STEM – Εργαστήριο ρομποτικής στο σχολείο μας!
Σήμερα είχαμε τη χαρά να γίνει στο χώρο του σχολείου μας εργαστήριο ρομποτικής Stem! Μας ενημέρωσε για το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες που περιλαμβάνει! Τη διαφορά μέρας και νύχτας και πως εναλλάσσονται!
Έπειτα, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικη καρτούλα χρησιμοποιώντας πηνίο και μπαταρία αντιλαμβάνοντας έτσι πως δημιουργείται ηλεκτρομαγνητικό πεδίο..
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού εξερεύνησαν νέους τομείς τεχνολογίας και φυσικής με παιγνιώδης τρόπους!
Πάμε θέατρο;;;;;
Το Νηπιαγωγείο μας μαζί με το Δημοτικό επισκέφτηκε το πολιτιστικό κέντρο Ν. Ιωνίας Βόλου και είδαμε την Χριστουγεννιάτικη παράσταση, “Ο Σκρουτζ και τα πνεύματα των Χριστουγέννων” όπου έπαιζε γνωστός και καταξιωμένος θίασος ηθοποιών. Τα παιδιά μετά το πέρας της παράστασης κάθισαν και έφαγαν το πρωινό τους κάνοντας πικ νικ στο πάρκο της Νέας Ιωνίας και έπαιξαν όμορφα στο χώρο μέχρι την ώρα της αποχώρησής μας.
Μαθαίνοντας για τη διατροφή!
Τι είναι υγιεινό; Τι είναι ανθυγιεινό; Στα πλαίσια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” που συμμετέχει το σχολείο μας, αναλύσαμε τα υγιεινά και τα ανθυγιεινά τρόφιμα. Ποια είναι αυτά; Ποια σημαντικά ιχνοστοιχεία περιέχουν και πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας; Καταγράψαμε τις ιδέες μας, σε μία ομαδική αφίσα και έπειτα τη ζωγραφίσαμε με αυτά. Έπειτα είδαμε το παραμύθι “Το στρουμπουλό τερατάκι” και το φτιάξαμε χειροτεχνία! Τέλος αποφασίσαμε να εντάξουμε την υγιεινή διατροφή στη ζωή μας ξεκινώντας από κάτι απλό. Να πίνουμε πολλά υγρά ενυδατώνοντας τον οργανισμό μας και γι’ αυτό στύψαμε πορτοκάλια και ήπιαμε φρέσκο χυμό!
Ξεκινώντας να στολίζουμε την τάξη μας …..
Για αρχή ξεκινήσαμε στολίζοντας το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και έπειτα φτιάξαμε κάποια όμορφα στολίδια για την τάξη μας… Έπεται και συνέχεια…
“Άσκηση σεισμού από την ελληνική ομάδα διάσωσης Μαγνησίας!”
Σήμερα είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτούν στο χώρο του σχολείου μας η Ελληνική ομάδα διάσωσης Μαγνησίας και να μας ενημερώσει σχετικά με το σεισμό.
Τι μέτρα πρέπει να λάβουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Πως πρέπει να παραμείνουμε ψύχραιμοι και να δράσουμε με μεθοδικότητα! Παρακάτω παρατίθενται μερικές φωτογραφίες από τη σημερινή μας ενημέρωση! Στη δράση αυτή συμμετείχαν παιδιά του Νηπιαγωγείου και το Δημοτικού σχολείου!
17 Νοέμβρη!
Συζητήσαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου και τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν. Αναφέραμε, με όσο πιο απλό τρόπο μπορούσαμε ώστε να γίνουν αντιληπτές, αφηρημένες έννοιες όπως αυτές της Δημοκρατίας, Ελευθερίας, Δικτακτορίας, Δικαιωμάτων..
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρία Δημοκρατία” και μάθαμε την δύναμη της ενότητας “Όλοι μαζί, όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί!”
Γράψαμε συνθήματα σχετικά με την γιορτή του Πολυτεχνείου, μάθαμε τα τραγούδια “Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία” και “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και φτιάξαμε μία σχετική χειροτεχνία.
“Το σώμα μου λέει Ναι και ΟΧΙ στα όμορφα και στα άσχημα αγγίγματα αντίστοιχα”
Σήμερα με αφορμή το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”, μαθαίνοντας καλύτερα τον εαυτό και το σώμα μας μιλήσαμε για την ασφάλεια και την προστασία του.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Το σώμα είναι δικό μου“. Συζητήσαμε για το πως αγαπάμε το σώμα μας και πως είμαστε υπεύθυνοι για αυτό μόνο εμείς! Δεχόμαστε όμορφα αγγίγματα μόνο από αυτούς που εμπιστευόμαστε και το σώμα μας λέει ΝΑΙ. Αντίθετα, το σώμα μας φωνάζει ΌΧΙ στα άσχημα αγγίγματα και το δείχνουμε με τη στάση του σώματος μας χωρίς ντροπή, με τον τόνο της φωνής μας (μιλάμε καλά και δυνατά) και κοιτάμε τον άλλον στα μάτια χωρίς να φοβόμαστε! Φτιάξαμε ομαδική αφίσα που καταγράψαμε ποια είναι τα όμορφα αγγίγματα ζωγραφίζοντας τα και ποια είναι τα άσχημα.
Τα παιδιά ξεχώρισαν τους γνωστούς και τους αγνώστους (ξένους) και κατάλαβαν ποιους εμπιστεύονται και ποιους όχι! Πιο συγκεκριμένα στους γνωστούς ανέφεραν τη μαμά, τον μπαμπά, τον αδερφό/ή, τον νονό/ά, τον δάσκαλο/α, τον θείο/ θεία, τον ξάδερφο/η, τον παππού/ γιαγιά . Το σώμα μας σαυτούς που εμπιστεύομαι λέει ΝΑΙ!! Σε όλους τους άλλους τους ξένους που δεν εμπιστεύομαι, το σώμα μας λέει ΟΧΙ!, ΜΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙΣ, ΔΕ ΣΕ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙΣ; όταν με ενοχλήσουν, απευθύνομαι χωρίς ντροπή στους γονείς μου, στη δασκάλα μου και στην αστυνομία.
Έχουμε αυτοπεποίθηση;
Στο μάθημα αυτό μάθαμε για τη σημασία της αυτοπεποίθησης στη ζωή μας!
Διαβάσαμε το παραμύθι “μακάρι να μπορούσα να πιστέψω τον εαυτό μου!”
Ένα λιονταράκι που δεν μπορεί να βρυχηθεί όπως πρέπει και φοβάται να πιστέψει στον εαυτό του. Με την βοήθεια όμως ενός φίλου του, τα καταφέρνει και βρυχάται σαν μεγάλο λιοντάρι! Η ιστορία μας άρεσε τόσο πολύ που αποφασίσαμε να την κάνουμε δραματοποίηση! Έτσι τα παιδιά μιμήθηκαν την κάθε σκηνή του παραμυθιού με αποτέλεσμα να την απομνημονεύσουν καλύτερα και να μάθουν καλύτερα την λέξη “αυτοπεποίθηση”!
Έπειτα, ένα ένα παιδί παρουσίασε τον εαυτό του λέγοντας πως έχει “αυτοπεποίθηση στο να...” και τα υπόλοιπα τον/την επιβράβευαν! Τέλος, φτιάξαμε “τα λουλούδια της αυτοπεποίθησης μας” στα οποία αναγράφονται προτασούλες (στα πέταλα των λουλουδιών) που ολοκλήρωσαν τα ίδια τα παιδιά σχετικές με την αυτοπεποίθησή τους!
Φιλοφρονήσεις!
Στο μάθημα αυτό μάθαμε με τα παιδιά την αξία των φιλοφρονήσεων στη ζωή μας και πόσο σημαντικές είναι αυτές όταν γίνονται από άτομα του περιβάλλοντός μας!
Τι σημαίνει Φιλοφρόνηση; Πόσο όμορφα νιώθουμε εμείς που τη λαμβάνουμε αλλά και όταν την κάνουμε εμείς προς τους άλλους! Όμορφες κολακευτικές λέξεις – φράσεις αγάπης και ευγένειας!
Τέλος, φτιάξαμε “τα αστεράκια των φιλοφρονήσεων μας” αλλά και τη “γλαστρούλα με τα λουλούδια των φιλοφρονήσεών μας” (όπου τα λουλουδάκια είναι οι παλάμες των παιδιών και πάνω σε αυτές είναι γραμμένες όλες οι φιλοφρονήσεις που εξέλαβαν από τους συμμαθητές τους). Η γλάστρα κόπηκε και διακοσμήθηκε από τα ίδια τα παιδιά και τέλος έγραψαν τη λέξη φιλοφρονήσεις!

