4 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Η 4η Απριλίου είναι η παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη στα αδέσποτα ζώα, με απώτερο σκοπό να μην χρειάζεται πλέον να υπάρχει αυτή η ημέρα στο μέλλον. Δεν πρόκειται για μια χαρούμενη γιορτή, αλλά για μια ημέρα που μας υπενθυμίζει την ανάγκη να ευαισθητοποιηθούμε για τα εκατομμύρια αδέσποτα σε όλο τον κόσμο και να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να μειωθεί ο αριθμός τους. Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (Π.Φ.Π.Ο.), η μεγαλύτερη οργάνωση για την προστασία των ζώων στην Ελλάδα, έχει ως κύριο στόχο την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους. Στο πλαίσιο αυτό, τα παιδιά της «Τάξης Αστεράτης» και «Τάξης Μαγικής» παρακολούθησαν μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από την κυρία Νομικού, εκπρόσωπο της Π.Φ.Π.Ο. Η παρουσίαση είχε ως θέμα την ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών σχετικά με τη δύσκολη ζωή που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια ζώα που ζουν στους δρόμους χωρίς σπίτι και φροντίδα, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε.

483195412 1936005580542737 418145090756437542 n

Έπειτα, τα παιδιά ένωσαν τις ζωγραφιές τους και δημιούργησαν ένα κολάζ, με σκοπό να μας πληροφορήσουν για το τι είναι απαραίτητο για την ευτυχία των ζώων.

Screenshot 2

Κάθε ζώο αξίζει αγάπη και φροντίδα! Ας αξιοποιήσουμε αυτή την ημέρα για να σκεφτούμε πώς μπορούμε να δείξουμε καλοσύνη σε όλα τα ζώα του πλανήτη!”

Screenshot 1

“STEM behind the curtain of the magical world of fairy tales” – “Τάξη Αστεράτη”

Το παραμύθι που επέλεξαν τα παιδιά για τον μήνα Μάρτιο ήταν ” Το Σποράκι ταξιδεύει”. Ετοιμαστείτε  να σας ταξιδέψουμε στον μαγικό κόσμο του παραμυθιού που είναι γεμάτο περιπέτεια και ανακαλύψεις. Τα παιδιά της «Τάξης Αστεράτης», με τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους, εμπνεύστηκαν από αυτό το υπέροχο παραμύθι και δημιούργησαν μοναδικά έργα τέχνης, εξερευνώντας παράλληλα τις έννοιες του STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες, Μαθηματικά).

Μέσα από τα έργα τους, εξερεύνησαν τον κύκλο ζωής των φυτών και τη σημασία της φύσης. Χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά και τεχνικές για να δημιουργήσουν τα δικά τους “σποράκια” και ταξίδια. Φύτεψαν τα δικά τους σποράκια, τα  παρατηρούσαν καθώς  αναπτύσονταν και κατέγραφαν την ανάπτυξή τους. Ανακάλυψαν τις έννοιες της μέτρησης και της χωρικής αντίληψης. Εξέφρασαν τη φαντασία τους και την αισθητική τους μέσα από τη ζωγραφική και το κολάζ. Συνεργάστηκαν και μοιράστηκαν ιδέες, αναπτύσσοντας τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

Ελάτε να θαυμάσουμε μαζί τα έργα τους και να αφεθούμε στη μαγεία του παραμυθιού!

 

“Πολλά πολλά βιβλία, για μεγάλη φαντασία!”

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από τη 1η Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο. Τα παιδικά βιβλία είναι πολύ σημαντικά, καθώς ενθαρρύνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, καλλιεργούν την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση, παράλληλα προσφέρουν ψυχαγωγία και χαλάρωση και δημιουργούν όμορφες αναμνήσεις και συναισθήματα.

Τα παιδιά της «Τάξης Αστεράτης» γιορτάσανε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου διαβάζοντας βιβλία, παίζοντας παιχνίδια στον διαδραστικό και τέλος δημιουργώντας ένα μαγικό κάστρο με τα παραμύθια που έχουμε ασχοληθεί στο etwinning  έργο μας .

488023165 3976201322637951 8329068561741791415 n    486776620 1359338541858632 5030861793284190939 n

Το μήνυμα μας απλό: « ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ»

“Διαβάζουμε Μαζί!” – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – 2 Απριλίου 2025

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για να καλλιεργήσουμε την αγάπη των παιδιών για την ανάγνωση. Σήμερα, λοιπόν, Τετάρτη 2 Απριλίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πραγματοποιήθηκε μια πανελλήνια δράση φιλαναγνωσίας, η οποία διοργανώθηκε από την Κυψέλη-σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού σε συνεργασία με την ομάδα “Νηπιαγωγοί εν δράσει” του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “ Δ. Θεοτοκόπουλος”. Τα Αστεράκια του τα τμήματος 5 συμμετείχαν σε αυτήν.

Αρχικά επιλέξαμε, μετά από ψηφοφορία με τα παιδιά, το παραμύθι του Άντερσεν « Το αηδόνι του αυτοκράτορα». Στις 10:45 π.μ το διαβάσαμε, όπως όριζε η δράση, ταυτόχρονα, για όλα τα τμήματα νηπιαγωγείων που έλαβαν μέρος .

Και μετά… ήρθε η δημιουργία! 🖌Ζωγραφίσαμε έργα εμπνευσμένα από το κείμενο. Τα παιδιά είχαν την  ευκαιρία να ζωντανέψουν χαρακτήρες και γεγονότα του παραμυθιού με τον δικό τους μοναδικό τρόπο!

incollage save 2025 04 02T174249.224

incollage save 2025 04 02T174315.793 incollage save 2025 04 02T174331.605

Επενδύσαμε μουσικά τις ζωγραφιές μας, τραγουδώντας το αγαπημένο μας τραγούδι « Το αηδόνι» και το κοινοποιήσαμε στο συνεργατικό Padlet του “Διαβάζουμε Μαζί”, για να μοιραστούμε τις ιδέες και τις εμπνεύσεις μας με τα άλλα σχολεία. Μαζί, γιορτάζουμε και ζωντανεύουμε τις ιστορίες, δημιουργώντας έναν κόσμο γεμάτο φαντασία και γνώση! #ΔιαβάζουμεΜαζί!

Diabazoyme Mazi Anamnhstiko page 0001

Προσέχω τι πετώ, ανακυκλώνω ό,τι μπορώ!

Στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος στοχεύσαμε στην κατανόηση της αξίας της ανακύκλωσης και της σημασίας της οικολογικής συνείδησης. Μέσα από τις δραστηριότητες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα ανακυκλώσιμα υλικά, να συνειδητοποιήσουν την εξάρτηση του ανθρώπου από τη φύση, να αντιληφθούν συμπεριφορές που βλάπτουν το περιβάλλον, να επιλέγουν τρόπους μείωσης των απορριμμάτων και επαναχρησιμοποίησης. Επιπρόσθετα, εξέφρασαν τη δημιουργικότητά τους με κατασκευές από άχρηστα υλικά, δίνοντας στα σκουπίδια μια δεύτερη ευκαιρία να γίνουν κάτι χρήσιμο και όμορφο.

Χρησιμοποιώντας βασικές έννοιες και λέξεις κλειδιά από την ενασχόληση μας με τη θεματική της ανακύκλωσης και με τη βοήθεια του εργαλείου, τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργίας παρουσιάσεων gamma, σας προβάλλουμε την παρακάτω παρουσίαση:

https://gamma.app/docs/-7r3nrusvhkzesh7

Επίσης, στο video που ακολουθεί, τα “Αστεράκια” του τμήματος 5 σας παρουσιάζουν στιγμές δράσης, χαράς, δημιουργίας και μάθησης!

STEM behind the curtain of the magical world of fairy tales – “Τάξη Αστεράτη”

Το παραμύθι που επιλέχθηκε για τον μήνα Φεβρουάριο, μετά από ψηφοφορία ήταν «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας».  Η ιστορία του Έλμερ είναι μια γιορτή της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας. Το βιβλίο εξερευνά θέματα όπως η αυτοαποδοχή, η φιλία και η σημασία του να είσαι ο εαυτός σου.  Ο Έλμερ αισθάνεται διαφορετικός και προσπαθεί να αλλάξει, αλλά τελικά συνειδητοποιεί ότι η μοναδικότητά του είναι αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και αγαπητό.

Ταξιδέψαμε μαζί του, πετάξαμε ψηλά, γίναμε σαν αυτόν και μάθαμε να εκτιμάμε τον ευαυτό μας.

Έλμερ είμαστε μοναδικοί όπως κι εσύ!

“Η Λίτσα η Σακουλίτσα!”

“Η περιπέτεια της Λίτσας της Σακουλίτσας” είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα στα τμήματα 5 και 6 του 4ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης, με αφορμή την ενασχόλησή μας με τη θεματική της ανακύκλωσης στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων και σε συνδυασμό με το σχολικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, το οποίο, επίσης, υλοποιείται συνεργατικά από τα δύο παραπάνω τμήματα. Με φαντασία και δημιουργικότητα τα παιδιά μάς ταξίδεψαν σε μια μοναδική ιστορία, ένα παραμύθι “μισό-μισό”, που προάγει τη σημασία της ανακύκλωσης, τη χαρά της δημιουργικότητας και την αξία της συνεργασίας! Με τις σκέψεις, τα λόγια και τις εικόνες των μικρών μας δημιουργών, αυτή η ιστορία αποδεικνύει πώς η συνεργασία και η ευαισθητοποίηση μπορούν να γίνουν δύναμη για ένα καθαρότερο και πιο φωτεινό μέλλον!

Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση σας παρουσιάζουμε το ηλεκτρονικό παραμύθι μας, το οποίο δημιουργήθηκε σε ψηφιακή μορφή με το εργαλείο bookcreator.

Παίζοντας με την Τεχνητή Νοημοσύνη!

Το Tμήμα 4  στα πλαίσια του προγράμματος “Οικολογικά Σχολεία”, αλλά και στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την Ανακύκλωση, είχε μια αποστολή. Αφότου τα παιδιά έφτιαξαν με τις οικογένειές τους υπέροχα μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, γνώρισαν την Αφροδίτη (avatar), η οποία τους έδωσε την αποστολή να φτιάξουν ένα δικό τους τραγούδι, διαδίδοντας σε όλους το μήνυμα της ανακύκλωσης. Αρχικά, χωρίστηκαν σε ομάδες, όπου η κάθε ομάδα κλήθηκε να γράψει ή να ζωγραφίσει τέσσερις λέξεις σχετικές με την ανακύκλωση. Κατά τη διάρκεια αυτή, τα παιδιά αντάλλασσαν απόψεις και σκέψεις, προσπαθώντας να βρουν το κατάλληλο λεξιλόγιο για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα παρουσίασε τις λέξεις στην ολομέλεια της τάξης και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης (chatbot AI Chatgpt) έγραψαν τους στίχους του δικούς τους τραγουδιού. Έπειτα, με το εργαλείο AI Suno, συνέθεσαν τη μουσική κι έτσι το δικό τους τραγούδι ήταν έτοιμο. Φυσικά ακολούθησε χορός!

IMG 20250321 075044 IMG 20250320 074737 IMG 20250321 093924 IMG 20250321 093958

Eπίσκεψη στη Παιδική Δημοτική Βιβλιοθήκη.

Πλέον δανειζόμαστε παραμύθια από τη δανειστική βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας και γι’ αυτό επισκεφθήκαμε την Παιδική Δημοτική Βιβλιοθήκη Ξάνθης. Εκεί οι βιβλιοθηκάριοι μας ξενάγησαν στον χώρο και ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης και τη διαδικασία δανεισμού βιβλίων. Μας αφηγήθηκαν ένα παραμύθι και έπειτα ζωγραφίσαμε τους ήρωες της ιστορίας. Για να τους ευχαριστήσουμε τους κάναμε δώρο ένα ομαδικό κολάζ που είχαμε ετοιμάσει στην τάξη μας και επιστρέψαμε στο σχολείο μας με χαμόγελα, έχοντας στο μυαλό μας ότι όσο πιο πολλά βιβλία διαβάζουμε τόσο πιο ψηλά πετάμε!

Ανακύκλωση

Στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή” από τη θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” οι μαθητές του τμήματος 3 & 4 κατασκεύασαν σε συνεργασία με τους γονείς αποκριάτικα καπέλα και μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά για να μεταφέρουν το μήνυμα της ανακύκλωσης σε όλους τους μαθητές του νηπιαγωγείου μας καθώς και στα παιδιά του 12ου Δημοτικού σχολείου Ξάνθης. Φορέσαμε τα καπέλα μας και με τη συνοδεία των μουσικών οργάνων τραγουδήσαμε όλοι μαζί ένα τραγούδι για την ανακύκλωση. Οι μικροί μαθητές βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας και της συνεργασίας μέσα από τις κατασκευές που δημιούργησαν καθώς και μέσα από το τραγούδι ακούστηκαν οι φωνές τους μεταδίδοντας το μήνυμα της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος.