Σχολικός Μαραθώνιος «Πάμε Ανακύκλωση»

POSTER Ampelokhpon MenemenhsΞεκίνησε και για τη φετινή σχολική χρονιά 2025-26 στον Δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης ο Σχολικός Μαραθώνιος «Πάμε Ανακύκλωση»! Το νηπιαγωγείο μας όπως και όλα τα νηπιαγωγεία & δημοτικά του Δήμου καλούνται να ανακυκλώσουν χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο και μπαταρίες. Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη δράση, προσφέροντας πόντους στα σχολεία μέσω της πλατφόρμας Followgreen.

Εδώ Πολυτεχνείο….

edo polytechneioΣτο Νηπιαγωγείο μας προσεγγίσαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Μιλήσαμε για τη Δημοκρατία και των αγώνα των ανθρώπων εκείνης της εποχής για ελευθερία, δικαιοσύνη και ειρήνη. Είδαμε αποσπάσματα ταινιών για τα ιστορικά γεγονότα του Νοέμβρη του 1973

https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk

https://www.youtube.com/watch?v=2fx8iz8CZIE&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=qjMJEJaxYsw

https://www.youtube.com/watch?v=fOSKni8m19E

Διαβάσαμε τα παραμύθια:

 

paramythia

Μιλήσαμε για τις έννοιες «Δημοκρατία-Δικτατορία» και τις ζωγραφίσαμε.

dhmokratia diktatoria

Παίξαμε με τα γράμματα και συνθέσαμε τα μηνύματα των φοιτητών του Πολυτεχνείου.

Συζητήσαμε για τους πίνακες του Γιάννη Γαΐτη:

Ακούσαμε τραγούδια και κάναμε τις κατασκευές μας για να θυμόμαστε και να τιμούμε τους αγωνιστές της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

kataskeyh

Παρακολουθήσαμε και κουκλοθέατρο τη διαχρονική “Ντενεκεδούπολη” και τα παιδιά ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους ήρωα.

ritsos

Πρόγραμμα Δράσης για το Κλίμα-Climate Action Project

      fyta Το Πρόγραμμα Δράσης για το Κλίμα είναι ένα δωρεάν εικονικό πρόγραμμα διάρκειας 6 εβδομάδων που επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ηλικίας 3-21 ετών να συνεργαστούν σε περιβαλλοντικά θέματα. Ενώνοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές από 171 χώρες, το Πρόγραμμα Δράσης για το Κλίμα προσφέρει ευκαιρίες τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε μαθητές, επιτρέποντάς τους να μαθαίνουν με αυθεντικούς τρόπους. Η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική. Σε όλο τον κόσμο τα πρότυπα αλλάζουν και επηρεάζουν τους ανθρώπους, τα ζώα και το περιβάλλον. Για να αντιμετωπίσουμε αυτήν την αυξανόμενη κρίση πρέπει να αναλάβουμε δράση. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία.

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο παραπάνω πρόγραμμα  και πήρε τα πιστοποιητικά συμμετοχής:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Πραγματοποιήθηκε μάλιστα η ετήσια διαδικτυακή ζωντανή εκδήλωση  κατά τη διάρκεια της Ημέρας Δράσης για το Κλίμα στις 6 Νοεμβρίου. Η εκδήλωση  αφορούσε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα και είχε πολύ συναρπαστικούς  ομιλητές.

Τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Φθινοπωρινά χρώματα

Τα παιδιά έφεραν φθινοπωρινά φρούτα και φτιάξαμε μια υπέροχη φρουτοσαλάτα, γεμάτη χρώματα και αρώματα! Πριν την παρασκευή της,  παίξαμε “το μάντεψε τι είναι” και  γελάσαμε πολύ….

 

Στη συνέχεια γράψαμε την συνταγή και φτιάξαμε τα φρούτα που χρησιμοποιήσαμε με πλαστελίνη.

Ακόμη, είχαμε μαζέψει από την αυλή μας φθινοπωρινά φύλλα και αφού τα ομαδοποιήσαμε και τα ταξινομήσαμε φτιάξαμε με τέμπερες τα τυπώματα τους . Πανδαισία χρωμάτων!

Halloween στο Νηπιαγωγείο μας

CHALOYINΤο Halloween γιορτάζεται τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου στις χώρες του αγγλοσαξωνικού κόσμου κυρίως. Κάθε χρόνο αυτό το βράδυ, παράξενα και «τρομακτικά» πράγματα συμβαίνουν. Φωτισμένες κολοκύθες, χαρούμενα φαντάσματα, μάγισσες καβάλα σε σκούπες κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους των αμερικανικών πόλεων. Παιδιά γυρίζουν από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας και οι νοικοκύρηδες τους προσφέρουν κέικ η ζαχαρωτά.

Προσαρμόζοντας αυτή την παράδοση στο νηπιαγωγείο στην ώρα των αγγλικών παίξαμε με μια κολοκύθα, τραγουδήσαμε το τραγούδι «Pass the pumpkin»

https://www.youtube.com/watch?v=WSEQKFa7jbo&list=RDWSEQKFa7jbo&start_radio=1

Τα παιδιά ζωγράφισαν και στόλισαν τα καπέλα τους και μεταμορφώθηκαν σε μάγισσες και μάγους.

ANTHH3

Γιορτάζοντας την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

28h2Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για όλους τους Έλληνες. Το ιστορικό ΟΧΙ φανερώνει τη δύναμη της ψυχής του ελληνικού λαού της εποχής εκείνης.

Στο νηπιαγωγείο μας το ταξίδι στην ιστορία ξεκίνησε με τον τορπιλισμό της «Έλλης» στο λιμάνι της Τήνου τον Αύγουστο του 1940. Συνεχίσαμε με το μεγάλο ΟΧΙ που είπε ο ελληνικός λαός στους Ιταλούς. Είδαμε φωτογραφίες και βίντεο εκείνης της εποχής. Μιλήσαμε για το θάρρος και την δύναμη των στρατιωτών μας. Πως θα νιώθαμε εμείς αν ζούσαμε εκείνη την εποχή; Η αναφορά συνεχίστηκε με τις σκοτεινές μέρες της κατοχής και τον ηρωικό αγώνα για το ύψιστο αγαθό, την Ελευθερία.

Πόλεμος και ειρήνη. Δύο έννοιες εκ διαμέτρου αντίθετες. Μαύρες και άσπρες μέρες. Συζητήσαμε για τα δεινά του πολέμου και τις χαρές που μας προσφέρει η ειρήνη. Δώσαμε στον πόλεμο μαύρο χρώμα, αγριότητα λιονταριού, ενώ στην ειρήνη αποδώσαμε άσπρο, ροζ και γαλάζιο χρώμα, τρυφερότητα κουταβιού και γεύση σοκολάτας.

Τραγουδήσαμε τα τραγούδια

https://www.youtube.com/watch?v=XL7wIt1ZEpA&list=RDXL7wIt1ZEpA&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=TEmD2PyIwBo&list=RDTEmD2PyIwBo&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=TEmD2PyIwBo&list=RDTEmD2PyIwBo&start_radio=1

Οι κατασκευές μας

28hagdhm

Μεταφερθήκαμε, στην εποχή του πολέμου, ανοίγοντας το κουτί που μας περίμενε στο τραπεζάκι της παρεούλας. Συζητήσαμε βλέποντας μια ασπρόμαυρη φωτογραφία , μια εφημερίδα , την εικόνα της τραγουδίστριας του μετώπου και τα καπέλα του φαντάρου και της νοσοκόμας….

Δραματοποιήσαμε τους ρόλους των πρωταγωνιστών του αγώνα!

thumbnail IMG 0215

Ολοκληρώσαμε τον εορτασμό με τον Εθνικό ύμνο.

https://www.youtube.com/watch?v=p_9OmbsujsQ&list=RDp_9OmbsujsQ&start_radio=1

Καλώς ήρθες φθινόπωρο

Ήρθε το φθινόπωρο. Επιτέλους. Μαζί του έφερε χίλια δυο καλά και κυρίως δροσιά.

Στο νηπιαγωγείο μας έφτασε ένα μήνυμα από την κυρία κουκουβάγια.

https://tinyurl.com/2dl6k58e

Μας έστειλε μια όμορφη φθινοπωρινή εικόνα με hotspots, η οποία στάθηκε αφορμή να διερευνήσουμε όλα όσα συμβαίνουν στη φύση το φθινόπωρο.

 

Τα παιδιά καλούνται να προβληματιστούν πάνω στα ερωτήματα της ρουτίνας «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι»:

Ø 1. Τι βλέπεις σ’ αυτή την εικόνα;

Ø 2. Ποια εποχή νομίζεις ότι παρουσιάζει;

Ø 3. Ποια βλέπεις ότι είναι τα χρώματα του φθινόπωρου;

Ø 4. Γιατί νομίζεις ότι πέφτουν τα φύλλα;

Ø 5. Ποιοι είναι οι καρποί του φθινόπωρου;

Ø 6. Πώς είναι ο καιρός το φθινόπωρο;

Ø 7. Πού ταξιδεύουν τα αποδημητικά πουλιά

Ø 8. Γιατί νομίζεις ότι φεύγουν;

Στηριζόμενοι στις πρότερες γνώσεις των παιδιών για την εναλλαγή των εποχών, τα καιρικά φαινόμενα και τα χρώματα, προσπαθήσαμε

Ø Τα παιδιά να διευρύνουν τις γνώσεις τους για την εναλλαγή των εποχών

Ø να μάθουν για την επίδραση του φθινοπώρου στους φυτικούς οργανισμούς στο άμεσο περιβάλλον, τη διατήρηση των φύλλων τους κατά τη διάρκεια του έτους (φυλλοβόλα και αειθαλή)

Ø να μάθουν για την επίδραση της συγκεκριμένης εποχής στους ζωικούς οργανισμούς (αποδημητικά πουλιά, προετοιμασία για χειμερία νάρκη)

Ø να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν διαφορετικά είδη ρουχισμού και να περιγράφουν τη χρήση τους τη συγκεκριμένη εποχή

Ø να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους, την επικοινωνιακή τους ικανότητα, να εξασκηθούν στη χρήση του Η/Υ

Ø να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στο ζήτημα της προστασίας του φυτικού

και ζωικού περιβάλλοντος και να κατανοήσουν το μεγαλείο της φύσης

(περισσότερα…)

Λόγια που στάζουν μέλι

Έχοντας στόχο την ευγένεια και την καλοσύνη στη συμπεριφορά των μικρών παιδιών αποφασίσαμε να διαβάσουμε το παραμύθι

Η νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια – ένα παραμύθι για την Ευγένεια

(Μπορείτε να το διαβάσετε στο παρακάτω σύνδεσμο)

http://dreamskindergarten.blogspot.com/2012/10/blog-post_11.html

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τα παιδιά σκέφτηκαν πως υπάρχουν λέξεις που μας κάνουν χαρούμενους και λέξεις που μας στενοχωρούν. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι όμορφες λέξεις (χαρά, ευτυχία, αγάπη) και τα συναισθήματα που φέρνουν στην καρδούλα μας οι άσχημες λέξεις (λύπη, στενοχώρια, θυμός).

Διαβάσαμε το παραμύθι

lexeis

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το βίντεο

Color Your World With Kindness

https://www.youtube.com/watch?v=mdA2sByFX1I

Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε τη δική μας νεράιδα και την ονομάσαμε Μελένια, γιατί είναι γλυκιά σαν μέλι. Επιπλέον τη στολίσαμε με καρδούλες στις οποίες γράψαμε λογάκια που στάζουν μέλι.

neraida

Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Τα λογάκια τα γλυκά»

https://www.youtube.com/watch?v=GcmITjJhDNI

 

Δώσαμε υπόσχεση να μην ξαναμιλήσουμε με αγένεια σε κανέναν και τα καταφέραμε πολύ καλά.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα

             Το  Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα που διοργανώνεται από τις 11-26 Οκτωβρίου 2025 και πήραμε τα πιστοποιητικά συμμετοχής. Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Autumn fruits

Στην πρώτη δραστηριότητα τα παιδιά κλήθηκαν μέσω της τεχνικής του pixel art να βρουν τα φθινοπωρινά φρούτα.

 



Λήψη αρχείου

Screenshot 3 1

 

Ακόμη  με τη χρήση του ρομπότ Bee-Bot οι μαθητές/τριες αναζητούν τα φθινοπωρινά φρούτα που βρίσκονται πάνω στο διαφανές πλέγμα που υπάρχει πάνω στο τραπέζι για να τα συγκεντρώσουν στο καλάθι. Δημιουργούν κώδικα και προγραμματίζουν το ρομπότ Bee-Bot για να φτάσει σε κάθε φρούτο. Αν το ρομπότ φτιάσει στο καλάθι με όλα τα φρούτα οι μαθητές/μαθήτριες
έχουν πετύχει το σκοπό τους.
Screenshot 2
foteinh
Τι χρειάζεται το αδεσποτάκι, που χάθηκε, για να μην είναι λυπημένο ;
Στη δεύτερη δραστηριότητα  με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων ,συζητάμε για τις ανάγκες που έχει ένα αδέσποτο κουταβάκι.

Το ρομποτάκι  bee -bot , μας βοηθάει να συλλέξουμε όλα όσα χρειαζεται ο μικρός μας φίλος (φαγητό, σπίτι, παιχνίδια,εμβόλια αλλά κυρίως αγάπη και φροντίδα! ).



Λήψη αρχείου

 

Screenshot 4

 

 

Το όνομα μου αρχίζει από….

Μαθάίνουμε το ονομά μας ξεκινώντας από το αρχικό του.

Το ψηφιακό μας ρολόι με το αρχικό μας, που ανοίγει την είσοδο του κάστρου….

Βρίσκουμε το αρχικό μας προγραμματίζοντας τη διαδρομή…

Χωριζόμαστε σε ομάδες σύμφωνα με το αρχικό μας…