Η Σιάτιστα απελευθερώθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1912 από τον Τουρκικό ζυγό, ύστερα από σκληρές μάχες, με τη γενναία συμμετοχή των κατοίκων και τη συνδρομή εθελοντών, όπως των Κρητών αγωνιστών. Στην τάξη μας αφηγηθήκαμε τα γεγονότα, συζητήσαμε για την έννοια της ελευθερίας και των ηρώων, φτιάξαμε κατασκευές και ένα στεφάνι για να τους τιμήσουμε, γράψαμε το όνομα της Σιάτιστας και μάθαμε ένα ποίημα αφιερωμένο στη σημαντική αυτή μέρα. Η σημερινή μας ανάμνηση δεν είναι απλώς μια ιστορική αναδρομή· είναι μια υπενθύμιση της δύναμης της συλλογικής προσπάθειας, της πίστης στον κοινό σκοπό και της θυσίας των ανθρώπων που αγωνίστηκαν για την ελευθερία.
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Εγώ είμαι εγώ, να γίνω άλλος δεν ζητώ», ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αποδοχής και σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Σκοπός του προγράμματος:
Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι ο καθένας είναι ξεχωριστή και μοναδική προσωπικότητα, που σέβεται και αποδέχεται την προσωπικότητα του άλλου.
Βασικοί στόχοι:
Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δράσεις, τα παιδιά:
καλλιέργησαν δεξιότητες του 21ου αιώνα (επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη),
ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από τις έννοιες της ενσυναίσθησης, του αλληλοσεβασμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας,
ανέπτυξαν κοινωνική υπευθυνότητα και πολιτειότητα,
έμαθαν να εκφράζουν συναισθήματα και να αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα του εαυτού τους και των άλλων.
Δραστηριότητες του προγράμματος
Η γνωριμία μας με τον Τριγωνοψαρούλη, τον μικρό ήρωα που ένιωθε διαφορετικός από τα άλλα ψαράκια, στάθηκε η αφορμή για να ξεκινήσουμε ένα όμορφο ταξίδι αυτογνωσίας, αποδοχής και σεβασμού. Μέσα από την ιστορία του, τα παιδιά συζήτησαν για το πώς νιώθει κάποιος όταν δεν τον αποδέχονται, αλλά και πώς η καλοσύνη, η κατανόηση και η αγάπη μπορούν να αλλάξουν τα πάντα. Στη συνέχεια, ακούσαμε και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ, να γίνω άλλος δεν ζητώ», το οποίο έγινε το σύνθημα του προγράμματός μας! Το τραγούδι μας έδωσε χαρά και αυτοπεποίθηση, υπενθυμίζοντάς μας πως ο καθένας είναι μοναδικός και όλοι μαζί δημιουργούμε μια όμορφη, πολύχρωμη ομάδα!
Ακούστε το τραγούδι του Τριγονωψαρούλη
Ένα αρκουδάκι «Πάντα» επισκέφθηκε την τάξη μας και παρουσίασε τον εαυτό του! Μέσα από την παρατήρηση τους στον καθρέφτη , τα παιδιά μίλησαν για τον εαυτό τους, τα χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις τους.
Δημιουργήσαμε όλοι μαζί έναν εννοιολογικό χάρτη με τα χαρακτηριστικά μας και στη συνέχεια τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας για τον εαυτό τους. Παίξαμε παιχνίδια με το πρόσωπο αλλάζοντας του χαρακτηριστικά
Τα παιδιά κατέγραψαν το όνομά τους σε πίνακα διπλής εισόδου με το χρώμα των ματιών και μαλλιών τους, ανακαλύπτοντας τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.
Ζωγράφισαν τα πορτρέτα τους, πρώτα με παραδοσιακά μέσα (μαρκαδόρους, ξυλομπογιές ) και έπειτα ψηφιακά με το Tux Paint, συνδυάζοντας την καλλιτεχνική με τη ψηφιακή έκφραση και παρουσίασαν τον εαυτό τους
Με τη βοήθεια της Bee-Bot, τα παιδιά «περπάτησαν» πάνω στα χαρτογραφημένα χαρακτηριστικά και τα ταλέντα τους, μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι.
Τα παιδιά παρουσίασαν τα αγαπημένα τους παιχνίδια στην ομάδα, αναπτύσσοντας τον προφορικό λόγο και την αυτοπεποίθησή τους.
Δημιούργησαν ένα συννεφόλεξο με το λογισμικό WordArt με τις λέξεις που τα χαρακτηρίζουν
και έφτιαξαν το δικό τους ψηφιακό εαυτό με ένα avatar
Σκανάρετε τον κωδικό για να δείτε τις δημιουργίες των παιδιών
διαφορετικά μπορείτε να τις δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο
Τέλος, δημιούργησαν τις προσωπικές τους ταυτότητες και οργάνωσαν μια ψηφιακή έκθεση πορτρέτων δημιουργώντας , ένα «Ψηφιακό Μουσείο του Εαυτού Μου», όπου παρουσίασαν τα έργα τους.
Μπορείτε να περιηγηθείτε στο Ψηφιακό μουσείο του Εαυτού μου στον παρακάτω σύνδεσμο:
Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τη μοναδικότητά τους, να σέβονται τη διαφορετικότητα των άλλων και να συνεργάζονται με αγάπη και αποδοχή.
Γιατί όπως μας έμαθε ο Τριγωνοψαρούλης…
«Κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν, κι αυτό είναι που κάνει τον κόσμο τόσο όμορφο!»
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα γεγονότα που συνδέονται με αυτή τη σημαντική ημέρα της Ελληνικής ιστορίας και να κατανοήσουν τις έννοιες της Ειρήνης, της Ελευθερίας και της Πατρίδας.Μέσα από αφηγήσεις, συζητήσεις και οπτικοακουστικό υλικό, μιλήσαμε για το OXI του ελληνικού λαού και για την αξία της ειρήνης. Η προσέγγιση του θέματος εμπλουτίστηκε με δραστηριότητες εικαστικής αγωγής, με αφετηρία τα έργα του Πάμπλο Πικάσο: «Γκουέρνικα» και το «Παιδί με το περιστέρι», μέσα από τα οποία τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για τον πόλεμο και την ειρήνη. Τα παιδιά διάλεξαν την Ειρήνη και έκαναν τη Γκουέρνικα πολύχρωμη και ζωντανή.
Μάθαμε για το Έπος του 1940 ζωγραφίσαμε και κάναμε κατασκευές.
Με αφορμή τη Γιορτή της Σημαίας, τα παιδιά παρατήρησαν τη μορφή και τα χρώματά της, μέτρησαν τις 9 γραμμές και έμαθαν ότι αντιστοιχούν στις 9 συλλαβές της φράσης «Ελευθερία ή Θάνατος». Συζητήσαμε για το νόημα των χρωμάτων, γνωρίσαμε σημαίες άλλων χωρών, παίξαμε παιχνίδι μνήμης, ζωγραφίσαμε τις δικές μας σημαίες και κάναμε παρέλαση γεμάτη περηφάνια και ενθουσιασμό!
Μέσα από αφηγήσεις, εικόνες και συζήτηση, τα παιδιά γνώρισαν τη ζωή και τη δράση του Αγίου Δημητρίου πολιούχο της πόλης μας , καθώς και τις αξίες που πρεσβεύει , την Αγάπη, τη γενναιότητα και την προσφορά προς τους άλλους.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η γνωριμία με την τεχνική ζωγραφικής με καφέ, μέσα από την οποία τα παιδιά πειραματίστηκαν με νέες υφές και αποχρώσεις, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά τους και την αισθητική τους έκφραση.
Σλόγκαν: «Κλειδιά για τη ζωή, πόρτες για το μέλλον»
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Keys to Life», το οποίο αποτελεί μια διεθνή συνεργατική προσπάθεια μεταξύ σχολείων από την Τουρκία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Πορτογαλία. Το πρόγραμμα έχει διάρκεια τρεις μήνες και απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Η γλώσσα επικοινωνίας του έργου είναι τα Αγγλικά.
Το έργο επικεντρώνεται στην καλλιέργεια δεξιοτήτων καθημερινής ζωής και υπευθυνότητας, με στόχο να εξοπλίσει τα παιδιά με τα «κλειδιά» που θα τους βοηθήσουν να ανοίξουν τις πόρτες του μέλλοντός τους. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και συνεργατικά εργαστήρια, οι μαθητές μαθαίνουν: να επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν, στην καθημερινότητά τους, να αναπτύσσουν επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες, να αναλαμβάνουν ευθύνες, να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία.
Στόχοι του έργου
Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής των μαθητών.
Ενίσχυση της ενσυναίσθησης και των κοινωνικών δεξιοτήτων επικοινωνίας.
Ενθάρρυνση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης με μαθητές από διαφορετικούς πολιτισμούς.
Καλλιέργεια της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και του αισθήματος ευθύνης.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Οι μαθητές όλων των ηλικιακών ομάδων θα έχουν την ευκαιρία: να αναπτύξουν πρακτικές δεξιότητες ζωής, προσαρμοσμένες στο αναπτυξιακό τους επίπεδο, να ενισχύσουν το αίσθημα ευθύνης, συνεργασίας, ασφάλειας και εθελοντισμού, να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία με συνειδητό και συνεργατικό τρόπο, να καλλιεργήσουν διαπολιτισμική επίγνωση και δεξιότητες ενσυναίσθησης.
Το πρόγραμμα «Keys to Life» συμβάλλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση υπεύθυνων, συνεργατικών και κοινωνικά ευαισθητοποιημένων πολιτών, ικανοί να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής και να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία του μέλλοντος.
Η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις άσκηση ετοιμότητας σεισμού πραγματοποιήθηκε και φέτος στο νηπιαγωγείο μας την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το φυσικό φαινόμενο του σεισμού, να συζητήσουν τα αίτιά του και να μάθουν, μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα σωστά βήματα που πρέπει να ακολουθούνται για την ασφάλειά τους. Με υπευθυνότητα και συνεργασία, οι μικροί μας μαθητές εφάρμοσαν όσα έμαθαν και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την άσκηση. Στο τέλος, όλοι πήραν το «Βραβείο Αντισεισμικής Άσκησης» , ως επιβράβευση της συμμετοχής και της προσπάθειάς τους!
”Συλλέγουμε πλαστικά καπάκια και προσφέρουμε αναπηρικά αμαξίδια”. Σας καλούμε να ενισχύσετε αυτόν τον όμορφο σκοπό και να στηρίξουμε όλοι μαζί οικογένειες που έχουν άτομα με αναπηρία και έχουν οικονομικές δυσκολίες, καθώς και άπορους συνανθρώπους μας.
Ο Σύλλογος Παραπληγικών και κινητικά Αναπήρων του Ν. Πέλλας ως πρωτοβάθμιος φορέας των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους, συνεχίζει να εργάζεται ακούραστα για την ψυχολογική στήριξη, την καθοδήγηση, τη διεκδίκηση δικαιωμάτων και την ενίσχυση της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία. Η δράση για τη συλλογή πλαστικών καπακιών από όλη την Ελλάδα, με στόχο την απόκτηση ορθοπεδικών ειδών, αποτελεί βασικό πυλώνα της αποστολής μας. Μέσα από τη διαδικασία ανακύκλωσης, προσφέρουμε αυτά τα είδη σε άτομα ανασφάλιστα και άπορα, καθώς και σε ιδρύματα, συλλόγους, κέντρα υγείας και νοσοκομεία.
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 στο 4ο νηπιαγωγείο Σιάτιστας εορτάστηκε η 12η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού.
Αρχικά μέσα από διάλογο μαθητές και εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν τις εμπειρίες και γνώσεις για το αθλητικό πνεύμα και την εκγύμναση του σώματος με σκοπό να γνωρίσουν την σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού στην υγεία και την ευημερία κάθε ανθρώπου.
Στην συνέχεια εκπαιδευτικοί και μαθητές μεταφέρθηκαμε από την τάξη στην αυλή του σχολείου όπου πήραν μέρος σε γυμναστικές δραστηριότητες όπως τρέξιμο, σκυταλοδρομία, ισορροπία, κυβίστηση, καλαθοσφαίριση κ.α.
Οι μαθητές βίωσαν συναισθήματα ευεξίας, ευγενούς άμιλλας και συνεργασίας.
Ο εορτασμός έληξε με απονομή μεταλλίων και βραβείων συμμετοχής στους αγώνες.
Με πολύ χαρά υποδεχθήκαμε τα παιδιά στο νηπιαγωγείο για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Την πρώτη μέρα γνωριστήκαμε μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες που μας βοήθησαν να νιώσουμε όλοι μέλη μιας ομάδας.
Ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας τα καπελάκια της πρώτης μέρας, που φόρεσαν τα παιδιά για να γιορτάσουν το ξεκίνημα της σχολικής τους πορείας.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τους κανόνες της τάξης μας
και όλοι μαζί δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της ομάδας, ώστε να μάθουμε να ζούμε και να συνεργαζόμαστε με σεβασμό και χαρά.
Ιδιαίτερη θέση είχαν τα παιχνίδια με το όνομα μας. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες τα παιδιά αναγνώρισαν το αρχικό γράμμα του ονόματος τους και το διακόσμησαν αξιοποιώντας την τεχνική Zentagle Art
ανακάλυψαν πόσα γράμματα έχει
και πόσες συλλαβές έχει το όνομα τους
το σχεδίασαν με πλαστελίνη
το έγραψαν στον υπολογιστή
και φυσικά το διασκέδασαν μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι!
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 09:15 π.μ στο προαύλιο του νηπιαγωγείου μας. Μετά το πέρας του αγιασμού θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση με βασικές πληροφορίες για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.Στη συνέχεια γονείς και μαθητές θα αποχωρήσουν.
Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά με υγεία και χαρά!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή