Επίσκεψη στην ανθοέκθεση.

Αφού βαφτήκαμε και ¨γίναμε¨ πασχαλίτσες, κουνέλια και αυγά πήραμε το δρόμο για την ανθοέκθεση που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Δήμος Σκύδρας. Θαυμάσαμε τα λουλούδια και ενημερωθήκαμε για τα βότανα και τον τρόπο που αναπτύσσονται.

Ο Σύλλογος Συμβαδίζω μας περίμενε και μετά από μια μικρή ενημέρωση, συμμετείχαμε στην βιωματική δράση που υλοποιεί με τίτλο  “Έλα στη θέση μου- Βόλτα με αναπηρικό αμαξίδιο”. Οι μαθητές/τριες ήρθαν μέσα από την παραπάνω δράση στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία και διαπίστωσαν πόσο δύσκολό είναι να μετακινηθεί. Τους ευχαριστούμε.

Συμμετοχή στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Ελληνισμό της Ανατολής

Με την αναβίωση του ποντιακού αποκριάτικου εθίμου “Εμπονέστα” ολοκληρώθηκε το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τη λαϊκή παράδοση και ειδικότερα τον Ποντιακό Ελληνισμό.

Το σχολείο μας συμμετείχε στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τον Ελληνισμό της Ανατολής, με βίντεο που αφορά την παρουσίαση της αναβίωσης εθίμων που λάμβαναν χώρα στον Πόντο την περίοδο της Αποκριάς.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Ποντιακό Σύλλογο Σεβαστειανών “Πυρρίχιος” για τις καταπληκτικές φορεσιές που μας παραχώρησε, τον κ. Κυριάκο Φαντίδη που συνόδευσε με τη λύρα τις δράσεις μας, την κα Kiki Konstantinidou για τη δωρεά των σκηνικών, τον κ. Φίλιππο Κερενκιωτη για τα παλιά οικιακά σκεύη που μας έδωσε και τον υπέροχο Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας για την αμέριστη συμπαράσταση του αλλά και για την προσφορά των ποντιακών εδεσμάτων, όπου μετά το πέρας των δραστηριοτήτων τιμήσαμε δεόντως. Ηταν μια εμπειρία μοναδική για τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς!!!

Παρακάτω, ακολουθεί το βίντεο με το οποίο το σχολείο μας συμμετέχει στον διαγωνισμό.

Ημερήσια εκδρομή στο Νόησις

Την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε η εκδρομή μας στο Κέντρο Επιστημών Νόησις στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Με τη συνοδεία των γονέων τους και των εκπαιδευτικών, οι μαθητές/τριες του σχολείου είδαν  γνωστούς αστερισμούς και πλανήτες στο πλανητάριο  του Κέντρου και ζώα στην έκθεση eco zoo. Επιστρέψαμε ενθουσιασμένοι!

Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821.

Με κατασκευές, χορούς, τραγούδια και ένα μικρό θεατρικό έργο γιορτάσαμε την Παρασκευή 22 Μαρτίου την απελευθέρωση της Ελλάδας. Οι γονείς των μαθητών/τριών μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Η Κυρά Σαρακοστή

Η κατασκευή της Κυρά Σαρακοστής ( στο πλαίσιο του 3ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με  θέμα τη λαϊκή παράδοση)) στο νηπιαγωγείο είναι μια όμορφη δραστηριότητα που μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση των παιδιών για την  θρησκευτική εορτή της  σταύρωσης και της ανάστασης του Χριστού.

Δύο ομάδες νηπίων κατασκεύασαν αντίστοιχα με χαρτόνι, κόλλες , ψαλίδι και λαδοπαστέλ το σπίτι της Κυρά Σαρακοστής και την ίδια την οποία τοποθέτησαν μπροστά από το σπιτάκι της. Διακόσμησαν τα παπούτσια της με κορδέλες, όπου  αφαιρούν μία κάθε Παρασκευή και μετρούν με αυτόν τον τρόπο τις εβδομάδες που απομένουν μέχρι το Πάσχα.

Σε ατομικό επίπεδο ζωγράφισαν τις δικές τους Σαρακοστές και τοποθέτησαν πολύ προσεκτικά τα επτά της ποδαράκια!

Οι Απόκριες στο σχολείο μας

Οι Απόκριες είναι μία πολύ ευχάριστη περίοδος για τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου μας. Στο διάστημα των Απόκρεων, τα παιδιά έμαθαν πολλά σχετικά με ήθη και έθιμα που πραγματοποιούνται σε περιοχές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα ίδια ντύθηκαν με τις στολές τους, διασκέδασαν και χόρεψαν με την ψυχή τους. Την Τσινοπέμπτη, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μας προσέφερε σουβλάκια και σαλάτες. Φάγαμε και έπειτα τραγουδήσαμε και χορέψαμε στην τάξη μας.

Τα παιδιά έμαθαν για το έθιμο που πραγματοποιείτα στη Νάουσα, “Γενίτσαροι και Μπούλες” και κατασκεύασαν τις αντίστοιχες μάσκες. Παρατήρησαν σε βίντεο που προβλήθηκαν τον τρόπο που προετοιμάζονται οι Γενίτσαροι, τον τρόπο που χαιρετιούνται, αλλά και που χορεύουν. Τέλος, ενεπλάκησαν σε θεατρικό παιχνίδι με το θέμα αυτό.

Στην συνέχεια, κατασκεύασαν αφρικανικές μάσκες με διάφορα σχέδια που έκοψαν τα ίδια, από χαρτόκουτο.

Τέλος, τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Σκύδρας, συμμετείχαν στην παρέλαση του Καρναβαλιού του δήμου Σκύδρας με θέμα “Ζαχαροπλάστες και γλυκά”.

Παρακάτω, παρουσιάζεται σε ένα μικρό βιντεάκι η τάξης μας, όπως στολίστηκε τις Απόκριες!

Εγγραφές μαθητών -τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024-25

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται για το σχολικό έτος 2024-25 μαθητές/τριές γεννημένοι/νες το 2020.

Η εγγραφή των μαθητών/τριών που ήδη φοιτούν στο Νηπιαγωγείο γίνεται αυτεπάγγελτα για το σχολικό έτος 2024-25.

 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο – προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ .

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ–ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

1Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
2.Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/    και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

3.Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα my school και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

 γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή/και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

 ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση), απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα, με υπεύθυνη δήλωση του.

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας είναι:

Δυτικά :Κ. Άγρα, Βόρεια: Αργυρουπόλεως, Ανατολικά: Μ. Αλεξάνδρου, Δυτικά: Περιφερειακή οδός Σκύδρας –Ρίζου και όλες οι οδοί που εμπεριέχονται στο παραπάνω τετράγωνο.

 Πληροφορίες: Όρλη Δήμητρα

 Τηλέφωνο: 2381088548

 Ώρα:13.00 -14.00

 

Ενασχόληση με τη λαϊκή παράδοση

Σε συνέχεια με όσα ήρθαμε σε επαφή, αναφορικά με τον ποντιακό ελληνισμό, ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για τη λαϊκή παράδοση του τόπου μας, αλλά και για αυτή της χώρας μας. Ασχοληθήκαμε με τη διακόσμηση της τάξης μας, με παραδοσιακά πιάτα, ζωγραφισμένα με λουλούδια, ακριβώς όπως έκαναν παλιότερα οι πρόγονοί μας.

Στην συνέχεια, μάθαμε για τα παραδοσιακά φαγητά και ζωγραφίσαμε το δικό μας αγαπημένο φαγητό. Έπειτα, παίζοντας ένα παιχνίδι, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε το αγαπημένο φαγητό του φίλου μας.

428518623 1571575090047577 1653418033203121792 n

Εντάξαμε το ακόλουθο τραγούδι στην καθημερινότητά μας, το οποίο σχετίζεται με τα παραδοσιακά φαγητά που έχουμε συνηθίσει να μας μαγειρεύουν οι γιαγιάδες.

 

 

 

Η αλκυόνη

Με τον επικείμενο ερχομό της άνοιξης, τα παιδιά έμαθαν για τον μύθο της Αλκυόνης.

Τα παιδιά παρατήρησαν τα χρώματά της, το πέταγμά της και βρήκαν πολλές πληροφορίες για εκείνη. Έμαθαν ποιήματα για την Αλκυόνη και τη ζωγράφισαν.

 

Στη συνέχεια, τα παιδιά έφτιαξαν ένα ατομικό κολάζ με θέμα την Αλκυόνη, χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά.