Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Στο πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων, στόχος είναι  να συμφωνηθούν και να καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας. Έχοντας ήδη γνωρίσει το θυμό και τρόπους να ηρεμούμε, τώρα είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ό,τι μας δημιουργεί κάποιο πρόβλημα. Χρησιμοποιήσαμε την παλάμη “Κόλλα 5″μια ιδέα που βρήκαμε στ0: pro-sxolika.blogspot.gr. Τα παιδιά μπήκαν στη διαδικασία να σκεφτούν τις συνέπειες κάθε πράξης και ποιες ιδέες θα ήταν καλύτερες μακροπρόθεσμα. Ετοιμάσαμε τον Πίνακα Αναφοράς που θα χρησιμοποιήσουμε στα πέντε δάκτυλα της παλάμης.

Πίνακας Αναφοράς Δεξιότητες υπόδειγμα 1
Τα παιδιά έγραψαν σε κάθε δάκτυλο την ιδέα που αντιστοιχεί και έκοψαν την παλάμη. Τώρα ξέρουμε τι μπορούμε να κάνουμε όταν θυμώνουμε!
Το πλαστικοποιήσαμε και το πήραμε στο σπίτι για να το “μάθουμε”  και στην οικογένειά μας!
Δεξιότητες υπόδειγμα 2 Δεξιότητες έτοιμο 2 Δεξιότητες Ψαλίδι Δεξιότητες έτοιμο
 Δημιουργήσαμε και το συμβόλαιο της τάξης μας, με βάση  το οποίο αποφασίσαμε να λειτουργούμε όλοι μαζί με ομόνοια και σεβασμό ο ένας προς τον άλλον. Δώσαμε έμφαση σε θετικές συμπεριφορές και στο τέλος υπογράψαμε . Μάθαμε ότι η υπογραφή μας και η χειραψία μας αποτελεί συμβόλαιο, δίνουμε το λόγο μας που οφείλουμε να τηρούμε!!
Δεξιότητες 3 Δεξιότητες 4 Δεξιότητες 6 Δεξιότητες 5
Δεξιότητες χέρι 2 Αφίσα Δεξιότητες Δεξιότητες χέρι 1

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε θερμά την κα Μαϊδανοπούλου Αναστασία, μητέρα μαθήτριάς μας, για την προσφορά της  σε αναλώσιμο χαρτί Α4 και είδη προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, τα οποία είναι πάντα απαραίτητα για το σχολείο.

ΔΩΡΕΑ ευχαριστούμε

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα-Δραστηριότητες γνωριμίας και συγκρότησης ομάδας

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.
1ο εργαστήριο: «Ας γνωριστούμε. Ποιοι είμαστε;» Το εργαστήριο ξεκινά με αισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας. Μαθησιακή επιδίωξη είναι να προετοιμαστούν κινητικά και να  επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 3 n

 

2ο εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας» Προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα είναι   να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους. Να απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν τα ίδια και να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως άτομο ξεχωριστό. Μετά από παρουσίαση του εαυτού μας στην ολομέλεια, σχετική συζήτηση  και πριν φτιάξουμε το συμβόλαιο τάξης, εκφράζουμε τις ιδέες μας σε φύλλο εργασίας. Στο πλαίσιο δεσίματος της ομάδας, καταγράφουμε επίσης τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 1 n  ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 2 n

Ευχαριστήρια Επιστολή

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, η Προϊσταμένη και οι μαθητές/-τριες του 4ου Νηπιαγωγείου Φερών –Αερινού, ευχαριστούμε θερμά τον HJ-06 AHEPA KYDON Χανίων και προσωπικά τον Πρόεδρο του οργανισμού κ. Σωτήρη Μπούρο, για τη δωρεά αξίας 200 ευρώ για την κάλυψη αναγκών του σχολείου μας, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η προσφορά αυτή αξιοποιήθηκε για την προμήθεια αναλώσιμου παιδαγωγικού υλικού κυρίως, αλλά και γραφικής ύλης. Μετά από δύο σφοδρά πλημμυρικά φαινόμενα στο Νομό Μαγνησίας, κάθε τέτοια προσφορά αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ανθρωπισμού και αλληλεγγύης στο δύσκολο έργο μας και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.Ευχαριστούμε για τη βοήθειά σας κι ευελπιστούμε και στο μέλλον στη συνέχιση αυτής της συνεργασίας προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου μας.

Η δράση υλοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας με το βιβλιοπωλείο Librairie στα Χανιά.Ευχαριστούμε πολύ την ιδιοκτήτρια κυρία Δέσποινα, για την  πολύτιμη βοήθεια της καθώς και για τα δώρα που μας έστειλε!

Εμείς με τη σειρά μας, ετοιμάσαμε με πολλή όρεξη μία αφίσα, λέγοντας ” ευχαριστώ ” με τον δικό μας τρόπο!

Είχαμε επιπλέον τη χαρά να μας επισκεφτεί ο πρόεδρος του τμήματος ΑΧΕΠΑ HJ-48 RIGAS FERAIOS VELESTINO MAGNESIA. κύριος Στέλιος Μαργαρίτης με τον συνεργάτη του κ.Γιάννη οι οποίοι μας ανακοίνωσαν ότι το τμήμα Μαγνησίας θα προσφέρει στο νηπιαγώγείο μας επιπλέον παιδαγωγικό υλικό!

ΑΧΕΠΑ 1 ΑΧΕΠΑ 21 ΑΧΕΠΑ 4
ΑΧΕΠΑ 5 ΑΧΕΠΑ 7
ΑΧΕΠΑ 31 ΑΧΕΠΑ 6

 

 

 

«Ο Τρομάρας»

Τη θεατρική παράσταση «Ο Τρομάρας» από τον θίασο «Λώτινος Ήλιος»  παρακολουθήσαμε την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023 στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν.Ιωνίας Βόλου, οι μαθητές  του 4ου Νηπιαγωγείου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Αερινού. Προηγήθηκε πικ νικ στο πάρκο!

ΘΕΑΤΡΟ 1

«Γιατί τρεις παραμυθάδες κι ένας μουσικός περιπλανιούνται σαν πειρατές μέσα στη θάλασσα; Που πάνε και τι ψάχνουν;
Πώς μια νότα μουσικής γίνεται θάρρος ή αλήθεια;
Πώς παίζουν σώμα και φωνή μέσα στα παραμύθια;
Πάνω σε μια σχεδία με πανί, πώς χωράνε σπίτια και βουνά, άνθρωποι και θηρία;
Και πώς ο Τρομάρας και η Ζωή βρέθηκαν στη σχεδία;»

ΘΕΑΤΡΟ 2     ΘΕΑΤΡΟ 3

Η σκηνοθέτης και συγγραφέας Άννα Παπαμάρκου δημιούργησε με την ομάδα της μια διασκεδαστική παράσταση που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Με σύγχρονο και πρωτότυπο τρόπο αφήγησης, χρησιμοποιώντας στοιχεία από την τεχνική της πλατφόρμας και του θεάτρου σκιών, παρουσιάζει μια φρέσκια και γεμάτη φαντασία παράσταση, με ζωντανή μουσική, αμεσότητα, χιούμορ και συγκίνηση μαζί.

«Ο Τρομάρας» του Βιζυηνού, πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων» το 1884, και αφηγείται την ιστορία ενός τρομαγμένου νέου, που καταφέρνει να γίνει ο τρομερός ήρωας της πόλης του.
Ο Βιζυηνός, που είχε σπουδές φιλολογικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές, παίζει με τη διττή σημασία της λέξης «τρομάρας»: αυτός που τρομάζει τους άλλους, αλλά και ο τρομαγμένος!
Έτσι, έξυπνα δημιουργεί μια σειρά παρεξηγήσεων και ανατροπών.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η πορεία του Τρομάρα, από το σκοτάδι του φόβου, να βγει στη χαρά της ζωής, είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Ο ήρωας, υπερνικώντας τα εμπόδια, κερδίζει την αυτοεκτίμηση, την αποδοχή και την αγάπη.
«Δε θέλω να φοβάμαι! Θέλω να ζήσω!», φωνάζει ο ήρωας μας!
«Ένα βήμα τη φορά», λέει στον εαυτό του, και τολμά να δοκιμάσει τις δυνάμεις του.
Άλλωστε «Θαρραλέος δεν είναι αυτός που δεν φοβάται, αλλά αυτός που αντιμετωπίζει τους φόβους του και προχωρά»

1η Άσκηση σεισμού 2023-2024

Στις 17 Οκτωβρίου 2023, πραγματοποιήσαμε μαζί με το Δημοτικό Σχολείο, την πρώτη άσκηση σεισμού στο πλαίσιο Σχεδίου Ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου.

Με ψυχραιμία στο πρώτο κουδούνι του  “σεισμού” μπήκαμε κάτω απ’ τα θρανία μας και στο δεύτερο κουδούνι – τέλος “σεισμού”,  βγήκαμε στην αυλή.

Εκκενώσαμε την τάξη σύμφωνα με το σχέδιο και οδηγηθήκαμε στο σημείο συγκέντρωσης.

Ζούμε σε μια σεισμογενή περιοχή  και κανείς μας δεν ξέρει το χρόνο και το μέγεθος…

Στόχος όλων μας είναι ν’ αποφύγουμε τον πανικό και τις ανεξέλεγκτες κινήσεις.

Η άσκηση θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως προβλέπεται από το Μνημόνιο Ενεργειών του Σχολείου.

σεισμος

Χωροταξικό περιβάλλον

Η γωνιά του οικοδομικού υλικού είναι ένα από τα κέντρα ενδιαφέροντος  που τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα. Προσπαθώντας να οργανώσουμε το παιχνίδι τους και να λειτουργήσουν ομαδικά προσθέσαμε εικόνες που βρήκαμε στο Διαδίκτυο για αναπαραγωγή μοντέλου. Έτσι τα παιδιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τα ατυχήματα, τα μεγέθη και γενικότερα χωροταξικά το περιβάλλον.

οικοδομικό 3 οικοδομικό 2 οικοδομικο 1

28η Οκτωβρίου

Ξεκινάμε να προσεγγίζουμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με ένα ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη κλασικό κι αγαπημένο. Γιατί τι άλλο είναι ο πόλεμος; Η έκφραση και η δράση όσων πάνε με το κακό. Τι είναι η αντίσταση και ο ηρωισμός; Ο αγώνας όσων πάνε με το καλό…

(Η αρχική ιδέα είναι της καλής συναδέλφου Εύης Τσιτιρίδου.)

Ο Αέρας θύμωσε, με τον Ήλιο μάλωσε.
Ο Αέρας έλεγε: – Είμαι δυνατότερος!
Και ο Ήλιος έλεγε: – Σε περνώ στη δύναμη!
Ένας γέρος γεωργός με τη μαύρη κάπα του στο χωράφι πήγαινε.
Ο Αέρας λάλησε:
– Όποιος έχει δύναμη παίρνει από τον γέροντα τη χονδρή την κάπα του!
Φύσησε, ξεφύσησεν, έσκασε στο φύσημα· άδικος ο κόπος του.
Κρύωσεν ο γέροντας και διπλά τυλίχθηκε στη χονδρή την κάπα του.
Mα κι ο Ήλιος λάλησε:
– Όποιος έχει δύναμη παίρνει από το γέροντα τη χονδρή την κάπα του!
Έφεξεν ολόλαμπρος· καλοσύνη σκόρπισε, κι έβγαλεν ο γέροντας τη χονδρή την κάπα του.
Πάλι ξαναλάλησε:
Άκουσε και μάθε το· σε περνώ στη δύναμη, γιατί πας με το κακό κι εγώ πάω με το καλό!

(από το βιβλίο: Γεώργιος Δροσίνης, Παιδικά παραμύθια, Eκδότης Iωάν. N. Σιδέρης.)

Στην ολομέλεια η ομάδα αποφασίζει να εικονογραφήσει το ποίημα μοιράζοντας τους ήρωες της ιστορίας που θα ζωγραφίσει κάθε παιδί.

2 1 1 1 3 1

 

Κόβουν και κολλούν σε κάνσον χαρτόνι τις δημιουργίες τους.
4 1 5 6
7 8 10

 

Υπογράφουμε και έτοιμο!

11 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάζουμε το “Σαν παραμύθι” της Γαλάτειας Σουρέλη, το αναπαριστούμε με τις μπάμπουσκες και οδηγούμαστε στην αναλογία ότι ο νάνος είναι η Ελλάδα και ο γίγαντας η Ιταλία.

 

Σαν παραμύθι

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια προσκάλεσα τα παιδιά να σπάσουμε το μυστικό κώδικα του “νάνου” και να αποκαλύψουμε το μήνυμα της ημέρας.
Όχι 1
Όχι 4 Όχι 3 Όχι 2

 

Όχι 6 Όχι 5

 

Αποφασίσαμε σε χαρτί του μέτρου να κατασκευάσουμε τη σημαία της Ελλάδας. Διαπιστώσαμε πρόκειται για μοτίβο του μπλε – άσπρο και ότι πάνω αριστερά είναι ο σταυρός. Πήραμε χάρακα κιμωλία και αρχίσαμε να σχεδιάζουμε…
Σημαία 1 Σημαία 2 Σημαία 3
Σημαία 4 Σημαία 5 Σημαία 6

 

Φτιάχνουμε το παζλ της ελληνικής σημαίας. Έχοντας ήδη δουλέψει την έννοια του μοτίβο, το κάνει να φαίνεται… “παιχνιδάκι”!!!
Παζλ 5 Παζλ 4 Παζλ 3
Παζλ 2 Παζλ 1

 

Στο τέλος κατασκευάζουμε ατομικά τις σημαίες μας. Κοντάρι και έτοιμες!
Σημαία 7 Σημαία 8
Σημαία 9 Σημαία 10

 

Μέσα από πίνακες αναφοράς και το Διαδίκτυο ξετυλίγουμε το κουβάρι της Ιστορίας. Μαθαίνουμε για τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο, την ελληνική ψυχή και δίνουμε έμφαση στα δεινά του πολέμου.

 

Μέτωπο 1 Μέτωπο 2 Μέτωπο 3 Μέτωπο 4
Μέτωπο 5 Μέτωπο 6
Ο πόλεμος όμως δυστυχώς συνεχίστηκε με την εμπλοκή της Γερμανίας, την κατοχή, την πείνα, τους διωγμούς  και μετά την απελευθέρωση, τον εμφύλιο που ακολούθησε.
Μέτωπο 8 Μέτωπο 12 Μέτωπο 9 1 Μέτωπο 7
Μέτωπο 10 Μέτωπο 11

 

Τα παιδιά αντιγράφουν “λέξεις κλειδιά” για να τις χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια.
Σύνθεση 9 Σύνθεση 5 Σύνθεση 8 Σύνθεση 7 Σύνθεση 4
Σύνθεση 3 Σύνθεση 1 Σύνθεση 2 Σύνθεση 6 Σύνθεση 10

 

Με τις λέξεις που γράψαμε επιστρέψαμε στην εικονογράφηση του ποιήματος “Ο αέρας και ο ήλιος” και τις προσθέσαμε όπου ταιριάζανε, δημιουργώντας μια ανασύνθεση της αρχικής αφίσας.
αφίσα 5 αφίσα 4 αφίσα 3 αφίσα 7
αφίσα 6 αφίσα 2 αφίσα 1 αφίσα 8

 

Τραγούδια που ακούσαμε και τραγουδήσαμε

 

 

 

Ενδεικτικά ατομικά φύλλα εργασίας
Φύλλο 2 Φύλλο 1