25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα γιορτής και έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες.Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στους Τούρκους, το 1821.  

Η επέτειος της 25ης Μαρτίου αντιπροσωπεύει την ηρωϊκή πάλη και το θάρρος των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Ελληνικού Αγώνα για την Ανεξαρτησία τον 19ο αιώνα.

Είναι μια ημέρα αφιερωμένη στη μνήμη των ηρώων που έδωσαν τις ζωές τους για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της Ελλάδας.

Η 25η Μαρτίου μας υπενθυμίζει τη σημασία του να παλεύουμε για τις αξίες μας και να υπερασπιζόμαστε την ελευθερία και τη δημοκρατία.

Αποτελεί ευκαιρία να μάθουμε και να εμπνευστούμε από την ιστορία μας, προκειμένου να κατανοήσουμε τη σημασία της αντίστασης και του αγώνα για τις αξίες μας και να τιμήσουμε την ιστορική μας κληρονομιά. 

 

Οι χειροτεχνίες μας…


εικόνα Viber 2024 03 25 08 50 52 625

 

εικόνα Viber 2024 03 22 19 44 42 803

εικόνα Viber 2024 03 25 08 50 53 923

 

Διαβάσαμε το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου “Τα ελληνάκια” και φτιάξαμε όμορφα διακοσμητικά πιάτα

εικόνα Viber 2024 03 29 20 52 15 465

 

Το κρυφό σχολειό

εικόνα Viber 2024 03 26 13 25 38 741

εικόνα Viber 2024 04 01 14 04 34 497

Μιλήσαμε για τους ήρωες της Επανάστασης αλλά και τους ήρωες που ζουν ανάμεσά μας και μας εμπνέουν με τις αξίες και τη ζωή τους.

εικόνα Viber 2024 03 26 13 25 38 650

 

Μιλήσαμε και για την αξία της ΕΙΡΗΝΗΣ

εικόνα Viber 2024 03 22 19 42 21 133

 

Η συνεργατική αφίσα μας

εικόνα Viber 2024 03 26 13 25 38 811

 

Ζωγραφίσαμε για τον ΠΟΛΕΜΟ και την ΕΙΡΗΝΗ

εικόνα Viber 2024 03 22 19 47 41 240

 

Παρακολουθήσαμε παράσταση καραγκιόζη με επετειακό χαρακτήρα

 

εικόνα Viber 2024 03 22 20 51 18 551

 

Και φυσικά γιορτάσαμε την επέτειο του 1821 με χορούς και τραγούδια.

εικόνα Viber 2024 03 26 11 30 11 378

 

 

εικόνα Viber 2024 03 26 11 26 00 089 1

εικόνα Viber 2024 03 26 11 20 36 948

 

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Η αποκριά είναι μια γιορτή γεμάτη χρώματα, μουσική και διασκέδαση. Είναι η ευκαιρία για όλους να ντυθούν με πολύχρωμες στολές και μάσκες, να αφήσουν τις καθημερινές τους ανησυχίες και να χαρούν την ατμόσφαιρα της γιορτής.

Αυτές οι Απόκριες τα είχαν όλα…

Γνωρίσαμε έθιμα της Αποκριάς , ακούσαμε και χορέψαμε παραδοσιακά αποκριάτικα τραγούδια, διαβάσαμε όμορφα παραμύθια…

Κατασκευάσαμε χαρούμενους κλόουν…

εικόνα Viber 2024 03 17 23 12 26 382

εικόνα Viber 2024 04 01 13 57 52 629

Γνωρίσαμε έναν αληθινό κλόουν…

Ο Κλόουν Σαρδέλας έπαιξε μαζί μας πολλά παιχνίδια, μας διασκέδασε, χορέψαμε, γελάσαμε και περάσαμε υπέροχα μαζί του!!

εικόνα Viber 2024 03 22 20 58 47 342

 

εικόνα Viber 2024 03 22 22 17 15 839

 

Εμπνευστήκαμε από τον “Αρλεκίνο”, τον διάσημο πίνακα του Πικάσο…

εικόνα Viber 2024 03 22 19 53 38 867

εικόνα Viber 2024 04 01 14 16 20 441

 

Χρησιμοποιήσαμε τη φαντασία μας για να μεταμφιέσουμε “τα παιδάκια” …

εικόνα Viber 2024 03 22 22 12 34 382

 

Φορέσαμε τις στολές μας , χορέψαμε και γευτήκαμε τις λιχουδιές του πλούσιου μπουφέ μας…

εικόνα Viber 2024 03 22 20 53 24 256

 

εικόνα Viber 2024 03 22 22 24 51 971

εικόνα Viber 2024 03 23 19 54 41 884

 

Και φυσικά “πετάξαμε”  ψηλά στα σύννεφα τους όμορφους χαρταετούς που κατασκευάσαμε!!

εικόνα Viber 2024 03 22 19 55 35 596

 

εικόνα Viber 2024 03 17 23 12 34 093

 

 

εικόνα Viber 2024 03 22 20 00 12 591

 

“Να γίνεσαι χαρταετός για τον άνεμο και άνεμος για τον χαρταετό….ακόμα και όταν ουρανός δεν υπάρχει…..”
Οδυσσέας Ελύτης.

Καλή Σαρακοστή από τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Μοσχάτου!!

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, παρακολουθήσαμε την κουκλοθεατρική παράσταση του “Μεταξούλη”, τα παιδιά συζήτησαν με τις δασκάλες τους για το πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε και να φερόμαστε φιλικά στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας, και έφτιαξαν τη δική τους ατομική αφίσα με το σύνθημα “Ναι στην ομάδα, Ναι στη φιλία, Ναι στον φίλο, Όχι στο ξύλο”.

εικόνα Viber 2024 03 22 20 56 40 658

 

εικόνα Viber 2024 03 22 22 03 29 539

εικόνα Viber 2024 03 29 20 51 56 580

8 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Μια πολύ σημαντική ημέρα για να κατανοήσουν τα παιδιά την αξία, τον ρόλο, την προσφορά και την μοναδικότητα του γυναικείου φύλου. Δανειστήκαμε το υλικό από το Learning corner and Crafts  https://learningcornerandcrafts.com/  

Ποιές είναι οι γυναίκες που θαυμάζουν οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες; Γιατί θαυμάζουν αυτές τις γυναίκες;

εικόνα Viber 2024 03 16 19 55 04 159

εικόνα Viber 2024 03 16 19 55 21 752

 

Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας!

Τηρώντας το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, τσικνίσαμε στο Nηπιαγωγείο μας!  Μια ημέρα γεμάτη χαρά, κέφι, τραγούδια, χορό και φυσικά φαγητό, όπως το απαιτεί το έθιμο.
Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες μεταμορφώθηκαν σε στρουμφάκια και το σχολείο μας σε στρουμφοχωριό!!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, οι οποίοι έστησαν την ψησταριά, μας βοήθησαν και μοιράστηκαν τη χαρά μας!!

εικόνα Viber 2024 03 16 19 12 08 039

 

εικόνα Viber 2024 03 16 19 14 28 395

 

εικόνα Viber 2024 03 16 19 12 53 804

εικόνα Viber 2024 03 16 19 15 10 261

 

εικόνα Viber 2024 03 16 19 07 38 530

 

εικόνα Viber 2024 03 16 19 07 20 931

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2024-2025

Λαμβάνοντας υπόψη  την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021(Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας,  για το σχολικό έτος  2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως  20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η  Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της  Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του  άρθρου 6 του  ΠΔ 79/2017 ( Α’ 109) .

Σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ ,οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας,  γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή  Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν  οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο -προνήπιο , βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους,  σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

 

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν  μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής , όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020(Α΄133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών . Συγκεκριμένα ,εγγράφονται στα  Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020   και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Α. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ /ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ -ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)ΚΥΑ, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν  τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

 

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς /κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή .Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν  αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

 

γ) τα στοιχεία άλλου/ων  τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

 

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο  Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα  και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

 

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και  επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Σύμφωνα με τα ανωτέρω  οι γονείς  / κηδεμόνες θα πρέπει  να έρχονται σε επικοινωνία με την Προϊστάμενη του νηπιαγωγείου στο τηλέφωνο 210-9408528  καθημερινά από τις 12:15 έως τις 13:00 για τον καθορισμό ραντεβού, προκειμένου να προσκομισθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

 

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια – Προιστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) περιλαμβάνονται τα:

 

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (χορηγείται από το Νηπιαγωγείο).

 

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ.Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.(Α.Δ.Υ.Μ.)

 

γ) Βιβλιάριο Υγείας  του μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο,  από το οποίο αποδεικνύεται  ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 1  του άρθρου 44 του ν. 4777/2021(Α΄ 25).

 

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (στο νηπιαγωγείο μας λειτουργεί Τμήμα Ένταξης).

 

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα /κηδεμόνα με Υπεύθυνη Δήλωσή του .

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται στους γονείς /κηδεμόνες από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

 

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 

Β. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής Αίτησης-Δήλωσης των γονέων-κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/ τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερό Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Επίσης, οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης – δήλωσης των γονέων/ κηδεμόνων τους σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

 

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

 

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε ( 5) νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4.Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα  του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

 

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

Για περαιτέρω διευκρινίσεις  μπορείτε να αναζητήσετε την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για τις εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το Σχολικό Έτος  2024-2025, καθώς και  στο τηλέφωνο του Νηπιαγωγείου 210-9408528 και ώρες 12:15 – 13:00 κατά τις εργάσιμες ημέρες, αλλά και στον ιστότοπο του νηπιαγωγείου https://blogs.sch.gr/4nipmosxatou/.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 

Τα δικαιολογητικά των εγγραφών για το σχολικό έτος 2024-2025 θα παραλαμβάνονται από τις 13.15 έως τις 14.00, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού που μπορείτε να κλείνετε  στο τηλέφωνο του Νηπιαγωγείου 210- 9408528  και ώρες 12.15-13.00 κατά τις εργάσιμες ημέρες.

                          email : mail@4nip-mosch.att.sch.gr

—————————————————————————————————-

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΕΤΑ  ΤΙΣ  20 ΜΑΡΤΙΟΥ  ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ/ΝΤΡΙΑΣ   ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ’ ΑΘΗΝΑΣ.

———————————————————————————-

 

                                                         ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 

 



Λήψη αρχείου

 

2ο εργαστήριο δεξιοτήτων “Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”

Το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τον τίτλο “Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”, εντάσσεται στη θεματική ενότητα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ, στην υποθεματική ΥΓΕΙΑ.

Οι  στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές/ μαθήτριες:

Να κατανοήσουν την προέλευση των τροφών, την αξία και τις επιδράσεις τους στην υγεία

Να γνωρίσουν την πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής και κατά συνέπεια και την υγιεινή διατροφή

Να αναγνωρίζουν τις υγιεινές τροφές, τα εποχιακά τρόφιμα και τη θρεπτική τους αξία

Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους

Να αποκτήσουν διατροφική συνείδηση προασπίζοντας τη σωματική και ψυχική τους υγεία

 

1ο Εργαστήριο Ποιό είναι το αγαπημένο μου φαγητό;

Αφόρμηση και ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών

Οι μικροί μαθητές/ μαθήτριες καλούνται να γεμίσουν , ένα άδειο πιάτο με τα αγαπημένα τους φαγητά και στη συνέχεια να παρουσιάσουν το πιάτο τους στους συμμαθητές/ συμμαθήτριές τους. Ακολουθεί μια συζήτηση στην ολομέλεια για να βρούμε ομοιότητες και διαφορές στις προτιμήσεις μας και να βγάλουμε τα αρχικά μας συμπεράσματα για τις τροφές που καταναλώνουμε.

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 59 521

 

Ποιός ήρθε για φαγητό;

Τα παιδιά ζωγραφίζουν και συζητούν στην ολομέλεια για τα αγαπημένα τους φαγητά.

εικόνα Viber 2024 02 18 16 44 37 413

 

2ο Εργαστήριο:Ο Ρούλης Τροφούλης μας παρουσιάζεται και μας εξηγεί γιατί πρέπει να τρώμε σωστά!

Το avatar του Ρούλη  μας στέλνει το μήνυμά του μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μας εξηγεί ότι για να μεγαλώσει το σώμα μας χρειάζεται μεγάλη φροντίδα και σωστά υλικά. Τα υλικά αυτά που χρειαζόμαστε για να “χτίσουμε” ένα δυνατό και όμορφο σώμα, τα παίρνουμε από τις τροφές που τρώμε κάθε ημέρα. Μας εξηγεί επίσης ότι θα μάθουμε πολλά για την υγειινή διατροφή δηλαδή τι πρέπει και τι δεν πρέπει να τρώμε, και φυσικά θα παίξουμε πολλά παιχνίδια!

εικόνα Viber 2024 03 02 18 35 06 809

Ο Ρούλης Τροφούλης ενθουσίασε τα παιδιά και έτσι αποφασίζουμε τα δημιουργήσουμε μια μασκότ για το πρόγραμμά μας. Ζωγραφίζουμε τον Ρούλη και ψηφίζουμε για τη μασκότ που μας αρέσει πιο πολύ!

εικόνα Viber 2024 02 25 17 02 30 033 1

 

εικόνα Viber 2024 02 25 17 02 30 007

 

Τα παιδιά ψηφίζουν…

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 59 190

 

… και αποφασίζουν με την ψήφο τους… τον Ρούλη Τροφούλη που θα γίνει η μασκότ του προγράμματος μας!!

εικόνα Viber 2024 03 02 11 50 19 662

 

Ο Ρούλης  Τροφούλης επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας και φέρνει μαζί του ένα κουτί με  ένα μαγικό κουμπί πάνω σε αυτό. Τα παιδιά αποτυπώνουν με τα χρώματα και τη φαντασία τους, τι θα γινόταν αν πατούσαν το μαγικό αυτό κουμπί…

εικόνα Viber 2024 02 18 16 44 37 447

 

3ο Εργαστήριο: Ομάδες τροφίμων

Γιατί όμως πρέπει να τρώμε τις σωστές τροφές;

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα με τρόπο κατανοητό για τα παιδιά, κάναμε μια προσομοίωση του τρόπου που χτίζουμε το σώμα μας , με τον τρόπο που χτίζουμε έναν πύργο με οικοδομικό υλικό. Ο πύργος γίνεται πολύ ψηλός …είναι όμως γερός όταν πέσει πάνω του ένα αυτοκίνητο; Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις και δοκιμάζουν… ο πύργος γκρεμίζεται…και τα παιδιά αποφασίζουν να ξαναφτιάξουν τον πύργο. Η βάση “χτίζεται” με διαφορετικό τρόπο και ο πύργος αυτή τη φορά δεν πέφτει με το αυτοκίνητο.

εικόνα Viber 2024 02 16 20 56 07 119

εικόνα Viber 2024 02 16 21 01 25 512

εικόνα Viber 2024 02 16 21 00 36 279

εικόνα Viber 2024 02 16 21 00 16 262

Εύκολα λοιπόν καταλήξαμε ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία να χτίσουμε τον πύργο μας με γερά θεμέλια. Και αν σκεφτούμε ότι με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το σώμα μας, θα πρέπει να χτίσουμε γερά θεμέλια και σε αυτό , καταναλώνοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφών, για να είμαστε υγιείς και να έχουμε ενέργεια.

Όμως από πού προέρχονται οι τροφές μας; Σε ποιές ομάδες τις χωρίζουμε;

Μέσα από  την ανάγνωση παραμυθιών , εκπαιδευτικών βίντεο και παίζοντας πολλά παιχνίδια μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τις ομάδες των τροφών και τα θρεπτικά τους συστατικά.

Μερικά από τα παραμύθια που διαβάσαμε:

Θυμωμένα λαχανικά

εικόνα Viber 2024 02 25 20 37 41 413

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι τους έκανε εντύπωση…

εικόνα Viber 2024 02 26 21 30 57 625

εικόνα Viber 2024 03 02 16 21 00 351

Μια δίαιτα για ελέφαντες

εικόνα Viber 2024 03 02 17 35 55 569εικόνα Viber 2024 03 02 17 35 33 424

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η σωστή διατροφή γίνεται παιχνίδι

εικόνα Viber 2024 03 02 17 36 08 298

 

 

 

 

 

 

Μαθαίνουμε παίζοντας…

Τοποθετούμε τις εικόνες με τα τρόφιμα στις σωστές ομάδες και φτιάχνουμε πίνακες αναφοράς!

εικόνα Viber 2024 02 28 10 35 53 752

 

Μέσα από παιχνίδια μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα τρόφιμα και τα τοποθετούμε στο σωστά καφάσια!

εικόνα Viber 2024 02 25 19 30 46 402

 

Διαχωρίζουμε τα φρούτα από τα λαχανικά.

εικόνα Viber 2024 03 02 18 17 45 819

 

Παιχνίδι μνήμης. Ποιό είναι το λαχανικό που έκρυψα;

εικόνα Viber 2024 02 18 21 14 00 398

 

Ομαδοποιήσεις και στο υπολογιστή της τάξης μας… Βάλε στη σωστή ομάδα !!

εικόνα Viber 2024 02 25 19 59 22 260

 

Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού… Ψάχνουμε για ένα πορτοκαλί και πολύ υγειινό φρούτο…

εικόνα Viber 2024 02 25 19 57 27 329 1

 

Ομαδοποιήσεις με εικόνες τροφίμων…φρούτα, λαχανικά,γαλακτοκομικά,  δημητριακά,πρωτεΐνες!εικόνα Viber 2024 02 16 20 47 25 573

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 58 172

 

και στον υπολογιστή της τάξης!εικόνα Viber 2024 02 25 19 59 22 260 1

 

Επεξεργαζόμαστε τον πίνακα του Γιώργου Ιακωβίδη “Η αγαπημένη της γιαγιάς”. Τι ταΐζει η γιαγιά την εγγονή της;

εικόνα Viber 2024 02 18 16 45 20 592

 

 

3ο Εργαστήριο Η πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής/ Μεσογειακή διατροφή

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Η πυραμίδα της Διατροφής ” και από τη σειρά ¨Πίκου Πίκου” το βίντεο  “Ώρες, ημέρες και διατροφή” και μάθαμε για τις τροφές που πρέπει να τρώμε στα 5 καθημερινά γεύματά μας καθώς επίσης ότι τρώμε συχνότερα τροφές από τη βάση της πυραμίδας και λιγότερο συχνά από την κορυφή της.

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 59 372

εικόνα Viber 2024 02 26 21 12 42 389

 

Τα δημητριακά αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής και τα γνωρίζουμε μέσα από τον κύκλο του ψωμιού.

Παίζουμε με καρτέλες και κάνουμε σειραθέτηση ” Από το σιτάρι στο ψωμί”

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 59 015

 

Και επειδή η τέχνη μας εμπνέει, γνωρίζουμε τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ “Μέγα αρτοποιείον” και τα παιδιά ζωγραφίζουν τον δικό τους φούρνο.

εικόνα Viber 2024 03 02 16 27 40 305

 

4ο Εργαστήριο: Η κύρια Διατροφή /Τι μας συμβουλεύει;

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 58 638

 

εικόνα Viber 2024 02 26 21 25 18 255

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά Διατροφή , Οι βιταμίνες κάνουν πάρτι”

εικόνα Viber 2024 03 01 19 32 13 459

εικόνα Viber 2024 03 02 18 02 57 529

 

Φτιάχνουμε το “Σπίτι της καλής διατροφής” με τις 5 βασικές ομάδες τροφίμων.

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 58 759

εικόνα Viber 2024 02 26 21 10 05 139

 

Ένα ακόμα παιχνίδι στο οποίο πρέπει να τοποθετήσουμε τις τροφές στο σωστό χώρο του πιάτου, σχηματίζοντας 5 ομάδες τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, πρωτεΐνες, σιτηρά)

εικόνα Viber 2024 02 16 20 45 03 140

…και τώρα κάθε μαθητής/μαθήτρια επαναλαμβάνει την άσκηση στο δικό του/της πιάτο!!

εικόνα Viber 2024 02 16 20 39 08 760

εικόνα Viber 2024 02 16 20 42 47 530

 

5ο Εργαστήριο:Υγιεινές και Ανθυγεινές τροφές

Φτιάχνουμε την κυρία Υγιεινή και την κυρία Ανθυγιεινή και τα παιδιά ομαδοποιούν τις τροφές με κριτήριο το πόσο καλό κάνουν στην υγεία μας όταν τις καταναλώνουμε.

εικόνα Viber 2024 02 25 20 40 30 566

 

Ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι που μας άρεσε πολύ! Κινούμαστε στο χώρο ανάλογα με το αν έχουμε φάει και είμαστε γεμάτοι ενέργεια, αν δεν έχουμε φάει καθόλου ή αν το φαγητό που καταναλώσαμε δεν ήταν υγιεινό και δεν έδωσε καθόλου ενέργεια και δύναμη στον οργανισμό μας.

εικόνα Viber 2024 03 01 20 03 53 428

 

6ο Εργαστήριο Αξιολόγηση

Στο πλαίσιο της αξιολόγησης  τα παιδιά έκαναν την αποτίμησή τους μέσα από δικές τους επιλογές και δράσεις.

Παίζουμε κουκλοθέατρο! Τα παιδιά φτιάχνουν τις δικές τους κούκλες και αυτοσχεδιάζουν!!  Και η παράσταση…”Γλυκά εναντίον φρούτων” είχε πολύ μεγάλη επιτυχία!!

 

εικόνα Viber 2024 02 18 21 14 00 100

 

Ακόμα και η beebot μαθαίνει ποιές υγιεινές τροφές θα βάλει στο καλάθι της… ώρα να συνδέσουμε την υγιεινή διατροφή με τον προγραμματισμό!

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 58 473

 

Φτιάχνουμε ένα παιχνίδι γνώσεων σχετικά με την υγειινή διατροφή… ΠΟΙΟΣ ΘΥΜΑΤΑΙ ΠΙΟ ΚΑΛΑ??

εικόνα Viber 2024 02 28 19 48 50 668

 

Καλέσαμε τους γονείς των μαθητών στο σχολείο για να παίξουμε… μαθητές VS γονείς!! Τελικά νικητές αναδείχτηκαν οι μαθητές μετά από μια δύσκολη μάχη, με πολύ καλούς παίκτες και από τις δυο ομάδες.

εικόνα Viber 2024 03 02 20 46 53 948

 

Κατασκευάζουμε μια αφίσα αποτυπώνοντας όλα όσα μάθαμε στο πρόγραμμα.

εικόνα Viber 2024 02 28 19 38 46 085

εικόνα Viber 2024 02 28 19 29 46 791

Τα παιδιά “διαβάζουν” την αφίσα τους…

εικόνα Viber 2024 02 28 19 37 50 023

Οι γνώσεις μας αποτυπώνονται στις ελεύθερες ζωγραφιές μας!

εικόνα Viber 2024 02 28 19 50 29 081εικόνα Viber 2024 02 28 19 36 19 434

 

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την επίσκεψη στο σχολείο μας, της ομάδας Ήλιδα, που μέσα από παιχνίδια καλών και κακών διατροφικών συνηθειών, την πυραμίδα, τις οικογένειες των τροφίμων κ.α. μας μίλησαν για την αξία της υγιεινής μεσογειακής διατροφής και  στη συνέχεια έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στην παρασκευή ψωμιού το οποίο ήταν πραγματικά το πιο γλυκό ψωμί που είχαμε δοκιμάσει!!

εικόνα Viber 2024 02 18 21 13 58 821

 

Ολοκληρώνοντας, το εργαστήριο δεξιοτήτων «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής» αποφασίσαμε να μιλήσουμε για την υγιεινή των δοντιών, τονίζοντας πόσο σημαντικό είναι να μην τρώμε πολλά γλυκά και να βουρτσίζουμε καθημερινά τα δόντια μας.

Η αφορμή ήταν η επίσκεψη ενός συμμαθητή μας στον οδοντίατρο, ο φίλος μας, μας περιέγραψε πως ένιωσε και τι τον συμβούλεψε ο οδοντίατρος. Σχεδιάσαμε μαζί με τα παιδιά, το δόντι του κυρίου Υγιεινούλη και το δόντι του κυρίου Λιχούδη, έπειτα κολλήσαμε στον καθένα τις τροφές που προτιμάει να τρώει και στο τέλος παρατηρήσαμε ότι τα δοντάκια του κ. Λιχούδη από τα πολλά γλυκά ήταν μαύρα, ενώ του κ. Υγιεινούλη όχι.. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τα δόντια μας και να μην τρώμε συνέχεια γλυκά, καραμέλες και ζαχαρωτά.

εικόνα Viber 2024 02 18 16 55 07 897

Για το αναμνηστικό του προγράμματος δανειστήκαμε την πολύ όμορφη ιδέα από το blog “Δημιουργίες από καρδιάς” https://mycreationsfromtheheart.blogspot.com/

εικόνα Viber 2024 03 07 10 19 48 782

εικόνα Viber 2024 03 07 10 20 24 302

ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

Οι “Αλκυονίδες ημέρες” αναφέρονται στη μυθολογία σαν μια περίοδος ηρεμίας και αρμονίας κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Ο μύθος που συνδέει τις Αλκυονίδες με το ψαροπούλι Αλκυόνα προσδίδει συμβολισμό στην περίοδο αυτή. Σύμφωνα με τον μύθο, η Αλκυόνα κλωσάει τα αυγά της κοντά στη θάλασσα, και κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών οι θάλασσες ηρεμούν, δίνοντας τη δυνατότητα στην Αλκυόνα να γεννήσει τα αυγά της χωρίς τον κίνδυνο να χαθούν στα κύματα.

Αυτός ο μύθος συμβολίζει την ελπίδα, την ανανέωση και την αρμονία και μεταφέρει ένα αισιόδοξο μήνυμα, ότι ακόμα και στη “βαρυχειμωνιά”, όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, θα υπάρχουν περιστάσεις που θα μας δίνουν δύναμη και θάρρος, ώστε αισιόδοξοι πια να περιμένουμε την “καλοκαιρία” και τον ερχομό της “άνοιξης”, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Οι όμορφες δημιουργίες των μικρών μας μαθητών και μαθητριών…

εικόνα Viber 2024 02 16 18 45 23 271

εικόνα Viber 2024 02 16 18 43 48 278

 

…παίζουμε βάζοντας στη σωστή σειρά τα γράμματα από το όνομα της αλκυόνας!!

εικόνα Viber 2024 02 16 19 57 09 569