Χριστουγεννιάτικο Παζάρι

Το νηπιαγωγείο μας οργάνωσε χριστουγεννιάτικο παζάρι!

Σε συνεργασία με τους γονείς  φτιάξαμε  ημερολόγια και διάφορα διακοσμητικά!

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για τη συμμετοχή τους και τη συνεισφορά τους!

DSCF0508

DSCF0510

DSCF0512

DSCF0517

3 Δεκεμβρίου : Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Αρχικά γνωρίσαμε την Αργυρώ, ένα κοριτσάκι σαν όλα τα παιδιά της ηλικίας της , ενώ μείναμε έκπληκτοι όταν ανακαλύψαμε πως… δε μπορεί να περπατήσει!

Τα παιδιά ανέφεραν, στη συνέχεια, όλα αυτά που κάνει η Αργυρώ, συνειδητοποιώντας πως είναι περισσότερες οι ομοιότητες από τις διαφορές τους!

Διαβάσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από το βιβλίο « Φίλοι; Φως Φανάρι » και παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή την ιστορία του Πιπ , ενός  μικρόσωμου σκύλου που ήθελε να γίνει σκύλος – οδηγός.

Με τη βοήθεια της κας Μαρίας (Παράλληλη Στήριξη)  μάθαμε για τη Γραφή Braille       ΓΡΑΦΗ BRAILLE ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΤΥΦΛΟΙ ,

ψηλαφίσαμε καρτέλες με την  Αλφάβητο Braille με εξάστιγμα και προσπαθήσαμε με βιωματικό τρόπο να κατανοήσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης.

 

DSCF0481

DSCF0482

DSCF0483

DSCF0484

DSCF0486

Επίσης σχηματίσαμε  τα ονόματά μας και την ημερομηνία στην Ελληνική Νοηματική γλώσσα.

Η Ελληνική νοηματική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο μας… | 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος

DSCF0502 1

Ευχαριστούμε πολύ κα Μαρία!!!!

Το νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος στην  εκδήλωση ευαισθητοποίησης για  την Παγκόσμια Ημέρα  Ατόμων με Αναπηρία που διοργάνωσε η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Τα παιδιά με πολλή χαρά έφτιαξαν ομαδικά μια αφίσα στέλνοντας έτσι το δικό τους μήνυμα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών/τριών με αναπηρία στην εκπαίδευση.

DSCF0537 1

11 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού γιορτάζεται την 11η Δεκεμβρίου – γενέθλια ημέρα της UNICEF, που ιδρύθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1946 για να βοηθήσει αρχικά τα παιδιά της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Κίνας μετά το τέλος του Β’ παγκοσμίου Πολέμου.

Μιλήσαμε για τα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά και ετοιμάσαμε τη δική μας κατασκευή.

IMG 4ab470775f10b5e223af7bdd19797b3a V IMG c58d665dfb116e1453d8c7fef3c0d017 V IMG f92bfeee1ac915ea116f56d62b59d056 V

IMG 1b505f1dc4b77f98e396fcdc544db736 VIMG 56047fa162751207a495ad54f54c4248 V

Εργαστήρια Δεξιοτήτων –Θεματικός κύκλος : Φροντίζω το Περιβάλλον Τίτλος: «Το δάσος αγαπώ και ενδιαφέρομαι γι’ αυτό»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων –Θεματικός κύκλος : Φροντίζω το Περιβάλλον

Τίτλος: «Το δάσος αγαπώ και φροντίζω γι’ αυτό»

Βασικοί στόχοι

  •  Οι μαθητές να αναγνωρίσουν τα οφέλη του δάσους για τον άνθρωπο και για τον πλανήτη
  • Να αντιληφθούν τους κινδύνους που διατρέχει λόγω της ανθρώπινης συμπεριφοράς
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας του δάσους
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

Στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: « Γνωρίζω το δάσος» τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

  • Να εκφράσουν τις πρότερες γνώσεις τους σχετικά με το τι σκέφτονται όταν ακούν τη λέξη δάσος
  • Να οδηγηθούν σταδιακά με την βοήθεια ψηφιακού υλικού στη γνώση με το τι υπάρχει στο δάσος
  • Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο

Αρχικά διαβάσαμε, συζητήσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν  το βιβλίο « στο δάσος » και δημιουργήσαμε ένα ιστόγραμμα στο οποίο καταγράψαμε τι γνωρίζουν τα παιδιά σχετικά με το δάσος από βιβλία, παραμύθια, επισκέψεις συζητήσεις με τους γονείς

Έπειτα τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με το δάσος και στη συνέχεια ζωγράφισαν ο καθένας το δικό του δάσος…

Γνωρίσαμε σε ποια μέρη της Ελλάδας  υπάρχουν δάση ,συζητήσαμε γύρω από αυτό και στη συνέχεια είδαμε το δασικό χάρτη της Ελλάδας  εδώ:  https://www.geogreece.gr/dasos.php

Πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δασύλλιο όπου τα παιδιά περιηγήθηκαν στον χώρο , παρατήρησαν και κατέγραψαν ό,τι τους έκανε εντύπωση ( φωτογραφίες ). Φάγαμε το πρωινό μας φροντίζοντας πάντα να μαζέψουμε τα σκουπίδια μας και να αφήσουμε τον χώρο καθαρό. Τέλος πήγαμε στον σταθμό της Πυροσβεστικής και οι πυροσβέστες μας μίλησαν για τη δουλειά τους και  με τη βοήθεια τους  είδαμε τι περιέχει το πυροσβεστικό όχημα ( εργαλεία, υλικά πυρόσβεσης ) . Τους ευχαριστούμε πολύ!!!!

Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, θα δείτε το φωτογραφικό υλικό από την εκδρομή.

Εκδρομή στο Δασύλλιο

Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: « Ποιοι ζουν  στο δάσος;» τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

  • Να γνωρίσουν τα ζώα που ζουν στο δάσος
  • Να κατανοήσουν την σημασία που έχει το δάσος γι’ αυτά
  • Να έρθουν σε επαφή με την βιοποικιλότητα που υπάρχει στο δάσος

Για να γνωρίσουμε  τα ζώα του δάσους παρακολουθήσαμε το βίντεο: «Τα ζώα του δάσους»: https://youtu.be/hSAn6B1psaU

Ζωγραφίσαμε τα ζωάκια που θα συναντήσουμε  στο δάσος…

 

Διαβάσαμε το βιβλίο « Όταν εσύ λείπεις…» .

Ακολούθησε συζήτηση και καταλήξαμε ότι το δάσος είναι το σπίτι των ζώων και των φυτών και οι άνθρωποι επισκέπτες , γι αυτό θα πρέπει να το σεβόμαστε και να το προσέχουμε.

Τραγούδήσαμε και παίξαμε το τραγουδοπαίχνιδο « Περπατώ Περπατώ μες στο Δάσος όταν ο Λύκος δεν είναι εδώ…»

Καθώς και ένα  κουίζ ερωτήσεων σχετικό με τα ζώα του δάσους μέσω της εφαρμογής wordwall.

https://wordwall.net/el/resource/7113955/%CE%B6%CF%89%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BF%CF%85%CF%82

Στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: « Τι μας προσφέρει  το δάσος;» τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

  • Να γνωρίσουν τα οφέλη του δάσους
  • Να αντιληφθούν την χρησιμότητα των δέντρων
  • Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο

Αρχικά ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι μας προσφέρει το δάσος. Στην συνέχεια τους δείχνουμε σχετικό εποπτικό υλικό και μιλάμε για τα οφέλη του δάσους για τον πλανήτη(οξυγόνο, ξυλεία για έπιπλα, χαρτί κ.α., φάρμακα από τα βότανα που υπάρχουν σε αυτό, καταφύγιο για τα ζώα κ.α.).

                                                 

                                                      gHCOfL JGmsrpi

                                                               gHCOfL JGmsrpi

Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που μας έδειξε πως φτιάχνετε το χαρτί

από τους κορμούς των δέντρων: https://www.youtube.com/watch?v=DjfCpBKZCd4

Ζωγραφίσαμε τα οφέλη του δάσους …

Διαβάσαμε στα παιδιά το υπέροχο βιβλίο« Το δέντρο που έδινε » του Σελ Σιλβερστάιν και στη συνέχεια ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε. Επίσης το παρακολουθήσαμε και στο you tube στον παρακάτω σύνδεσμο :

https://www.youtube.com/watch?v=2Kf0SVwsTpY

Στο 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: « Κίνδυνοι που απειλούν το δάσος και πως θα το προστατεύσουμε» τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

  • Να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες που έχει η καταστροφή ενός δάσους στην ισορροπία της φύσης από πυρκαγιές, απορρίμματα, υποβάθμιση του εδάφους, καθώς και από κακή διαχείριση της δασικής κληρονομιάς.
  • Να ευαισθητοποιηθούν και να αναδείξουν προληπτικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην προστασία του.

Διαβάσαμε το παραμύθι <<Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος>>.

                                               

Ακολούθησε  συζήτηση για το πόσο σημαντικό είναι το δάσος για τη ζωή μας και για τον πλανήτη και είπαμε πως θα το προστατεύσουμε….

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την καταστροφή των δασών:

https://www.youtube.com/watch?v=_q3HksXHeEA

Και παρατηρήσαμε εικόνες από τι κινδυνεύουν τα δάση:

Από πυρκαγιές…

                                                                  tlLtjwPTvrX2O

Σκουπίδια…

                                                                 

Κεραυνούς….

                                                                    e0QEIHhbILb30w

Αποψίλωση…

                                                                 

Διαβάσαμε το πολύ ωραίο βιβλίο «Το Δάσος  της Αγάπης» που μας έφερε ένας μαθητής και έγινε  συσχέτιση  της  καταστροφής  του δασικού  οικοσυστήματος με τις ανθρώπινες  ενέργειες.

ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

 

Συζητήσαμε για την αναδάσωση και ζωγραφίσαμε το δάσος μετά την φωτιά και μετά την αναδάσωση…

 

Στο 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: « Αναλαμβάνω δράση-Αξιολόγηση» τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι:

  •        Να επεξεργαστούν τα δεδομένα που συνέλεξαν γύρω από το συγκεκριμένο θέμα
  •        Να αναστοχαστούν γύρω από τις δραστηριότητες που υλοποίησαν
  •        Να ευαισθητοποιήσουν τους γονείς τους, τα παιδιά άλλων νηπιαγωγείων και την τοπική κοινωνία για την προστασία του δάσους

 

Συζητάμε με τα παιδιά τα όσα καινούρια έμαθαν για το δάσος και αποφασίζουν να μεταφέρουν τα δικά τους μηνύματα σχετικά με τα οφέλη και την αναγκαιότητα της προστασίας των δασών δημιουργώντας την δική τους αφίσα…

DSCF0216

 

 

Τέλος φτιάχνουν ομαδικά το δικό τους δάσος σε χαρτόνι αλλά και το δικό τους δέντρο από ρολό υγείας…

 

DSCF0268

DSCF0288

DSCF0285

 

Γιορτή Αγίου Ανδρέα

Με αφορμή τη γιορτή του Πολιούχου της πόλης μας Αγίου Ανδρέα μιλήσαμε για τη ζωή του  και το έργο του και φτιάξαμε ατομική κατασκευή.

DSCF0449

 

DSCF0447

Ελιά

Με τον ερχομό του Νοέμβρη φτιάξαμε το ημερολόγιο του μήνα , συζητήσαμε με τα παιδιά για τα χαρακτηριστικά του  ( καιρός , γιορτές) καθώς και τις ασχολίες των ανθρώπων τόσο στα παλιά χρόνια όσο και στη σύγχρονη εποχή.

Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε να μιλάμε για την ελιά (δέντρο όσο και καρπός ) και τα προϊόντα της και διαπιστώσαμε τη διατροφική αξία της ελιάς και

του λαδιού, καθώς, και την χρησιμότητά τους.

 

                           Η ελιά και το λάδι

 

Είδαμε εικόνες ,βίντεο για το μάζεμα τη ελιάς , για την παραγωγή του λαδιού στα ελαιοτριβεία ,μιλήσαμε για το που χρησιμοποιούμε το λάδι στην ζωή μας ( μαγειρική , άναμμα καντηλιού , βάπτιση)

Βάλαμε σε χρονολογική σειρά τις εικόνες και διηγηθήκαμε πως γίνεται το λάδι

Είπαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό την ελιά και το λάδι ( ελιόψωμο , ελαιόδεντρο, λαδοτύρι, λαδοκούλουρα, λαδορίγανη κ.α )

Μάθαμε τον μύθο της διαμάχης της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα ,

το παρακολουθήσαμε και σε σχετικό βίντεο και αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας  στον αμφορέα ( ατομική κατασκευή)

http://www.epbooks.gr/datafiles/ATHINA%20POLI%20%20ATHINAS%20Kef%2001%281%29.pdf Αθηνα & Ποσειδώνας παραμύθι

 

DSCF0399

DSCF0400

DSCF0401

Μιλήσαμε για το γράμμα Ε, ε και κάναμε την εργασία μας

Γράμμα Ε

 

Δανειστική Βιβλιοθήκη

 

κουκουβάγια Clip Art png | PNGEgg

Η σοφή κουκουβάγια μας υπενθυμίζει ότι «ένα βιβλίο είναι ένας καλός φίλος» …

Την Παρασκευή 22/11/2024 ξεκίνησε στο σχολείο μας η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Ξεκινήσαμε την οργάνωση της δανειστικής βιβλιοθήκης μαζί με τα παιδιά. Μιλήσαμε για τους κανόνες δανεισμού…

Είδαμε τα μέρη ενός βιβλίου

τα παιδιά έφτιαξαν τους σελιδοδείκτες τους…

 

DSCF0396 1

DSCF0397 1

 

Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο « Το λιοντάρι της βιβλιοθήκης»

Το λιοντάρι της βιβλιοθήκης (Knudsen Michelle)

και διαπιστώσαμε ότι μερικές φορές υπάρχει καλός λόγος να παραβιάζεις τους κανόνες

Ακόμα και στη βιβλιοθήκη!!!!              ΠΕΡΙ... ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ" : Ο Λέανδρος μαθαίνει τους Κανόνες της Βιβλιοθήκης

Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι

DSCF0392

Τα παιδιά έφτιαξαν αφίσα για το βιβλίο και τη στόλισαν όπως ήθελαν…

DSCF0467

DSCF0471

DSCF0473

Διαβάσαμε και  τα διακαιώματα του μικρού αναγνώστη:

Η Γωνιά της Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο

Καλά αναγνωστικά ταξίδια!!!!

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Προετοιμαστήκαμε και φέτος για την γιορτή του Πολυτεχνείου. Αρχικά για να καταλάβουν τα παιδιά τις έννοιες “Δικτατορία” και “Δημοκρατία” διαβάσαμε το παιδικό διήγημα “Η Κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου.

ARMENIAKOU H KURA DHMOKRATIA.jpg.thumb 600x594 4815f6ba89fb6f39b1530a814c426f5d

 

Τα παιδιά έκοψαν περιστέρια και έγραψαν μηνύματα που επέλεξαν…

DSCF0347 1

DSCF0350

DSCF0354

DSCF0357

DSCF0356

Έτοιμες οι κατασκευές μας, να μεταφέρουν τα μηνύματα σε όλους…

 

DSCF0359

Τη μελισσούλα ρομπότ (bee bot) την οδηγώ στο αρχικό του ονόματός μου!

Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε η μελισσούλα ρομπότ (bee bot) και θέλησε να παίξει με τα παιδιά και να την οδηγήσουν στο αρχικό του ονόματός τους.

Κάθε παιδί πατά τις συγκεκριμένες εντολές και προγραμματίζει τη μελισσούλα (bee bot) προκειμένου να φτάσει στο αρχικό του ονόματος του.

DSCF0293

DSCF0295

DSCF0299

 

DSCF0317

DSCF0301 1

DSCF0307 1

DSCF0313 1

DSCF0316 1

DSCF0326 1