Γνωρίζουμε τις τελείες & Μαθαίνουμε τα ονόματα μας
Μερικές φωτογραφίες μας από το ξεκίνημα της νέας χρονιάς
Παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας και ενδυνάμωσης της ομάδας
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Ο Αγιασμός του 4ου Νηπιαγωγείου Μοσχάτου θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 08:45 π.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Μετά το πέρας του αγιασμού θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση των γονέων – κηδεμόνων για τις πρώτες μέρες λειτουργίας του σχολείου.
Καλή σχολική χρονιά με υγεία, πρόοδο και δημιουργία.
Αντίο καλό μου σχολείο!
Τελευταία ημέρα για το σχολικό έτος 2023-24.
Μετά από τόσους μήνες που περάσαμε μαζί, έφτασε και η στιγμή του αποχωρισμού.
Ήταν μια πολύ όμορφη χρονιά γεμάτη με παιχνίδια, μάθηση και νέες φιλίες. Ήρθε όμως η στιγμή να σας αποχαιρετήσουμε και να σας ευχηθούμε καλό καλοκαίρι.
Σας ευχόμαστε να περάσετε υπέροχες διακοπές, να απολαύσετε τον ήλιο και τη θάλασσα, να παίξετε πολλά παιχνίδια και να δημιουργήσετε υπέροχες αναμνήσεις.
Ευχόμαστε στα παιδάκια που από τον Σεπτέμβριο θα είναι μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού σχολείου, καλή πρόοδο και καλή τύχη στη νέα σχολική χρονιά και περιμένουμε τα προνηπιάκια μας με ανυπομονησία τον επόμενο Σεπτέμβριο για να ξανασυναντηθούμε.
Οι νηπιαγωγοί του 4ου Νηπιαγωγίου Μοσχάτου.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!
Καλοκαιρινή γιορτή
Η καλοκαιρινή αποχαιρετιστήρια γιορτή μας για το σχολικό έτος 2023-2024, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθητικού φεστιβάλ του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου, παρουσία του Δημάρχου κυρίου Ευθυμίου, της συμβούλου της Δ’ Αθήνας κυρίας Ρακαλίδου, γονέων και φίλων.
Επίσης στα πλαίσια του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε έκθεση εικαστικών, με έργα των μικρών μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας.
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2023-2024
Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήσαμε για το σχολικό έτος 2023-2024 είχε τίτλο: ¨STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και Υδροδυναμική”.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στη Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ
με Υποθεματική:STEM/STEAM και Ρομποτική
Το πρόγραμμα είχε σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/μαθήτριες του νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά.
Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά, μέσα από τον προβληματισμό, τον πειραματισμό, την εξάσκηση στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, την αναζήτηση λύσεων σε προβλήματα και την κατανοήση φαινομένων, να αντιληφθούν τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας.
Ξεκινήσαμε λοιπόν μιλώντας για τον κύκλο του νερού, αφού πρώτα παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο στο you tube.
https://www.youtube.com/watch?v=DHx-SBsSKnA
Στη συνέχεια αναλύσαμε τα στάδια του κύκλου στου νερού, προσπαθώντας να χρησιμοποιήσουμε τους επιστημονικούς όρους που αφορούν στο φαινόμενο και να τους περιγράψουμε με απλά λόγια.
Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες : Η ομάδα της ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ, η ομάδα της ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗΣ, η ομάδα της ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΣΗΣ και η ομάδα της ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ.
Τα παιδιά κάθε ομάδας ασχολήθηκαν με τη δημιουργία μιας μικρής αποτύπωσης του κάθε σταδίου.
Στη συνέχεια με τις 4 αποτυπώσεις των ομάδων φτιάξαμε τη δική μας αφίσα με τον κύκλο του νερού.
Ασχοληθήκαμε με τη ζωγραφική και δημιουργήσαμε τα στάδια από τον κύκλο του νερού, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.
Ο κύκλος του νερού μέσα από τις ζωγραφιές των παιδιών στο υπολογιστή της τάξης. Δείτε πόσο διαφορετικός και μοναδικός είναι αυτός ο κύκλος του νερού!!
Αξιοποιήσαμε τις αποτυπώσεις των σταδίων του κύκλου του νερού για να “παίξουμε” με τη μελισσούλα Beebot και να εξασκηθούμε στην αλγοριθμική σκέψη.
Ξέρετε ότι πίνουμε το ίδιο νερό με τους δεινόσαυρους; Αυτή η πληροφορίες μας οδήγησε στο να πειραματιστούμε, προσπαθώντας να δημιουργήσουμε ΒΡΟΧΗ.
Αρχικά ψάξαμε να βρούμε υλικά για να “φτιάξουμε¨ ΒΡΟΧΗ … δοχεία, παιχνίδια, σουρωτήρια, σφουγγάρια, βαμβάκι…
Πόσο διασκεδαστικό να πειραματιζόμαστε… ξανά και ξανά… όλοι…
Και μετά σκεφτήκαμε να βάλουμε τους δεινόσαυρους που είχαμε στη τάξη να βρέχονται κάτω από τα “σύννεφά μας”.
Και επειδή τα πειράματα είναι πολυ διασκεδαστικά, παίξαμε ένα πολύ ωραίο παιχνίδι.. Επιλέξαμε όλοι ένα αντικείμενο μέσα από την τάξη μας (δεν υπήρχε περιορισμός στο τι θα επιλέξουν τα παιδιά, για να γίνει λίγο πιο ενδιαφέρον το πείραμά μας) και στη συνέχεια κληθήκαμε να το βάλουμε, με τη σειρά, μέσα σε μια λεκάνη με νερό. Κάποια παιδιά όμως που είχαν επιλέξει για παράδειγμα ένα παραμύθι ή ένα πολύ μεγάλο αντικείμενο, αντιλαμβάνοντας αμέσως ότι δε μπορούσαν να το βάλουν στο νερό, γιατί το παραμύθι θα καταστραφεί και δε θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και το πλαστικό σκαμπώ δε χωράει μέσα στη λεκάνη με το νερό. Όσα παιδιά λοιπόν είχαν στα χέρια τους αντικείμενα που δε μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο πείραμά μας, είχαν τη δυνατότητα να τα αντικαταστήσουν με κάποα άλλα που υπέθεταν ότι ήταν καταλληλότερα για το πείραμά μας.
Στη συνέχεια τα παιδιά, πριν ξεκινήσουν, έπρεπε να προβλέψουν, αν το αντικείμενό τους θα ΕΠΕΠΛΕΕ ή θα ΒΥΘΙΖΟΤΑΝ και στη συνέχεια να το τοποθετήσουν μέσα στη λεκάνη, ώστε όλοι να δούμε αν η υπόθεση που έκαναν, επιβεβαιώθηκε ή όχι. Με το τρόπο αυτό και χρησιμοποιώντας όρους όπως ΥΠΟΘΕΣΗ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ, τα παιδιά εισάγονται στον τρόπο σκέψης των θετικών επιστημών.
Όλα τα παιδιά έκαναν υποθέσεις που είτε επιβεβαιώνονταν είτε όχι και εμπλέκονταν σε καταστάσεις όπου έπρεπε να επιλυθεί ένα πρόβλημα (για παράδειγμα πώς θα βυθίσουμε το κατσαρολάκι που επιπλέει;) ώστε μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία να αντιληφθούν ότι το να κάνουμε λάθος υποθέσεις είναι κάτι που συμβαίνει και πρέπει να συμβαίνει για να μας προβληματίζει , να μας κάνει να σκεφτόμαστε από την αρχή και να μας οδηγεί στο σωστό συμπέρασμα.
Το πώς φτάνει το νερό στο σπίτι μας, στο σχολείο, μας οδήγησε στα φράγματα και έτσι αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε κι εμείς ένα. Αρχικά ψάξαμε για σχετικές εικόνες και βίντεο στο ίντερνετ και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το σχέδιό μας.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε υλικά μέσα από την τάξη μας για την κατασκευή μας και με συνεργασία και ομαδικότητα ολοκληρώσαμε το έργο μας.
Η κατασκευή…
Το φράγμα και η ομάδα εργασίας…
Η ομάδα “Μαγικό Πεφταστέρι” παρουσίασε στο σχολείο μας ένα πρόγραμμα για τον κύκλο του νερού, όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε παιχνίδια και κατασκευές.
Το πρόγραμμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε με την καλοκαιρινή μας γιορτή που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθητικού φεστιβάλ του Δήμου Μοσχάτου- Ταύρου, για το σχολικό έτος 2023-2024, με θέμα τον ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων για τη σχολική χρονιά 2023-24, είχε θέμα ¨Αξίες στην εκπαίδευση”. Το πρόγραμμα βασίστηκε στο διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα LVEP (Living Values Education Program), που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία εκπαιδευτικών από όλο τον κόσμο και στη συνέχεια προσαρμόστηκε στην ελληνική πραγματικότητα, τον τοπικό πολιτισμό και τις υπάρχουσες παιδαγωγικές συνθήκες.
Κατά την υλοποίηση του προγράμματος οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες του σχολείου μας, μέσα σ΄ένα χαλαρό κλίμα ασφάλειας κι εμπιστοσύνης:
- Εστίασαν στ’ αποτελέσματα της κάθε αξίας και στις αρνητικές συνέπειες από την έλλειψή της
- Βίωσαν την εμπειρία των αξιών μέσα από αφηγήσεις παραμυθιών, συζητήσεις, θεατρικό παιχνίδι
- Απέκτησαν γνώσεις μέσα από ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες
- Εκφράστηκαν δημιουργικά σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο μέσω της εικαστικής και θεατρικής τέχνης.
- Αξιοποίησαν τις ιδέες τους με ποικίλους τρόπους.
Στο ξεκίνημα του προγράμματος κρίθηκε σκόπιμο να ξεκινήσουμε “ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ”, με στόχο να ενεργοποιήσουμε συναισθήματα συνεργασίας, εκτίμησης, ενσυναίσθησης και φυσικά χαράς και εμπιστοσύνης.
Η ανθοδέσμη (αυτοεκτίμηση)
Στο παιχνίδι αυτό, τα παιδιά μαζεύουν λουλούδια και τα προσφέρουν σε έναν/μία συμμαθητή/συμμαθήτριά τους, λέγοντάς του/της ένα θετικό του/της γνώρισμα.
Το γρανάζι (συνεργασία,ομαδικότητα)
Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά σε ζευγάρια κολλούν τις πατούσες των ποδιών τους και κινούν τα πόδια τους ταυτόχρονα σαν να κάνουν ποδήλατο.
Με ένα μαξιλάρι (συνεργασία, εμπιστοσύνη)
Τα παιδιά σε ζευγάρια περπατούν με ένα μαξιλάρι ανάμεσά τους και τα χέρια πίσω τους, με στόχο να ολοκληρώσουν μια διαδρομή χωρίς να πέσει τους πέσει το μαξιλάρι.
Το σεντόνι (συνεργασία)
Η ομάδα κράτα το σεντόνι πάνω στο οποίο υπάρχει μια μπάλα. Τα παιδιά ανεβοκατεβάζουν το σεντόνι με λεπτούς χειρισμούς ώστε η μπάλα να μην πέσει κάτω.
Τα εμπόδια (εμπιστοσύνη)
Δύο μαθητές στέκονται σε απόσταση μεταξύ τους. Το ένα παιδί έχει τα μάτια κλειστά και καλείται να περπατήσει ανάμεσα σε καρέκλες που έχουν τοποθετηθεί σαν εμπόδια, ακολουθώντας τις οδηγίες του παιδιού που βλέπει , ώστε να αποφύγει τα εμπόδια χωρίς να πέσει πάνω τους και να φτάσει στον/στη συμμαθητή/συμμαθήτριά του.
Το στεφάνι (συνεργασία, ομαδικότητα,αλληλοβοήθεια)
Τα παιδιά σε κύκλο προσπαθούν να περάσουν ένα στεφάνι από το ένα παιδί στο επόμενο, χωρίς να αφήσουν τα χέρια τους.
Ξεκινήσαμε με ένα ομαδικό σχεδιάγραμμα που φτιάξαμε με τα παιδιά και συζητήσαμε για το τι είναι οι αξίες, πόσο σημαντικές είναι για τη ζωή μας και για τη συνύπαρξη μας με τους γύρω μας! Φυσικά υπάρχουν πάρα πολλές… Εμείς επιλέξαμε αυτές που ήξεραν τα παιδιά και τους ήταν πιο γνώριμες!
Το εργαστήριο της ΑΓΑΠΗΣ
Μέσα από την ιστορία του σκυλάκου Τόμπυ (από το εγχειρίδιο του προγράμματος), αρχικά συζητήσαμε και στη συνέχεια δραματοποιήσαμε σκηνές αγάπης, φροντίδας, κατανόησης, μπήκαμε στη θέση του αδέσποτου σκυλάκου που έψαχνε για αγάπη και φροντίδα και ζωγραφίσαμε τα πράγματα που έκαναν τον Τόμπυ χαρούμενο και λυπημένο.
Ζωγραφίσαμε πότε ο Τόμπυ ήταν χαρούμενος και πότε λυπημένος, τι του έδινε χαρά και τι τον στενοχωρούσε ή τον πλήγωνε.
Προβληματιστήκαμε και προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις όπως…
Πόσο σημαντική είναι η αγάπη; Είναι δεδομένη για όλους τους ανθρώπους και για όλα τα πλάσματα του πλανήτη;
Γιατί μας είναι τόσο σημαντική; Τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι δεν έχουν αγάπη στην καρδιά τους;
Τα παιδιά ζωγραφίζουν για την αγάπη.
Μια πολύ όμορφη δουλίτσα που κάναμε, ήταν όταν ζωγράφισε ο καθένας τον εαυτό του και στην ολομέλεια όλοι οι συμμαθητές έλεγαν για ποιούς λόγους είναι ο καθένας μας αξιαγάπητος!!
Και για να ενισχύσουμε την ευτοεκτίμησή μας τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί “το ταλέντο τους” ή αλλιώς “πού πιστεύουν ότι τα καταφέρνουν καλά”!!
Το εργαστήριο της ΕΙΡΗΝΗΣ
Με αφορμή τη γιορτή της 25ης Μαρτίου και τον πόλεμο για την απελευθέρωσή μας από τους Τούρκους, μιλήσαμε για την αξία της Ειρήνης. Είναι σημαντική η αξία της Ειρήνης; Αν δεν την έχουμε ή τη χάσουμε τι θα συμβεί;
Διαβάσαμε την ιστορία της “Νεράιδας της Ειρήνης” (από το εγχειρίδιο του προγράμματος)
Ζωγραφίζουμε εικόνες ειρήνης και πολέμου. Συγκρίνουμε… Πότε είναι πιο όμορφα τα πράγματα γύρω μας;
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Ειρήνη του Αριστοφάνη” μια διασκευή της Σοφίας Ζαραμπούκα, συζητήσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα τις σκέψεις τους.
Διαβάσαμε και το παραμύθι “Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο”. Ένα παραμύθι για μια διαφορετική πόλη που μας μαθαίνει πως με την εξυπνάδα΄, τη συνεργασία και τη διαφορετικότητά μας, μπορούμε να τα καταφέρουμε ακόμα και σε πολύ δύσκολες καταστάσεις.
Τα παιδιά ζωγράφισαν …
…και σκέφτηκαν να κάνουν μια διαφορετική δουλειά με αφορμή το παραμύθι αναπαραστώντας κάποια σημεία της πόλης του παραμυθιού, αξιοποιώντας τα τουβλάκια που έχουμε στην τάξη και δουλεύοντας συνεργατικά.
Το μοναδικό στο είδος του συντριβάνι της πόλης που “πότιζε τα λουλούδια” και “έσβηνε τις φωτιές”.
Δουλεύουμε ομαδικά και κατασκευάζουμε μια αφίσα για την ΕΙΡΗΝΗ με ένα μήνυμα για να αναδείξουμε την πολυτιμότητά της: “Όταν έχουμε ΕΙΡΗΝΗ έχουμε τα πάντα”.
Παίξαμε το παζλ της Ειρήνης
Το εργαστήριο της ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μιλήσαμε για την αξία της συνεργασίας και ποσό σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε ώστε να πετύχουμε από κοινού έναν στόχο! Άλλωστε όταν δουλεύουμε συνεργατικά η δουλειά μας γίνεται πολύ καλύτερη!! Τι πιο ωραίο λοιπόν να δουλέψουμε σε ζευγάρια!
Ζωγραφίζουμε “το πλοίο της αγάπης”. Η κάθε ομάδα χρησιμοποιεί ένα φύλλο χαρτί Α3 , το χωρίζει στη μέση τραβώντας μια γραμμή με ένα μολύβι και ζωγραφίζει το κάθε παιδί από την πλευρά του, με τέτοιο τρόπο όμως, ώστε το καράβι που θα φτιάξει το ζευγάρι να είναι συμμετρικό και βέβαια προϊόν συνεργασίας.
Τα αποτελέσματα πέρα από κάθε φαντασία…
…και αυτές είναι οι δουλειές που πήραν τα παιδιά για να θυμούνται τόσο τη δική τους συμμετοχή όσο και του/της συνεργάτη/συνεργάτιδάς τους (η δική τους πλευρά είναι έγχρωμη και του συνεργάτη τους ασπρόμαυρη)
Τα παιδιά δημιούργησαν από κοινού ένα παζλ με δυο μέρη! ‘Επρεπε να αποφασίσουν το θέμα του παζλ και τι θα ζωγράφιζε ο καθένας στη δίκη του πλευρά. Αφού τα ολοκλήρωσαν παρουσίασαν τα έργα τους στην ολομέλεια και έπειτα κόψαμε με το ψαλίδι το παζλ στη μέση και ο καθένας πήρε αυτό που είχε ζωγραφίσει!
Συνεργαστήκαμε, παίζοντας παιχνίδια όπου σχηματίζαμε γράμματα με τα σώματά μας , και ζωγραφίζοντας από κοινού το παραμύθι της “θλιμμένης παπαρούνας”.
Το εργαστήριο της ΗΡΕΜΙΑΣ, της ΓΑΛΗΝΗΣ και της ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ
Μέσα από την ιστορία “Το ταξίδι του κύκνου” (από το εγχειρίδιο του προγράμματος), “ταξιδέψαμε” πάνω στη ράχη ενός μεγάλου, όμορφου γλάρου, ψηλά πάνω από την πόλη, αφήνοντας πίσω το σχολείο μας, και είδαμε με τα μάτια της φαντασίας υπέροχες εικόνες… Στο ταξίδι αυτό ακούγαμε μια γλυκιά απαλή μουσική και τη φωνή της δασκάλας που μας περιέγραφε τον όμορφο τόπο που επισκεπτόμασταν, ενώ οι αισθήσεις μας γεύονταν αρώματα, ήχους, σιωπές, αγγίγματα, χρώματα… Και όταν το ταξίδι μας τελείωσε και ο γλάρος μας επέστρεψε στο σχολείο, νιώθαμε όλοι πολύ διαφορετικά… γεμάτοι όμορφα συναισθήματα, χαλαροί και ήρεμοι…
Συζητήσαμε για το πώς νιώσαμε κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος αυτού του φανταστικού ταξιδιού και τι θα θυμόμαστε από αυτό!
Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και ζωγράφισαν εικόνες από το όμορφο ταξίδι τους πάνω στη ράχη του κύκνου!
…οι δουλειές των παιδιών
Η αξία της ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, της ΑΠΟΔΟΧΗΣ και του ΣΕΒΑΣΜΟΥ
Αφόρμηση για την επεξεργασία της αξίας της διαφορετικότητας αποτέλεσαν τα δικαιώματα των παιδιών με τα οποία είχαμε ασχοληθεί πριν λίγο καιρό.
Ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας από τη διαπίστωση που είχαμε κάνει, ότι όλα τα παιδιά και όλοι οι άνθρωποι κατ’ επέκταση, έχουν τα ίδια δικαιώματα. Είμαστε όμως όλοι ίδιοι; Σε τι διαφέρουμε; Η διαφορετικότητά μας κάνει κάποιους να φαίνονται καλύτεροι και κάποιους άλλους να φαίνονται χειρότεροι; Ή μήπως το γεγονός ότι είμαστε διαφορετικοί κάνει πιο ενδιαφέρουσα και πλούσια τη ζωή μας;
Διαβάσαμε την ιστορία της “θλιμμένης παπαρούνας”, τη συζητήσαμε και μετά “παίξαμε” ζωντανεύοντας τις παπαρούνες στο όμορφο λιβάδι τους.
Μαθαίνουμε κάτι από αυτήν την ιστορία; Πώς θα ένιωθε η πράσινη παπαρούνα; Γιατί επέμενε στη μοναξιά της; Τι άλλαξε στο τέλος;
Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από την ιστορία, μια όμορφη εικόνα…
Ζωγραφίσαμε συνεργατικά το παραμύθι της “Θλιμμένης παπαρούνας”
Διαβάζουμε και την όμορφη ιστορία του “Πρασινοπασχαλιά”.
Γιατί όλοι στην οικογένειά του Πρασινοπασχαλιά ήταν λυπημένοι όταν γεννήθηκε; Γιατί δεν έπαιζαν μαζί του οι άλλες πασχαλίτσες; Πώς γνώρισε τον πρώτο φίλο του; Πότε κατάλαβαν όλοι οι άλλοι πόσο υπέροχα διαφορετικός ήταν ο Πρασινοπασχαλιάς;
Οι εικόνες από το παραμύθι αλλά και οι σκέψεις των παιδιών εκφράστηκαν ελεύθερα πάνω στις όμορφες ζωγραφιές τους.
Διαβάσαμε την ιστορία “Μαθαίνω να Σέβομαι” και μιλήσαμε για τον σεβασμό. Τι σημαίνει “σέβομαι”;
Αυτές είναι μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών…
Ακούω τον άλλο (Χάρης)
Αγαπάω τον άλλο (Βάσια)
Είμαι δίκαιος (Νικόλας)
Ακολουθώ κανόνες (Κατερίνα)
Μοιράζομαι, Βοηθάω (Νικόλας)
Δε λέω ψέματα (Μιχάλης Κ.)
Δε στεναχωρώ τον άλλο (Μιχάλης Μ.)
Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τον σεβασμό…
Και όταν αποδέχομαι και σέβομαι τους άλλους, μαθαίνω και να μοιράζομαι…
Διαβάζουμε μια όμορφη ιστορία για ένα πρόβατο, τη Γωγώ, που χάρισε το μαλλάκι της για να φτιάζουν ζεστά ρούχα, σκουφιά και γάντια, τα ζωάκια που κρύωναν το χειμώνα και ένοιωσε μεγάλη χαρά για αυτήν της την πράξη!
…και τα παιδιά ζωγραφίζουν τις σκέψεις τους ελεύθερα!!
Η αξία της ΤΙΜΙΟΤΗΤΑΣ
Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου “Ο ξυλοκόπος και ο Ερμής” και τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό πού τους άρεσε περισσότερο!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ολοκληρώνοντας τις αξίες που επεξεργαστήκαμε συζητήσαμε για τα συναισθήματα , τις σκέψεις και τις πράξεις των ηρώων από τις ιστορίες που διαβάσαμε. Εμείς οι άνθρωποι σκεφτόμαστε, νιώθουμε και πράττουμε όπως εκείνοι; Οι αξίες είναι κάτι που χρειαζόμαστε ή όχι; Είναι πολύτιμες; Μπορούμε να τις έχουμε πάντα μαζί μας; Πού μπορούμε να τις φυλάξουμε;
Πολλά τα ερωτήματα για προβληματισμό…
Και για να καταλάβουμε την έννοια του «πολύτιμου» διαβάζουμε την ιστορία «Το πολυτιμότερο διαμάντι του κόσμου» από το εγχειρίδιο του προγράμματος.
Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών στο ερώτημα «Τι είναι πολύτιμο για εσένα;»
Η αγάπη και το παιχνίδι(Μιχάλης Κ.)
Το μαξιλάρι μου (Κατερίνα)
Η αγκαλιά της μαμάς (Γιώργος)
Το χαμόγελο, η αγάπη, η ειρήνη και η καλοσύνη μου για τους άλλους (Νικόλας)
Η οικογένειά μου (Παντελής)
Οι αγκαλιές του μπαμπά και της μαμάς (Άγγελος)
Η οικογένεια και η φιλία (Μιχάλης Μ.)
Η αδελφή μου (Αρετή)
Τα φιλιά του μπαμπά και της μαμάς (Ευγενία)
Οι αξίες των ανθρώπων, ευγένεια και καλοσύνη(Βάσια)
Να είμαι καλός άνθρωπος (Αργύρης)
Ο αδελφός μου (Μυρτώ)
Η αγάπη και η φιλία (Ελεάννα)
Να φροντίζουμε τους άλλους (Χάρης)
Η φιλία, η αγάπη και το παιχνίδι (Χρυσούλα)
Παίξαμε πολύ με τις λέξεις από τις αξίες που επεξεργαστήκαμε…κάνοντας συγκρίσεις και σχηματίζοντας ομάδες με τις ίδιες λέξεις.
Και στη συνέχεια φτιάξαμε βαλιτσούλες για να φυλάξουμε πολύ προσεκτικά τις πολύτιμες αξίες μας.
…και βάλαμε μέσα τις πολύτιμες αξίες μας!!
Τα βαλιτσάκια μας είναι έτοιμα!
Αξιοποιήσαμε την όμορφη ιδέα της Ελεάννας να φτιάξουμε για ανοιξιάτικη γιρλάντα με τις αξίες μας και να στολίσουμε το σχολείο μας!!
Φτιάξαμε το δέντρο με τις ΑΞΙΕΣ…
…και τα βαζάκια με τις γλυκές ΑΞΙΕΣ!!
































































































