Τη Δευτέρα ξεκινήσαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα που θα δουλέψουμε φέτος: “Πίνακες και μουσικές μας μιλούνε για τις εποχές” και ασχοληθήκαμε με φθινοπωρινά φρούτα μέσα από πίνακες μεγάλων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων.
– Παρατηρήσαμε πίνακες του Λατούρ, του Σεζάν με τα αγαπημένα του μήλα, του Ιακωβίδη, του Βώκου και του Μπρακ στον Η/Υ και σε φωτοτυπημένα αντίγραφα(Νεκρή φύση). Τα παιδιά διάλεξαν αυτούς που τους άρεσαν περισσότερο και αιτιολόγησαν το γιατί.
Παρατηρήσαμε τα φρούτα, τα χρώματα,τα σκεύη , γιατί λέγεται αυτό το είδος ζωγραφικής νεκρή φύση; Φτιάξαμε τις δικές μας φρουτιέρες και τρισδιάστατα έργα με πλαστελίνη.
Γίναμε κι εμείς ζωγράφοι φτιάχνοντας το δικό μας πίνακα και του δώσαμε τίτλο ” φρούτα φθινοπωρινά”
–
Δώσαμε χρώμα στον πίνακα του Μπρακ(εκπρόσωπος του κυβισμού) που άρεσε πολύ στα παιδιά του ολοήμερου, γιατί έμοιαζε με ζωγραφιά, ενώ τα παιδιά του κλασικού επέλεξαν τον πίνακα του Ιακωβίδη γιατί έμοιαζε τόσο αληθινό!
– Ομαδοποιήσαμε τα φρούτα που έφεραν τα παιδιά και γράψαμε και “διαβάσαμε” τα ονόματά τους!
– Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο και… μαντέψτε , νίκησε το μήλο γιατί ” Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα” αλλά και το ” μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει” ( ευκαιρία να μάθουμε και τις παροιμίες!)
-Φάγαμε φρουτοσουβλάκια και απολαύσαμε τα ρόδια…
– Χορέψαμε και τραγουδήσαμε το μήλο μου κόκκινο!
– Φτιάξαμε ένα αχλάδι στη φρουτιέρα με τα σώματά μας και άλλα φρούτα
– Παίξαμε με τις αισθήσεις μας και αναγνωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα με αυτές.
Από την Τετάρτη και ως το τέλος της εβδομάδας μελετήσαμε το ανθρώπινο σώμα και μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή (16/10 είναι Ημέρα υγιεινής διατροφής).
Μέσα από βιβλία, εκπαιδευτικά βίντεο και διαθεματικές δραστηριότητες τα παιδιά γνώρισαν το ανθρώπινο σώμα τις λειτουργίες και τις ανάγκες του για να είναι υγιές.
Μετά την ιστορία του Ζυμαρούλη, έφτιαξαν τους δικούς τους
– Η συμμετρία του ανθρώπινου σώματος.
– Παίξαμε με το σώμα μας και τα μέλη του
– Χορέψαμε και τραγουδήσαμε το χόκι-πόκι και άλλα τραγούδια για το σώμα!
– Παρατηρήσαμε τα ανθρώπινα όργανα και μιλήσαμε για τη λειτουργία τους και ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.
– Μετρήσαμε το ύψος και το βάρος μας!
-Πώς όμως ο Πικάσο και ο Μιρό ζωγράφιζαν τα ανθρώπινα πρόσωπα και σώματα; Ώρα για τέχνη …..
Υγιεινή διατροφή
Συζητήσαμε, διαβάσαμε σχετικά βιβλία .
Φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής!
Προσωπογραφίες με φρούτα και λαχανικά!
Ομάδες τροφών!
Η παροιμία μας: Το πρωί τρώγε σα βασιλιάς, το βράδυ σαν άρχοντας και το βράδυ σα ζητιάνος!
Φτιάξαμε σουπλά με τυπώματα λαχανικών!
Τραγουδήσαμε και τραγουδάκια για τη διατροφή
Την ώρα του δεκατιανού απολαύσαμε ψωμάκι σε ελαιόλαδο με ρίγανη….
Μες στην εβδομάδα και κάτι λίγο διαφορετικό!
Τα παιδιά του κλασικού παίξανε το παιχνίδι “Μιλώ για έναν φίλο μου…”
και το αποτέλεσμα ήταν πολλές καρδιές που σχηματίζουν μια μεγάλη, της ομάδας!
Στο ολοήμερο η φοιτήτρια, που κάνει την πρακτική της στο Νηπιαγωγείο μας, αφηγήθηκε στα παιδιά την ιστορία δύο δίγλωσσων αγοριών και μιλήσανε για των πλούτο της κάθε γλώσσας όπου η αγάπη και η φιλία σε όποια γλώσσα κι αν λέγονται είναι το ίδιο σημαντικά για τη ζωή μας. Τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους στη γλώσσα μας και σε μια “άλλη γλώσσα” .
Καλό Σαββατοκύριακο!