Ταξίδι με ένα ψάθινο καπέλο στον μαγικό κόσμο του Βαν Γκογκ! Μα …. πότε έφτασε η πρώτη μερα της Άνοιξης;

Screenshot 20240225 221751 Chrome

 

Με αφορμή τον διάσημο πίνακα του Βαν Γκογκ που γνωρίσαμε την προηγούμενη εβδομάδα  “Άνθη αμυγδαλιάς”  ξεκινήσαμε ένα δημιουργικό ταξίδι στη ζωή και το έργο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου.

Μας έδωσε μία πολύ όμορφη ιδέα η συνάδελφος από την ιστοσελίδα  της Μαγικό καπέλο (https://magikokapelo.blogspot.com/2013/02/blog-post_17.html ), τη διαμορφώσαμε και δημιουργήσαμε μία ιστορία με το ψάθινο καπέλο που επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας για να μας πεί την ιστορία του. Αφορμή  ο πίνακας του Βαν Γκογκ “Νεκρή φύση με καπέλο”.

van gogh 7667774 1280

Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ:  Ένα ψάθινο καπέλο μια φορά….

Έτσι τα παιδιά ταξίδεψαν μαζί με το καπέλο και γνώρισαν έργα του ζωγράφου, τα θαύμασαν, τα παρατήρησαν, πήραν έμπνευση από αυτά , συζήτησαν και δημιούργησαν ατομικά και ομαδικά έργα τέχνης.

 

 

1280px Van Gogh Stillleben mit gelbem Strohhut

 

Είδαμε και ένα εκπαιδευτικό βίντεο με πληροφορίες για τη ζωή του Βαν Γκογκ

Πατώντας στο σύνδεσμο  βρίσκουμε πληροφορίες αλλά και μπορούμε να περιηγηθούμε στο μουσείο   Περιήγηση στο μουσείο Βαν Γκογκ και άλλα

Βρήκαμε στο χάρτη της Ευρώπης την Ολλανδία αλλά και τη Γαλλία όπου έζησε ο ζωγράφος μας.

rotterdam map 1

Πρώτο βήμα ήταν να παρατηρήσουν τα παιδιά τις αυτοπροσωπογραφίες του ζωγράφου. Εστιάσαμε σε αυτή με το ψάθινο καπέλο,  που χρησιμοποιήσαμε και στην ιστορία μας και τα παιδιά  ζωγράφισαν τη δική τους αυτοπροσωπογραφία  φορώντας καπέλα της επιλογής τους.

IMG 2ba964dad98aff2567aa06fa829175c6 V

Το καπέλο μας ταξίδεψε πάνω από αγρούς με αγριολουλουδα , σταροχώραφα με αγροτόσπιτα, με τον σπορέα να σπέρνει με κυπαρίσσια , με κοράκια, ελαιώνες  και άλλα όμορφα μέρη στην  εξοχή…. Τα παιδιά διάλεξαν ποιος πίνακας θα εμπνεύσει το επόμενο έργο τους, ομαδικό στο ένα τμήμα, ατομικό στο άλλο. Τα παιδιά παρατήρησαν πολύ καλά τα έργα που επέλεξαν.

Στο πρώτο τμήμα δημιουργήθηκαν 3 ομάδες ανάλογα με το έργο που τους συγκίνησε, η πρώτη εμπνεύστηκε από το Σταροχώραφο με αγροτόσπιτο, η δεύτερη από το Σταροχώραφο με κοράκια και η τρίτη από το Σταροχώραφο με κυπαρίσσια. Τα παιδιά δούλεψαν με πινέλα και μόνο στον πίνακα με τα κοράκια έκαναν κολάζ τα κοράκια! Τα αποτελέσματα υπέροχα!

Το 2ο τμήμα αποφάσισε να κάνει ένα από τα έργα του ζωγράφου που απεικονίζουν τον σπορέα, ατομικά με την τεχνική του κολάζ. Τα αποτελέσματα υπέροχα!

IMG 818cfce419690d7bbb95f5e3b912aba4 V

 

Έπειτα μπήκαμε στο δωμάτιο του αγαπημένου μας ζωγράφου.Τα παιδιά παρατήρησαν τα χρώματα, τα αντικείμενα, τις θέσεις τους, περιέγραψαν το δωμάτιο και κλήθηκαν σε φύλλο εργασίας να βρουν αυτά που λείπουν και να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση. Εμπνεύστηκαν και ζωγράφησαν το δικό τους δωμάτιο.

Με όλα αυτά ούτε καταλάβαμε πώς έφτασε η 1η μέρα της  Άνοιξης, η 1η Μάρτη και  την καλωσορίσαμε με τα Ηλιοτρόπια και τις Παπαρούνες του ζωγράφου. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν ένα ομαδικό έργο κολάζ  “Τα ηλιοτρόπια στο βάζο” και ατομικά “Παπαρούνες στο βάζο”.

Κάναμε και λίγα μαθηματικά με ηλιοτρόπια. Τα σειροθετήσαμε από το μεγαλύτερο ως το μικρότερο, τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το μέγεθος , τα μετρήσαμε,  κάναμε προσθέσεις και αφαιρέσεις.

 

Τα παιδιά στο ολοήμερο έκαναν διάφορα εικαστικά έργα .

Εδώ θα βρείτε τα ψηφιακά παιχνίδια και παζλ με τους αγαπημένους μας πίνακες που παίξαμε στην τάξη μας.

Καλωσορίσαμε τον Μάρτη τον Κλαψόγελο με τις ανάλογες διπρόσωπες μαριονέτες, γιατί  “Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει και πότε γελάει”.

 

20240301 114052

 

Καλό  Σαββατοκύριακο!