Εργαστήριο Δεξιοτήτων «STEAM Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

2ος Θεματικός κύκλος: “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”

Υποθεματική:” STEM/STEAM  Ρομποτική”

Θεματική ενότητα: «STEAM Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι: τα παιδιά να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

1ο Εργαστήριο 

Διερευνήθηκαν οι γνώσεις των παιδιών σχετικά με το νερό που υπάρχει γύρω μας  και τη βροχή ενώ διαβάστηκε και το σχετικό παραμύθι ” Η μικρή σταγόνα”. Κατά την επεξεργασία της ιστορίας του βιβλίου οι μαθητές έκαναν αναφορές σχετικά με το ταξίδι που κάνει η σταγόνα από τη Γη στον ουρανό.

2collage2 1

2ο Εργαστήριο

Οι μαθητές μας κλήθηκαν να σειροθετήσουν εικόνες σχετικές με τον κύκλο του νερού ενώ πήραν μέρος σε πειράματα σχετικά με την εξάτμιση.

collage8  collage19

Επιπλέον, αφού παρακολούθησαν σχετικά βίντεο με τον κύκλο του νερού όπως η “Νούλα η σταγονούλα”, ασχολήθηκαν με την κατασκευή  χάρτινων σταγόνων.

55 2

 

Τέλος, τα παιδιά άκουσαν το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι” και δημιούργησαν μια ομαδική εργασία σχετικά με αυτό. 

collage6

3ο Εργαστήριο

Οι μαθητές, σε ατομικό επίπεδο, ζωγράφισαν με τον δικό τους τρόπο τον κύκλο του νερού και ομαδικά ασχολήθηκαν με τη δημιουργία μακέτας και  αφίσας με το θέμα αυτό.

1

collage1 2

collage13

collage4 1

 Τέλος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το παραμύθι “Δεν φοβάμαι το νερό” και να παίξουν παιχνίδια σχετικά με τον κύκλο του νερού.

20230123 112252

4ο Εργαστήριο

Οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στο θεατρικό δρώμενο “Ο κύκλος του νερού” που παρουσίασε η ομάδα “Ένεκα Παιδείας”.

collage17 collage15

Στο τέλος της δράσης τα παιδιά με τη βοήθεια των ηθοποιών και των εκπαιδευτικών του σχολείου, χρησιμοποιώντας διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά, κατασκεύασαν μικρά μουσικά όργανα που παράγουν ήχους της βροχής.

collage12

5ο Εργαστήριο

Τα παιδιά, αφού παρακολούθησαν στο Youtube το βίντεο από την Ελληνική Μυθολογία “Ο Ηρακλής και οι στάβλοι του Αυγεία” και ζωγράφισαν ό,τι τους εντυπωσίασε από τον άθλο, συζήτησαν σχετικά με τη δύναμη που έχει το νερό και το πώς τελικά κατάφερε ο Ηρακλής να φτιάξει ένα φράγμα.  Τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν υποθέσεις αλλά και να πειραματιστούν με υλικά από την αυλή και την τάξη για να φτιάξουν τα ίδια ένα δικό τους φράγμα. 

collage3 collage7

6ο Εργαστήριο

Αφού επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” οι μαθητές μας έκαναν προβλέψεις σχετικά με το ποιος χιονάνθρωπος θα λιώσει πρώτος και πήραν μέρος σε πειράματα προκειμένου να επαληθεύσουν τις υποθέσεις τους.

collage14 1

Στη συνέχεια έκαναν υποθέσεις και συμμετείχαν και σε πειράματα σχετικά με τη διαλυτότητα διάφορων αντικειμένων στο νερό.

collage9

Τέλος, διασκέδασαν με το μουσικοκινητικό παιχνίδι “5 χιονανθρωπάκια μικρά”.

7ο Εργαστήριο

Οι μαθητές κλήθηκαν να πραγματοποιήσουν με το σώμα τους διαδρομές από το ένα σημείο στο άλλο σύμφωνα με τον κύκλο του νερού, ενώ τους δόθηκε η δυνατότητα το ένα παιδί να καθοδηγεί το άλλο. 

collage18

collage10

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν στα παιδιά τη μελισσούλα – ρομπότ Βee-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματιστούν σε αυτήν, καθώς και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Τέλος δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να προγραμματίσουν την Βee-bot  ώστε να υλοποιήσει την απαιτούμενη διαδρομή, προκειμένου να περάσει από όλα τα στάδια του κύκλου του νερού που βρίσκονται σε μια επιφάνεια κολάζ.
collage11

collage5 1

8ο Εργαστήριο

Ο κύκλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων “STEAM Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική” κλείνει με τη αξιολόγηση του προγράμματος από τους μαθητές και τη συμμετοχή τους σε διαδικτυακά παιχνίδια. το πρόγραμμα ολοκληρώνεται, μεταμορφώνοντας τα παιδιά σε μικρές σταγόνες!

20230201 124738