Ποιος τρώει ποιον; Οικοσυστήματα και τροφικές αλυσίδες

20170111 cadeia alimentar

Με αφορμή την ενασχόλησή μας με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων τα παιδιά προβληματίστηκαν και ερεύνησαν τις υπόλοιπες 3 μέρες της εβδομάδας “Ποιος τρώει ποιον”.

1674839792859

 

1674839792876

          Γνωρίσαμε τα ζώα στα οικοσυστήματα : αγρόκτημα, δάσος/ ζούγκλα, λίμνη, θάλασσα. Ομαδοποιήσαμε γνωστά μας ζώα ανάλογα με την τροφή τους σε φυτοφάγα, σαρκοφάγα και παμφάγα. Δημιουργήσαμε τροφικές αλυσίδες. Παίξαμε παιχνίδια δραματοποίησης, κατανόησης της διατάραξης της ισορροπίας της φύσης. Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά κατέληξαν αβίαστα στο συμπέρασμα πως τα φυτά θα πρέπει να είναι περισσότερα στη φύση, μετά τα φυτοφάγα ζώα λιγότερα σε αριθμό και τα σαρκοφάγα ακόμη λιγότερα για να υπάρχει συνέχιση της ζωής στον πλανήτη μας.

 

Χωρίζουμε τα ζώα σε ομάδες ανάλογα με την τροφή τους. Φτιάχνουμε αλυσίδες που αν σπάσουν διαταρρασσεται η ηρεμία στη φύση.

16748394692631674839469278

1674839520629167483952068016748395206161674839520648

1674839469246

Τα βιντεάκια που είδαμε στην τάξη ας τα θυμηθούμε εδώ:

  1. Έτσι ξεκινήσαμε τη συζήτηση τα παιδιά κατέγραφαν τα ζωάκια και είδαμε ποιο έφαγε ποιο.

Ακούσαμε το τραγούδι και βρήκαμε πια ζωάκια αναφέρει και τι τρώνε

Αυτό ήταν το τελευταίο βιντεάκι μας για τα τελικά συμπεράσματα μετά τις άλλες δραστηριότητες.

Παίξαμε και στον Η/Υ παιχνίδια από το φωτόδεντρο για εμπέδωση και αξιολόγηση όσων μάθαμε.

Τα εικαστικά έργα των παιδιών των ολοήμερων τμημάτων ομορφαίνουν το σχολείο μας.

1674839520603

Και για το τέλος ένα όμορφο παραμύθι για να διασκεδάσουμε “Αρνίτσι μπίτσι” της Γεωργίας Ταρσούλη πατήστε στον σύνδεσμο για να το απολαύσετε  Αρνίτσι μπίτσι   

Καλό Σαββατοκύριακο

 

Αφήστε μια απάντηση