ΕΥ ΖΗΝ – ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές!!
2ο Εργαστήριο δεξιοτήτων, 1η Δραστηριότητα : Ταξινόμηση υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών.
Σήμερα επεξεργαστήκαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και τα οφέλη για τον οργανισμό μας. Στη συνέχεια συζητήσαμε για όλα όσα παρακολουθήσαμε και συμφωνήσαμε να κάνουμε ομαδικά ένα μεγάλο πίνακα διπλής εισόδου που από την μία μεριά θα έχει τις υγιεινές τροφές και ένα χαμογελαστό προσωπάκι και στην άλλη τις ανθυγιεινές με το αντίστοιχο λυπημένο προσωπάκι. Τα παιδιά κόψανε από διάφορα φυλλάδια σούπερ μάρκετ τις αντίστοιχες τροφές και στη συνέχεια τις κολλούσανε στην κατάλληλη θέση με την βοήθεια και την παρότρυνση της εκπαιδευτικού. Στο τέλος της ημέρας κάνανε και ένα ατομικό φύλλο εργασίας που πάλι περιείχε τροφές υγιεινές και ανθυγιεινές μόνο που αυτή τη φορά έπρεπε να τις χρωματίσουν, να τις κόψουν και να τις κολλήσουν σε φύλλο Α4 διπλής εισόδου στην σωστή τους θέση. Ένα φύλλο εργασίας για την ανατροφοδότηση και την αξιολόγηση των παιδιών για το τι καταλάβανε.
2η Δραστηριότητα του 2ου Εργαστηρίου: Ομάδες τροφών.
Γνωρίσαμε τις 5 ομάδες τροφών μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και διάφορες διαφάνειες , στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά για το ποιες από αυτές τις τροφές γνωρίζουν ή όχι. Τέλος κάναμε ομαδική με τις ομάδες τροφών όπου τα ίδια τα παιδιά τοποθετούσαν τις τροφές στην κατάλληλη ομάδα.
3η δραστηριότητα του 2ου Εργαστηρίου:ΠΙΚ ΝΙΚ
Παρακολουθήσαμε το βίντεο του μικυ μαους πικ νικ και συζητήσαμε. Στην συνέχεια γνωρίσαμε τον μάγειρα που στα πλαίσια της δράσης του 2ου εργαστηρίου ήρθε στον χώρου του σχολείου όπου και μαγείρεψε με την βοήθεια των παιδιών ένα υγιεινό πρωινό τριών πιάτων που αρχικά θα στρώναμε στο προαύλιο του σχολείου αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών (δυνατός αέρας) έγινε μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Το πρωινό πικ νικ περιελάμβανε τα εξής: ομελέτα με γαλοπούλα και γκούντα τυρί, φρουτοσαλάτα με μήλο αχλάδι μπανάνα γιαούρτι και κανέλα και τέλος φτιάξαμε μπάρες με βρώμη , σοκολάτα υγείας και μπανάνα. Όλα τα παραπάνω γίνανε με την βοήθεια των παιδιών σε μικρές ομάδες και τηρώντας όλα τα μέτρα για τον covid-19.
1η Δραστηριότητα του 3ου Εργαστηρίου: οι χρυσοί κανόνες της διατροφής και το γράμμα Δ,δ της διατροφής
2η Δραστηριότητα του 3ου Εργαστηρίου: Η Πυραμίδα της Διατροφής!!
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε με τα παιδιά για τις κατηγορίες των τροφών που είχαμε κάνει σε προηγούμενο εργαστήριο. στην συνέχεια τους δόθηκε ένα φύλλο Α3 της πυραμίδας και τα παιδιά έπρεπε να γράψουν δίπλα σε κάθε βαθμίδα της πυραμίδας τον τίτλο των τροφίμων και στη συνέχεια να χρωματίσουν τα τρόφιμα.
Τέλος παίξαμε το εκπαιδευτικό παιχνίδι για την Πυραμίδα της διατροφής όπου τα παιδιά έπρεπε να τοποθετήσουν στην σωστή θέση τις κατάλληλες τροφές και με αυτόν τον τρόπο γίνεται μία πρώτη αξιολόγηση του τι έχουν εμπεδώσει από το συγκεκριμένο εργαστήριο.
3η Δραστηριότητα του 3ου Εργαστηρίου: Κατασκευή τρισδιάστατης πυραμίδας!!
Στην τρίτη δραστηριότητα του 3ου εργαστηρίου τα παιδιά φτιάξανε την δική τους πυραμίδα. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και κάθε ομάδα έκοψε και κόλλησε σε χαρτόνι τροφές στην σωστή θέση της πυραμίδας. Στη συνέχεια συνθέσαμε τις 3 πυραμίδες και δημιουργήθηκε μία ενιαία τρισδιάστατη πυραμίδα. Στο τέλος της ημέρας τα παιδιά συνθέσανε με γραμματάκια τον τίτλο: διατροφική πυραμίδα.
1η Δραστηριότητα του 4ου Εργαστηρίου: Συνάντηση με Διατροφολόγο!!!
Στην πρώτη δραστηριότητα του 4ου εργαστηρίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον χώρου του σχολείου από επαγγελματία διατροφολόγο. Έγινε παρουσίαση power point και στην συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά όπου έγινε καταιγισμός ερωτήσεων!!!! Απαντήθηκαν όλες οι ερωτήσεις και στο τέλος μάθανε το ξόρκι της υγιεινής διατροφής , όπου μεταβήκαμε στον χώρο της αυλής και σε κάθε παιδί δόθηκε μία μικρή ποσότητα μαγικής σκόνης από την διατροφολόγο και με την εκφώνηση του ξορκιού φυσήξανε 3 φορές την μαγική σκόνη ψηλά. Στόχος είναι τα παιδιά μετά το ξόρκι να δούνε ότι τροφές υγιεινές που δεν τρώγανε μπορούνε τώρα να δοκιμάσουνε γιατί σίγουρα έχουνε γίνει πιο γευστικές.
2η Δραστηριότητα του 4ου Εργαστηρίου: ΛΕΜΕ ΝΑΙ…..
Στην 2η δραστηριότητα του 4ου εργαστηρίου μάθαμε το τραγουδάκι ΛΕΜΕ ΝΑΙ που μας το μοίρασε η διατροφολόγος στην συνάντηση που είχαμε. στην συνέχεια κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του ανθρωπάκι που τρώει υγιεινά κάποια παιδιά του δώσανε όνομα: ΛΑΧΑΝΙΚΟΥΛΗΣ!!
2η Δραστηριότητα του 6ου Εργαστηρίου: ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΚΑΘΑΡΑ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ!!!
3η Δραστηριότητα του 6ου Εργαστηρίου: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥ
Με την επίσκεψη των 2 οδοντιάτρων ολοκληρώθηκε το 6ο εργαστήριο. Αφού προηγήθηκε συζήτηση και καταιγισμός ερωτήσεων από τα παιδιά, μάθανε τον σωστό τρόπο που πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια τους και στο τέλος λάβανε τα δωράκια του : μία οδοντόβουρτσα και μία οδοντόκρεμα ο καθένας. Να ευχαριστήσουμε τον Βαζάνα Ιωσήφ και την Άννα Βαζάνα για την προσφορά τους και την υπέροχη δράση.