Μέσα στα πλαίσια του εργαστηρίου τα παιδιά πήραν μέρος στο Βιωματικό Πρόγραμμα «Τα Μυστικά της Βαλίτσας» από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.  Σκοπός του προγράμματος ήταν τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αφηγήσεις,παιχνίδια ενσυναίσθησης, υπόδυση ρόλων, μουσικοκινητικά παιχνίδια και παιχνίδια θησαυρού, να γίνουν ερευνητές, ναανακαλύπτουν το μυστικό της βαλίτσας, να βιώσουν τι σημαίνει «πρόσφυγας» και θα συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν και ταξίδια που είναι διαφορετικά, δεν είναι ευχάριστα, αλλά αναγκαστικά.

α

Ολοκληρώνοντας  το Εργαστήριο δημιουργήσαμε με τα παιδιά , ένα βιβλίο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όπως μαρτυρά και ο τίτλος του βιβλίου «ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ, έχω ανάγκες, έχω δικαιώματα, ΕΧΩ ΦΩΝΗ» τα ίδια τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.

  • Δανείζουν την δική τους φωνή στις ζωγραφιές τους και αυτές ζωντανεύουν και μιλούν για τα δικαιώματα των παιδιών.
  • Γίνονται οι βοηθοί της unicef, και αναλαμβάνουν, μέσω μιας δραστηριότητας STEM, να προγραμματίσουν το ρομποτάκι beebot, ώστε να μεταφέρει βοήθεια και φάρμακα σε παιδιά που τα χρειάζονται.
  • Τέλος χωρίζονται σε μικρές ομάδες και ακολουθώντας την ρουτίνα σκέψης «βλέπω – σκέφτομαι – αναρωτιέμαι», συνεργάζονται και συνθέτουν την πορεία της ιστορίας ενός παιδιού πρόσφυγα,  στην γραμμή του χρόνου

Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο εδώεξω

Τέλος, όλοι μαζί κατασκευάσαμε μία αφίσα, μέσω της οποίας κάθε παιδί στέλνει το δικό του μήνυμα για τα δικαιώματα των παιδιών.Ν2