Ευχαριστήρια επιστολή

Με βαθιά ευγνωμοσύνη, ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Αντώνιος & Ιωάννης Αγγελικούσης για τη γενναιόδωρη προσφορά του, χάρη στην οποία καταφέραμε να δημιουργήσουμε και να εξοπλίσουμε το Τμήμα Ένταξης του νηπιαγωγείου μας.

Η πολύτιμη υποστήριξή σας, με την παροχή εξειδικευμένου εκπαιδευτικού εξοπλισμού, αποτελεί ανεκτίμητη βοήθεια για τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος μάθησης που προάγει την ισότητα, την αποδοχή και τη φροντίδα για κάθε παιδί.

Η ευαισθησία και η προσφορά σας μας γεμίζουν χαρά και ελπίδα, δίνοντάς μας δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας με ακόμα μεγαλύτερη αφοσίωση. Χάρη σε εσάς, τα παιδιά μας θα έχουν την ευκαιρία να υποστηριχθούν στις γνωστικές, κινητικές και αισθητηριακές τους ανάγκες μέσα σε έναν χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο για αυτά.

🙏 Σας ευχαριστούμε από καρδιάς! 💙

IMG 4399 IMG 4946 IMG 4951 IMG 4954

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ “Φωτεινές Περιστροφές”

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και της ενότητας “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”,  ενώσαμε τις δυνάμεις μας με άλλα  30 νηπιαγωγεία  στο πρόγραμμα “Φωτεινές Περιστροφές”, ένα εγχείρημα που προάγει τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα. Εμπνευσμένο από τον μύθο του Σπηλαίου του Πλάτωνα, το νέο μας εγχείρημα, “Φωτεινές Περιστροφές”, στοχεύει να μεταφέρει τα παιδιά από το σκοτάδι της άγνοιας στο φως της γνώσης, της αποδοχής και της συνεργασίας.

Μετάβαση στο padlet.com

 

Αρχικά, γνωρίσαμε  τον παππού Πλάτωνα 476581454 618758910778348 6020884425771812953 n οποίος μας πρότεινε να βγούμε στον ήλιο, να μάθουμε, να αναρωτηθούμε, να διαβάσουμε και να βρούμε το δικό μας φως, όπως οι άνθρωποι στο μύθο.

Έτσι λοιπόν, διαβάσαμε  το βιβλίο: Η σπηλιά του Πλάτωνα.

Από την Πολιτεία του Πλάτωνα (Παιδική διασκευή: Αθηνά Μαξίμου)

Μέσα από αυτή την ιστορία, μάθαμε ότι όταν βγαίνουμε από τη σπηλιά που γνωρίζαμε,  μπορούμε να ανακαλύψουμε ένα όμορφο κόσμο γεμάτο φως και αλήθεια.

480874565 605103879165404 2262318746667006019 n

 

 

Μιλήσαμε στον κύκλο της αγάπης για του φόβους μας, τους ζωγραφίσαμε και επεξεργαστήκαμε αυτούς διαβάζοντας το βιβλίο:«Μίλα μου» της Μαρίνας Γιώτης.

480938956 1146760113901459 4681530153859224878 n

Στη συνέχεια, αποτυπώσαμε το δικό μας λυπημένο σπήλαιο.

Όταν οι φόβοι μας κρατάνε το τιμόνι στο δρόμο της ζωής μας ..τα φανάρια που συναντούμε στο διάβα μας αναβοσβήνουν σύμφωνα με αυτούς που μας περιορίζουν. Τι θα γίνει όμως αν αποφασίσουμε να τους φωτίσουμε;

Μήπως το ταξίδι μας αλλάξει;

image

 

Από το σκοτάδι στο φως.
Παρατηρήσαμε το λυπημένο σπήλαιο του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αιγάλεω. Είδαμε τις εικόνες των παιδιών στις οποίες κρύβονται τα σκοτάδια τους. Συζητήσαμε τις συμπεριφορές αυτές και τα παιδιά έδωσαν ιδέες στο πώς αυτές τις συμπεριφορές μπορούμε να τις φωτίσουμε με αντίστοιχες διορθωτικές ώστε να νιώσουμε καλύτερα!
Τα μάτια του λυπημένου σπηλαίου έγιναν χαρούμενα όταν ο ήλιος ανέτειλε και τα παιδιά είδαν πιο καθαρά ότι με προσπάθεια μπορούμε και εμείς να ανέβουμε προς το φως. Έχοντας ως οδηγό τα λόγια του παππού Πλάτωνα: «Η παιδεία είναι ο δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους».
Αξιοποιήσαμε την καλλιτεχνική μηχανική και με έναν μοχλό ο ήλιος ανεβοκατεβαίνει για να μας θυμίζει ότι το σκοτάδι συνυπάρχει με το φως και το ένα μπορεί να διαδέχεται το άλλο. Έτσι ως άνθρωποι δεν είμαστε μόνο τα σκοτάδια μας αλλά και το φως.
Στο σπήλαιο χρησιμοποιήσαμε αισθητηριακά αντικείμενα καθώς και ένα ηλεκτρικό κύκλωμα γιατί θέλαμε να δώσουμε μια παιχνιδιάρικη διάθεση!
480445436 646585827770977 4036699231568411076 n 475376832 505608918937922 4993087278246338444 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το συναίσθημα που κληθήκαμε να αποτυπώσουμε από τους συνοδοιπόρους μας είναι ο πόνος ! Ποιες καταστάσεις μας προκαλούν πόνο; Κι αν ο πόνος ήταν εικόνα ποια θα ήταν; Η πλειοψηφία των μαθητών είπε μια ραγισμένη καρδιά.💔

image 1

 

Εμπνευσμένοι από τον μύθο του Σπηλαίου του Πλάτωνα, τα παιδιά δημιούργησαν τον πολυαισθητηριακό τους “φάρο” 🔦συμπερίληψης και ανθεκτικότητας,  που φωτίζει τις αξίες της αποδοχής, της συνεργασίας και της γνώσης. Μέσα από βιωματικές δράσεις, εξερεύνησαν διαφορετικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με τον κόσμο, χρησιμοποιώντας ήχο, φως, κίνηση και αφή.

Δημιουργήσαμε έναν χώρο όπου όλα τα παιδιά μπορούν να παίξουν,να μάθουν και να αυτορρυθμιστούν μέσα από αισθητηριακά υλικά και την αξιοποίηση της τεχνολογίας . Οι QR κωδικές οδηγούν σε παραμύθια, τραγούδια και παιχνίδια που ενισχύουν την συναισθηματική ανθεκτικότητα και την σύνδεση με τους γονείς .

Η τέχνη δεν θα μπορούσε να λείπει ,με τον πίνακα του Alexander Milov να συμβολίζει την δύναμη των συναισθημάτων.

Μαζί, φωτίζουμε τον δρόμο της αποδοχής!

 

Εκπαιδευτική Εκδρομή στην παράσταση ‘Σκιές στο Πεντάγραμμο’ στο Μέγαρο Μουσικής.

Το νηπιαγωγείο μας  παρακολούθησε την υπέροχη παράσταση του Ηλία Καρελλά στο Μέγαρο Μουσικής, με τίτλο ‘Σκιές στο Πεντάγραμμο’. Ένα μαγικό ταξίδι όπου η όπερα, η κλασική και η παραδοσιακή μουσική συναντήθηκαν μέσα από το θέατρο σκιών, με τραγούδια άγνωστων δημιουργών και γνωστών συνθετών να ενώνονται δημιουργώντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα.   Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη μουσική, τις φωνές και τις εικόνες που ζωντάνεψαν στη σκηνή. Μια μοναδική εμπειρία που θα θυμόμαστε! 🎭🎶

εικόνα Viber 2025 02 05 14 22 15 284              

Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας στο Νηπιαγωγείο μας.

Με πολλή χαρά γιορτάσαμε την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας στο νηπιαγωγείο μας!

Ανταλλάξαμε ευχές για τη νέα χρονιά, ενώ το φλουρί έφερε χαμόγελα και καλή τύχη στους τυχερούς μας!

Ευχαριστούμε το Σύλλογο γονέων για τις βασιλόπιτες και ευχόμαστε μια δημιουργική και χαρούμενη χρονιά γεμάτη όμορφες στιγμές!

βασιλοπιτα τμημα 1 1

βασιλοπιτα τμημα 2 1

STEM- Χριστουγεννιάτικη Διαδραστική Κάρτα Ρούντολφ!

Τα Χριστούγεννα γίνονται ακόμα πιο μαγικά με μια δόση STEM δημιουργικότητας! Οι μικροί μας επιστήμονες κατασκευάζουν τη δική τους Χριστουγεννιάτικη κάρτα Ρούντολφ, συνδυάζοντας τέχνη, ηλεκτρονικά και φαντασία.

Για να ανάψει το λαμπάκι

Βάλε το μακρύ το συρματάκι

πάνω στο σταυρουδάκι.

Το ρεύμα θα ταξιδέψει και 

τη μύτη θα φωτίσει!

Με απλά υλικά, όπως LED λαμπάκια και μπαταρίες, δίνουμε ζωή στη μύτη του Ρούντολφ, που ανάβει και κάνει τη γιορτινή μας κάρτα μοναδική! Μέσα από τη δράση, τα παιδιά ανακαλύπτουν βασικές αρχές ηλεκτρικών κυκλωμάτων, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια πρωτότυπη χριστουγεννιάτικη χειροτεχνία.

 

20250130 122542

3 Δεκέμβρη Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Στις 3 Δεκέμβρη γιορτάζετε η Παγκόσμια ημέρα ατόμων με Αναπηρία γεγονός το οποίο αποτέλεσε αφορμή για να συζητήσουμε για το ευαίσθητο αυτό κοινωνικό θέμα.

εικόνα Viber 2025 01 30 12 50 16 107

Συζητήσαμε με τα παιδιά για πολλά είδη αναπηρίας και στο πόσο σημαντική είναι η αποδοχή αυτών των ατόμων, ενώ δόθηκε έμφαση στη δυσκολία των Τυφλών και Κωφών ατόμων. Ώς εκ τούτου αναφερθήκαμε στο πως επικοινωνούν με τους γύρω τους, έτσι γνωρίσαμε τον τρόπο που διαβάζουν βιβλία και τον συγκρίναμε με τον δικό μας. Στη συνέχεια μιλήσαμε για το αλφάβητο Μπράιγ αλλά και για το Δακτυλικό αλφάβητο (Νοηματική Γλώσσα) και τη σημαντικότητα τους ώστε να έχουν και αυτοί οι άνθρωποι ίσες ευκαιρίες στην επικοινωνία και τη μάθηση.

εικόνα Viber 2025 01 30 13 02 14 248

Έπειτα, τα παιδιά κλήθηκαν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τα δικά τους αναπηρικά αμαξίδια δίνοντας τη μοναδική τους ταυτότητα.

εικόνα Viber 2025 01 30 12 48 01 000

 

εικόνα Viber 2025 01 13 09 34 14 809      εικόνα Viber 2025 01 13 14 56 08 127

E-twinning STEAM Παρατήρηση του Φεγγαριού

Ο βασικός άξονας με τον οποίο ασχοληθήκαμε σε αυτό το STEAM αποτέλεσε η ‘‘Παρατήρηση του Φεγγαριού”. Τα παιδιά σε πρώτο στάδιο γνώρισαν τις φάσεις της σελήνης και συμμετείχαν σε ομαδικές κατασκευές δημιουργώντας τη Σελήνη όπως ακριβώς είναι. Στη συνέχεια κλήθηκαν να  παρατηρήσουν και να καταγράψουν τα ίδια, με τη βοήθεια των γονιών τους, τις φάσεις του φεγγαριού επί μία εβδομάδα και να τις καταγράψουν σε ένα φύλλο παρατήρησης.

εικόνα Viber 2025 01 30 12 39 21 882 1

Η κατασκευή του δικού μας τηλεσκόπιου ήταν κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά και βοήθησε να κατανοήσουν πως οι επιστήμονες παρατηρούν και μελετούν το Φεγγάρι αλλά και ολόκληρο το Ηλιακό μας σύστημα.

Καταγραφή 5            εικόνα Viber 2025 01 30 12 40 08 981 1

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων ”Φωτίζω τα Συναισθήματα μου.”

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην. 

”Φωτίζω τα Συναισθήματα μου.”

   Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων με το οποίο ασχοληθήκαμε τη φετινή χρονιά προέρχεται από την ενότητα ‘‘Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην” και αφορά τη Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη. Συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με τα Συναισθήματα τα οποία και ”φωτίσαμε”.

Η αφορμή για την έναρξη του θέματος αυτού έγινε μέσα από την ανάγνωση ενός παραμυθιού με τίτλο ‘Μπατλό ο δράκος’ μέσα από το οποίο γνωρίσαμε το συναίσθημα του Φόβου. Στη συνέχεια κουβεντιάσαμε για το συναίσθημα αυτό και όλα τα παιδιά μας αποκάλυψαν τους φόβους τους, τους οποίους αφού καταγράψαμε επιλέξαμε να τους ρίξουμε μέσα σε ένα βάζο και να τους βγάλουμε έξω από το σχολείο, δίνοντας έτσι στα παιδιά το μήνυμα πως στο σχολείο μας δεν φοβόμαστε. Στη συνέχεια του εργαστηρίου ήρθε στο σχολείο μας ο ‘Ονειροφάγος’ που δεν ήταν άλλος από ένα κουτί παπουτσιών μέσα στο οποίο τα παιδιά μπορούσαν να ζωγραφίσουν και να ρίξουν τυχόν εφιάλτες που είχαν δει.

Ο ‘Θυμός’ ήταν ένα άλλο συναίσθημα για το οποίο συζητήσαμε και η αναπαράσταση της ιστορίας του ‘Πράσινου δράκου’ μας βοήθησε να το κατανοήσουμε καλύτερα. Σε δεύτερο στάδιο κουβεντιάσαμε για τα παιδιά για την τελευταία φορά που θύμωσαν με κάτι αλλά και πως αντέδρασαν. Συμφωνήσαμε στο ότι ο Θυμός όπως και όλα τα τα συναισθήματα πρέπει να εκφράζονται αρκεί οι αντιδράσεις-ξεσπάσματα μας να μην πληγώνουν τον εαυτό μας ούτε τους γύρω μας. Για το λόγο αυτό αναφέραμε τρόπους διαχείρισης του όπως ‘Το φανάρι του θυμού’ ή τεχνική της ‘Χελώνας’ . Επιπλέον, αναφέραμε πως πολλές φορές η απομόνωση βοηθάει γι αυτό και φτιάξαμε της ‘Γωνιά της Ηρεμίας’ στην οποία μπορούν να απομονωθούν οι μαθητές όχι μόνο σε περιπτώσεις που έχουν θυμώσει με κάτι αλλά και σε άλλες στιγμές μέσα στη μέρα.

Η ιστορία της Λυπημένης Ζέβρας βοήθησε να αναφερθούμε στο συναίσθημα της Λύπης και στη συνέχεια να βρούμε τρόπους που θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε αυτό το συναίσθημα μέσα από καταστάσεις που μας χαροποιούν στην καθημερινότητα μας και ως συνέχεια αυτού αναφερθήκαμε και στο συναίσθημα της Χαράς . Έτσι παρατηρήσαμε και τις εκφράσεις του προσώπου μας αλλά και τη στάση του σώματος μας όταν νιώθουμε χαρά αλλά και κάθε φορά που νιώθουμε κάποιο συναίσθημα.

Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου ‘Μίλα μου’ τα παιδιά ζωγράφισαν μια μιλιά όπου κόλλησαν σε φυλλαράκια που μοιάζουν με στοματάκια αυτό που θέλουν να πουν και τους βαραίνει.  Παράλληλα, και το παραμύθι ‘Το ξενοδοχείο των Συναισθημάτων’ παρουσιάζει με πολύ ωραίο τρόπο μια σειρά από συναισθήματα, πέρα των βασικών, δείχνοντας πως θα έμοιαζαν αλλά και τη χρώμα θα είχαν. Στη συνέχεια  τα παιδιά  πρότειναν να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας ξενοδοχείο με όσα συναισθήματα ήθελαν για να στολίσουμε το σχολείο μας, μια δράση που πραγματοποιήθηκε από το τμήμα του ολοήμερου.

Επιπλέον, ‘η Καρδιά της Αγάπης’ είναι μια μεγάλη καρδιά που ζωγράφισαν τα παιδιά και έγραψαν μέσα τα ονόματα τους. Κάθε πρωί που τα παιδιά κάθονται στην παρεούλα, ξεκινούν και συζητούν τι τα απασχολεί κρατώντας την καρδιά.

20250211 000226      FC709D3C E188 43D1 9BC8 64855382B45F          20250210 235723

31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Η 31 Οκτώβρη έχει οριστεί ως Παγκόσμια ημέρα Αποταμίευσης. Με αφορμή αυτή την ημέρα μιλήσαμε στα παιδιά για την έννοια της Αποταμίευσης και τη σημαντικότητα του να Αποταμιεύω χρήματα. Επιπλέον, συζητήσαμε για το που κάνουμε αποταμίευση Κουμπαράς-Τράπεζα και πόσα οφέλη θα μας αποφέρει μελλοντικά.

f2e52758 c8a9 4f95 9152 7b98d5e06126 1

Παρακολουθήσαμε το μύθο του Αισώπου ‘ Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας’ και συζητήσαμε γιατί τα ζώα κάνουν Αποταμίευση σε τρόφιμα, για να μην πεινάσουν το Χειμώνα.

23081 o tzitzikas kai o mermigkas

Τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες ‘γουρουνάκια’ και τα παιδιά ανυπομονούσαν να ξεκινήσουν να αποταμιεύουν χρήματα.

εικόνα Viber 2024 11 01 14 42 11 276        3cdd8d92 97ed 4f35 9c11 71354817bf58 1

Γινόμαστε ζαχαροπλάστες και φτιάχνουμε μουστοκούλουρα!

IMG 1289aa1c4fb50cba540e1da5551e0d5a V

Κλείνοντας τη θεματική ενότητα για τον τρύγο, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας μουστοκούλουρα. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας προσεκτικά τη συνταγή και στη συνέχεια φέραμε τα απαραίτητα υλικά από το σπίτι. Μαζευτήκαμε όλοι μαζί, βάζοντας τα υλικά σε σειρά και ακολουθώντας βήμα προς βήμα τη διαδικασία παρασκευής.

Στη συνέχεια, κάθε ένας έπλασε τα δικά του μουστοκούλουρα, δίνοντάς τους το προσωπικό του σχήμα και στυλ. Αφού τα ψήσαμε και το άρωμα τους πλημμύρισε τον χώρο, ήρθε η στιγμή να τα δοκιμάσουμε. Ήταν μια απολαυστική εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με τις γεύσεις του τρύγου και κρατώντας ζωντανή την παράδοση.