Σχέδιο Δράσης: Ομαλή μέτάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

Επίσκεψη του Νηπιαγωγείου στην Α΄ Δημοτικού

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025,  οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου επισκέφτηκαν τα δύο τμήματα της Α΄ Δημοτικού όπου αρχικά μας υποδέχτηκε η Διευθύντρια του

1ου Δημοτικού Σκύδρας η οποία αφού μας καλωσορισε  μας οδήγησε στο 1ο τμήμα της Α΄τάξης.

Η επίσκεψη αυτή είχε ως στόχο να γνωρίσουν από κοντά τον χώρο του Δημοτικού, τους δασκάλους και τα παιδιά που μόλις πριν λίγο καιρό ήταν κι εκείνα στο Νηπιαγωγείο.

Οι μαθητές της Α΄ τάξης υποδέχτηκαν τους μικρούς επισκέπτες με χαμόγελα, τραγούδια και ζωγραφιές που είχαν ετοιμάσει ειδικά για αυτούς. Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη χαρά, ενθουσιασμό και συγκίνηση, καθώς οι μεγαλύτεροι μαθητές θυμήθηκαν τις δικές τους πρώτες μέρες στο σχολείο και μοιράστηκαν εμπειρίες με τους μικρούς φίλους τους.

Μετά τη γνωριμία και τα παιχνίδια στην τάξη, όλοι μαζί απόλαυσαν γλυκά κεράσματα και χυμούς που είχαν ετοιμάσει με φροντίδα οι δασκάλες. Οι μικροί μαθητές ένιωσαν ευπρόσδεκτοι και χαρούμενοι, παίρνοντας μια όμορφη «γεύση» από τη ζωή στο Δημοτικό.

Η επίσκεψη έκλεισε με πολλές αγκαλιές και υποσχέσεις για μια νέα συνάντηση στο μέλλον. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που βοήθησε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια και ανυπομονησία για το επόμενο βήμα της σχολικής τους πορείας!

Code Week – Τίτλος «Νόστιμα λαχανικά στην πιατέλα μας!»

Τίτλος «Νόστιμα λαχανικά στην πιατέλα μας!»
1η Δραστηριότητα
Στόχος : Να απολαύσουν τα παιδιά την αφήγηση μιας παιδικής
ιστορίας και να συμμετάσχουν σε συζήτηση παραθέτοντας τις
θέσεις και τα προσωπικά βιώματα τους, τις απορίες τους κοκ.
Ξεκινάμε στην παρεούλα με έναυσμα μας ένα παραμύθι που θα
διαβάσουμε σε ολομέλεια, στην παρεούλα. Πρόκειται για τα
Θυμωμένα λαχανικά του Claudio Gobbetti, με αφορμή τα οποία
ακολουθεί κουβέντα αναφορικά με τα λαχανικά. Τη θρεπτική αξία
τους, τη νοστιμάδα τους, ενώ ζητείται από τους μαθητές να
καταθέσουν σκέψεις, εμπειρίες καθώς και πιθανά ερωτήματα τους
σχετικά.
2η Δραστηριότητα
Στόχος : Να κατανοήσουν οι μαθητές σχέσεις σειράς, διαδοχής (πχ
μπρος, πίσω), να περιγράψουν διαδρομές σε τετραγωνισμένο
δάπεδο και να προγραμματίσουν το ρομπότ Bee-bot, ώστε αυτό
να ακολουθήσει τα συγκεκριμένα μονοπάτια και να μαζέψει τις
εικόνες με τα λαχανικά.
Στον λαχανόκηπο μας (πλέγμα) έχουμε διάφορα λαχανικά
(κίτρινα- 1, κόκκινα- 2 και μωβ- 3) τα οποία οι μαθητές μας θα
κληθούν να μαζέψουν προκειμένου να μπορέσουμε να φτιάξουμε
μία λαχταριστή, χρωματιστή σαλάτα λαχανικών στο πιάτο μας
(Θέσεις 1,2,3 αντίστοιχα – κώδικας).
Τα παιδιά σε δύο ομάδες θα κατανέμουν τις εργασίες τους.
Δηλαδή επιλογή και περιγραφή των διαδρομών, καθώς και
προγραμματισμός της μέλισσας Bee-bot για να μας βοηθήσει να
συλλέξουμε τα φρέσκα λαχανικά από τον λαχανόκηπο μας. Οι
μαθητές δυνητικά θα χρησιμοποιήσουν τα χάρτινα βελάκια που θα
έχουν στη διάθεση τους, για να σχηματίσουν τα μονοπάτια για το
τετραγωνισμένο δάπεδο και να μαζέψουν με τη συνδρομή του
ρομπότ τα λαχανικά. Τα οποία εν τέλει θα τοποθετήσουν πάνω
στα πιάτα ως εξής : κίτρινα- θέση 1, κόκκινα- θέση 2 και μωβ- θέση
3.

Τα υλικά για το υγιεινό πιάτο μας θα είναι επιτέλους έτοιμα!

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα : “Color mix up” – Το Τερατάκι Νιώθει Σύγχυση με τα Χρώματα”

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (Code Week), πραγματοποιήσαμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων και των χρωμάτων, με τη συνοδεία του αγαπημένου μας “Ήρωα”, το Τερατάκι των Χρωμάτων.

Ως σημείο εκκίνησης, χρησιμοποιήσαμε το αγαπημένο παιδικό βιβλίο «Το τερατάκι των χρωμάτων» της Anna Llenas. Αρχικά, οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο των συναισθημάτων: τη χαρά, τη λύπη, το θυμό, το φόβο, την αγάπη και την ηρεμία. Μέσα από τη συζήτηση, συνειδητοποιήσαμε ότι κάθε συναίσθημα μπορεί να έχει το δικό του «χρώμα» και ότι και εμείς συχνά μπορεί να νιώθουμε… μπερδεμένοι, ακριβώς όπως και το αξιαγάπητο τερατάκι της ιστορίας.

Στη συνέχεια, η δραστηριότητα επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο τα συναισθήματα εκφράζονται στο πρόσωπό μας. Παρατηρήσαμε και μιμηθήκαμε ποικίλες εκφράσεις (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο), αναγνωρίζοντας πρακτικά τη μη λεκτική επικοινωνία. Τα παιδιά εφάρμοσαν τις γνώσεις τους κατηγοριοποιώντας εικόνες με βάση το συναίσθημα που φανέρωναν, τοποθετώντας τες στο αντίστοιχο «συναίσθημα».

Η συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Code Week), ολοκληρώθηκε μέσα από τρεις δραστηριότητες».

Οι Δραστηριότητες μας:

1η    “Ζωγραφική με Κώδικα: Τα Συναισθήματα σε Pixel.”

Τα παιδιά ασχολήθηκαν με την Αποκωδικοποίηση εικόνων σε πλέγμα (pixel art), ακολουθώντας απλές οδηγίες (αριθμούς ή σύμβολα) για να χρωματίσουν το Τερατάκι σύμφωνα με το αντίστοιχο συναίσθημα. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε την προσοχή, την παρατηρητικότητα και την ακρίβεια, εισάγοντάς τα σε έννοιες όπως η Χρωματική Αντιστοίχιση και η Οπτική Αναπαράσταση Εντολών.

2η   “Προγραμματισμός Διαδρομών με βελάκια στο πάτωμα” (Unplugged)

Μετατρέψαμε την τάξη σε έναν τεράστιο “πίνακα προγραμματισμού”. Τα παιδιά, λειτουργώντας ως “προγραμματιστές”, χρησιμοποίησαν βελάκια στο πάτωμα (( →,   ←,   ↑,   ↓) για να καθοδηγήσουν ένα παιδί-“ρομποτάκι-Τερατάκι” στο σωστό συναίσθημα. Μέσα από αυτή τη μη-ψηφιακή (Unplugged) δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν να προβλέπουν βήματα, να σκέφτονται αλγοριθμικά και να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων, αναπτύσσοντας την υπολογιστική τους σκέψη χωρίς τη χρήση οθονών.

3η   “Το  Ταξίδι της Bee-bot για να Βρει τα Συναισθήματα

Χρησιμοποιώντας ένα χαρούμενο ταμπλό με τα σύμβολα των συναισθημάτων, οι μαθητές προγραμμάτισαν τη διαδρομή του ρομπότ μελισσούλας Bee-bot, ώστε να φτάσει στο ζητούμενο συναίσθημα. Η δραστηριότητα αυτή ενδυνάμωσε την αλγοριθμική σκέψη, τη χωρική αντίληψη και την κατανόηση των συναισθημάτων, προσφέροντας παράλληλα τη χαρά της ανακάλυψης και καλλιεργώντας τη συνεργασία.

Ευγενική Δωρεά Επιτραπέζιων Παιχνιδιών

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας εκφράζουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας στον κ. Παλάσκα Μιχάλη για τη γενναιόδωρη προσφορά του σε επιτραπέζια παιχνίδια για τα παιδιά μας.

Η δωρεά αυτή αποτελεί μια πολύτιμη προσθήκη στον εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό εξοπλισμό του νηπιαγωγείου μας. Τα νέα παιχνίδια θα εμπλουτίσουν τις δραστηριότητες στην τάξη μας και θα προσφέρουν στους μικρούς μας μαθητές ευκαιρίες για συνεργασία, εξάσκηση των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων και κυρίως, για πολύτιμο, δημιουργικό παιχνίδι.

Τέτοιες ενέργειες, που αποδεικνύουν έμπρακτα το ενδιαφέρον ιδιωτών για την εκπαιδευτική κοινότητα, μας γεμίζουν χαρά και αισιοδοξία. Η στήριξή σας είναι σημαντική για το έργο μας και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.

 

«Μεγαλώνω Σωστά, Τρώγοντας Υγιεινά»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην

Υποθεματική: Υγεία, Διατροφή, Αυτομέριμνα

Τίτλος: “Μεγαλώνω σωστά, Τρώγοντας Υγιεινά”

 

Σκοπός του προγράμματος είναι να εισάγουμε τα παιδιά στις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής, να αναγνωρίσουν τα φθινοπωρινά δώρα της φύσης (φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς) και να κατανοήσουν τη σημασία της τροφής για την ανάπτυξη και την ενέργεια που χρειάζονται για το παιχνίδι και τη μάθηση.

1ο Εργαστήριο: Γιατί Τρώμε; 

Αρχικά, πραγματοποιήσαμε ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών γύρω από το θέμα της τροφής, της ενέργειας και της σύνδεσης με τις εποχές. Μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση, καταγράψαμε τις αρχικές τους ιδέες και εμπειρίες για να διαμορφώσουμε κατάλληλα τις επόμενες διδακτικές μας παρεμβάσεις.

2ο Εργαστήριο: Το Καλάθι του Φθινοπώρου & οι Οικογένειες των Τροφών…

Στη συνέχεια, εξερευνούμε το «Καλάθι του Φθινοπώρου», όπου τα παιδιά ανακαλύπτουν με όλες τους τις αισθήσεις τους εποχικούς καρπούς. Ταξινομούν τις τροφές σε «οικογένειες» και δημιουργούν το δικό τους «Πιάτο της Υγείας» με υλικά του φθινοπώρου, μαθαίνοντας να ξεχωρίζουν τα βασικά είδη τροφίμων.

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας σωστών διατροφικών συνηθειών, επιλέξαμε να εξερευνήσουμε ένα από τα πιο αγαπημένα και θρεπτικά φρούτα του φθινοπώρου: το μήλο! Γνωστό για την πλούσια βιταμίνη C, τις φυτικές ίνες και τη γνωστή παροιμία «Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα», το μήλο αποτέλεσε την ιδανική αφορμή για να μάθουμε μέσα από τη χαρά της δημιουργίας.

Οι μικροί μας μαθητές/τριες, μεταμορφώθηκαν σε ικανότατους/ες σεφ και με αμείωτο ενθουσιασμό συμμετείχαν σε όλα τα στάδια της παρασκευής. Συνεργάστηκαν, μέτρησαν υλικά, αρωμάτισαν με κανέλα και εμπλούτισαν με σταφίδες, τη γευστικότατη συνταγή μας και φυσικά, γέμισαν την κουζίνα του νηπιαγωγείου μας με υπέροχες, ζεστές μυρωδιές!

Το αποτέλεσμα; Δύο ολόγευστες μηλόπιτες, που επισφράγισαν με τον καλύτερο τρόπο το εργαστήριό μας. Η απόλαυση ήταν έκδηλη στα πρόσωπα των παιδιών, αποδεικνύοντας ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να είναι εξίσου νόστιμη και διασκεδαστική!

Μέσα από αυτές τις βιωματικές δράσεις, στόχος μας είναι να συνδέσουν τα παιδιά τη μάθηση με την πράξη, ανακαλύπτοντας την αξία των θρεπτικών τροφών και εντάσσοντάς τες στην καθημερινότητά τους.

Με μεγάλη χαρά, ολοκληρώσαμε τις ενδιαφέρουσες δραστηριότητες της ενότητας για τις ευεργετικές ιδιότητες των φρούτων, στο πλαίσιο του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα: «Ζω Καλύτερα – ΕΥ ΖΗΝ».

Μετά από συζητήσεις, παιχνίδια και βιωματικές δράσεις που ανέδειξαν την τεράστια αξία των φρούτων για την υγεία και την ενέργειά μας, δώσαμε έναν απολαυστικό επίλογο στην προσπάθειά μας!

Ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας με τον πιο δροσερό και θρεπτικό τρόπο: με την παρασκευή και την απόλαυση ενός φρεσκοστυμμένου, γεμάτου βιταμίνες χυμού! Τα παιδιά όχι μόνο συμμετείχαν στη διαδικασία, αλλά συνειδητοποίησαν πόσο εύκολα μπορούν να φτιάξουν ένα υγιεινό ρόφημα που τους γεμίζει δύναμη.

Η στιγμή αυτή αποτέλεσε την καλύτερη επιβράβευση, κλείνοντας με χαμόγελα και απόλυτη γευστική ικανοποίηση τον κύκλο των δραστηριοτήτων μας γύρω από τα φρούτα. Συνεχίζουμε να καλλιεργούμε τη γνώση, την αγάπη για την υγιεινή διατροφή και τις δεξιότητες που οδηγούν σε ένα καλύτερο «ΕΥ ΖΗΝ»!

3ο Εργαστήριο: Οι Θησαυροί της Γης: Τα Λαχανικά του Φθινοπώρου…

Αυτή την εβδομάδα, υποδεχτήκαμε στην τάξη μας τους πρωταγωνιστές του φθινοπώρου: τα υπέροχα λαχανικά! Είδαμε, αγγίξαμε, μυρίσαμε και, φυσικά, μάθαμε τα μυστικά τους.

  • Ανακαλύψαμε τα φωτεινά χρώματα της κολοκύθας και του καρότου.
  • Μάθαμε πόσο δυναμώνουν τον οργανισμό μας το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το σπανάκι.
  • Παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης!

Ήταν μια υπέροχη, βιωματική δράση που μας έδειξε πόσο σπουδαίο είναι να τρώμε σωστά για να μεγαλώσουμε γερά και δυνατά.

Ελπίζουμε τώρα να γεμίσετε κι εσείς τα καλάθια σας με τα φθινοπωρινά καλούδια!

4ο Εργαστήριο: Ο φθινοπωρινός μας λαχανόκηπος!!!

Με ενθουσιασμό, περιέργεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε αφοσιωμένους κηπουρούς! Αφού προετοιμάσαμε τον κήπο, μάθαμε για τη σπουδαιότητα του νερού και του ήλιου, στη συνέχεια φυτέψαμε τα πρώτα μας λαχανικά.

Η χαρά της δημιουργίας ήταν έκδηλη! Τα παιδιά όχι μόνο συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία, αλλά ανέλαβαν πραγματικές ευθύνες: πότισαν, φρόντισαν και έθεσαν τις βάσεις για την ανάπτυξη του δικού μας, βρώσιμου λαχανόκηπου.

5ο Εργαστήριο: Μαθαίνουμε τα Μυστικά της Υγείας: Ο Χάνσελ, η Γκρέτελ και τα Μωρά της Διατροφής!»

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και με αφορμή το γνωστό παραμύθι, πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας μια ιδιαίτερα δημιουργική και βιωματική δράση με θέμα την Υγιεινή Διατροφή.

Χρησιμοποιήσαμε ως αφετηρία την ιστορία του Χάνσελ και της Γκρέτελ, όχι όμως με την παραδοσιακή της μορφή, αλλά μέσα από μια εναλλακτική προσέγγιση, εστιάζοντας στις επιλογές των τροφίμων και τις συνέπειές τους στην υγεία.

Στο επίκεντρο της δραστηριότητας βρέθηκαν δύο χαριτωμένα «μωρά» της διατροφής, τα οποία βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ υγιεινών και ανθυγιεινών επιλογών:

Το χαμογελαστό μωρό 😊: Αυτό το μωρό ήταν χαρούμενο, δυνατό και έδειχνε υγεία, καθώς τρεφόταν αποκλειστικά με υγιεινές τροφές (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά κ.α.).

Το λυπημένο μωρό 😔: Αντίθετα, αυτό το μωρό ήταν λυπημένο, κουρασμένο και όχι τόσο ζωηρό, επειδή τρεφόταν μόνο με ανθυγιεινά τρόφιμα (γλυκά, τηγανητά, αναψυκτικά, κ.α.).

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα! Αφού συζητήσαμε εκτενώς για τις ιδιότητες και την προέλευση των τροφών, ανέλαβαν τον ρόλο του μικρού διατροφολόγου. Έκοψαν και ξεχώρισαν εικόνες με διαφορετικά τρόφιμα και με μεγάλη προσοχή και υπευθυνότητα, έκαναν τις σωστές επιλογές: τάισαν το χαμογελαστό μωρό με τις θρεπτικές τροφές που του χάριζαν ενέργεια, ενώ αντίστοιχα έδιναν στο λυπημένο μωρό τις ανθυγιεινές.

Μέσα από τη συγκεκριμένη βιωματική διαδικασία και το παιχνίδι, οι μαθητές/τριες κατέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες. Κατάφεραν να αναγνωρίσουν και να κατηγοριοποιήσουν τις τροφές με κριτήρια που αφορούν την υγεία, ενώ ταυτόχρονα κατανόησαν τη σχέση αιτίας-αποτελέσματος, συνειδητοποιώντας πως η υγιεινή διατροφή οδηγεί στην υγεία και τη χαρά. Τέλος, μέσω των επιλογών που κλήθηκαν να κάνουν, ενισχύθηκε η αίσθηση της υπευθυνότητας και αναπτύχθηκε η κριτική σκέψη σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες.»

Όταν το “Φιλάκι στο Χέρι” ζεσταίνει την ψυχή!

Με μεγάλη χαρά ολοκληρώσαμε δραστηριότητες, βασισμένες στο κλασικό παιδικό βιβλίο «Το Φιλάκι στο Χέρι» της Audrey Penn. Στόχος μας ήταν να προσφέρουμε στα παιδιά ένα εφαλτήριο ασφάλειας και έναν πρακτικό τρόπο διαχείρισης του άγχους αποχωρισμού ή της στιγμιαίας νοσταλγίας για το σπίτι. Για να γίνει το «Φιλάκι στο Χέρι» πράξη, δώσαμε σε κάθε παιδί μια καρδιά και ζητήσαμε από τις μαμάδες να “κρύψουν” μέσα σε αυτές ένα μαγικό φιλάκι, μια φωτογραφία, λίγο από το άρωμα τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά έφεραν και κόλλησαν τις καρδιές πάνω στον δικό μας Ρακούν Τσέστερ. Πλέον, όποτε ένα παιδί νιώθει ότι του λείπει η μαμά του, ξέρει ότι μπορεί να ανατρέξει στον Τσέστερ και να πάρει πίσω τη ζεστασιά, το άρωμα και το φιλάκι της.

Παράλληλα, συνδυάσαμε τη συναισθηματική αυτή δραστηριότητα με τη γνωστική, δουλεύοντας το αρχικό γράμμα του ονόματος κάθε παιδιού και ενισχύοντας την αναγνώρισή του, αφού ο Τσέστερ συνοδεύτηκε από τα αρχικά τους γράμματα. Ευχαριστούμε θερμά όλες τις μαμάδες για τη συνεργασία και την αγάπη που προσέφεραν! Αυτές οι μικρές δράσεις χτίζουν γερά συναισθηματικά θεμέλια στους μικρούς μας μαθητές.

Ευχαριστήριο

Ένα μεγάλο, ζεστό ευχαριστώ στη Δημοτική Αρχή! Η αντικατάσταση των παλαιών καλοριφέρ με τα ολοκαίνουρια πάνελ στο νηπιαγωγείο μας είναι μια πράξη που δείχνει έμπρακτη φροντίδα για τους μικρούς μας μαθητές. Είναι μια κίνηση που πραγματικά αναβαθμίζει τον χώρο μας.

Καλώς ήρθες, Οκτώβριε! Το Σχολείο “Φόρεσε” τα Φθινοπωρινά του!

Η πιο ζεστή εποχή του χρόνου έφτασε και επίσημα στο σχολείο μας! Ο Οκτώβριος μας βρήκε με μεγάλη διάθεση για αλλαγές και, φυσικά, για μπόλικη δημιουργία. Με μεγάλη χαρά, υποδεχτήκαμε το φθινόπωρο μεταμορφώνοντας τους χώρους μας. Τα παράθυρά μας “φόρεσαν” τα πιο όμορφα και ζεστά χρώματα της εποχής, γεμίζοντας την τάξη μας με φθινοπωρινή διακόσμηση, η οποία έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς λειτουργεί ως οπτικό ερέθισμα, εισάγοντας τους μαθητές στις ιδιαιτερότητες του περιβάλλοντος και τις χρωματικές αποχρώσεις της εποχής. Δεν μείναμε μόνο στη διακόσμηση! Ο Οκτώβριος ζωντάνεψε με παιχνίδι και μάθηση! Καθώς ξεκινήσαμε μια σειρά από συναρπαστικές δραστηριότητες με θέμα το φθινόπωρο.

Η Έκπληξη της Φθινοπωρινής Βροχής!!!

Η σημερινή μέρα στο Νηπιαγωγείο ήταν γεμάτη ανακαλύψεις και ενθουσιασμό! Η χθεσινή πρώτη φθινοπωρινή βροχή μας επιφύλαξε μια όμορφη έκπληξη στην αυλή του σχολείου μας: πολλά σαλιγκάρια βγήκαν για βόλτα!

Τα παιδιά, με μεγάλη περιέργεια και χαρά, παρατήρησαν αυτά τα μικρά πλασματάκια. Η αυλή μας μετατράπηκε σε ένα φυσικό εργαστήρι! Παίξαμε μαζί τους, τα μαζέψαμε προσεκτικά (για να τα δούμε από κοντά και να τα αφήσουμε ξανά στο περιβάλλον τους) και μιλήσαμε εκτενώς για τη ζωή τους. Συζητήσαμε για το σπίτι που κουβαλούν στην πλάτη τους, για το πώς κινούνται αργά και γιατί βγαίνουν έξω όταν βρέχει.

Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για βιωματική μάθηση σχετικά με το φυσικό περιβάλλον και τον κύκλο της ζωής των σαλιγκαριών. Τα παιδιά έμαθαν να παρατηρούν, να σέβονται τη φύση και να φροντίζουν κάθε ζωντανό οργανισμό, όσο μικρός κι αν είναι.

 

5e63ff16 03a2 4a28 ab2e 81b0e89aac03 b9d8ca7b 43b3 4983 b196 c837b3635053 6f78a502 f29e 4e1e b966 04475c4edc89 4875dcd3 6c03 404b 86f8 7555de48afae4cd6c6f8 2def 4c66 acbe 354fad8747a1 b4b663c7 522d 4491 9b23 f1a2720b35e0 e8bd51a6 d148 4076 bc8e 18c3ad24dd96 08d72bec 85f7 49d5 afa4 6c86286d1726 557554702 4181637835448928 4265152390306419370 n 556448606 4181637908782254 6349790057836095318 n 556064488 4181637568782288 6286681133684206060 n