Συναισθήματα- Ο θυμός

Συνεχίζοντας να μιλάμε για τα συναισθήματα, αποφασίσαμε να εστιάσουμε στον θυμό. Αφορμή, αποτέλεσε το παραμύθι που διαβάσαμε στην παρεούλα «Ο  μεγάλος θυμός της Νέλλης».

 

Μετά το παραμύθι, συζητήσαμε με τα παιδιά:

  • τι είναι αυτό που τους προκαλεί θυμό,
  • πως τον διαχειρίζονται και
  • τι κάνουν για να ηρεμήσουν.

Κάναμε παντομίμα το θυμό. Μερικά από τα παιδιά μας έδειξαν τις εκφράσεις που παίρνει το πρόσωπό τους αλλά και το σώμα τους όταν θυμώνουν.

Κατασκευάσαμε θυμωμένα πρόσωπα με τελικό σκοπό να φτιάξουμε μια κούκλα, το κάθε παιδί αποτύπωσε το θυμό στο πρόσωπο-ζωγραφιά όπως ήθελε.

Διασκεδάσαμε παίζοντας με τα συναισθήματα. Πρώτα είδαμε τις κάρτες- πρόσωπα και συζητήσαμε τι δείχνει η κάθε μια. Αφού χωριστήκαμε σε δυο ομάδες, ξεκίνησε η μουσική, η ομάδα που έπαιζε κινούνταν στο χώρο, όταν σταματούσε το ταμπουρίνο η κυρία έδειχνε με τυχαία σειρά μια κάρτα- πρόσωπο στα παιδιά. Αυτά έπρεπε να μιμηθούν αυτό που έβλεπαν και να το παρουσιάσουν στα υπόλοιπα παιδιά.

 

Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Ο θυμωμένος γάιδαρος». Στο τέλος τα παιδιά έκαναν τις δικές τους υποθέσεις για την πλοκή του. Αφού ακούστηκαν όλες οι απόψεις, συζητήσαμε και καταλήξαμε στο γιατί τελικά θύμωσε ο γάιδαρος και πως το αντιμετώπισε. Είδαμε ακόμη μια φορά το βίντεο και επιβεβαιώσαμε τις υποθέσεις μας.

Για την κατασκευή της θυμωμένης κούκλας μας, έπρεπε να φτιάξουμε και το σώμα της. Έτσι ζωγραφίσαμε τι είναι αυτό που μας θυμώνει, το καταγράψαμε και το κολλήσαμε στο σώμα της κούκλας.

Παίξαμε στο ίντερνετ παιχνίδι μνήμης με κάρτες που απεικόνιζαν συναισθήματα. (Aπό την πλατφόρμα Συναισθήματα-Αίσωπος).