17 Νοέμβρη Πολυτεχνείο

Ξεκινώντας τη γνωριμία με τα σημαντικότερα γεγονότα της 17 Νοέμβρη 1973  προσεγγίσαμε τις έννοιες δημοκρατία και δικτατορία μέσα από το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου ” Η κυρά Δημοκρατία”.

Εξώφυλλο Οπισθόφυλλο

Συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε, λύσαμε τις απορίες μας και βρήκαμε τις λέξεις – κλειδιά της ιστορίας για τη δημοκρατία και τη δικτατορία και τις γράψαμε για να τις χρησιμοποιήσουμε στη συνέχεια.

Πολυτεχνείο γράφω 4 Πολυτεχνείο γράφω 3 Πολυτεχνείο γράφω 1 Πολυτεχνείο γράφω 2

Αποφασίσαμε να εικονογραφήσουμε το παραμύθι σε μια αφίσα. Μετά από συζήτηση τα παιδιά αποφάσισαν τι θα ζωγραφίσει το καθένα και ξεκινήσαμε…

Κυρά Δημοκρατία 4  Κυρά Δημοκρατία 3 Κυρά Δημοκρατία 2

Στο τέλος, φωνάξαμε «Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί!» και «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία!»

 Κυρά Δημοκρατία  Αφίσα Πολυτεχνείο

Στο πλαίσιο του θεματικού πεδίου: “Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση” φιλοτεχνήσαμε το πορτραίτο της Δημοκρατίας. Την εικόνα τη βρήκαμε στο Διαδίκτυο.

Με μικρό πινέλο και ατλακόλλα, προσθέσαμε σπάγκο στα κυματιστά της μαλλιά και γράψαμε το όνομά της οριζόντια και κάθετα.

Σπάγγος 3 Σπάγγος 2 Σπάγγος 1

Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!

Δημοκρατία όλα

Γνωρίσαμε μέσα από αφήγηση τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη, τι σημαίνει η λέξη “φοιτητές”, ποιο είναι το Πολυτεχνείο, τι είναι τα πανό με τα συνθήματα, πώς είναι η πύλη και η πρόσοψη του Πολυτεχνείου. Ακούσαμε το τραγούδι “Σώπα όπου να ‘ναι θα σημάνουν οι καμπάνες” και γνωρίσαμε το Μίκη Θεοδωράκη, τον σπουδαίο συνθέτη που με τα τραγούδια του προωθούσε τις έννοιες της Λευτεριάς, της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης.

Σιγοψυθυρίσαμε το τραγούδι “Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία”.

και το φιλοτεχνήσαμε με αφορμή την εικόνα της καλής συναδέλφου Νατάσας Ευστρατιάδου που επίσης βρήκαμε στο Διαδίκτυο.

Ελευθερία Τραπέζι  Ελευθερία  Ελευθερία 2

Χρησιμοποιήσαμε νερομπογιές και σφουγγαράκι για το “σβήσιμο”. Στο τέλος πάντα καθαρίζουμε!

Ελευθερία Όλα  Πλένω