Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο», η οποία έχει ως βασικό στόχο τη στήριξη της ομαλής και ολιστικής μετάβασης των παιδιών από την προσχολική στην πρωτοσχολική εκπαίδευση, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες ανέλαβαν μια δημιουργική και παιγνιώδη πρωτοβουλία: τη σχεδίαση και κατασκευή του επιτραπέζιου παιχνιδιού «Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο».
Με φαντασία, ενθουσιασμό και συνεργατικό πνεύμα, τα παιδιά αποτύπωσαν πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι μία διαδρομή που ξεκινά από το γνώριμο και αγαπημένο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου και καταλήγει στον νέο, συναρπαστικό κόσμο του Δημοτικού Σχολείου. Κατά μήκος της διαδρομής τοποθετήθηκαν τετράγωνα, σε ορισμένα από τα οποία παρουσιάζονται καθημερινές σχολικές συμπεριφορές, τόσο θετικές όσο και αρνητικές, με στόχο την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της ενσυναίσθησης.
Το παιχνίδι παίζεται με τη χρήση ενός ζαριού. Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και προχωρά τόσα βήματα όσα δείχνει ο αριθμός. Όταν φτάσει σε ένα τετράγωνο που περιλαμβάνει μια συμπεριφορά, καλείται να την αναγνωρίσει και να κρίνει αν πρόκειται για μια συμπεριφορά που είναι αποδεκτή ή μη αποδεκτή στο σχολικό πλαίσιο. Σε περίπτωση σωστής απάντησης, συνεχίζει κανονικά το παιχνίδι· διαφορετικά, χάνει τη σειρά του. Μέσα από αυτόν τον διασκεδαστικό αλλά και παιδαγωγικά δομημένο τρόπο, τα παιδιά εξασκούν την ικανότητά τους να εντοπίζουν κανόνες και να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις.
Ο βαθύτερος σκοπός του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πως, μέσα από τις εμπειρίες, τις αλληλεπιδράσεις και τις δεξιότητες που έχουν ήδη αποκτήσει στο Νηπιαγωγείο, είναι πλέον έτοιμα να κάνουν το επόμενο μεγάλο βήμα στη μαθητική τους ζωή. Εξοπλισμένα με κοινωνικές δεξιότητες, στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων και αυτοπεποίθηση, τα παιδιά προετοιμάζονται με χαρά και αισιοδοξία για την ομαλή και επιτυχημένη ένταξή τους στο Δημοτικό Σχολείο.
