Αποτελέσματα της Δράσης: «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό»
Στο πλαίσιο της υλοποίησης της παιδαγωγικής Δράσης για την ομαλή και ουσιαστική μετάβαση των μαθητών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, αναπτύχθηκε μια σειρά από στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και δράσεις συνεργασίας, με γνώμονα τη διευκόλυνση της προσαρμογής και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών στη νέα εκπαιδευτική βαθμίδα.
Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν εκ των προτέρων το νέο σχολικό τους περιβάλλον, μέσα από οργανωμένες και παιδαγωγικά δομημένες επισκέψεις στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου. Περιηγήθηκαν στις αίθουσες, στους κοινόχρηστους χώρους και γνώρισαν εκπαιδευτικούς της Α΄ τάξης, παρακολουθώντας μέρος των μαθημάτων. Οι βιωματικές αυτές εμπειρίες συνέβαλαν καθοριστικά στην απομυθοποίηση του «άγνωστου» σχολείου, μείωσαν αισθήματα άγχους και ανασφάλειας και ενίσχυσαν τη θετική στάση απέναντι στη νέα αρχή που τους περιμένει.
Παράλληλα, αναπτύχθηκαν κοινές δράσεις μεταξύ των μαθητών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, οι οποίες ενθάρρυναν τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση και την καλλιέργεια θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων. Μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, εορταστικά δρώμενα και διδακτικές επισκέψεις, ενισχύθηκε η αίσθηση συνέχειας και συνέργειας ανάμεσα στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, συμβάλλοντας στην οικοδόμηση μιας ενιαίας μαθησιακής κουλτούρας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων, οι οποίοι κλήθηκαν να στηρίξουν ενεργά και συναισθηματικά τα παιδιά τους σε αυτή τη μεταβατική φάση. Μέσα από συναντήσεις και ενημερωτικό υλικό, ενθαρρύνθηκαν να ενισχύσουν την αυτονομία, την ενθάρρυνση και τη σχολική ετοιμότητα των παιδιών τους.
Τέλος, οι δράσεις αυτές προβλήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του Σχολείου, συνοδευόμενες από πλούσιο φωτογραφικό και παιδαγωγικό υλικό, δίνοντας την ευκαιρία στην ευρύτερη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν το ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται.
Διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου επισκεφθήκαμε σήμερα, Πέμπτη 22 Μαΐου 2025, οι μαθητές/τριες του 4ου Νηπιαγωγείου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Αερινού για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ιστορίες σε κόκκινο ή μαύρο».
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιστορίες σε κόκκινο ή μαύρο», βασισμένο σε ιδέα της εικαστικού Χριστίνας Νάκου, έχει ως στόχο τη γνωριμία των παιδιών με την ιστορική εξέλιξη της κεραμικής τέχνης, της αγγειοπλαστικής και της αγγειογραφίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δύο βασικές τεχνικές διακόσμησης αρχαίων ελληνικών αγγείων: τη μελανόμορφη και την ερυθρόμορφη.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, αξιοποιούνται σχετικά εκθέματα, τα οποία προσεγγίζονται όχι μόνο ως μουσειακά αντικείμενα, αλλά και ως πηγή έμπνευσης και αφετηρία για καλλιτεχνική δημιουργία. Η μουσειακή εμπειρία εμπλουτίζεται και ολοκληρώνεται μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο, κατά το οποίο τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα, εφαρμόζοντας στοιχεία των τεχνικών που μελέτησαν.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Επιτραπέζιο παιχνίδι «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο»
Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο», η οποία έχει ως βασικό στόχο τη στήριξη της ομαλής και ολιστικής μετάβασης των παιδιών από την προσχολική στην πρωτοσχολική εκπαίδευση, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες ανέλαβαν μια δημιουργική και παιγνιώδη πρωτοβουλία: τη σχεδίαση και κατασκευή του επιτραπέζιου παιχνιδιού «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο».
Με φαντασία, ενθουσιασμό και συνεργατικό πνεύμα, τα παιδιά αποτύπωσαν πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι μία διαδρομή που ξεκινά από το γνώριμο και αγαπημένο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου και καταλήγει στον νέο, συναρπαστικό κόσμο του Δημοτικού Σχολείου. Κατά μήκος της διαδρομής τοποθετήθηκαν τετράγωνα, σε ορισμένα από τα οποία παρουσιάζονται καθημερινές σχολικές συμπεριφορές, τόσο θετικές όσο και αρνητικές, με στόχο την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της ενσυναίσθησης.
Το παιχνίδι παίζεται με τη χρήση ενός ζαριού. Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και προχωρά τόσα βήματα όσα δείχνει ο αριθμός. Όταν φτάσει σε ένα τετράγωνο που περιλαμβάνει μια συμπεριφορά, καλείται να την αναγνωρίσει και να κρίνει αν πρόκειται για μια συμπεριφορά που είναι αποδεκτή ή μη αποδεκτή στο σχολικό πλαίσιο. Σε περίπτωση σωστής απάντησης, συνεχίζει κανονικά το παιχνίδι· διαφορετικά, χάνει τη σειρά του. Μέσα από αυτόν τον διασκεδαστικό αλλά και παιδαγωγικά δομημένο τρόπο, τα παιδιά εξασκούν την ικανότητά τους να εντοπίζουν κανόνες και να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις.
Ο βαθύτερος σκοπός του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πως, μέσα από τις εμπειρίες, τις αλληλεπιδράσεις και τις δεξιότητες που έχουν ήδη αποκτήσει στο Νηπιαγωγείο, είναι πλέον έτοιμα να κάνουν το επόμενο μεγάλο βήμα στη μαθητική τους ζωή. Εξοπλισμένα με κοινωνικές δεξιότητες, στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων και αυτοπεποίθηση, τα παιδιά προετοιμάζονται με χαρά και αισιοδοξία για την ομαλή και επιτυχημένη ένταξή τους στο Δημοτικό Σχολείο.
3η Άσκηση σεισμού 2024-25
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε η 3η άσκηση ετοιμότητας για το σεισμό για το σχολικό έτος 2024-2025.
Σκοπός της άσκησης ήταν να διαπιστωθεί ο βαθμός ετοιμότητας των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών του 4ου Νηπιαγωγείου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Αερινού, αλλά και να ελεγχθεί το σχέδιο ετοιμότητας έκτακτων αναγκών ως προς τη γρήγορη και ασφαλή εκκένωση του κτιρίου.
MISSION X – Train like an astronaut
Το Mission X: train like an astronaut είναι ένα δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προκαλεί τους μαθητές να εκπαιδευτούν σαν αστροναύτες μέσω φυσικών ασκήσεων και επιστημονικών ερευνών. Βοηθά τους μαθητές να μάθουν πώς να παραμένουν σε φόρμα και υγιείς στο διάστημα και στη Γη. Υποστηρίζεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και τον Οργανισμό Διαστήματος του Ηνωμένου Βασιλείου (UKSA) και διευκολύνεται από τα Ευρωπαϊκά Γραφεία Διαστημικών Εκπαιδευτικών Πόρων (ESEROs) και εθελοντές εθνικούς διοργανωτές. Από την έναρξή του από τη NASA το 2011, το Mission X έχει απασχολήσει πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές σε όλο τον κόσμο.
Κάθε σχολικό έτος, από τον Σεπτέμβριο έως τον Αύγουστο, ομάδες μαθητών ηλικίας έως 14 ετών μπορούν να συμμετέχουν στον αγώνα Walk to the Moon Challenge. Ομάδες από όλο τον κόσμο ολοκληρώνουν δραστηριότητες της Αποστολής Χ και τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά για να κερδίσουν βήματα. Τα βήματα που υποβάλλονται από όλες τις συμμετέχουσες ομάδες βοηθούν τις μασκότ της Αποστολής Χ, τη Λούνα και τον Λέοντα, να περπατήσουν 384.400 χιλιόμετρα – την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη.
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και την Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε εμπνευσμένες πρακτικές δραστηριότητες STEM, ευθυγραμμισμένες με τα εκπαιδευτικά πρότυπα, σχεδιασμένες για να συναρπάσουν και να εκπαιδεύσουν τα νεαρά μυαλά με έμφαση στην υγεία και τη άσκηση.
Η Αποστολή X: εκπαιδεύσου σαν αστροναύτης είναι αναπτυγμένη από διαστημικούς επιστήμονες και επαγγελματίες της γυμναστικής που συνεργάζονται με αστροναύτες και διαστημικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο και χρησιμοποιεί τον ενθουσιασμό της εξερεύνησης του διαστήματος για να εμπνεύσει τους μαθητές να πραγματοποιήσουν σωματικές δραστηριότητες μέσα από αποστολές πρακτικής εξάσκησης με στόχο τη δύναμη, την αντοχή, το συντονισμό, την ισορροπία, τη χωρική αντίληψη και άλλα.
Κριτική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Κινητικές δεξιότητες, Κοινωνικές ικανότητες.
Αποστολή 1η: Δόμηση του «πυρήνα» ενός αστροναύτη! (Agility Astro-Course)
Ολοκληρώστε μια διαδρομή ευκινησίας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια για να βελτιώσετε την ευκινησία, το συντονισμό και την ταχύτητα.
Αποστολή 2η: Πεζή επιστροφή στο σταθμό (Base Station Walk-back)
Εκτελέστε ένα περπάτημα, προχωρώντας σε 1600μ. για να βελτιώσετε την αντοχή των πνευμόνων, της καρδιάς και άλλων μυών.
- Να περπατάτε, προχωρώντας σε 1600 μέτρα (1 μίλι) για να βελτιώσετε την αντοχή των πνευμόνων, της καρδιάς και άλλων μυών
Αποστολή 3η: Χτίζοντας έναν πυρήνα αστροναύτη (Building an Astronaut Core)
Εκτελέστε το Commander Crunch και το Pilot Plank για να βελτιώσετε τη δύναμη των κοιλιακών και των ραχιαίων μυών.
Οι αστροναύτες στο διάστημα πρέπει να είναι σε θέση να στρίβουν, να λυγίζουν, να σηκώνουν και να μεταφέρουν ογκώδη αντικείμενα. Πρέπει να έχουν ισχυρούς μύες του κορμού, ώστε να μπορούν να εκτελούν αποτελεσματικά τα καθήκοντά τους και να αποφεύγουν τραυματισμούς. Προκειμένου να διατηρήσουν τη μυϊκή τους δύναμη ενώ βρίσκονται στο διάστημα, οι αστροναύτες ασκούνται σε δραστηριότητες που ενισχύουν τον κορμό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις αποστολές τους.
Δεξιότητες
Δύναμη, αντοχή, ισορροπία
Μαθησιακοί στόχοι
- Εκτελείτε το Commander Crunch και την Pilot Plank για να βελτιώσετε τη δύναμη των κοιλιακών και ραχιαίων μυών
Αποστολή 4η: Εκπαίδευση ενδυνάμωσης πληρώματος (Crew Strength Training)
Εκτελέστε βαθιά καθίσματα με το βάρος του σώματος και push-ups για να αναπτύξετε τη δύναμη των μυών και των οστών του άνω και κάτω μέρους του σώματος.
- Να αυξήσουν τη δύναμη των μυών και των οστών τους εκτελώντας ασκήσεις που χρησιμοποιούν το δικό τους σωματικό βάρος. Δυνατοί μύες και οστά είναι σημαντικά για το σύνολο της υγείας.
Αποστολή 5η: Πλανήτης που πηγαίνεις, βαρύτητα που βρίσκεις ( Planet You Go, Gravity You Find )
Εκτελέστε μια άσκηση με μπάλες διαφορετικού βάρους, σαν να βρίσκεστε σε διαφορετικές συνθήκες βαρύτητας, για να δυναμώσετε τους μυς των χεριών και του κορμού και να βελτιώσετε το συντονισμό.
- Εκτελέστε μια σωματική δραστηριότητα που θα βελτιώσει το συντονισμό, τους μύες του κορμού και των χεριών.
Αποστολή 6η: Αποστολή έλεγχος (Mission: Control!)
Εκτελέστε τεχνικές ρίψης και πιάσιμο με το ένα πόδι για να βελτιώσετε την ισορροπία και τη χωρική αντίληψη.
Στη Γη, χρησιμοποιούμε μια ποικιλία ενδείξεων για να αντιληφθούμε τη θέση του σώματός μας, ενώ είμαστε ακίνητοι ή κινούμαστε. Χρησιμοποιούμε ενδείξεις αφής και πίεσης (όπως το βάρος στα πόδια μας) και οπτικές ενδείξεις (όπως η θέση της οροφής και του δαπέδου) για να καθορίσουμε τον προσανατολισμό. Στη Γη, η αίσθηση της κατακόρυφης θέσης μας καθορίζεται από την έλξη της βαρύτητας, όπως την αντιλαμβάνονται τα όργανα ισορροπίας του εσωτερικού αυτιού. Ο εγκέφαλός μας ενσωματώνει όλες αυτές τις αισθητηριακές πληροφορίες για να μας επιτρέψει να ανιχνεύσουμε τον προσανατολισμό του σώματός μας και να κινηθούμε μέσα στο περιβάλλον μας.
- Βελτίωση της ισορροπίας και της αντίληψης του χώρου.
Αποστολή 7η: Κάντε έναν διαστημικό περίπατο (Do a Spacewalk)
Εκτελέστε το “μπουσούλισμα της αρκούδας” και το “βάδισμα του κάβουρα” για να αυξήσετε τη μυϊκή δύναμη και να βελτιώσετε το συντονισμό του άνω και του κάτω μέρους του σώματος.
Σε ένα περιβάλλον μειωμένης βαρύτητας, οι αστροναύτες δεν μπορούν να περπατήσουν όπως στη Γη. Αντ’ αυτού, συντονίζουν τα χέρια, τα χέρια και τα πόδια τους για να τραβούν και να σπρώχνουν τον εαυτό τους από το ένα μέρος στο άλλο. Είτε μέσα σε ένα διαστημικό όχημα είτε έξω από αυτό κάνοντας Extra Vehicular Activities, οι ισχυροί μύες και ο συντονισμός βοηθούν τους αστροναύτες να κινούνται στο διάστημα.
- Αύξηση της μυϊκής ενδυνάμωσης και βελτίωση του συντονισμού του άνω και κάτω μέρους του σώματος. Η συμμετοχή σε σωματικές δραστηριότητες στις οποίες χρησιμοποιείτε τα χέρια και τα πόδια σας για τη στήριξη του βάρους του σώματός σας θα βοηθήσει τους μύες σας να γίνουν πιο δυνατοί και θα βελτιώσει το συντονισμό.
Αποστολή 8η: Γλώσσες απογείωσης (Liftoff Languages)
- Μάθετε να λέτε “5,4,3,2,1, απογείωση” σε μια άλλη γλώσσα εκτός της δικής σας. Εξασκηθείτε στο να το λέτε μερικές φορές. Εξασκηθείτε στα άλματά σας και όταν ολοκληρώνετε το “άλμα απογείωσης” τεντώστε τα χέρια και τα πόδια σας για να σχηματίσετε το σχήμα ενός αστεριού στον αέρα. Βάλτε τα όλα μαζί και δείξτε μας τι έχετε!
Ασκήσεις επιπλέον εκγύμνασης
Touchdown Charlie
Ο αθλητισμός απαιτεί ομαδική εργασία και προετοιμασία. Οι συμπαίκτες πρέπει να συνεργάζονται. Στο διάστημα, οι αστροναύτες πρέπει επίσης να αντιδρούν σε νέες καταστάσεις ως ομάδα. Η ομαδική τους εργασία είναι απαραίτητη για την επιτυχία μιας αποστολής και συχνά η ομαδική αυτή εργασία εξασφαλίζει την ασφάλεια του πληρώματος. Δοκιμάστε αυτή τη δραστηριότητα μπόνους για να βελτιώσετε την ιδιοδεκτικότητα και να εξασκηθείτε στην ομαδική εργασία.
Δεξιότητες
Ευκινησία, Δύναμη, Ομαδική εργασία
Γιόγκα στο Διάστημα (Yoga in Space)
HIIT το γυμναστήριο του χώρου (HIIT the Space Gym)
Ας κάνουμε HIIT στο γυμναστήριο του χώρου και ας ετοιμαστούμε να ιδρώσουμε! Για να διατηρήσετε υγιείς τις καρδιές και τους πνεύμονες, εκτελέστε μια σειρά ασκήσεων διαλειμματικής προπόνησης υψηλής έντασης (HIIT).
Σταθμός βάσης Boogie (Base Station Boogie)
Ευέλικτη πλοήγηση (Nimble Navigation)
Και κάπως έτσι… η αποστολή μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία!
Οι “Μικροί μας αστροναύτες” έτρεξαν, πήδηξαν, έμαθαν, συνεργάστηκαν και διασκέδασαν, εκπαιδευόμενοι σαν αληθινοί εξερευνητές του διαστήματος!
Με χαμόγελα μέχρι τ’ αστέρια, παραλάβαμε τη βεβαίωση συμμετοχής μας
και τα παιδιά πήραν βραβείο για τη σούπερ διαστημική τους προσπάθεια!
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στους μικρούς μας ήρωες του διαστήματος – είμαστε περήφανοι για το ταξίδι που κάναμε μαζί!
Γιορτή της Μητέρας
Με αφορμή τη γιορτή της Μητέρας, που γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, και στο πλαίσιο της δράσης «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο», οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Φερών-Αερινού, μαζί με τους φίλους τους από τις Α΄ και Β΄ τάξεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Αερινού, ετοίμασαν με πολλή αγάπη και χαρά όμορφες κάρτες για τις μαμάδες τους.
Επιπλέον, στο Νηπιαγωγείο δημιουργήσαμε μικρά βιβλιαράκια με την τεχνική Φρενέ, όπου κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να εκφράσει με το δικό του μοναδικό τρόπο την αγάπη του για τη μαμά.
Στο βιβλιαράκι αυτό, προσθέσαμε και ένα ποίημα για τη μαμά, που δημιουργήσαμε όλοι μαζί τα παιδιά, εκφράζοντας με λόγια την αγάπη και την τρυφερότητά μας.
Παράλληλα, φτιάξαμε ένα συννεφολέξο γεμάτο όμορφες και τρυφερές λέξεις που χρησιμοποιούμε για να απευθυνθούμε στη μαμά μας, ενισχύοντας έτσι τη γλωσσική έκφραση και τα συναισθήματα των παιδιών. Τα παιδιά μοιράστηκαν με χαρά και ενθουσιασμό τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, γεμίζοντας την τάξη με ζεστασιά και τρυφερότητα, αναδεικνύοντας τη σημασία της μητρικής αγάπης μέσα από τις δικές τους λέξεις.

«Η αγκαλιά της μητέρας είναι το πιο ζεστό καταφύγιο για την καρδιά μας.»
«Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο»-Μάθημα Φυσικής Αγωγής
Στο πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο», την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του 4ου Νηπιαγωγείου Φερών-Αερινού επισκέφτηκαν το 4ο Δημοτικό Σχολείο Φερών-Αερινού.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να συμμετάσχουν σε οργανωμένα κινητικά παιχνίδια μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων.
Ήταν μια ιδιαίτερα εποικοδομητική εμπειρία που συνέβαλε ομαλά στη γνωριμία των παιδιών με το νέο σχολικό περιβάλλον.
Έπαινος Δημιουργικού Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής 2024-2025-Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)
Με πολλή χαρά και συγκίνηση λάβαμε το παρακάτω μήνυμα από το Make A Wish Ελλάδας: “Για ακόμη μία σχολική χρονιά καταφέρατε και μας γεμίσατε δύναμη και έμπνευση μέσα από τις δημιουργίες των παιδιών. Η αγάπη που δείχνετε στη δράση αυτή, τόσο εσείς με τη καθοδήγησή σας όσο και τα παιδιά με την φαντασία και την προσπάθειά τους, κάθε χρόνο μεγαλώνει όλο και περισσότερο. Σας ευχαριστούμε πολύ που μικροί και μεγάλοι «αγκαλιάζετε» τη δράση με τις συγκινητικές δημιουργίες των μαθητών σας! “
























































































