
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ –ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: 1. ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου Δεξιοτήτων τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, μέσα από ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια με την βοήθεια του «Ρούλη- Τροφούλη», κατανοούν την προέλευση των τροφών, την αξία τους και τις επιδράσεις τους στην υγεία. Χρησιμοποιήθηκαν επικουρικά παραμύθια, εκπαιδευτικά βίντεο, τραγούδια και τα παιδιά δημιούργησαν κατασκευές. Μέσα από τη συζήτηση και τις δράσεις μαθαίνουν για την μεσογειακή διατροφή, την ψυχική και σωματική υγεία.
Στο 1ο εργαστήριο τα παιδιά έθεσαν τους κανόνες που θα λειτουργήσει η ομάδα και γνώρισαν τον Ρούλη Τροφούλη που μαζί του θα ταξιδέψουν στη χώρα της Υγιεινής Διατροφής και Υγείας.
- Ο Ρούλης μας (τμήμα 2)
- Ο Ρούλης μας (τμήμα1)
- Άβαταρ του Ρούλη
Τα παιδιά απάντησαν στις ερωτήσεις του Ρούλη καθώς ήδη γνωρίζουν για την υγιεινή διατροφή κάποια πράγματα και η αναζήτηση της γνώσης ξεκινά. Για την ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών, με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming), δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη «Η Διατροφή – Υγιεινές και Ανθυγιεινές Τροφές»
- Αρχικές γνώσεις
- τι μας κάνει καλό
- Τι δε μας ωφελεί;
Ακούσαμε και χορέψαμε
Στο 2ο εργαστήριο διαβάζουμε το παραμύθι
Ποια είναι η πιο αγαπημένη μας τροφή και ποια δεν αγγίζουμε; Τα μακαρόνια ήταν η πιο αγαπημένη τροφή και έγινε η πιο μεγάλη ομάδα παιδιών. Ακολούθησαν τα γιουβαρλάκια και τα ψάρια. Η τροφή που δεν αγγίζουν οι περισσότεροι ήταν οι μελιτζάνες και τα φασόλια.
- Οι μακαρονάδες!
‘Ωρα για παιχνίδι. “Ποιος θα τρώει τι;”
- Παρουσιάζω τις τροφές μου
- είναι υγιεινή ή ανθυγιεινή;
- Ας ταίσουμε τον Υγιεινούλη
- και τον Ανθυγιεινούλη
- Ετοιμάζουμε κολατσιό για
- τον Ρουλη μας!
Σα φύλλο αξιολόγησης δόθηκε το παρακάτω.
Τα ναι και τα όχι της Διατροφής μας
Στο 3ο εργαστήριο με τη βοήθεια του Ρούλη γνωρίσαμε την προέλευση των τροφών, τις ομάδες τροφών, τα ωφέλη τους και τη θέση τους στην πυραμίδα της διατροφής.
Παίξαμε τον Τάκη τον Ρομποτάκη που σιγά σιγά χάνει την ενέργειά του και για να την ξανααποκτήσει χρειάζεται ένα υγεινό γεύμα!
Κάπως η κυρία Διατροφή του παραμυθιού μας είχε προιδεάσει για αυτά που η Κολοτούμπα, φίλη του Ρούλη μας βοήθησε να γνωρίσουμε : Tις ομάδες των τροφών και τα διαφορετικά θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν στο σώμα μας. Ξεκίνησε έτσι η διερεύνηση γιατί δε φτάνει μόνο “να τρώμε υγιεινά φαγητά” για να έχουμε ενέργεια και να είμαστε υγιείς και χαρούμενοι; Με ποιο κριτήριο θα πρέπει να επιλέγουμε τροφές, μόνο με βάση τις προτιμήσεις μας ή από όλες τις ομάδες! Γιατί;
- Ομάδες τροφών 3D
- Προετοιμασία
- Ομάδες τροφών
- Κατασκευή της πυραμίδας μας!
- Βήμα-βήμα!
- 1,2,3,4,5!
- Ομάδες τροφών
- τα παιδιά σε ομάδες τροφών για
- συνθέτουν
- την πυραμίδα
- της υγιεινής
- διατροφής
- ομαδικά
- Η πυραμίδα μας!
- Ψηφιακά!
- Ατομικά
Ένα πολύχρωμο υγιεινό πρωινό ζήτησε ο Ρούλης να ετοιμάσουν τα παιδιά του 1ου τμήματος και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!
Στο 2ο τμήμα τα παιδιά άνοιξαν το μαγαζάκι ης υγιεινής διατροφής καθώς η αξία των προϊόντων του είναι ανάλογη της διατροφικής τους αξίας και της θέσης τους στην πυραμίδα. Στην κλίμακα1-5.
- Η πινακίδα του μαγαζιού μας
- Έτοιμη!
- Το μαγαζάκι των τροφών άνοιξε!
- 1,2,3,4,5!
Την εβδομάδα μας κλείσαμε με μαγειρική! Η μαμά του Παναγιώτη μας, η κυρία Επιστήμη, έφερε υγιεινά υλικά, συνταγές και μας βοήθησε να φτιάξουμε νόστιμα πιτσάκια! Την ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά της υλική και μη! Περάσαμε υπέροχα!
- Ετοιμάζουμε τη ζύμη.
- Επιλέγουμε υλικά
- που μας αρέσουν!
- Τα βάζουμε στο ταψί!
- Έτοιμα
- μοσχοβολάνε,
- είναι υγιεινά
- νόστιμα
- μας ξετρέλλαναν!
Ελάτε να παίξουμε και να θυμηθούμε
Ένα βιντεάκι για να θυμηθούμε όσα μάθαμε