
Με αφορμή τον διάσημο πίνακα του Βαν Γκογκ που γνωρίσαμε την προηγούμενη εβδομάδα “Άνθη αμυγδαλιάς” ξεκινήσαμε ένα δημιουργικό ταξίδι στη ζωή και το έργο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου.
Μας έδωσε μία πολύ όμορφη ιδέα η συνάδελφος από την ιστοσελίδα της Μαγικό καπέλο (https://magikokapelo.blogspot.com/2013/02/blog-post_17.html ), τη διαμορφώσαμε και δημιουργήσαμε μία ιστορία με το ψάθινο καπέλο που επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας για να μας πεί την ιστορία του. Αφορμή ο πίνακας του Βαν Γκογκ “Νεκρή φύση με καπέλο”.
Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ: Ένα ψάθινο καπέλο μια φορά….
Έτσι τα παιδιά ταξίδεψαν μαζί με το καπέλο και γνώρισαν έργα του ζωγράφου, τα θαύμασαν, τα παρατήρησαν, πήραν έμπνευση από αυτά , συζήτησαν και δημιούργησαν ατομικά και ομαδικά έργα τέχνης.
Είδαμε και ένα εκπαιδευτικό βίντεο με πληροφορίες για τη ζωή του Βαν Γκογκ
Πατώντας στο σύνδεσμο βρίσκουμε πληροφορίες αλλά και μπορούμε να περιηγηθούμε στο μουσείο Περιήγηση στο μουσείο Βαν Γκογκ και άλλα
Βρήκαμε στο χάρτη της Ευρώπης την Ολλανδία αλλά και τη Γαλλία όπου έζησε ο ζωγράφος μας.
Πρώτο βήμα ήταν να παρατηρήσουν τα παιδιά τις αυτοπροσωπογραφίες του ζωγράφου. Εστιάσαμε σε αυτή με το ψάθινο καπέλο, που χρησιμοποιήσαμε και στην ιστορία μας και τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους αυτοπροσωπογραφία φορώντας καπέλα της επιλογής τους.
Το καπέλο μας ταξίδεψε πάνω από αγρούς με αγριολουλουδα , σταροχώραφα με αγροτόσπιτα, με τον σπορέα να σπέρνει με κυπαρίσσια , με κοράκια, ελαιώνες και άλλα όμορφα μέρη στην εξοχή…. Τα παιδιά διάλεξαν ποιος πίνακας θα εμπνεύσει το επόμενο έργο τους, ομαδικό στο ένα τμήμα, ατομικό στο άλλο. Τα παιδιά παρατήρησαν πολύ καλά τα έργα που επέλεξαν.
Στο πρώτο τμήμα δημιουργήθηκαν 3 ομάδες ανάλογα με το έργο που τους συγκίνησε, η πρώτη εμπνεύστηκε από το Σταροχώραφο με αγροτόσπιτο, η δεύτερη από το Σταροχώραφο με κοράκια και η τρίτη από το Σταροχώραφο με κυπαρίσσια. Τα παιδιά δούλεψαν με πινέλα και μόνο στον πίνακα με τα κοράκια έκαναν κολάζ τα κοράκια! Τα αποτελέσματα υπέροχα!
- Ξεκίνησαν με το φόντο
- τα κοράκια θα γίνουν κολαζ
- Καθένας έχει αναλάβει να κάνει κάτι
- Το αποτέλεσμα
- των τριών ομαδικών έργων
- στολίζει την τάξη μας!
Το 2ο τμήμα αποφάσισε να κάνει ένα από τα έργα του ζωγράφου που απεικονίζουν τον σπορέα, ατομικά με την τεχνική του κολάζ. Τα αποτελέσματα υπέροχα!
Έπειτα μπήκαμε στο δωμάτιο του αγαπημένου μας ζωγράφου.Τα παιδιά παρατήρησαν τα χρώματα, τα αντικείμενα, τις θέσεις τους, περιέγραψαν το δωμάτιο και κλήθηκαν σε φύλλο εργασίας να βρουν αυτά που λείπουν και να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση. Εμπνεύστηκαν και ζωγράφησαν το δικό τους δωμάτιο.
- Τι λείπει και από πού;
Με όλα αυτά ούτε καταλάβαμε πώς έφτασε η 1η μέρα της Άνοιξης, η 1η Μάρτη και την καλωσορίσαμε με τα Ηλιοτρόπια και τις Παπαρούνες του ζωγράφου. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν ένα ομαδικό έργο κολάζ “Τα ηλιοτρόπια στο βάζο” και ατομικά “Παπαρούνες στο βάζο”.
Κάναμε και λίγα μαθηματικά με ηλιοτρόπια. Τα σειροθετήσαμε από το μεγαλύτερο ως το μικρότερο, τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το μέγεθος , τα μετρήσαμε, κάναμε προσθέσεις και αφαιρέσεις.
Τα παιδιά στο ολοήμερο έκαναν διάφορα εικαστικά έργα .
Εδώ θα βρείτε τα ψηφιακά παιχνίδια και παζλ με τους αγαπημένους μας πίνακες που παίξαμε στην τάξη μας.
Καλωσορίσαμε τον Μάρτη τον Κλαψόγελο με τις ανάλογες διπρόσωπες μαριονέτες, γιατί “Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει και πότε γελάει”.
Καλό Σαββατοκύριακο!