Μία από τις πιο σημαντικές μαθηματικές έννοιες που διδάσκονται στο Νηπιαγωγείο είναι τα γεωμετρικά σχήματα. Τα παιδιά γνωρίζουν και εξοικειώνονται με τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από μαθηματικές δραστηριότητες όπως ταξινόμηση των σχημάτων με βάση ένα ή δύο κριτήρια π.χ. χρώμα, μέγεθος, σχήμα κτλ. Μέσα από κατάλληλες
επικοινωνιακές συνθήκες προσφέρονται ευκαιρίες στα παιδιά να επεξεργαστούν τις μαθηματικές ιδέες και να εξασκήσουν τις σχετικές δεξιότητες που αποκτούν, περνώντας σταδιακά από το βίωμα με το σώμα στην επενέργεια με τα αντικείμενα, και τέλος στις συμβολικές μορφές αναπαράστασης.
Ξεκινάμε από τις γραμμές (ευθεία , καμπύλη, τεθλασμένη) ούτως ώστε τα παιδιά να τις γνωρίσουν και να τις αφομοιώσουν.
Ερχόμαστε σε επαφή με έργα διάσημων ζωγράφων ώστε να αναγνωρίσουμε τα διάφορα είδη γραμμών και στη συνέχεια να τα ζωγραφίσουν.
Αναπαριστούμε το παραμύθι : “Η Ευθεία και η Καμπύλη” δημιουργώντας μια απεικόνισή του .
Φτιάχνουμε τον κύκλο με διάφορα υλικά όπως τουβλάκια, μαρκαδόρους, σχοινί, καπάκια.
Συνδυάζουμε το κινητικό παιχνίδι με την ταξινόμηση των σχημάτων ως προς το σχήμα τους. Κατά τη διάρκεια ενός μουσικού κομματιού τέσσερα παιδιά ταξινομούν τα σχήματα ( κύκλος, τετράγωνο. τρίγωνο , ορθογώνιο).Όποιο παιδί τελειώσει πρώτο είναι ο νικητής.
Χωριζόμαστε σε ομάδες και δημιουργούμε τις δικές μας αναπαραστάσεις με τα σχήματα .
Κόβουμε σχήματα , τα κολλάμε και φτιάχνουμε τις δικές μας δημιουργίες με τα σχήματα.
Ζωγραφίζουμε σχηματούληδες και γράφουμε τη λέξη ” σχήματα ”.
Δημιουργούμε την οικογένεια των Σχηματούληδων και δεντράκια από σχήματα.



















