
Οι μικροί ντεντέκτιβ της Άνοιξης ολοκλήρωσαν την αποστολή τους και αφού επέλεξαν τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία που συνέλλεξαν δημιούργησαν ένα αναμνηστικό βίντεο της αποστολής τους.
Η μικρή έρευνα και ενασχόλησή μας με τη μέλισσα την προηγούμενη εβδομάδα άνοιξε τη συζήτηση και για τα υπόλοιπα έντομακαθώς τα παιδιά ανακάλυπταν νέα στην αυλή και η συζήτηση άναψε για τα καλά!
Γνωρίσαμε και την πεταλούδα, πώς ζει, ποιους έχει εχθρούς, τι τρώει, τον κύκλο ζωής της ….
Με το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του Eric Carle μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε μαθηματικές δραστηριότητες και μια εικαστική κατασκευή.
- Τι έφαγε κάθε μέρα
- η πολύ πεινασμένη
- κάμπια
- Σουντόκου με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας
- Κατασκευή κυψέλης
- και άσκηση λεπτής κινητικότητας
- και καταμέτρηση
- Μέλισσα και σχήματα
Ακουσαμε τον μύθο της ελληνικής μυθολογίας της θεάς Αθηνάς και της Αράχνης. Είναι όμως η Αράχνη έντομο όπως πιστευαν τα παιδιά;
Αναζητήσαμε πληροφορίες για την αράχνη στη Αράχνη-Βικιπαίδεια και μάθαμε πως:
Η αράχνη ανήκει στα Αρθρόποδα και δεν είναι έντομο, καθώς έχει οκτώ πόδια και το σώμα της χωρίζεται σε κεφαλοθώρακα και κοιλιά. Στον ιστό της όμως παγιδεύει έντομα που είναι και η τροφή της.
Κατασκευή : Τι παγίδεψε στον ιστό της η δική σου αράχνη;
Τα παιδιά ανακάλυψαν στη αυλή το αγαπημένο κοκκινόμαυρο εντομάκι, την πασχαλίτσα και η έρευνά μας συνεχίστηκε με αυτό. Μετά το εκπαιδευτικό βίντεο ακολούθησε συζήτηση για τα ωφέλιμα και τα βλαβερά έντομα και τα παιδιά αιτιολόγησαν τις απόψεις τους με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις τους.
- Μια πασχαλίτσα στην αυλή μας
- Μαθηματικά!
- Από τα λιγότερα στα παερισσότερα
- και το αντίστροφο
- Η δική μας πασχαλίτσα
- Οι αριθμοί με την πασχαλίτσα
Τα παιδιά ανακάλυψαν στην αυλή τη μυρμηγκοφωλιά και το κομβόι των φορτωμένων μυρμηγκιών. Θυμήθηκαν το μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας” . Ποια είναι τα εντομάκια του μύθου; Ποιο είναι εργατικό και βοηθάει το ένα το άλλο καθώς ζουν πολλά μαζί στη φωλιά και συνεργάζονται και ποιο τεμπελιάζει και νοιάζεται μόνο για τον εαυτό του;
Πήραμε μία ιδέα πώς φτιάχνουν τη φωλιά τους και πώς μπορούμε να φτιάξουμε και εμείς μία Η μυρμηγκοφωλιά
Ακούσαμε και αναγνωρίσαμε ήχους που κάνουν τα έντομα
Τα παιδιά κλήθηκαν τέλος για να αξιολογήσουν και τι έμαθαν, να επιλέξουν ποιο έντομο τους ενδιαφέρει περισσότερο να παρατηρήσουν, το περιέγραψαν στην ολομέλεια και μας είπαν όσα έμαθαν για αυτό κατά τη διάρκεια της μικρής μας έρευνας.
Μπορούμε να μάθουμε ενδιαφέροντα πράγματα παρακολουθώντας και αυτά τα βίντεο:
Τραγουδήσαμε πολύ και γίναμε μικρά έντομα. Τραγουδήσαμε και όλα τα τραγούδια που ανέφεραν τα παιδιά πως γνωρίζουν και μιλούν για τα ζουζουνάκια, τα γνωστά μας έντομα: “Mια ωραία πεταλούδα, Zουμ ζουμ μέλισσες πετούν, Eνας μέρμηγκας μικρός, H μικρή αράχνη” .
Παιδιά ελάτε να παίξουμε
Έτσι πέρασε η εβδομάδα δημιουργική και χαρούμενη για όλους μας και με πολύ παιχνίδι στην αυλή αφού καλοκαιριάζει. Ξεκίνησαν για τα καλά και οι ετοιμασίες για τη θεατρική μας παράσταση για το τέλος της χρονιάς με τίτλο “ Το καφενείον η Ωραία Ελλάς, τα χρόνια τα παλιά…” . Πρόβες, τραγούδια, χοροί αλλά και προετοιμασία των σκηνικών.
Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα!