Drawing a Sustainable Tomorrow: Environment is hurting…

Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning “Drawing a Sustainable Tomorrow”, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας εξερεύνησαν τη σοβαρή περιβαλλοντική κρίση μέσα από τη θεματική “Environment is Hurting”. Μέσα από βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες, καλλιέργησαν την οικολογική τους συνείδηση και ανέπτυξαν προβληματισμούς σχετικά με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις που απειλούν τη φύση.

Αρχικά, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο που ανέδειξαν τις επιπτώσεις της ρύπανσης, της αποψίλωσης των δασών και της κλιματικής αλλαγής, δίνοντας αφορμή για συζήτηση και ανάλυση των αιτιών και συνεπειών της περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Στη συνέχεια, μέσα από διαδικτυακά εκπαιδευτικά παιχνίδια, τα παιδιά ενίσχυσαν τις γνώσεις τους για την προστασία του πλανήτη, μαθαίνοντας πρακτικούς τρόπους βιώσιμης συμπεριφοράς.

Η εκπαιδευτική διαδικασία κορυφώθηκε με τη δημιουργία εικαστικών έργων, όπου τα παιδιά αποτύπωσαν μέσα από τις ζωγραφιές τους το περιβάλλον που κινδυνεύει, εκφράζοντας με συμβολικό τρόπο την αγωνία τους για τη Γη.​​

IMG 20250214 152604 IMG 20250214 152525 IMG 20250214 152432
IMG 20250214 152458 IMG 20250214 152408 IMG 20250214 152348

Οι ζωγραφιές των παιδιών όλων των συμμετεχόντων σχολείων του προγράμματος συγκεντρώθηκαν και συντέλεσαν στη δημιουργία ενός συνεργατικού ψηφιακού βιβλίου με τίτλο

“Environment is Hurting”.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά όχι μόνο ανέπτυξαν περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά και κατανόησαν τη δύναμη της εικόνας και της τεχνολογίας ως μέσα ευαισθητοποίησης.

Το αποτέλεσμα είναι ένα διαδραστικό συνεργατικό βιβλίο που μεταφέρει το ισχυρό μήνυμα ότι το περιβάλλον υποφέρει και η προστασία του αποτελεί ευθύνη όλων μας.

Σας προσκαλούμε να ανακαλύψετε το βιβλίο μας και να συμμεριστείτε το μήνυμα των παιδιών για την προστασία του πλανήτη μας!

https://read.bookcreator.com/KuvUBpcr6vOMU7uHOwRHaITs0ww2/X8aeIt_wQ1ygkVYfjOfAOg

Μίλα τώρα – Συμμετοχή στη Σχολική δράση του Χαμόγελου του Παιδιού Σχ. Έτους 2024-2025

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”.
Με σύνθημα «Μίλα Τώρα» όλα τα σχολεία της Ελλάδας ενώνουν τις δυνάμεις τους ενάντια στο Σχολικό εκφοβισμό!
Όλες οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας μας με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7). Με χαρά σας παρουσιάζουμε τη δική μας συμμετοχή!ΑΦΙΙΣΑ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2025-26

Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2025 26

Για το σχολικό έτος 2025-2026 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 05 έως 24 Μαρτίου 2025.

Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.

Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές γεννημένοι το 2020 και το 2021.

 

Screenshot 2025 03 05 at 10 20 52 Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο

 

1.ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής ( https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Από την επιλογή ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ της παραπάνω ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μπορείτε να δείτε τα Νηπιαγωγεία του Δήμου και τις αντίστοιχες σχολικές περιφέρειες.

Σχετική απόφαση για Νηπιαγωγεία:

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από  τη  συστεγαζόμενη σχολική μονάδα.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:

  • Αίτηση εγγραφής ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (13:00 – 17:30)  ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
  • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
  • ΥΠΕΥΘΥΝΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ-ΕΤΕΡΟΥ-ΓΟΝΕΑ
  • Βεβαίωση Φοίτησης  της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
  • Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ:

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Τα Προνήπια που κατά το Σχολ. Έτος 2025-2026 θα φοιτήσουν ως νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Ενημερώστε τη Σχ. Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:

Στοιχεία επικοινωνίας:

                                                                       mail@4nip-feron.mag.sch.gr

                                                                            Τηλέφωνο:2425026013

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 5 έως 24 Μαρτίου 2025 και κατά τις ώρες 12:10 μ.μ. – 13:00 μ.μ. τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.

Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία . 

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 5 – 24 Μαρτίου, 12:10μ.μ. –13:00μ.μ.

Δείτε τη σχετική Εγκύκλιο:

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2025-2026



Λήψη αρχείου

Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων και Παραδοσιακής Τεχνολογίας και Εκθεσιακό Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής»

Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές/τριες του 4ου Νηπιαγωγείου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Αερινού, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων και Παραδοσιακής Τεχνολογίας και το Εκθεσιακό Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής» στο Βελεστίνο 

Το Μουσείο Γεωργικών Εργαλείων και Παραδοσιακής Τεχνολογίας βρίσκεται στο χώρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από τον ιστό της πόλης του Βελεστίνου. Το μουσείο έχει ως σκοπό να διατηρήσει και να παρουσιάσει την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής, με έμφαση στην παραδοσιακή γεωργία και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνταν για την καλλιέργεια και τη μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων. Στο μουσείο εκτίθεται μια πλούσια συλλογή από παραδοσιακά εργαλεία, μηχανήματα και συσκευές που χρησιμοποιούνταν από τους αγρότες σε διάφορες εποχές. Μερικά από τα εκθέματα περιλαμβάνουν γεωργικά εργαλεία όπως αλέτρια, τσάπες, τρακτέρ παλαιάς τεχνολογίας, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται και μηχανήματα που σχετίζονται με τη μεταποίηση προϊόντων όπως το ελαιοτριβείο ή το βαμβακομάζωμα.

 Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν μέσα από τα εκθέματα, στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά της αγροτικής ζωής των προηγουμένων εποχών και να αντλήσουν πληροφορίες για τις κοινωνικές δομές και τις λειτουργίες που εξυπηρέτησε διαχρονικά τους τελευταίους αιώνες την ευρύτερη τοπική κοινωνία. Εσωτερικά και εξωτερικά του κτιρίου θαύμασαν άροτρα, κάρα, γεωργικά εργαλεία, αλέτρια, οικιακά σκεύη, αργαλειούς, υφαντά, κεντήματα και πολλά άλλα πολύ ενδιαφέροντα αντικείμενα.

ΓΕΩΡΓΙΚΟ 10 ΓΕΩΡΓΙΚΟ 7 ΓΕΩΡΓΙΚΟ 9 ΓΕΩΡΓΙΚΟ 1
ΓΕΩΡΓΙΚΟ 12 ΓΕΩΡΓΙΚΟ 5 ΓΕΩΡΓΙΚΟ 4 ΓΕΩΡΓΙΚΟ 3

Το Εκθεσιακό Κέντρο Πολιτισμού «Ρήγας Βελεστινλής» βρίσκεται εντός του ιστού της πόλης του Βελεστίνου και συγκεκριμένα στην τοποθεσία Κεφαλόβρυσο απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο της Υπέρειας Κρήνης. Είναι ένα αξιόλογο κτιριακό συγκρότημα 400 τ.μ. διαμορφωμένο κατάλληλα με ισόγειο και όροφο,το οποίο σχεδιάσθηκε για να φιλοξενεί το έργο του εθνεγέρτη Ρήγα Βελεστινλή. Στο εσωτερικό του υπάρχουν το εποπτικό υλικό της  Βουλής των Ελλήνων, πίνακες ζωγραφικής, έργα τέχνης, γκραβούρες, συγγράμματα και γενικά όλο το συγγραφικό έργο του Ρήγα καθώς επίσης και άλλων φορέων και τοπικών παραγόντων. Επίσης στο χώρο φυλάσσεται σε ειδική προθήκη η Χάρτα του Ρήγα, ένα από τα 1220 πιστά αντίτυπα που τυπώθηκαν στην Βιέννη το 1797 σε Ολλανδικό χαρτί τύπου «elephant». Η συνολική διάσταση είναι 2,10 μ. Χ 2,00 μ. και αποτελείται από 12 φύλλα διάστασης 50 Χ 70 cm.

Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην υλοποίηση του μουσειοπαιδαγωγικού εκπαιδευτικού προγράμματος «Σημαίες, Λάβαρα και Μπαϊράκια της Ελευθερίας». Πρόκειται για να πρόγραμμα με θέμα το οποίο αγγίζει τα σύμβολα της χώρας μας και της περιοχής μας (Ελλάδας – Μαγνησίας – Θεσσαλίας), την ιστορία τους και το σκοπό τους, καθώς χρησιμοποιήθηκαν κατά καιρούς για να μεταφέρουν την πίστη προς ένα σκοπό και τον απόηχο σπουδαίων γεγονότων που σφράγισαν την συλλογική μνήμη.  

ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 11 ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 10 ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 8 ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 9
ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 7 ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 3jpg ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 1 ΠΑΝΤΙΕΡΕΣ 2jpg

Ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη των πολιτιστικών δομών του Δήμου Ρήγα Φεραίου κα Βασιλική Τράκη-Παπαδοπούλου Μηχανολόγο Μηχανικό-Μουσειολόγο για την ξενάγηση και την υλοποίηση του μουσειοπαιδαγωγικού εκπαιδευτικού προγράμματος.

“ΗΜΕΡΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣ” 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025

 Με αφορμή το Γράμμα του παππού Πλάτωνα από το Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Φωτεινές Περιστροφές”,  στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την Ημέρα Αγκαλιάς με πολλή χαρά και τρυφερότητα! Ξεκινήσαμε τη μέρα μας μιλώντας για τη σημασία της αγκαλιάς και πόσο σημαντική είναι για να δείχνουμε την αγάπη και τη φροντίδα μας στους ανθρώπους γύρω μας. Συζητήσαμε πώς μια αγκαλιά μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε ασφάλεια, χαρά και ζεστασιά.

Τα παιδιά, γεμάτα ενθουσιασμό, έκαναν αγκαλιές στον εαυτό τους, στον καλύτερό τους φίλο και στο τέλος έγιναν όλοι μαζί μια μεγάλη αγκαλιά. Μέσα από αυτή τη ζεστή κίνηση, κατάλαβαν ότι η αγάπη ξεκινάει από τον εαυτό μας και απλώνεται σε όλους γύρω μας.

IMG 20250212 224634 IMG 20250212 224536 IMG 20250219 230424 IMG 20250219 230515
IMG20250211155129 IMG 20250219 230605 1 IMG 20250212 224954 IMG 20250212 224820

Όμως στην αγκαλιά του ο καθένας κρατάει και ό,τι στον κόσμο αγαπάει… 

IMG 20250219 224250 IMG 20250219 224001 IMG 20250219 224124
IMG 20250219 224346 IMG 20250219 224052 IMG 20250219 224151

Η πιο ξεχωριστή στιγμή της ημέρας ήταν η ομαδική μας δημιουργία! Κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του με ανοιχτά τα χέρια, σχηματίζοντας μαζί μια μεγάλη αγκαλιά. Στο κέντρο αυτής της αγκαλιάς, φτιάξαμε ένα συννεφόλεξο που περιείχε λέξεις με όλα όσα αγαπούν: την μαμά, τον μπαμπά, όλα τα παιδάκια του κόσμου, τα λουλούδια και πολλά άλλα.

IMG20250211143528 IMG20250211143521 IMG20250211144317 IMG 20250211 151730

Το σύνθημά μας για τη μέρα ήταν: “Στην αγκαλιά μας μέσα χωράμε όσα στον κόσμο αγαπάμε”, θυμίζοντάς μας πως η αγκαλιά είναι ένας μαγικός τρόπος να κρατάμε ό,τι μας κάνει ευτυχισμένους.

IMG 20250211 151658

Με γέλια, χαμόγελα και πολλές αγκαλιές, η σημερινή μέρα μάς δίδαξε πως

η αγάπη πολλαπλασιάζεται όταν τη μοιραζόμαστε!

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΙΟΓΕΝΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ

https://blogs.sch.gr/4dimfermag/files/2025/02/%CE%9C%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CF%8E%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82.pdf

«Μέτρα Ατομικής Υγιεινής-Προστασία από τα μικρόβια»

Πρόγραμμα ενημέρωσης και ορθής εφαρμογής των μέτρων ατομικής  υγιεινής στους μαθητές /τριες του 4ου Νηπιαγωγείου και το4ου Δημοτικού Σχολείου  Φερών-Αερινού, στο πλαίσιο Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, με θέμα «Μέτρα Ατομικής Υγιεινής-Προστασία από τα μικρόβια», σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων, υλοποιήσαμε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025. Η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε και στο πλαίσιο της Δράσης «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό», που αφορά την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Η ενημέρωση-ομιλία πραγματοποιήθηκε από την κα Αλιβάνιστου Κωνσταντίνα-Σωτηρία, ΠΕ Ιατρό-Γενικής Ιατρικής, επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος και περιλάμβανε τα παρακάτω:

  • Ομιλία στους μαθητές /τριες για τη σπουδαιότητα των κανόνων ατομικής υγιεινής.
  • Προβολή με οπτικοακουστικά μέσα της ορθής εφαρμογής των μέτρων ατομικής υγιεινής.
  • Πρακτική εφαρμογή των κανόνων ατομικής υγιεινής από τους μαθητές/τριες.
  • Κουίζ εμπέδωσης με τη μορφή παιχνιδιού
  • Συζήτηση σε ερωτήματα εκπαιδευτικών και μαθητών.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Αλιβανιστού Κ., Π.Ε. ιατρό γενικής ιατρικής της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων.

ΜΕΤΡΑ 1 ΜΕΤΡΑ 2jpg ΜΕΤΡΑ 3
ΜΕΤΡΑ 4 ΜΕΤΡΑ 5 ΜΕΤΡΑ 6
ΜΕΤΡΑ 7 ΜΕΤΡΑ 8 ΜΕΤΡΑ 9jpg

“Shaping the Future” – Φιλία (Friendship)

Το ταξίδι στις ανθρώπινες αξίες στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning Shaping the Future συνεχίστηκε με την αξία της φιλίας. Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μία σειρά από πολυδιάστατες δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης και της αλληλοκατανόησης.

Η διαδικασία ξεκίνησε με την ανάγνωση του βιβλίου:

“The Monster of Love and the Last Chocolate” της Rachel Bright

IMG20241212125303 IMG 20241213 144225 IMG 20241213 143931 IMG20241213124229

που αφορούσε τη φιλία και το οποίο προσέφερε μια ιδανική αφορμή για συζήτηση και ανταλλαγή σκέψεων γύρω από τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις και τα συναισθήματά τους, καλλιεργώντας παράλληλα την ικανότητά τους για κριτική σκέψη και έκφραση.

Σε δεύτερη φάση το κάθε παιδί ζωγράφισε τον αγαπημένο του φίλο.

IMG20241218163109 IMG20241218163103 IMG20241218163134
IMG20241218163116 IMG20241218163123 IMG 20250211 153041

Στη συνέχεια ζωντανέψαμε τις εικόνες φίλων που ζωγράφισαν οι μαθητές μας με κινούμενα σχέδια, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα “ANIMATED DRAWING“.

Our animated friend pictures 4th Kidergarten Feron Aerinou Evagelia Hatzikotoula

Το αποτέλεσμα καταπληκτικό και τα παιδιά το διασκέδασαν στο έπακρο! Απολαύστε το και σεις!

 

Και φυσικά δεν μπορούσε να λείψει από την δράση μας το παιχνίδι. Μέσα από την εφαρμογή Jigsaw τα παιδιά κατάφεραν να συναρμολογήσουν το “Παζλ της Φιλίας.

Εσείς μπορείτε να τα καταφέρετε;

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1c5b1818c59c

Η κορύφωση των δράσεων ήρθε με τη δημιουργία των “Βραχιολιών της Φιλίας”, τα οποία αποτέλεσαν την κατακλείδα της προσπάθειας. Τα βραχιόλια σχεδιάστηκαν ώστε να αποτελούνται από δύο κομμάτια παζλ, συμβολίζοντας την αλληλεξάρτηση και τη μοναδικότητα της κάθε σχέσης. Κάθε μαθητής επέλεγε έναν φίλο και μαζί ζωγράφιζαν τα κομμάτια του παζλ τους, δημιουργώντας ένα ενωμένο σύνολο που αντικατόπτριζε τη δύναμη της συνεργασίας.

IMG20250115155145

Αυτές οι δραστηριότητες συνέβαλαν όχι μόνο στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, αλλά και στην κατανόηση ότι

η φιλία αποτελεί βασικό πυλώνα για τη διαμόρφωση ενός μέλλοντος

βασισμένου στις αξίες της ενότητας και της αποδοχής.

“Shaping the Future”- Μοιράζομαι (Sharing)

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning “Shaping the Future”, συνεχίζοντας την προσέγγισή μας στις θεμελιώδεις αξίες της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης, ασχοληθήκαμε με την έννοια του “Μοιράζομαι”. Η αξία αυτή αποτελεί βασικό στοιχείο της κοινωνικοποίησης, καθώς ενισχύει την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη και την ικανότητα συνεργασίας.

Η εκπαιδευτική διαδικασία ξεκίνησε με την ανάγνωση του βιβλίου:

“Sharing a Shell” της Julia Donaldson

που πραγματευόταν τη σημασία του να μοιραζόμαστε, προάγοντας τη συζήτηση γύρω από τις θετικές επιδράσεις αυτής της πρακτικής στις ανθρώπινες σχέσεις. Μέσα από τον διάλογο, οι μαθητές ανέλυσαν πώς το μοίρασμα ενισχύει τη φιλία, την εμπιστοσύνη και την αλληλοκατανόηση.

Σε συνέχεια αυτής της δραστηριότητας, κάθε μαθητής έφερε από το σπίτι του ένα αγαπημένο παιχνίδι και το μοιράστηκε με τους συμμαθητές του. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι η χαρά πολλαπλασιάζεται όταν προσφέρουμε και ότι το μοίρασμα δεν σημαίνει απώλεια, αλλά ενδυνάμωση των σχέσεων.

OUR TOY DAY APP Evagelia hatzikotoula 4th Kindergarten feron aerinou

Παράλληλα, αξιοποιήσαμε διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή, τα οποία είχαν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους μαθητές:

  • να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια του μοιράσματος:

https://wordwall.net/tr/resource/84386385

Our Scamper Study

 

  • καθώς και τις σωστές και λανθασμένες συμπεριφορές που το συνοδεύουν:

 https://learningapps.org/display?v=paud54fic24

Our Learningapps sharing game Evagelia hatzikotoula TELIKO

 

Μέσα από σενάρια και επιλογές, τα παιδιά εξασκήθηκαν σε πραγματικές κοινωνικές καταστάσεις, αναπτύσσοντας έτσι δεξιότητες λήψης αποφάσεων και ηθικής κρίσης.

Η ολοκλήρωση αυτών των δράσεων ανέδειξε ότι το μοίρασμα δεν αφορά μόνο τα υλικά αγαθά, αλλά και τα συναισθήματα, τη γνώση και τις εμπειρίες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές κατανόησαν ότι το μοίρασμα ενισχύει τη συνεργασία, μειώνει τις συγκρούσεις και συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και αλληλέγγυας κοινωνίας.

“Drawing a Sustainable Tomorrow”- Environment is…

Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning “Drawing a Sustainable Tomorrow”, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε μια δημιουργική και συνεργατική δράση, με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της βιώσιμης σκέψης από μικρή ηλικία.

Η πρώτη μας συλλογική εργασία αφορούσε τη δημιουργία μιας αφίσας με θέμα: Environment is, η οποία αποτελείται από έργα τέχνης των παιδιών όλων των συμμετεχόντων σχολείων, φτιαγμένα αποκλειστικά με φυσικά υλικά.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, τα παιδιά μας εξερεύνησαν την αυλή του σχολείου, συγκέντρωσαν φύλλα, λουλούδια, ξυλαράκια και άλλα υλικά από τη φύση και τα χρησιμοποίησαν ως βασικά στοιχεία των δημιουργιών τους. Αυτή η διαδικασία ενίσχυσε την επαφή τους με το φυσικό περιβάλλον, προάγοντας παράλληλα την έννοια της βιώσιμης χρήσης των φυσικών πόρων. Οι μικροί καλλιτέχνες, με τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, δημιούργησαν μοναδικά έργα που αναδεικνύουν τη σύνδεση της τέχνης με τη φύση.

Environment is

Η συνεργατική αφίσα αποτυπώνει το συλλογικό μήνυμα όλων των συμμετεχόντων σχολείων για τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης, προωθώντας αξίες όπως η επαναχρησιμοποίηση φυσικών υλικών, η οικολογική ευαισθησία και η καλλιέργεια του σεβασμού προς το περιβάλλον. Παράλληλα, ενισχύει τη διαπολιτισμική συνεργασία, αποδεικνύοντας πως η παιδική δημιουργικότητα μπορεί να αποτελέσει όχημα για την προώθηση ενός βιώσιμου μέλλοντος.

Σας προσκαλούμε να ανακαλύψετε την αφίσα μας και να εμπνευστείτε από το όραμα των παιδιών για έναν κόσμο όπου ο άνθρωπος και η φύση συνυπάρχουν αρμονικά!

enviroment