Από τη Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2space
Το πρόγραμμα “Από τη Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2space” είναι ένα Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Εκπαίδευσης που συνδέει την ελληνική μυθολογία με τη διαστημική τεχνολογία και την αειφορία. Μέσα από τη δύναμη των αρχαίων μύθων, μετατρέπει τη γνώση σε ένα συναρπαστικό ταξίδι ανακάλυψης των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας και του πολιτισμού. Με επίκεντρο τον μαθητή, καλλιεργεί μια ολιστική εμπειρία μάθησης που ενισχύει όχι μόνο τις γνώσεις και τις δεξιότητες, αλλά και τη δημιουργική σκέψη, τις αξίες και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Τα παιδιά της “Τάξης Αστεράτης” σε συνεργασία με τα παιδιά του 7ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου Αττικής ξεκίνησαν ένα ξεχωριστό ταξίδι γνώσης και φαντασίας, ανακαλύπτοντας παρέα τους μαγευτικούς μύθους του διαστήματος.
Το ταξίδι ξεκινά..
Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι ανάμεσα σε μύθους, αστέρια και φαντασία… Μέχρι την επόμενη φορά που θα κοιτάξουμε τον ουρανό με απορία και θαυμασμό.
Ένα βήμα πριν το Δημοτικό…
Στο πλαίσιο των δράσεων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, οι μαθητές μας επισκέφθηκαν το 4ο και το 12ο Δημοτικό Σχολείο και συγκεκριμένα τις τάξεις της Α΄ Δημοτικού. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους του σχολείου, να συνομιλήσουν με τους Διευθυντές, τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της Α΄ τάξης, να ενημερωθούν για την καθημερινή σχολική ζωή και να εκφράσουν τις απορίες και τις προσδοκίες τους για τη νέα βαθμίδα εκπαίδευσης. Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην εξοικείωση των νηπίων με το νέο σχολικό περιβάλλον, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησής τους ενόψει της μετάβασής τους στο Δημοτικό. Ως συμβολική πρωτοβουλία συνεργασίας και σύνδεσης με τη νέα σχολική κοινότητα, τα παιδιά προσέφεραν ομαδικά κολάζ που δημιούργησαν στο Νηπιαγωγείο.
Διασχολικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης : “Μικροί ΠΟΛΙΤΕΣ- Μεγάλη ΑΛΛΑΓΗ!”
Τα παιδιά των τμημάτων 1, 2, 3 και 5 του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στο Διασχολικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης : ” Μικροί ΠΟΛΙΤΕΣ – Μεγάλη ΑΛΛΑΓΗ!” που είχε ως βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Μέσα από ποικίλες συνεργατικές, βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μικροί μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν το ζήτημα των απορριμμάτων, να γνωρίσουν τις συνέπειες της υπερβολικής παραγωγής τους και να ανακαλύψουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλουν ενεργά στη μείωσή τους. Μέσα από συζητήσεις, παιχνίδια, κατασκευές και ομαδικές εργασίες κατανόησαν ότι οι καθημερινές μας επιλογές επηρεάζουν σημαντικά το φυσικό μας περιβάλλον.
Τα παιδιά αναγνώρισαν την αξία των υλικών που συχνά θεωρούμε “άχρηστα” και ανακάλυψαν δημιουργικούς τρόπους για να τους δώσουν νέα ζωή μέσα από κατασκευές και καλλιτεχνικές δημιουργίες. Παράλληλα, εξοικειώθηκαν με τη διαδικασία της ανακύκλωσης και έμαθαν να διαχωρίζουν τα διάφορα υλικά.
Μέσα από αυτήν τη μαθησιακή εμπειρία συνειδητοποιήσαμε ότι ακόμη και οι πιο μικρές καθημερινές μας πράξεις μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη δημιουργία ενός καθαρότερου, υγιέστερου και πιο φιλικού προς όλους περιβάλλοντος.
Από τη Μυθολογία στο Διάστημα – Myth2Space. Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία
Με φαντασία, δημιουργικότητα και συνεργασία ταξιδέψαμε από τη Μυθολογία στο Διάστημα. Μέσα από τις δράσεις του προγράμματος εξερευνήσαμε τους μύθους, γνωρίσαμε τα μυστικά του σύμπαντος και ανακαλύψαμε νέους τρόπους να μαθαίνουμε και να δημιουργούμε μαζί. Η συμμετοχή μας σε αυτό το μεγάλο διεθνές εκπαιδευτικό δίκτυο αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία γνώσης, έμπνευσης και ομαδικής προσπάθειας. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές του 3ου ολοήμερου τμήματος για το υπέροχο ταξίδι!
Μάθετε περισσότερα για το ταξίδι μας αυτό πατώντας τον σύνδεσμο:
Παγκόσμια Ημέρα Νερού
💧 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, οι μαθητές των ολοήμερων τμημάτων του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης και γνώρισαν τη σημασία του νερού για τη ζωή στον πλανήτη μας. Μέσα από συζητήσεις, δημιουργικές δραστηριότητες και συνεργασία, δημιούργησαν ένα βίντεο με τα δικά τους μηνύματα για την προστασία αυτού του πολύτιμου φυσικού αγαθού. Με τη φωνή και τη δημιουργικότητά τους, τα παιδιά στέλνουν ένα αισιόδοξο μήνυμα για ένα μέλλον όπου κάθε σταγόνα έχει αξία. 💧🌍
Το Δάσος είναι Πηγή Ζωής: Μια Διαδρομή Ευαισθητοποίησης των Μικρών μας Πολιτών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης», οι μαθητές και οι μαθήτριες των Τ3 και Τ5 ασχολήθηκαν με ένα θέμα ζωτικής σημασίας: «Το δάσος είναι πηγή ζωής». Με στόχο την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και την ανάληψη δράσης για την προστασία του φυσικού μας πλούτου, τα παιδιά μετατράπηκαν σε μικρούς προστάτες του δάσους.
Ανακαλύπτοντας τα μυστικά του δάσους
Η δράση μας ξεκίνησε με την εξερεύνηση του δάσους ως οικοσυστήματος. Μέσα από συζητήσεις και δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν για:
1.Τα πολλαπλά οφέλη του δάσους για τη ζωή στη Γη.
2.Τη χλωρίδα και την πανίδα που φιλοξενεί, αναγνωρίζοντας τα ζώα και τα φυτά που ζουν εκεί.
3.Τους κινδύνους και τις απειλές που αντιμετωπίζει το δάσος σήμερα, τονίζοντας τη σημασία της ανθρώπινης παρέμβασης.
Γίνομαι Ενεργός Πολίτης
Η μάθηση μετουσιώθηκε σε πράξη μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Οι μικροί μας μαθητές:
1.Δημιούργησαν αφίσες με δυνατά συνθήματα, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για την προστασία του δάσους.
2.Συνέταξαν τον «Κατάλογο του Καλού Επισκέπτη», θέτοντας τους δικούς τους κανόνες για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν βρισκόμαστε στη φύση, ώστε να μην την πληγώνουμε.
Βιωματική μάθηση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
Η ολοκλήρωση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε με την επίσκεψή μας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Εκεί, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον, παρατηρώντας από κοντά τα ζώα και τα πουλιά των δασών μας. Η εμπειρία αυτή έδωσε μια άλλη διάσταση στα όσα είχαμε συζητήσει στην τάξη, κάνοντας τη γνώση βιωματική και αξέχαστη. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, τα παιδιά μας δεν έμαθαν απλώς για το δάσος· κατανόησαν ότι ο κάθε πολίτης, ανεξαρτήτως ηλικίας, έχει τη δύναμη και την ευθύνη να προστατεύει το περιβάλλον που μας χαρίζει τη ζωή.
Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: μια μετάβαση με στήριξη και συνεργασία
Την Τετάρτη 6 Μαΐου, το απόγευμα, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε διαδραστική συνάντηση με θέμα «Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο», με τη συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Η ψυχολόγος, κα Παρασκευή Διονυσίου, από το Κέντρο Πρόληψης «Έκφραση», που συντόνισε τη δράση, ανέπτυξε τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη θετική προσαρμογή των παιδιών στο νέο σχολικό περιβάλλον και παρουσίασε πρακτικούς τρόπους υποστήριξης των νηπίων από την οικογένεια και το σχολείο κατά τη σημαντική αυτή μεταβατική περίοδο.
Μέσα από συζήτηση και ανταλλαγή εμπειριών, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις συναισθηματικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών, να προβληματιστούν γύρω από τους φόβους και τις ανησυχίες που συχνά συνοδεύουν τη μετάβαση στο Δημοτικό και να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στην αποτελεσματική υποστήριξη και ενθάρρυνση των παιδιών τους.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας οικογένειας και σχολείου για την ομαλή και δημιουργική έναρξη της νέας σχολικής πορείας των παιδιών.
7ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης για το Νηπιαγωγείο
Με μεγάλη χαρά το τμήμα 5 του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε σε διαγωνισμό φιλαναγνωσίας των Εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, με στόχο την καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο, αξιοποιώντας βιβλία της κορυφαίας συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση. Μέσα από την ανάγνωση τριών όμορφων παραμυθιών, τα παιδιά ταξίδεψαν σε κόσμους γεμάτους εικόνες και συναισθήματα, συζήτησαν για ήρωες και μηνύματα και ανέπτυξαν τη φαντασία και τη σκέψη τους. Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν δημιουργικά φύλλα εργασίας, επεξεργάστηκαν τις ιστορίες και εξέφρασαν τις ιδέες τους με παιγνιώδη τρόπο. Τα φύλλα δραστηριοτήτων συγκεντρώθηκαν και στάλθηκαν στις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.
Η δράση αυτή ενίσχυσε τη σχέση τους με το βιβλίο και έθεσε τα θεμέλια για μικρούς αναγνώστες που αγαπούν το διάβασμα.
Επίσκεψη στο δάσος και στην πυροσβεστική
Στο πλαίσιο της Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας με τίτλο <<Φύτεψε ένα δέντρο>> , τα τμήματα 4 και 6 του νηπιαγωγείου μας, επισκέφτηκαν το δάσος, όπου σε συνεργασία με το Δασαρχείο Ξάνθης, πραγματοποιήθηκε δεντροφύτευση από τα ίδια τα παιδιά. Αφού έγινε ενημέρωση γενικά για τη ζωή και την προστασία των δασών, τα παιδιά ξεκίνησαν να φυτεύουν τα καινούργια δέντρα με ενθουσιασμό!
Στη συνέχεια ακολούθησε επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, όπου οι πυροσβέστες μάς υποδέχθηκαν εγκάρδια. Μας ξενάγησαν στο χώρο, γνωρίσαμε τι περιέχει ένα πυροσβεστικό όχημα, ενώ κάθε ένα παιδί ξεχωριστά είχε τη χαρά να φορέσει το κράνος του πυροσβέστη και να σβήσει τη φωτιά που έκαιγε το εικονικό σπίτι, με τη μάνικα. Τα παιδιά έφυγαν με ενθουσιασμό και γεμάτα καινούργιες εμπειρίες!



















