Ευρωπαϊκά Προγράμματα eTwinning
σχολ. έτος 2024 – 25
STEM behind the curtain of the magical world of fairy tales
“STEM Behind the Curtain of the Magical World of Fairy Tales” kindergarten project introduces young children to STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) concepts through beloved fairy tales. This project blends creativity with problem-solving, making STEM learning fun, imaginative, and accessible to early learners.
..and Steam activities by demetraathanasiadou
Little Artists Achieve Big Things!
It is a project that aims to introduce our young students to different branches of art and to express their feelings through art. Our students will conduct research and workshops in the fields of literature, architecture, painting, sculpture, music, theater and cinema. They will get to know different branches of art and artists from their own countries. Students who know the culture and history of their own and other countries will adapt their artistic works to the present day with technological programs and tools.
ARCHITECTURE – 4th Kindergarten Kilkis – Greece
https://www.youtube.com/watch?v=IW-345Lc5qw
Getting to know three Greek painters
https://www.youtube.com/watch?v=acuEdpd_eIQ
Making clay charms for 2025
https://www.youtube.com/watch?v=aBBFChhBCk8
LITERATURE
https://www.youtube.com/watch?v=QZENKvtEvZE
Winter Song – eTwinning collaboration
https://www.youtube.com/watch?v=ns_DAL4OxHU
σχολ. έτος 2023 – 24
Maria Kleidara school year 2023 – 24 by marakiklei
Our common products
The country of my Heart
Το δεύτερο eTwinning έργο μας.
Το έργο The country of my heart υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024 από το Β τμήμα του 4ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς με 18 μαθητές ηλικίας 4-6 ετών. Η κεντρική ιδέα του έργου ήταν οι μαθητές μέσα από τη γνωριμία των πολιτισμικών στοιχείων της χώρας τους να έρθουν σε επαφή και με άλλους πολιτισμούς, να τους γνωρίσουν και να καλλιεργήσουν μια πλουραλιστική πολυπολιτισμική στάση απέναντι στον εαυτό τους και στους άλλους που να διέπεται από τις αρχές του σεβασμού και της αποδοχής των άλλων αλλά και να μάθουν να σέβονται τη χώρα τους και να έιναι περήφανα για την ιστορία της. Στο έργο συμμετείχαν και συνεργάστηκαν 22 σχολεία – μέλη από 5 διαφορετικές χώρες. Αξιοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες εκπαιδευτικοί και μαθητές έμαθαν να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια και να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν. Οι μαθητές κλήθηκαν μέσα από συνεργατικές βιωματικές δραστηριότητες να ανακαλύψουν και να παρουσιάζουν την ιστορία, τα ήθη και έθιμα του τόπου τους και να γνωρίσουν τα ήθη και έθιμα άλλων λαών αλλά και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Το πρόγραμμα δομήθηκε με τρόπο, ώστε να υπάρχει στενή συνεργασία τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών οι οποίοι διαμόρφωσαν από κοινού το πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψιν τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, δυνατότητες και ανάγκες τους.
The country by marakiklei
σχολ. έτος 2022 – 23
Το 1ο τμήμα του 4ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς με υπεύθυνη τη νηπιαγωγό Κλειδαρά Μαρία συμμετέχει στα παρακάτω ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning.
GREEN KIDS IN GREEN SCHOOLS
Μαθητές από 39 χώρες συνεργάζονται και μαθαίνουν να αγαπούν το περιβάλλον και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για να είναι πιο βιώσιμο. Παρουσιάζουν μέσα από τις πράσινες δράσεις τους με ποιο τρόπο μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή τους. Και όλα αυτά μέσα από συνεργατικές και αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες καλλιεργούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα αλλά και μαθαίνουν να είναι ενεργοί πολίτες του κόσμου.
Αρχικά οι μαθητές μας δημιούργησαν το λογότυπο του σχολείου μας και συμμετείχαν σε ψηφοφορία για να επιλέξουν το λογότυπο που θα εκπροσωπούσε το έργο μας
Μίλησαν για τον πλανήτη μας και για την κλιματική αλλαγή
Ανέλαβαν ένα κομμάτι του επιλεχθέντος λογότυπου και το δημιούργησαν με καπάκια που συνέλεξαν στο νηπιαγωγείο

Πειραματίστηκαν με σπόρους και φύτεψαν
Δημιούργησαν έργα Τέχνης με ανακυκλώσιμα υλικά
Γιόρτασαν την Ημέρα Γης με τους εταίρους του προγράμματος
https://www.thinglink.com/scene/1709544600818942565
Συμμετείχαν στη δημιουργία ενός Πράσινου Λεξικού
Συναντήθηκαν διαδικτυακά και συνομίλησαν με μαθητές από Σλοβενία
Κοινές συνεργατικές δράσεις
Παρουσίαση του προγράμματος
Green Kids in Green schools Kleidara Maria
Αξιολόγηση του προγράμματος
2ο Πρόγραμμα
Towards Inclusive Environmental Sustainability
Μαθητές από 25 χώρες γνωρίζουν και μαθαίνουν μέσα από συνεργατικές δράσεις την έννοια της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας χωρίς αποκλεισμούς. Στόχος μας ήταν οι μαθητές να αναλάβουν δράση και πρωτοβουλίες για ένα βιώσιμο περιβάλλον όπου όλοι θα είναι ίσοι. Κι όλα αυτά με παιγνιώδη τρόπο γιατί η μάθηση είναι χαρά ενώ ταυτόχρονα θα καλλιεργήσουν έννοιες όπως η οικολογία και η οικολογική συνείδηση, θα καλλιεργήσουν δεξιότητες ΤΠΕ και θα ευαισθητοποιηθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
https://www.thinglink.com/scene/1719805533961061220
Ευρωπαϊκά Προγράμματα eTwinning
σχολ. έτος 2021 – 22
Το 1ο τμήμα του 4ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς συμμετέχει σε προγράμματα eTwinning.
Preschool children will develop their early literacy skills during free play and other activities in the outdoor, natural environments (forests, meadows, by the river, …). An outdoor classroom is a wondrous, textured, dynamic habitat for imaginative play, developing social skills, foster phonological awareness, Socio-Dramatic play, and introducing new vocabulary contextually and with hands-on experiences. A forest is an outdoor space, where a child participates in life skills, such as learning personal, social, and technical skills. They will learn about diversity between different landscapes and cultural differences and similarities between people from different parts of the world. They will learn about the basic vocabulary of the different languages of the participating partners.
https://kidstalkaboutnature.weebly.com/
Almost 150 years ago Phileas Fogg sent a letter to Mr John, the man who fabricated the chest he took with him to his legendary trip around the world, in order to thank him for his immediate response to his request for such a nice and durable chest!
Fin, a distant relative of Mr John’s, discovers this letter and, fascinated by the great story of Phileas Fogg who managed to travel around the world in just 80 days, wants to learn more…. How? …. where? …. when? …. why? …. are some of the questions that arise and ask for answers …
In the course of his research he discovers a short of clues that will illuminate several aspects of the well-known adventure….