩ, μέσα από φύλλα εργασίας:
Γράψαμε τις λέξεις: ΣΤΑΜΑΤΗΣ και ΓΡΗΓΟΡΗΣ με τα κατάλληλα χρώματα
και απαντήσαμε σε ενδεικτικές ερωτήσεις όπως:
Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο;
Τι κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (ο Γρηγόρης) αναβοσβήνει;
Τραγουδήσαμε:
Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να παίξουμε το παιχνίδι με φανάρι: τα παιδιά «κυκλοφορούν» σαν οχήματα στην αυλή του σχολείου και ένα παιδί είναι το φανάρι. Όταν δείξει το φανάρι με το πράσινο χρώμα, τα αυτοκίνητα προχωράνε, όταν δείξει το πορτοκαλί χρώμα επιβραδύνουν και όταν δείξει το κόκκινο σταματάνε επιτόπου.
Τέλος, κατασκευάσαμε τους δικούς μας αυτοκινητόδρομους με κινούμενα αυτοκίνητα.
Την ‘Aνοιξη στην τάξη μας την υποδεχτήκαμε με λουλούδια, πεταλούδες, έντομα και χρώματα!
Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά για τις γνώσεις τους και όλες αυτές τις αλλαγές που παρατηρούν όταν έρχεται η Άνοιξη και τα καταγράψαμε.
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της Picu Picu μάθαμε και περισσότερα πράγματα για τις αλλαγές και όλα αυτά που μας φέρνει η άνοιξη.
Αυτά που μάθαμε, ήταν η έμπνευσή μας και για ανοιξιάτικες κατασκευές:
Παιχνίδια μνήμης
Αλλά και να παρατηρήσουμε παραπάνω τα λουλούδια…
και τα μέρη που το καθένα αποτελείται, μιλώντας πιο αναλυτικά για το κάθε μέρος του ξεχωριστά και το πόσο πολύτιμα είναι όλα για να μπορεί το φυτό μας να μεγαλώσει.
Αυτή η συζήτηση, μας έδωσε την αφορμή να εστιάσουμε στο τί χρειάζεται ένα φυτό για να αναπτυχθεί.
Φτιάξαμε τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια μας
Τραγουδήσαμε…
Δεν θα μπορούσαμε την Άνοιξη να μην μιλήσουμε λίγο και για τα έντομα.
Γνωρίσαμε την πασχαλίτσα, το αγαπημένο μας έντομο,
και ακούσαμε το παραμύθι: “Η κατσούφα πασχαλίτσα” του Eric Carle, συζητήσαμε για τον φόβο της και τη συμπεριφορά της,
και φτιάξαμε και εμείς τις δικές μας.
Και επειδή η πεταλούδες στην αυλή του σχολείου μας ήταν πολλές, θελήσαμε να μάθουμε και γι’αυτές.
Διαβάσαμε το βιβλίο: “Από την κάμπια στην πεταλούδα”,
συζητήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και πόσο εντυπωσιακή είναι η μεταμόρφωσή της και στη συνέχεια κάναμε μια δραστηριότητα εμπέδωσης της γνώσης.
Τέλος, κατασκευάσαμε και τις δικές μας πεταλούδες.
Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ: Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία». Με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και τις μεθόδους της διερευνητικής μάθησης, σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη πριστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με άλλους επτά πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκήρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
1ο Εργαστήριο: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις
Στόχοι του εργαστηρίου αυτού είναι:
Να εισαχθούν στο θέμα μέσα από παιχνίδι γνωριμίας και τη δημιουργία ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και σχηματισμό δυάδων με τυχαία επιλογή καρτών με πλανήτες
Να προκληθεί το ενδιαφέρον, η περιέργεια και τα εσωτερικά κίνητρά τους αναφορικά με το υπο διερεύνηση θέμα
Να αντλήσουν πληροφορίες από κατάλληλα εκπαιδευτικά βίντεο
«Παιχνίδι γνωριμίας»: Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και αναζητούν στην τάξη κάρτες με εικόνες από πλανήτες που έχουν τοποθετηθεί σε διαφορετικά σημεία, προσπαθώντας το κάθε ζευγάρι να βρεί και το αντίστοιχο ζευγάρι καρτών.
«Τί ξέρουμε για το διάστημα;»: Διερευνώνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τί γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τί θα ήθελαν να μάθουν και στοιχειοθετείται ένας εννοιολογικός χάρτης.
2ο Εργαστήριο: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Στόχοι:
Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος
Να οπτικοποιήσουν την σκέψη τους και να εκφραστούν δημιουργικά
Να αναπαραστήσουν με βιωματικό τρόπο την τροχιά των πλανητών
«Το Ηλιακό μας Σύστημα»: Μέσα από βιβλία και βίντεο αντλούν πληροφορίες για το διάστημα και συγκεκριμένα για το ηλιακό σύστημα.
Αρχικά παρακολουθήσαμε το βίντεο:
Και έπειτα ένα βιβλίο που ήθελε να μοιραστεί με όλους μας ένα παιδί:
Έτσι, μετά από αυτά, τα παιδιά ήταν σε θέση να απαντήσουν σε ανοιχτά ερωτήματα όπως:
Πόσοι είναι οι πλανήτες;
Τί σχήμα έχουν;
Τί χρώμα έχουν;
Σε τί μοιάζουν και σε τί διαφέρουν;
Πώς κινούνται;
Πού βρίσκεται ο Ήλιος;
Παράλληλα, ενθαρρύνονται να εκφραστούν με δημιουργικό και βιωματικό τρόπο και να αναπαραστήσουν την τροχιά των πλανητών με συνοδεία το έργο «Πλανήτες» του Gustav Holst.
«Του Ήλιου η Γειτονιά»: Τα παιδιά αποφασίζουν να δημιουργήσουν τις ατομικές τους αφίσες που θα απεικονίζουν το Ηλιακό Σύστημα.
3ο Εργαστήριο: Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας
Στόχοι:
Να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του
Να συνδέσουν τον Ήλιο με τη μυθολογία
«Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας»: Μέσα από βίντεο προσομείωσης της Nasa για τον Ήλιο και με ερωτήματα διερεύνησης, τα παιδιά επεξεργάζονται τα χαρακτηριστικά και τη σημασία του Ήλιου.
«Ο μύθος του Φαέθωνα»: Τα παιδιά παρακολούθησαν τον μύθο του Φαέθωνα και συνδέουν τον Ήλιο με τη μυθολογία και στη συνέχεια καλούνται να τον αναπαραστήσουν.
4ο Εργαστήριο: Ήλιε, Γη, Σελήνη, Μέρα ή Νύχτα;
Στόχοι:
Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης
Να κατανοήσουν το φαινόμενο εναλλαγής ημέρας και νύχτας
Να οπτικοποιήσουν το φαινόμενο
«Πείραμα με φακό»: Τα παιδιά διερευνούν και κατανοούν το φαινόμενο εναλλαγής ημέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της γης γύρω από τον άξονά της και συζητούν για δραστηριότητες που συμβαίνουν τη μέρα και τη νύχτα.
Και έπειτα επεξεργάζονται την νεαποκτηθείσα γνώση με εικαστικές δημιουργίες
«Αστερισμοί»: Μέσα από τη χρήση του λογισμικού Stellarium τα παιδιά εξερευνούν τον νυκτερινό ουρανό και παρατηρούν τους σχηματισμούς των αστεριών. Προσπάθησαν να μαντέψουν τα ονόματά τους και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο. Τέλος, επέλεξαν ένα αστερισμό που τους έκανε εντύπωση και προσπάθησαν να τον ανασυνθέσουν τοποθετώντας τα αστεράκια στον κατάλληλο σχηματισμό.
5o Eργαστήριο: Ταξίδι στη σελήνη
Στόχοι:
Να γνωρίσουν την Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της
Να προσεγγίσουν τις φάσεις της Σελήνης μέσα από την παιδική λογοτεχνία και τα εικαστικά
«Σεληνιακό τοπίο»: Τα παιδιά παρακολουθού αυθεντικά βίντεο και απεικονίσεις από την Σελήνη και την επιφάνειά της.
«Οι φάσεις της Σελήνης»: Τα παιδιά μαθαίνουν για τις σεληνιακές φάσεις μέσα από την ιστορία του φεγγαροσκεπαστή του Έρικ Πιμπαρέ, την οποία αναδιηγούνται τοποθετώντας τις εικόνες της εικονογράφησης και τους ήρωες στη σωστή σειρά.
Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με αντιστοίχηση των φάσεων της σελήνης με τη βοήθεια καρτών, τις οποίες σειραθετούν από την αύξουσα φάση έως τη φθίνουσα.
6ο Εργαστήριο: Τί γνωρίζαμε και τί μάθαμε;
Στόχοι:
Σύγκριση εννοιολογικών χαρτών για να ανακαλύψουμε τί γνωρίζαμε και τί μάθαμε
Εξοικείωση με quiz και ψηφιακά εργαλεία εμπέδωσης
Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την σύγκριση των εννοιολογικών χαρτών της αρχής και του τέλους για να ανακαλύψουν τί γνώριζαν και τί έμαθαν. Εξοικειώθηκαν με quiz και ψηφιακά εργαλεία και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας.
Τέλος, κατασκευάσαμε τους δικούς μας εξωγήινους γιατί ήταν ένα θέμα που μας κίνησε πολύ το ενδιαφέρον.
Στις 2 Απριλίου στην τάξη μας γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου!
Συζητήσαμε για τα μέρη του βιβλίου και περιγράψαμε πως είναι ένα εξώφυλλο και πώς ένα οπισθόφυλλο και στη συνέχεια το κάθε παιδί ανέφερε ποιό είναι το αγαπημένο του βιβλίο.
Έπειτα, ως μικροί αναγνώστες, έπρεπε να επισημάνουμε και τα μέρη ενός καλού αναγνώστη αλλά και τα δικαιώματα που έχει:
Κάναμε εκλογές και ψηφίσαμε το παραμύθι που θέλουμε να διαβάσουμε προς τιμήν αυτής της ημέρας
Τέλος, φτιάξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες για να θυμόμαστε σε ποια σελίδα έχουμε σταματήσει όταν διαβάζουμε το βιβλίο μας
“Καλό μήνα με τον Απρίλη και ένα μικρό ψέμα στα χείλη!”
Την Πρωταπριλιά, η τάξη μας γέμισε με πολλά πειράγματα, φάρσες και αστεία.
Αποκαλύψαμε τα δικά μας ψεματάκια, πότε τα είπαμε και για ποιούς λόγους;
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας πίσω από κάθε ψέμα που λέμε ή μας λένε και καταλήξαμε ότι το κυρίαρχο συναίσθημα είναι η λύπη.
Με αφορμή αυτή τη συζήτηση παρακολουθήσαμε το παραμύθι: “Ο ψεύτης βοσκός”.
Αναλύσαμε την ιστορία, συζητήσαμε για τις συνέπειες που μπορεί να έχει ένα αστείο ή μια φάρσα και στη συνέχεια αποτυπώσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο από την ιστορία.
Τέλος, βρήκαμε τις εικόνες του παραμυθιού ανακατεμένες και προσπαθήσαμε να τις βάλουμε στη σωστή σειρά.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή