‘Εφτασε η τελευταία εβδομάδα πριν το Πάσχα. Μέσα στο κλίμα της γιορτής μιλήσαμε για τα έθιμα από το Σάββατο του Λαζάρου ως την Κυριακή του Πάσχα.
Τι αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας το Πάσχα, αν το Πάσχα ήταν εικόνα, αν ήταν ήχος, αν ήταν γεύση, αν το αγγίζαμε αν ήταν μυρωδιά;
Μιλήσαμε για τη Σταύρωση και φτιάξαμε μία κατασκευή
Ετοιμάσαμε τα καλαθάκια για να βάλουμε τα αυγά που θα βάψουμε και σοκολατένιες λιχουδιές…
Ζωγραφίσαμε τα αυγά μας με κηρομπογιές και μετά τα βουτήξαμε στη μπογιά και τα γυαλίσαμε με λαδάκι.
και… έτοιμα!
Παρατηρώντας τον πίνακα με τον Εσταυρωμένο τα παιδιά μιλήσαν για τα συναισθήματα που βλέπουν στον πίνακα , για αυτά που νιώθουν . Τι συναισθήματα μας γεννά η μεγάλη αυτή γιορτή; Η εβδομάδα των Παθών ,
η Ανάσταση;
Γιορτή της Αγάπης και τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν μηνύματα για αυτή.
Καλωσορίσαμε τον καινούριο μήνα βέβαια με την παροιμία του, μάθαμε τα ονόματα που του΄χει δώσει ο λαός : Aνοιξιάτης, Λιαμπράτης, Κερασάρης και Αηγιωργίτης και τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες που τους δημιούργησε η ακρόαση του ποιήματος “Ο Απρίλης”
Φυσικά δεν έλειψαν και οι Πρωταπριλιάτικες φάρσες μια που τα ΑΘΩΑ ψέμματα της Πρωταπριλιάς είναι έθιμο που θεωρούνταν ότι φέρνει καλή σοδειά και καλή τύχη.
Τα παιδιά στο καβαλέτο ή με μαρκαδόρους δημιούργησαν πασχαλινούς πίνακες σαν αυτούς:
Zωγραφίσαμε αυγά με βρεγμένη κιμωλία και σε φίλτρο καφέ σε τρία μεγέθη μεγάλα, μεσαία και μικρά για να φτιάξουμε μομπιλ μα στολίσουμε τη τάξη και μας δόθηκε η ευκαιρία για νε επιλύσουμε μαθηματικά προβλήματα.
Είναι όλα τα αυγά ίδιου μεγέθους; Πώς θα τα ξεχωρίσουμε; Φτιάξαμε το σύνολο των μεγάλων αυγών, των μικρότερων αυγών και των μεσαίων αυγών.
Έχουν κάνει όλα τα παιδιά ; Τα μετρήσαμε λοιπόν για να βρούμε πόσα χρειαζόμαστε ακόμη. Πόσα μικρά; Πόσα μεγάλα; Πόσα μεσαίου μεγέθους;
Πόσα θα βάλουμε σε κάθε μομπιλ;
Καλό Πάσχα σε όλους με υγεία και αγάπη !
Καλό Πάσχα στις κυρίες μου, Χαρούμενη Ανάσταση.
Πολύ ωραίες κατασκευές. Ευχαριστούμε πολύ.