Φρούτα φθινοπώρου, σώμα και διατροφή!

   Τη Δευτέρα ξεκινήσαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα που θα δουλέψουμε φέτος: “Πίνακες και μουσικές μας μιλούνε για τις εποχές” και ασχοληθήκαμε με  φθινοπωρινά φρούτα  μέσα από πίνακες μεγάλων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων.

– Παρατηρήσαμε πίνακες του Λατούρ, του Σεζάν με τα αγαπημένα του μήλα, του Ιακωβίδη, του Βώκου και του Μπρακ στον Η/Υ και σε φωτοτυπημένα αντίγραφα(Νεκρή φύση). Τα παιδιά διάλεξαν αυτούς που τους άρεσαν περισσότερο και αιτιολόγησαν το γιατί.

Arkady ZrazhevskyCAM04857

HPIM3565 σεζαννεκρή φύση με φρουτα Νικολαος Βώκος

φρουτα μπρακ

 

 

 

 

     Παρατηρήσαμε τα φρούτα, τα χρώματα,τα σκεύη , γιατί λέγεται αυτό το είδος ζωγραφικής νεκρή φύση; Φτιάξαμε τις δικές μας φρουτιέρες και τρισδιάστατα έργα με πλαστελίνη.

CAM04869

HPIM3577

 

 

 

 

CAM04862

HPIM3604

Γίναμε κι εμείς ζωγράφοι φτιάχνοντας το δικό μας πίνακα και του δώσαμε τίτλο ” φρούτα φθινοπωρινά”

CAM04861

CAM04858CAM04860

 

 

 

 

HPIM3596HPIM3583

HPIM3584HPIM3587HPIM3582

HPIM3581

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HPIM3592

 

Δώσαμε χρώμα στον πίνακα του Μπρακ(εκπρόσωπος του κυβισμού) που άρεσε πολύ στα παιδιά του ολοήμερου, γιατί έμοιαζε με ζωγραφιά, ενώ τα παιδιά του κλασικού επέλεξαν τον πίνακα του Ιακωβίδη γιατί έμοιαζε τόσο αληθινό!

HPIM3612HPIM3611HPIM3605 – Ομαδοποιήσαμε τα φρούτα που έφεραν τα παιδιά και γράψαμε  και “διαβάσαμε”  τα ονόματά τους!

CAM04885HPIM3574

HPIM3571CAM04889CAM04887

– Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο και… μαντέψτε , νίκησε το μήλο γιατί ” Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα” αλλά και το ” μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει” ( ευκαιρία να μάθουμε και τις παροιμίες!)

HPIM3566

-Φάγαμε φρουτοσουβλάκια και απολαύσαμε τα ρόδια…

CAM04946CAM04949– Χορέψαμε και τραγουδήσαμε το μήλο μου κόκκινο!

CAM04852HPIM3568

– Φτιάξαμε ένα αχλάδι στη φρουτιέρα με τα σώματά μας και άλλα φρούτα

CAM04855

– Παίξαμε με τις αισθήσεις μας και αναγνωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα με αυτές.

CAM04847

HPIM3598

HPIM3597

HPIM3599

Από την Τετάρτη και ως το τέλος της εβδομάδας μελετήσαμε το ανθρώπινο σώμα και μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή (16/10 είναι Ημέρα υγιεινής διατροφής).

   Μέσα από βιβλία, εκπαιδευτικά βίντεο και διαθεματικές δραστηριότητες  τα παιδιά γνώρισαν το ανθρώπινο σώμα τις λειτουργίες και τις ανάγκες του για να είναι υγιές.

CAM04901

HPIM3636

Μετά την ιστορία του Ζυμαρούλη, έφτιαξαν τους δικούς τους

HPIM3632

CAM04930

– Η συμμετρία του ανθρώπινου σώματος.

CAM05003HPIM3625

– Παίξαμε με το σώμα μας και τα μέλη του

CAM04964CAM04967

 

 

 

 

 

– Χορέψαμε και τραγουδήσαμε  το χόκι-πόκι και άλλα τραγούδια για το σώμα!

CAM04928

CAM04909

20151015_083121

– Παρατηρήσαμε τα ανθρώπινα όργανα και μιλήσαμε για τη λειτουργία τους και  ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.

20151015_090417

20151015_094709

– Μετρήσαμε το ύψος και το βάρος μας!

HPIM3667CAM04902

 

-Πώς όμως ο Πικάσο και ο Μιρό ζωγράφιζαν τα ανθρώπινα πρόσωπα και σώματα; Ώρα για τέχνη …..

miro-SonnensCAM04983

Miro-woman-in-front-of-the-sun20151015_111852

CAM04990CAM04984Κάναμε τα δικά μας έργα!

CAM0500220151015_112804_resized

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υγιεινή διατροφή

Συζητήσαμε, διαβάσαμε σχετικά βιβλία .

Φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής!

CAM05039

CAM05046HPIM3659

Προσωπογραφίες με φρούτα και λαχανικά!

CAM05031CAM05032CAM05024

Ομάδες τροφών!

HPIM3640HPIM3643

Η παροιμία μας: Το πρωί τρώγε σα βασιλιάς, το βράδυ σαν άρχοντας και το βράδυ σα ζητιάνος!

CAM05043

 Φτιάξαμε σουπλά με τυπώματα λαχανικών!

 

CAM05036HPIM3670Τραγουδήσαμε και τραγουδάκια για τη διατροφή

HPIM3663HPIM3664HPIM3665

 

Την ώρα του δεκατιανού απολαύσαμε ψωμάκι σε ελαιόλαδο με ρίγανη….CAM05009

CAM05013  HPIM3662

 

 

 

 

 

Μες στην εβδομάδα  και κάτι λίγο διαφορετικό!

Τα παιδιά του κλασικού παίξανε το παιχνίδι “Μιλώ για έναν φίλο μου…”

και το αποτέλεσμα ήταν πολλές καρδιές που σχηματίζουν μια μεγάλη, της ομάδας!

CAM04905

Στο ολοήμερο η φοιτήτρια, που κάνει την πρακτική της στο Νηπιαγωγείο μας, αφηγήθηκε στα παιδιά την ιστορία δύο δίγλωσσων αγοριών και  μιλήσανε για των πλούτο της κάθε γλώσσας όπου η αγάπη και η φιλία σε όποια γλώσσα κι αν λέγονται είναι το ίδιο σημαντικά για τη ζωή μας. Τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους στη γλώσσα μας και σε μια “άλλη γλώσσα” .HPIM3621

Καλό Σαββατοκύριακο!

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση