Εβδομάδα λειψή, λόγω της 26ης και της 28ης Οκτώβρη, αλλά γεμάτη δράσεις και δημιουργικότητα.
Η γιορτούλα μας έγινε την Τρίτη 27 Οκτώβρη και κύλησε όμορφα, με το κουκλοθέατρο που παίξαμε στα παιδιά, με τα ποιηματάκια τους, τα τραγούδια, την μικρή μας παρέλαση. Ακολουθούν μερικά στιγμιότυπα…
Την Πέμπτη δουλέψαμε το πρόγραμμα “Οι πίνακες και οι μουσικές μιλάνε για τις εποχές” και μέσα από τους πίνακες γνωστών ελλήνων και ξένων ζωγράφων προσεγγίσαμε τις γεωργικές εργασίες του φθινοπώρου, το όργωμα και τη σπορά καθώς και το μάζεμα της ελιάς.
Παρατηρήσαμε για το όργωμα και τη σπορά πίνακες που βρήκαμε στο ίντερνετ του Βαν Γκογκ, του Μιγιέτ, του Σερμετζίδη και τα παιδιά έκαναν σχόλια , συγκρίσεις και μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις προσέγγισαν τις φθινοπωρινές αυτές γεωργικές εργασίες , προσδιόρισαν τις διαφορές στον χρόνο ( παλιά και σήμερα), έκαναν εκτιμήσεις για τη δυσκολία και το χρόνο που χρειαζόταν για να ολοκληρωθούν, για τη σημασία τους στη ζωή των ανθρώπων κλπ. Επίσης συγκρίναμε τις τεχνοτροπίες , τα χρώματα , τα σχήματα και προσεγγίσαμε αισθητικά τους πίνακες που μας έκαναν εντύπωση, τον “Σπορέα” του Βαν Γκογκ και το “όργωμα” του Σερμετζίδη.
“Ο Σπορέας” Βαν Γκογκ
Μιγιέτ “Ο Σπορέας”
” Το όργωμα” Σερμετζίδης
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους “Σπορέα” προσπαθώντας να ζωγραφίσουν σαν τον Βαν Γκογκ, αφού μάθαμε λίγα πράγματα για τη ζωή και το έργο του.
Μιλήσαμε για τον κύκλο του ψωμιού ( από το χωράφι/σιτάρι ως το φούρνο και το τραπέζι μας).
Παίξαμε το “καυτό ψωμί”
…. και φυσικά μάθαμε και τραγουδήσαμε το αγαπημένο τραγούδι “Ο γεωργός” και με παντομίμα μιμηθήκαμε όλη τη διαδικασία από το όργωμα ως το τραπέζι μας!
“Οργώσαμε και σπείραμε το χωράφι μας!”
Για κλείσιμο βέβαια δεν μπορούσε να λείπει το αγαπημένο αλληγορικό λαικό παραμύθι “Το πιο γλυκό ψωμί” με την ανάλογη συζήτηση.
Ακολούθησε το Λιομάζωμα την Παρασκευή μέσα από πίνακες του Τάσου, του Θεόφιλου, του Αξιώτη και φυσικά του Βαν Γκογκ!
Βαν Γκογκ ” Το μάζεμα της ελιάς”
Τάσος ” Το μάζεμα της ελιάς”
Θεόφιλος ” Το μάζεμα των ελαιών εις την Μυτιλήνην”
Αξιώτης “Λιομάζωμα”
Επιλέξαμε το έργο του Θεόφιλου μετά από παρατήρηση, συζήτηση, συγκρίσεις κλπ. για να το μελετήσουμε καλύτερα ( γιατί είχε πιο όμορφα χρώματα και ανθρώπους αιτιολόγησαν την επιλογή τους τα παιδιά καθώς και γιατί απεικονίζονται και παιδιά που δουλεύουν).
Τα παιδιά του κλασικού δραματοποίησαν το “Λιομάζωμα”
Και αποφάσισαν να δουλέψουν σε ζευγάρια για να δημιουργήσουν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής. Συζήτησαν, αποφάσισαν και δημιούργησαν…
Τα παιδιά του ολοήμερου αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν ζωντανό πίνακα για το λιομάζωμα, ετοίμασαν το σκηνικό, ντύθηκαν , βρήκαν τα αξεσουάρ και ιδού το αποτέλεσμα:
Έπειτα έγιναν όλοι ζωγράφοι και δημιούργησαν το δικό τους έργο.
Μιλήσαμε για την ελιά στην αρχαιότητα , αφηγηθήκαμε το μύθο για την ονομασία της Αθήνας και τη διαμάχη Ποσειδώνα-Αθηνάς για την πόλη. Το ιερό δέντρο της ελιάς , ο κότινος στους Ολυμπιακούς αγώνες.
Τα παιδιά παρατήρησαν τον πάπυρο που απεικονίζει το μύθο και μετά συνέθεσαν την εικόνα.
Καλό Σαββατοκύριακο!