7ο εργαστήριο δεξιοτήτων- Τελικές ιδέες παιδιών για τη διαφορετικότητα-Αξιολόγηση

Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας

«Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια;»

Δραστηριότητα κατασκευής και κουκλοθέατρου Η οδηγία  είναι να κατασκευάσουν κούκλες  για ζώα,  και να είναι όλα ίδια.
 «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν διαφορετικά;» Δραστηριότητα κατασκευής και κουκλοθέατρου.Η οδηγία  είναι να κατασκευάσουν κούκλες για  για ζώα, και  να είναι όλα διαφορετικά.

Κατόπιν, τα παιδιά καλούνται να παίξουν ένα αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο με τις κούκλες που έχουν κατασκευάσει. Δημιουργούν τη δική τους ιστορία με τίτλο «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια/ διαφορετικά;» αντίστοιχα.

7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ n

7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 ΚΟΥΚΛ n

Ενδεικτικές δραστηριότητες για την  αξιολόγηση
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αυτό που επιδιώκουμε να αξιολογήσουμε  είναι οι δεξιότητες που έχουν αναπτύξει τα παιδιά ως προς την έννοια της διαφορετικότητας και ο αναστοχασμός επάνω σε αυτές.

αξιολογηση 2 αξιολογηση 1

6ο εργαστήριο δεξιοτήτων- Η Αξία της Διαφορετικότητας

Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας. Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους.Να αναγνωρίσουν την αξία της διαφορετικής άποψης του καθενός. Να υιοθετήσουν θετική στάση για ανοχή απέναντι στο διαφορετικό.

«Το Κάτι Άλλο»
Ανάγνωση και Επεξεργασία παραμυθιού που διαπραγματεύεται τη Διαφορετικότητα. Συζήτηση στην Ολομέλεια και δραματοποίηση στην ομάδα.Στο τέλος της ανάγνωσης κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης  στα παιδιά όπως:
 Το Κάτι Άλλο ήταν ευτυχισμένο; Γιατί δεν έκαναν παρέα Το Κάτι Άλλο; Γιατί δεν ήθελε Το Κάτι Άλλο να μείνει μαζί του το Κατιτί; Τι θυμήθηκε Το Κάτι Άλλο όταν έδιωξε το Κατιτί;Ανιχνεύουμε συναισθήματα με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου όπως: Τι ένιωθε Το Κάτι Άλλο όταν: τον έδιωχναν από την παρέα τους; Είδε το Κατιτί στην πόρτα του τι;
Το Κατιτί του έλεγε πως είναι σαν και αυτό;
Έδιωξε το Κατιτί; Τι ένιωθαν Το Κάτι Άλλο και το Κατιτί όταν έπαιζαν μαζί; Τι θα λέγατε στο Κάτι Άλλο όταν έδιωξε το Κατιτί; Τι θα λέγατε στα ζώα που έδιωχναν Το Κάτι Άλλο;

Στη συνέχεια ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν κάνει ποτέ παρέα με κάποιον που είναι διαφορετικός από τα ίδια.
Αν  πιστεύουν ότι θα ήτανε ωραίο αν: ήμασταν όλοι ίδιοι; Είχαμε όλοι τα ίδια μάτια; φορούσαμε κάθε μέρα όλοι τα ίδια ρούχα; Όλα τα δέντρα και τα ζώα ήταν ίδια;
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι: «Ευτυχώς κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν και για αυτό το λόγο δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του το λόγο μόνο ότι είναι διαφορετικός από εμάς. Όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους».

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε διαφορετικά πλάσματα στη δική μας πολυθρόνα.

ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ 1«Ίδιοι ή διαφορετικοί; Πώς νιώθω πιο καλά;»
Κινηθήκαμε στον χώρο με μουσική χωρίς παύσεις με κατευθυνόμενους και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς – τεχνικές θεάτρου.Στόχος ήταν να νιώσουν τα παιδιά πώς είναι όταν είμαστε όλοι ίδιοι και πόσο ωραίο είναι να έχει ο καθένας την μοναδικότητα του και να είναι ξεχωριστός.

«Είμαι ο εαυτός μου και μπορώ να πω όχι!» Δραστηριότητα συζήτησης σε Ολομέλεια. Στόχος του εργαστηρίου ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά ότι δεν πρέπει να υποκύπτουμε σε συμπεριφορές άλλων εάν δεν μας εκφράζουν και τους ίδιους ή να κάνουμε κάτι παρά τη θέλησή μας για να γίνουμε αποδεκτοί/αρεστοί από άλλους.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΕΠ

Το 4ο Νηπιαγωγείο Φερών – Αερινού αγκαλιάζει το «Αστέρι της Ευχής – Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)» για το σχολικό έτος 2023-2024

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι και τη φετινή χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής”, που αποτελεί μέρος του Make a Wish (Κάνε- μια- Ευχή Ελλάδος). Με το μήνυμα «Ήλιοι και Αστέρια σε έναν ουρανό», το Αστέρι της Ευχής καλεί όλους εσάς να βάλετε στην καρδιά σας τα παιδιά ευχής. Με 2 €, o καθένας μπορεί να συμβάλλει με τη δωρεά του στην εκπλήρωση ευχών παιδιών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες, λαμβάνοντας ως αναμνηστικό της προσφοράς του το χάρτινο Αστέρι της Ευχής. Το Αστέρι της Ευχής, είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται σε όλα τα σχολεία με την άδεια του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Φ.14/ΦΔ/129638/134439/Δ1/23-11-2023).

Μέχρι σήμερα έχουν εκπληρωθεί 240 ευχές παιδιών ενώ άλλα 226 παιδιά περιμένουν την εκπλήρωση της ευχής τους.

To πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής» του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) ταξίδεψε και έφτασε και σε μας. Για ακόμη μία χρονιά, έχουμε τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουμε με τα παιδιά ευχής στέλνοντάς τους τα δικά μας μηνύματα, είτε στον «τέλειο» κύκλο, είτε στο διαφορετικό αστέρι.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί προμηθευτήκαμε το δικό μας Αστέρι για να φωτίσουμε τις ζωές παιδιών που πάσχουν από κάποια σοβαρή για τη ζωή τους ασθένεια και στείλαμε τις θερμότερες ευχές μας στα παιδιά που νοσούν.

ΑΣΤΕΡ 1Ι ΑΣΤΕΡ 2Ι ΑΣΤΕΡΙ

 

«Το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο της Ελπίδας»

Με το σύνθημα «Ελάτε όλοι μαζί να στήσουμε το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο της Ελπίδας» συγκεντρώσαμε κουτάκια γάλακτος εβαπορέ, για τα παιδιά του Ιδρύματος Άσπρες Πεταλούδες και τα προσφέραμε με αγάπη στα 50 περιθαλπόμενα παιδιά του Ιδρύματος.

Σας

Ευχόμαστε

Χρόνια Πολλά

Καλά Χριστούγεννα

ΑΣΠΠΡΕΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ n

5ο εργαστήριο-Ομοιότητες και Διαφορές στους ανθρώπους

Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα. Μοιράσαμε στα παιδιά εικόνες από πίνακες με προσωπογραφίες του Picasso. Βάζουμε μουσική και τους δίνουμε την οδηγία: «κινούμαι με τη μουσική ανάμεσα από τους άλλους χωρίς να τους αγγίζω. Όταν συναντάω κάποιον, ανταλλάσσω την εικόνα μου με τη δική του. Κάθε εικόνα πρέπει να φεύγει γρήγορα από τον έναν στον άλλον».

αφίσα 3

Καλούμε τα παιδιά να παρατηρήσουν αυτά τα ιδιαίτερα πρόσωπα, να σκεφτούν τι τα εντυπωσιάζει στο καθένα από αυτά και να συζητήσουμε για το πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας οι άνθρωποι και στην πραγματικότητα. Μπορεί να διαφέρουμε στην εμφάνιση, όμως όλοι έχουμε κάτι κοινό που είναι πιο σημαντικό από όλα: Τα συναισθήματα! Τα συναισθήματα φαίνονται στα μάτια των ανθρώπων ανεξαρτήτου χρώματος και σχήματος  Ακολούθησε  συζήτηση με ερωτήσεις όπως: Εσείς πότε νιώθετε χαρούμενοι; Πότε λυπημένοι;

Στη συνέχεια  τα παιδιά κλήθηκαν να σχηματίσουν προτάσεις όπως
«Νιώθω χαρούμενος/η όταν….»
«Νιώθω λυπημένος/η όταν….»
«Νιώθω θυμωμένος/η όταν…..»
«Νιώθω άβολα όταν….»
«Νιώθω στενοχωρημένος/η όταν….»
«Νιώθω θυμό όταν…..»

και να κάνουν τα δικά τους πορτραίτα με το ανάλογο συναίσθημα .

αφίσα 2 αφίσα 1

 

Αναφέρουμε στα παιδιά ότι: «Όλοι ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας και φυλής μπορούμε να νιώσουμε τα ίδια συναισθήματα –χαρά, λύπη, οργή, θυμό, ανυπομονησία κ.ο.κ. Όμως ο καθένας έχει διαφορετικούς λόγους που του προκαλούν το κάθε συναίσθημα»

Ομοιότητες και διαφορές στη φύση και στα ζώα

«Τι κρύβουν τα μπαλόνια;» Δραστηριότητα κινητική. Δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην Ολομέλεια.

Βάλαμε μουσική και τα παιδιά να κινήθηκαν ελεύθερα με τη μουσική στο χώρο. με το σταμάτημα μουσικής, σταματάνε «αγάλματα» όπου βρίσκονται. Κάποια στιγμή ήρθε στην παρέα τους ένα μπαλόνι το οποίο έπρεπε να φροντίσουν  ώστε να μην πέσει κάτω στο πάτωμα.
Καθώς τα παιδιά χορεύουν πετάμε το πρώτο μπαλόνι πάνω από το κεφάλι τους και τους θυμίζουμε την οδηγία. Όταν τα παιδιά βρήκαν ρυθμό και κατάφεραν να το πετάνε από το έναν στον άλλον χωρίς να πέφτει κάτω, στείλαμε και δεύτερο μπαλόνι.

Μπαλόνια 1 Μπαλόνια 2

Στόχος του εργαστηρίου ήταν να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα από εικόνες  ζώων που βρισκόταν μέσα στα μπαλόνια. Προτρέπουμε τα παιδιά στην ολομέλεια να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές σε κάθε εικόνα.
1. Τι βλέπετε στην εικόνα;
2. Ποιες ομοιότητες παρατηρείτε;
3. Αναφέρετε κάποιες διαφορές

Αφίσα ζώα

«Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»

 «Η αρχική μου ιδέα για την έννοια της διαφορετικότητας» Δραστηριότητα κινητικής συγκέντρωσης με ατομικό ιχνογράφημα και κολλάζ.

Στον ελεύθερο χώρο έχουν τοποθετηθεί αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4.Η οδηγία είναι κάθε παιδί να κινείται μόνο του διατηρώντας τη σιωπή του περνώντας ανάμεσα από τα απλωμένα στο πάτωμα χαρτιά ΧΩΡΙΣ
ΝΑ ΤΑ ΠΑΤΑΕΙ και ανάμεσα από τους άλλους. Κατά τη διάρκεια της κίνησής του δε πρέπει να αγγίζει ούτε να μιλά στους άλλους.Τα παιδιά προσπαθούν να περνούν από άλλους καλύπτοντας όλες τις πιθανές διαδρομές στο χώρο της αίθουσας. Όταν τα παιδιά καταφέρουν να συγκεντρωθούν και αποκτήσουν έναν καλό ρυθμό βαδίσματος τηρώντας όλες τις οδηγίες (συγκέντρωση, κίνηση σε όλο το χώρο της αίθουσας, μη επικοινωνία με τους γύρω), δοκιμάσαμε και διαφορετικούς ρυθμούς με το μουσικό όργανο καθώς και σταματήματα- παύσεις αυτών. Η διατήρηση της παύσης του ρυθμού διαρκεί περίπου 5 δευτερόλεπτα κατά τα οποία δεν πρέπει να ακούγονται ούτε τα παιδιά –όσο γίνεται. Επιδιώκεται η συγκέντρωσή τους. Ακολουθούν εναλλαγές ρυθμού. Όταν ολοκληρωθεί η αυτή η φάση (υπολογίζονται 5 λεπτά), στο τελευταίο σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί επιλέγει σε ποιο πράσινο χαρτί θα σταθεί και κάθεται δίπλα στο χαρτί. Ζητάμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα. 

Περπάτημα 1 Περπάτημα 2

διαφορετικοτητα 2 διαφορετικοτητα 1

Μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής

 Την  Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023, μετά από πρόσκληση του Δημοτικού  πραγματοποιήθηκε μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής.
Η ενημέρωση των μαθητών έγινε από τους κ.κ. Κωνσταντίνο Κοίλια, Αστυνόμο Β΄, Υποδιοικητή του Α.Τ. Βελεστίνου και Αλέξανδρο Κουντέλα, Αρχιφύλακα.

Οι μαθητές του σχολείου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν την ενημέρωση: Πώς δηλαδή να κυκλοφορούμε, πώς να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πώς να συμπεριφερόμαστε ως ποδηλάτες, ως πεζοί, ως συνοδηγοί και οδηγοί και ποια μέτρα ασφαλείας πρέπει να παίρνουμε σε κάθε περίπτωση.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την οδική σήμανση και σηματοδότηση και την κυκλοφορία των πεζών και ποδηλάτων και ευαισθητοποιήθηκαν στο θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής, ώστε να είναι σωστοί ως πεζοί, ως οδηγοί ποδηλάτων και ως μελλοντικοί οδηγοί οχημάτων.

IMG 20231122 103352 IMG 20231122 110005 IMG 20231122 112224

Δράση Ιδρύματος Άσπρες Πεταλούδες «Το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο της Ελπίδας»

Αγαπητοί γονείς,

Σας προσκαλούμε να συμμετέχουμε στη δράση και να βοηθήσουμε όλοι να στήσουμε μαζί το «Χριστουγεννιάτικο Δέντρο της Ελπίδας», από κουτάκια γάλα εβαπορέ, για τα παιδιά του  Ιδρύματος Άσπρες Πεταλούδες, ώστε να φωτίσουμε τα χαμόγελα των παιδιών και να συνδράμουμε να συγκεντρωθεί το γάλα της χρονιάς για έναν ολόκληρο χρόνο!

Η Προϊσταμένη του Σχολείου

17 Νοέμβρη Πολυτεχνείο

Ξεκινώντας τη γνωριμία με τα σημαντικότερα γεγονότα της 17 Νοέμβρη 1973  προσεγγίσαμε τις έννοιες δημοκρατία και δικτατορία μέσα από το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου ” Η κυρά Δημοκρατία”.

Εξώφυλλο Οπισθόφυλλο

Συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε, λύσαμε τις απορίες μας και βρήκαμε τις λέξεις – κλειδιά της ιστορίας για τη δημοκρατία και τη δικτατορία και τις γράψαμε για να τις χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια.

Πολυτεχνείο γράφω 4 Πολυτεχνείο γράφω 3 Πολυτεχνείο γράφω 1 Πολυτεχνείο γράφω 2

Αποφασίσαμε να εικονογραφήσουμε το παραμύθι σε μια αφίσα. Μετά από συζήτηση τα παιδιά αποφάσισαν τι θα ζωγραφίσει το καθένα και ξεκινήσαμε…

Κυρά Δημοκρατία 4  Κυρά Δημοκρατία 3 Κυρά Δημοκρατία 2

Στο τέλος, φωνάξαμε «Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί!» και «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία!»

 Κυρά Δημοκρατία  Αφίσα Πολυτεχνείο

Στο πλαίσιο του θεματικού πεδίου: “Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση” φιλοτεχνήσαμε το πορτραίτο της Δημοκρατίας. Την εικόνα τη βρήκαμε στο Διαδίκτυο.

Με μικρό πινέλο και ατλακόλλα, προσθέσαμε σπάγκο στα κυματιστά της μαλλιά και γράψαμε το όνομά της οριζόντια και κάθετα.

Σπάγγος 3 Σπάγγος 2 Σπάγγος 1

Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!

Δημοκρατία όλα

Γνωρίσαμε μέσα από αφήγηση τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη, τι σημαίνει η λέξη “φοιτητές”, ποιο είναι το Πολυτεχνείο, τι είναι τα πανό με τα συνθήματα, πώς είναι η πύλη και η πρόσοψη του Πολυτεχνείου. Ακούσαμε το τραγούδι “Σώπα όπου να ‘ναι θα σημάνουν οι καμπάνες” και γνωρίσαμε το Μίκη Θεοδωράκη, τον σπουδαίο συνθέτη που με τα τραγούδια του προωθούσε τις έννοιες της Λευτεριάς, της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης.

Σιγοψυθυρίσαμε το τραγούδι “Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία”.

και το φιλοτεχνήσαμε με αφορμή την εικόνα της καλής συναδέλφου Νατάσας Ευστρατιάδου που επίσης βρήκαμε στο Διαδίκτυο.

Ελευθερία Τραπέζι  Ελευθερία  Ελευθερία 2

Χρησιμοποιήσαμε νερομπογιές και σφουγγαράκι για το “σβήσιμο”. Στο τέλος πάντα καθαρίζουμε!

Ελευθερία Όλα  Πλένω