Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα : “Color mix up” – Το Τερατάκι Νιώθει Σύγχυση με τα Χρώματα”
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (Code Week), πραγματοποιήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων και των χρωμάτων, με τη συνοδεία του αγαπημένου μας “Ήρωα”, το Τερατάκι των Χρωμάτων.
Ως σημείο εκκίνησης, χρησιμοποιήσαμε το αγαπημένο παιδικό βιβλίο «Το τερατάκι των χρωμάτων» της Anna Llenas. Αρχικά, οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο των συναισθημάτων: τη χαρά, τη λύπη, το θυμό, το φόβο, την αγάπη και την ηρεμία. Μέσα από τη συζήτηση, συνειδητοποιήσαμε ότι κάθε συναίσθημα μπορεί να έχει το δικό του «χρώμα» και ότι και εμείς συχνά μπορεί να νιώθουμε… μπερδεμένοι, ακριβώς όπως και το αξιαγάπητο τερατάκι της ιστορίας.
Στη συνέχεια, η δραστηριότητα επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο τα συναισθήματα εκφράζονται στο πρόσωπό μας. Παρατηρήσαμε και μιμηθήκαμε ποικίλες εκφράσεις (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο), αναγνωρίζοντας πρακτικά τη μη λεκτική επικοινωνία. Τα παιδιά εφάρμοσαν τις γνώσεις τους κατηγοριοποιώντας εικόνες με βάση το συναίσθημα που φανέρωναν, τοποθετώντας τες στο αντίστοιχο «συναίσθημα».
Η συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Code Week), ολοκληρώθηκε μέσα από τρεις δραστηριότητες».
Οι Δραστηριότητες μας:
1η “Ζωγραφική με Κώδικα: Τα Συναισθήματα σε Pixel.”
Τα παιδιά ασχολήθηκαν με την Αποκωδικοποίηση εικόνων σε πλέγμα (pixel art), ακολουθώντας απλές οδηγίες (αριθμούς ή σύμβολα) για να χρωματίσουν το Τερατάκι σύμφωνα με το αντίστοιχο συναίσθημα. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε την προσοχή, την παρατηρητικότητα και την ακρίβεια, εισάγοντάς τα σε έννοιες όπως η Χρωματική Αντιστοίχιση και η Οπτική Αναπαράσταση Εντολών.
2η “Προγραμματισμός Διαδρομών με βελάκια στο πάτωμα” (Unplugged)
Μετατρέψαμε την τάξη σε έναν τεράστιο “πίνακα προγραμματισμού”. Τα παιδιά, λειτουργώντας ως “προγραμματιστές”, χρησιμοποίησαν βελάκια στο πάτωμα (( →, ←, ↑, ↓) για να καθοδηγήσουν ένα παιδί-“ρομποτάκι-Τερατάκι” στο σωστό συναίσθημα. Μέσα από αυτή τη μη-ψηφιακή (Unplugged) δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν να προβλέπουν βήματα, να σκέφτονται αλγοριθμικά και να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων, αναπτύσσοντας την υπολογιστική τους σκέψη χωρίς τη χρήση οθονών.
3η “Το Ταξίδι της Bee-bot για να Βρει τα Συναισθήματα“
Χρησιμοποιώντας ένα χαρούμενο ταμπλό με τα σύμβολα των συναισθημάτων, οι μαθητές προγραμμάτισαν τη διαδρομή του ρομπότ μελισσούλας Bee-bot, ώστε να φτάσει στο ζητούμενο συναίσθημα. Η δραστηριότητα αυτή ενδυνάμωσε την αλγοριθμική σκέψη, τη χωρική αντίληψη και την κατανόηση των συναισθημάτων, προσφέροντας παράλληλα τη χαρά της ανακάλυψης και καλλιεργώντας τη συνεργασία.































































































