Σήμερα αποχαιρετήσαμε με συγκίνηση τη «βαλίτσα με τα βιβλία» που φιλοξενήσαμε στην τάξη μας για έναν ολόκληρο μήνα, στο πλαίσιο του εξαιρετικού προγράμματος φιλαναγνωσίας «Βιβλία σε Ρόδες». Η φετινή θεματική της βαλίτσας ήταν τα επαγγέλματα, ένα θέμα που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους!
Ανοίγοντας τη βαλίτσα, τα παιδιά πλημμύρισαν από ανυπομονησία και ενθουσιασμό. Εκτός από τα υπέροχα βιβλία, διαβάσαμε με χαρά και τις επιστολές που μας είχαν στείλει τα άλλα σχολεία που είχαν φιλοξενήσει προηγουμένως τη βαλίτσα. Μέσα από τις λέξεις των συνομηλίκων τους, τα παιδιά ένιωσαν πως συμμετέχουν σε μια μεγάλη αναγνωστική κοινότητα, αντάλλαξαν εμπειρίες νοερά και ένιωσαν συντροφιά και ενθουσιασμό για το ταξίδι που ξεκινούσαμε κι εμείς.

Κάθε βιβλίο που διαβάζαμε ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία, ένα παράθυρο στον κόσμο των επαγγελμάτων. Γνωρίσαμε από κοντά τον κόσμο του δικηγόρου, της χορεύτριας, του αστροναύτη και πολλών άλλων επαγγελματιών. Κάποια βιβλία μας έκαναν να γελάσουμε, άλλα μας συγκίνησαν, μα όλα κατάφεραν να μας εμπνεύσουν και να μας κάνουν να αναρωτηθούμε: “Τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω; ”

Τα παιδιά συμμετείχαν με χαρά σε πλήθος δημιουργικών δραστηριοτήτων: ζωγράφισαν και συζήτησαν για τις ευθύνες και τη σημασία κάθε επαγγέλματος. Μέσα από την ανάγνωση, καλλιεργήθηκαν η φαντασία, η γνώση, η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός προς τους ανθρώπους που επιλέγουν να υπηρετήσουν διαφορετικούς ρόλους στην κοινωνία.

Στο τέλος της φιλοξενίας, πραγματοποιήθηκε ψηφοφορία για το αγαπημένο βιβλίο των παιδιών. Η απόφαση δεν ήταν εύκολη, καθώς υπήρξε ισοψηφία! Τα δύο βιβλία που αγαπήθηκαν περισσότερο ήταν:
• «Η Χαρά χορεύει» του Λοτσιάνο Λοζάνο και
• «Η Μαρμελαδού» της Αλεξάνδρας Μητσιάλη.

Ως αποχαιρετιστήριο δώρο για το επόμενο σχολείο που θα υποδεχτεί τη βαλίτσα, τα παιδιά έφτιαξαν μια ζωγραφιά και ένα γράμμα, μοιραζόμενα τις εντυπώσεις και τις ευχές τους.
Επιπλέον, ως αναμνηστικό δώρο από το πρόγραμμα, κάθε παιδί έλαβε έναν σελιδοδείκτη, που θα τους θυμίζει αυτό το υπέροχο ταξίδι μέσα από τις σελίδες των βιβλίων.


Ήταν μια μοναδική εμπειρία που μας χάρισε γνώση, έμπνευση και όμορφες αναμνήσεις. Ευχαριστούμε θερμά το πρόγραμμα «Βιβλία σε Ρόδες» για την ευκαιρία να ταξιδέψουμε με τις σελίδες των βιβλίων και να γνωρίσουμε τον κόσμο των επαγγελμάτων με έναν τόσο δημιουργικό και χαρούμενο τρόπο!
Αντίο, αγαπημένη βαλίτσα! Σε ευχαριστούμε για όλα όσα μας πρόσφερες και ευχόμαστε καλό ταξίδι στο επόμενο σχολείο!