Το ταξίδι μας στο eTwinning συνεχίζεται!
Φέτος, είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που το Ολοήμερο Τμήμα Α’ του νηπιαγωγείου μας συμμετέχει σε eTwinning πρόγραμμα, και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που αυτή τη φορά έχουμε την τιμή να είμαστε συνιδρυτές του προγράμματος “ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΧΑΡΑ” , μαζί με το 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας .
Το πρόγραμμα φέτος γίνεται ακόμα πιο ξεχωριστό, καθώς συμμετέχουν για πρώτη φορά και το Πρωινό Τμήμα Γ’ καθώς και η καθηγήτρια των Αγγλικών του σχολείου μας. Αυτή η συνεργασία μας επιτρέπει να προσφέρουμε στα παιδιά ακόμα πιο δημιουργικές, ποικίλες και διαθεματικές δραστηριότητες, μέσα από καλλιεργούμενες δεξιότητες, θετικά συναισθήματα και πολύτιμες συνεργασίες.
Το πρόγραμμα «ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΧΑΡΑ» στοχεύει στην ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών μέσω της εξερεύνησης συναισθημάτων από κλασικούς μύθους του Αισώπου και παραμυθιών, ενώ παράλληλα αξιοποιεί διαθεματικές δραστηριότητες που συνδυάζουν γλώσσα, μουσική, ζωγραφική, θεατρικό παιχνίδι και Αγγλικά. Περιλαμβάνει δημιουργικές δράσεις, όπως βιωματικά παιχνίδια και κατασκευές, που ενισχύουν τη συνεργασία και την κατανόηση, ενώ η συνεργασία μας ως συνιδρυτές προσφέρει την ευκαιρία αλλαγής ιδεών και εμπειριών με άλλα σχολεία. Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά καλλιεργούν τη συναισθηματική τους ανάπτυξη, αναπτύσσουν δεξιότητες όπως ενσυναίσθηση, συνεργασία και επίλυση προβλημάτων, και κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ- IANOYAΡΙΟΥ
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning , ξεκινήσαμε τις δραστηριότητές μας με μια όμορφη και διασκεδαστική άσκηση γνωριμίας!
Α. Νιώθω χαρούμενη όταν…
Οι εκπαιδευτικοί όλων των συνεργαζόμενων σχολείων ανέβασαν μια φωτογραφία τους και έγραψαν λίγα λόγια για τον εαυτό τους! Μας μίλησαν για τις εμπειρίες τους, τι τις κάνει χαρούμενες και μοιράστηκαν στιγμές που τους έφεραν χαμόγελο είτε μέσα στην τάξη είτε έξω από αυτήν!
Β. Χαρούμενες στιγμές στο σχολείο μας
Στη συνέχεια ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τα σχολεία που θα συνεργαστούμε φέτος σε αυτο το όμορφο ταξίδι συναισθημάτων και χαράς και να μάθουμε τι μας κάνει χαρούμενους .
Οι απαντήσεις των παιδιών , συνοδεύομενες από σχετικές φωτογραφίες ήταν γεμάτες φαντασία και αγάπη, καθώς μοιράστηκαν τις αγαπημένες τους δραστηριότητες και τις πιο όμορφες στιγμές τους στο σχολείο.
Το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων είναι ένας χώρος γεμάτος ζεστασιά, χαμόγελα και δημιουργικότητα! Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να εκφράζουν τη φαντασία τους και να ανακαλύπτουν τον κόσμο μέσα από το παιχνίδι και τη μάθηση.Έτσι δημιουργήσαμε ένα κολάζ φωτογραφιών με δραστηριότητες που απολαμβάνουμε κάθε μέρα για να δείξουμε ότι :
Μας κάνει χαρούμενους:
Το παιχνίδι στην αυλή και μέσα στην τάξη, που μας γεμίζει ενέργεια και ενθουσιασμό.
Τα διαλείμματα , όπου συναντάμε φίλους και χτίζουμε δυνατές φιλίες.
Οι αθλητικές δραστηριότητες , που μας κρατούν δραστήριους και μας διδάσκουν την αξία της ομαδικότητας.
Τα τραγούδια στην ώρα των Αγγλικών , που μας κάνουν να αγαπάμε τη γλώσσα μέσα από τη μουσική.
Η ζωγραφική , που μας επιτρέπει να εκφραζόμαστε με χρώματα και σχέδια.
Είναι υπέροχο να ζούμε μέσα στη χαρά και τη δημιουργικότητα, γιατί τα πιο όμορφα μαθήματα της ζωής έρχονται μέσα από στιγμές γεμάτες χαμόγελα!
Οι δραστηριότητες γνωριμίας μας ανέβηκαν σε ένα εργαλείο padlet
2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ
Με πολλή χαρά και δημιουργικότητα, προχωρήσαμε στη δεύτερη δραστηριότητά μας τη δημιουργία λογοτύπου για το έργο μας!
🔤 Κάθε νηπιαγωγείο ανέλαβε να διακοσμήσει ένα γράμμα από το λογότυπο του προγράμματος, χρησιμοποιώντας όποια τεχνική ζωγραφικής ήθελε! Το αποτέλεσμα; Ένα πολύχρωμο και εντυπωσιακό σύνολο γεμάτο φαντασία!
Το δικό μας νηπιαγωγείο ανέλαβε το γράμμα “Α” και το διακοσμήσαμε με πολλή αγάπη! Τα παιδιά έβαλαν τη φαντασία τους να δουλέψει και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!
Κάθε γράμμα ξεχωρίζει, αλλά όλα μαζί ένα μοναδικό και γεμάτο χρώμα λογότυπο που μας ενώνει!
3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ
Η επόμενη δραστηριότητά μας ήταν γεμάτη γιορτινή διάθεση και δημιουργικότητα! Μαζί με άλλα νηπιαγωγεία, συνεργαστήκαμε για να δημιουργήσουμε το ψηφιακό χριστουγεννιάτικο δέντρο του προγράμματός μας, ένα δέντρο γεμάτο αγάπη, χαρά και όμορφα συναισθήματα!
Διακόσμηση του Δέντρου
Κάθε νηπιαγωγείο ανέλαβε να φτιάξει ένα στρογγυλό χριστουγεννιάτικο στολίδι . Τα στολίδια δημιουργήθηκαν με φαντασία και δημιουργικές τεχνικές , φωτογραφήθηκαν, και ανέβηκαν στο συνεργατικό έγγραφο, ώστε να συνθέσουμε όλοι μαζί το ψηφιακό μας χριστουγεννιάτικο δέντρο!
Παράλληλα, κάθε σχολείο επέλεξε ένα συναίσθημα και διακοσμώντας το με κολάζ από διάφορα στοιχεία, όπως στεράκια, καρδούλες και άλλα μοτίβα δημιουργησε ένα μικρό έργο τέχνης
Το δικό μας νηπιαγωγείο ανέλαβε την «Ευτυχία» που την διακόσμησε με μικρούς αγγέλους ενώ με πολλή φαντασία και χαρά, δημιουργήσαμε μια χαμογελαστή φατσούλα , χρησιμοποιώντας μια χλασμένη λάμπα . Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο και γεμάτο χρώματα που αποτυπώνουν τη χαρά που νιώθουμε κάθε μέρα στο σχολείο μας!
🎄 **Όλα τα στολίδια και τα συναισθήματα για να δημιουργήσουν το πιο όμορφο ψηφιακό χριστουγεννιάτικο δέντρο, γεμάτο αγάπη και συνεργασία ανέβηκαν σε συνεργατικό εργαλείο.
4.ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΕΛΝΩ ΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΦΩΣ”
Η επόμενη δράση μας ήταν γεμάτη αγάπη, γνώση και γιορτινή ατμόσφαιρα! Συμμετείχαμε στη δράση της ELNIPLEX με τίτλο “Με ένα βιβλίο στέλνω ευχές και φως” , συνδυάζοντας το φως των Χριστουγέννων με το φως της γνώσης που μας προσφέρουν τα βιβλία.
Κάθε παιδί αντάλλαξε ένα βιβλίο με ένα συμμαθητή του, δίνοντας έτσι τη χαρά της ανάγνωσης σε έναν φίλο!
Παράλληλα, το νηπιαγωγείο μας, σε συνεργασία με το 26ο Νηπιαγωγείο Ιλίου , αντάλλαξε ένα βιβλίο ως συμβολική πράξη γνώσης και χαράς.
Μαζί με το βιβλίο, ανταλλάξαμε και μια γιορτινή κάρτα , την οποία φιλοτεχνήσαμε με πολύ μεράκι και δημιουργικότητα, γεμάτη ζεστές ευχές για τις γιορτές!
Μέσα από αυτή τη δράση, μοιραστήκαμε τη χαρά της ανταλλαγής όμορφων βιβλίων και ευχών , ενισχύοντας τη φιλία και τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων η οποία αποτυπώθηκε σε συνεργατικό έγγραφο:
Τα βιβλία είναι μικροί θησαυροί που φωτίζουν τη σκέψη και την καρδιά μας!
5. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ”
Συνεχίζοντας τις όμορφες δράσεις , συμμετείχαμε σε μια ξεχωριστή δραστηριότητα που μας έφερε πιο κοντά στην τέχνη και το μήνυμα των Χριστουγέννων!
Κάθε σχολείο προκαλούσε το επόμενο διαλέγοντας έναν πίνακα ζωγραφικής με θέμα τη Γέννηση του Χριστού .
Τα παιδιά παρατηρούσαν τον πίνακα και προσπαθούσαν να τον αναλύσουν μέσα πό τη ρουτίνα σκέψης :
- Τι βλέπω; (Περιγραφή των στοιχείων του πίνακα)
- Τι σκέφτομαι; (Τι μπορεί να σημαίνει η εικόνα για εμάς)
- Τι αισθάνομαι; (Τα συναισθήματα που μας προκαλούν)
📝 Όλες οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφηκαν στο συνεργατικό έγγραφο Canva .
🎨 Στο τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους εκδοχή του πίνακα! Με τα υλικά που είχαν στη διάθεσή τους, ζωγράφισαν και αναπαρήγαγαν τη σκηνή της Γέννησης, προσθέτοντας τη δική τους δημιουργική πινελιά.
✨ Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ταξιδέψαμε στον κόσμο της τέχνης, εκφράσαμε σκέψεις και συναισθήματα και γνωρίσαμε καλύτερα το μήνυμα των Χριστουγέννων!
6. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΓΑΠΗΣ
Μία από τις πιο συγκινητικές και σημαντικές δράσεις μας ήταν η συλλογή τροφίμων, απαραίτητων ειδών και δώρων για τα παιδιά του Κέντρου Βρεφών “ΜΗΤΕΡΑ” .
Με πολλή αγάπη, τα παιδιά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συγκέντρωσαν τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και όμορφα δώρα, με στόχο να χαρίσουμε χαμόγελα στα παιδιά που έχουν ανάγκη .
Οι γονείς ανέλαβαν να μεταφέρουν όλα τα προσφερόμενα είδη , δείχνοντας έμπρακτα τη στήριξή τους σε αυτή την πρωτοβουλία.
Μέσα από αυτή τη δράση, μάθαμε πόσο όμορφο είναι να προσφέρεις και να μοιράζεις, ειδικά τις γιορτινές μέρες! Η χαρά δεν είναι μόνο στο να λαμβάνεις, αλλά κυρίως στο να δίνεις!
Ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν και βοήθησαν να κάνουμε τη διαφορά στη ζωή αυτών των παιδιών!
Όλες οι πράξεις προσφοράς και αγάπης ανέβηκαν σε ένα συνεργατικό έγγραφο:
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΤΙΟΥ
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ
Μέσα από αυτή τη ζεστή και συγκινητική δράση, εξερευνήσαμε την έννοια της αγκαλιάς και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας μέσα από την τέχνη!
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν αγκαλιές και εμπνευστήκαμε από αυτούς!
Δημιουργήσαμε ζωγραφιές και κατασκευές με θέμα την αγκαλιά, αποτυπώνοντας τη δική μας οπτική για τη σημασία της.
Σκεφτήκαμε και γράψαμε μια φράση που περιγράφει τι σημαίνει “αγκαλιά” για εμάς.
📜 Όλες οι φράσεις των σχολείων που συγκεντρώθηκαν και θα αποτελούσαν τους στίχους ενός τραγουδιού , αφιερωμένου στην αγκαλιά!
Στο σχολείο μας δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι για την αγκαλιά , μια όμορφη ιστορία που μιλάει για τη σημασία της ζεστασιάς, της αγάπης και της συντροφικότητας.
Το παραμύθι μας δεν έμεινε μόνο σε χαρτί! Το μετατρέψαμε σε ψηφιακή μορφή του δώσαμε τον τίτλο ¨η μαγική αγκαλιά “ ώστε να μπορούμε να το μοιραστούμε με άλλα σχολεία και να μεταφέρουμε το μήνυμά μας ακόμα πιο μακριά!
Γράψαμε επίσης μια φράση που περιγράφει τι σημαίνει “αγκαλιά” για εμάς:
Η αγκαλιά είναι ζεστασιά !!
Μέσα από αυτή τη δράση, που αποτυπώθηκε σe συνεργατικό εργαλείο καταλάβαμε πως η αγκαλιά δεν είναι μόνο μία κίνηση, αλλά ένα συναίσθημα που γεμίζει τις καρδιές μας με αγάπη και ζεστασιά!
📚 Το παραμύθι μας είναι ένα μικρό δώρο από εμάς, για όλους όσοι πιστεύουν στη δύναμη μιας αγκαλιάς!
Ολόκληρη την προσπάθεια μπορείτε να την δείτε στο παρακάτω βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=HyLh4cbJp3w
2.ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΟΣΑ ΝΙΩΘΩ
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης , χρησιμοποιήσαμε αγαπημένα παραμύθια όπως
για να μιλήσουμε για τα συναισθήματα μέσα από τις ιστορίες των ηρώων!
Το δικό μας νηπιαγωγείο ασχολήθηκε με το παραμύθι “Το Δέντρο που Έδινε”. Μέσα από τη συγκινητική ιστορία του δέντρου και του αγοριού, αναλύσαμε τα συναισθήματα που εμφανίζονται και τα χωρίσαμε σε θετικά και αρνητικά .
Θετικά συναισθήματα:
Χαρά : Το δέντρο είναι χαρούμενο όταν το αγόρι είναι κοντά του, και το αγόρι όταν ήταν μικρό, χαιρόταν να παίζει στο δέντρο.
Αγάπη : Το δέντρο αγαπά το αγόρι και του δίνει συνεχώς ό,τι έχει.
Αρνητικά συναισθήματα:
Λύπη : Το δέντρο νιώθει λύπη όταν το αγόρι φεύγει μακριά του.
Μοναξιά : Το δέντρο νιώθει μοναξιά γιατί μένει μόνο του για πολύ καιρό.
Αχαριστία : Το αγόρι είναι αχάριστο γιατί συνέχεια ζητάει από το δέντρο, σκέφτεται μόνο τον εαυτό του και δεν ευχαριστεί ποτέ.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, καταλάβαμε πόσο σημαντικά είναι τα συναισθήματα στη ζωή μας και πώς οι πράξεις μας επηρεάζουν τους γύρω μας.
Τα αποτελέσματα της δράσης ανέβηkαν σε ένα συνεργατικό έγγραφο :
Το δέντρο έδινε χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα… αλλά μήπως όλοι χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ευγνωμοσύνη στη ζωή μας;
3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:”ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ : ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ
Στόχος της δράσης ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.
Συζητήσαμε για τέσσερα βασικά συναισθήματα: θυμό, λύπη, φόβο και ζήλια.
Για κάθε συναίσθημα, τα παιδιά ζωγράφισαν μια εικόνα που το απεικονίζει και έγραψαν μια φράση που περιγράφει πότε το νιώθουν (π.χ. “Θυμώνω, όταν…”).
Στη συνέχεια, έγραψαν μια φράση που προτείνει έναν θετικό τρόπο αντιμετώπισης του συναισθήματος (π.χ. “Θα μπορούσες να…”).
Χωριστήκαμε σε ομάδες των δυο σχολείων και συνεργαστήκαμε για να δημιουργήσουν μια κοινή ζωγραφιά για κάθε συναίσθημα, χρησιμοποιώντας το εργαλείο collorillo.
Κάθε ομάδα παρουσίασε τις ζωγραφιές της και συζήτησε για τα συναισθήματα που απεικονίζονται.
Τέλος συλλέξαμε όλες τις ζωγραφιές και τις φράσεις των παιδιών και δημιουργήσαμε ένα βίντεο, το οποίο παρουσιάζει τα συναισθήματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά μας έμαθαν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες.
-Θυμώνω όταν με μαλώνει η μαμά
Λύση : Μπορώ να προσπαθήσω να μην κάνω ζαβολιές
-Φοβάμαι όταν μένω μόνος μου στο σπίτι
Λύση: Μπορώ να μιλήσω στο τηλέφωνο με τη μαμά ή να δω τις εικόνες ενός βιβλίου και να ζωγραφίσω
-Στεναχωριέμαι όταν δεν έχω φίλους να παίξω
Λύση: Να ζητήσω από ένα παιδάκι που είναι και αυτό μόνο του να κάνουμε παρέα και να παίξουμε μαζί
-Ζηλεύω όταν το παιδί δίπλα μου κάνει πιο ωραία ζωγραφιά από μένα και όλοι του λένε μπράβο
Λύση : Να προσπαθήσω να κάνω κι εγώ όμορφες ζωγραφιές
4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΤΑ: “Ρουτίνα Σκέψης «Συναισθήματα και Επιλογές» με Αφετηρία Μύθους του Αισώπου
Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning «Μαζί στη Χαρά», τα συνεργαζόμενα σχολεία υλοποίησαν μια κοινή δραστηριότητα με στόχο την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης των παιδιών.
Η δράση βασίστηκε στη ρουτίνα σκέψης “Συναισθήματα και Επιλογές” από το Project Zero του Harvard. Κάθε σχολείο, σε συνεργασία με δύο ακόμα σχολεία, ανέλαβε την επεξεργασία ενός από τους παρακάτω μύθους του Αισώπου:
🔹 Το λιοντάρι και το ποντίκι
🔹 Το μυρμήγκι και το περιστέρι
🔹 Οι δύο φίλοι και η αρκούδα
Τα παιδιά του κάθε νηπιαγωγείου ζωγράφισαν έναν από τους ήρωες του μύθου που ανέλαβαν και, με τη βοήθεια της ρουτίνας σκέψης, προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα του ήρωα και να συζητήσουν τις επιλογές που είχε σε κάθε στιγμή της ιστορίας.
Η δράση ενίσχυσε τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων, την καλλιέργεια της φαντασίας, τη συναισθηματική αγωγή και τη δημιουργική έκφραση των μαθητών.
5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: «Ο μύθος διαφορετικά» – Δημιουργική ανασύνθεση μέσα από διλήμματα και επιλογές
Συνεχίζοντας τη δράση που βασίστηκε στη ρουτίνα σκέψης «Συναισθήματα και Επιλογές», τα παιδιά, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ομάδες των σχολείων, προχώρησαν σε μια δημιουργική πρόκληση: να ανασυνθέσουν τον μύθο με βάση τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα ηθικά διλήμματα των ηρώων.
Αφού αναλύθηκαν τα πιθανά διλήμματα που αντιμετώπισε κάθε ήρωας, οι ομάδες κλήθηκαν να προτείνουν εναλλακτικές εκδοχές των μύθων. Ποια θα ήταν η εξέλιξη της ιστορίας αν ο ήρωας έκανε μια διαφορετική επιλογή; Πώς θα άλλαζε το τέλος;
Με συνεργατικό πνεύμα, κάθε ομάδα συμφώνησε στην καινούρια εκδοχή και την κατέγραψε στο κοινό ψηφιακό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό αυτό
Η δράση προώθησε τη δημιουργική σκέψη, τη φαντασία, τη συνεργασία και την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Παράλληλα, ενίσχυσε τη φιλαναγνωσία και τη γλωσσική έκφραση των παιδιών μέσα από τη δημιουργία πρωτότυπων αφηγήσεων.
Η δράση αποτέλεσε συνέχεια της συνεργασίας μεταξύ των σχολείων του προγράμματος eTwinning «Μαζί στη Χαρά» και ανέδειξε τον παιδαγωγικό πλούτο που προκύπτει όταν τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση της ιστορίας.
6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ψηφιακά Παιχνίδια με Θέμα τα Συναισθήματα
Στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος «Μαζί στη Χαρά», κάθε συνεργαζόμενο νηπιαγωγείο δημιούργησε ή επέλεξε ψηφιακά παιχνίδια με θέμα τα συναισθήματα, αξιοποιώντας εργαλεία όπως τα LearningApps, Jigsaw Planet, και MagicSchool AI.
Τα παιχνίδια περιελάμβαναν δραστηριότητες όπως:
✔ Παιχνίδια μνήμης με εκφράσεις προσώπων
✔ Παζλ με συναισθηματικές σκηνές
✔ Ομαδοποιήσεις εικόνων σύμφωνα με συναισθήματα (π.χ. χαρά – λύπη)
✔ Αντιστοιχίσεις συναισθημάτων με καταστάσεις ή λέξεις
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία ή επιλογή των παιχνιδιών, τα οποία στη συνέχεια ανέβηκαν σε κοινό Padlet, ώστε να μπορούν να τα παίξουν όλα τα συμμετέχοντα σχολεία.
Η δράση συνέβαλε στην καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης, της παρατηρητικότητας και της ψηφιακής δεξιότητας των παιδιών, μέσα από δημιουργική και παιγνιώδη μάθηση. Επιπλέον, ενίσχυσε τη διασχολική συνεργασία και τη χαρά της συμμετοχής σε κοινές εκπαιδευτικές δράσεις.
7Η Δραστηριοτητα: Επεξεργασία Πινάκων Ζωγραφικής με Ρουτίνες Σκέψης – «Αρχή – μέση -Τέλος»- “Τίτλοι”
Πρόκειται για μια δημιουργική δραστηριότητα παρατήρησης και ερμηνείας έργων τέχνης που αποτυπώνουν ανθρώπινα συναισθήματα.
Κάθε σχολείο επέλεξε έναν πίνακα ζωγραφικής που εκφράζει έντονα συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο κ.ά.) και, με τη βοήθεια ρουτινών σκέψης από το Project Zero, τα παιδιά ανέλυσαν το έργο χρησιμοποιώντας:
🔹 Ρουτίνα «Αρχή – Μέση – Τέλος»: Φαντάζονται και αφηγούνται τι συνέβη πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη σκηνή του πίνακα.
🔹 Ρουτίνα «Τίτλοι»: Δημιουργούν δικούς τους τίτλους που εκφράζουν την αίσθηση ή την ιστορία πίσω από τον πίνακα.
Οι πίνακες αποθηκεύτηκαν σε ένα κοινό αποθετήριο, ώστε να είναι προσβάσιμοι από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία. Κάθε ομάδα ανέβασε την επεξεργασία της σε κοινό ψηφιακό εργαλείο , ενισχύοντας τη διασχολική αλληλεπίδραση.
Η δράση ανέπτυξε την παρατηρητικότητα, τη φαντασία, τη συναισθηματική ενσυναίσθηση και τη κριτική σκέψη των παιδιών μέσα από την τέχνη.
Μπορείτε να δείτε τις δουλειές όλων των σχολείων ΕΔΩ
7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”
Υλοποιήσαμε τη δράση «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής ασφάλειας και της έκφρασης των παιδιών απέναντι σε κάθε μορφή κακοποιητικής συμπεριφοράς.
Κάθε σχολείο ανέλαβε ένα γράμμα από τη φράση «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!» και το συνόδευσε με μια σύντομη ηχογραφημένη φράση-μήνυμα από τα ίδια τα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα να μιλήσουν όταν κάτι τα πληγώνει. Οι φράσεις αυτές συνδυάστηκαν με φωτογραφίες των παιδιών που “φωνάζουν”, χωρίς να φαίνονται τα πρόσωπά τους.
📣 Ένα δυνατό μήνυμα πρόληψης, ενδυνάμωσης και ενεργητικής στάσης. Το σχολείο μας ανέλαβε το γράμμα Α και έδωσε το παρακάτω μήνυμα:
«Όταν σε πιέζουν να κάνεις κάτι που δεν θέλεις … ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!»
Δείτε την αφίσα ΕΔΩ
Και πατήστε πάνω στα μεγάφωνα για να ακούσετε τη φωνή των παιδιών .
Η φωνή των παιδιών πρέπει να ακούγεται δυνατά. Εμείς, ως εκπαιδευτικοί και γονείς, είμαστε δίπλα τους για να την ακούσουμε και να την προστατέψουμε.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΜΑΪΟΥ
1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :Πράξεις Καλοσύνης – Μικρές κινήσεις, μεγάλη χαρά!
Στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος «ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΧΑΡΑ», υλοποιήθηκε η δράση «Πράξεις Καλοσύνης», με στόχο την ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και της θετικής συμπεριφοράς.
📝 Οι γονείς ενημερώθηκαν μέσα από σχετική επιστολή και υλικό που στάλθηκε από το σχολείο, και σε συνεργασία με τα παιδιά τους, ανέλαβαν να πραγματοποιήσουν πράξεις καλοσύνης στο σπίτι ή στο ευρύτερο περιβάλλον τους. Στόχος μας ήταν κάθε παιδί, με τη βοήθεια της οικογένειάς του, να προσφέρει χαρά σε κάποιον άλλον, με έναν απλό αλλά ουσιαστικό τρόπο.
📌 Το υλικό που δημιουργήθηκε – φωτογραφίες, ζωγραφιές και μικρές περιγραφές των πράξεων – αναρτήθηκε στο κοινό Padlet του έργου, δημιουργώντας ένα ψηφιακό «τείχος καλοσύνης» που γεμίζει χαμόγελα και αισιοδοξία.
💖 Μια όμορφη δράση που ενίσχυσε τη σύνδεση σχολείου-οικογένειας και έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να προσφέρουμε με την καρδιά μας.
Μπορείτε να δείτε τις πράξεις καλοσύνης ΕΔΩ
2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Σε προκαλώ… παραμύθι να γραφτεί!
Συνεχίζοντας τις υπέροχες δράσεις αυτή τη φορά οι μικροί μας μαθητές έγιναν… συγγραφείς! Η νέα μας αποστολή είχε τίτλο «Σε προκαλώ… παραμύθι να γραφτεί!» και συνδύασε τέχνη, φαντασία και συναισθήματα σε μια συνεργατική ιστορία με ευτυχισμένο τέλος!
Κάθε σχολείο του έργου διάλεξε έναν πίνακα από το αποθετήριο του προγράμματος και, εμπνευσμένο από αυτόν, ξεκίνησε ή συνέχισε ένα παραμύθι γεμάτο συναισθήματα, περιπέτειες και όμορφα μηνύματα. Το κάθε κομμάτι της ιστορίας εμπλουτιζόταν με τα συναισθήματα των παιδιών, τη δημιουργική τους φαντασία και, φυσικά, την ελπίδα για μια χαρούμενη κατάληξη!
🧚♀️ Το δικό μας σχολείο ανέλαβε να γράψει το έκτο μέρος της ιστορίας, εμπνευσμένο από τον πίνακα
και δημιούργησε το δικό του μοναδικό κεφάλαιο. Μπορείτε να διαβάσετε το παραμύθι μας και να δείτε τον πίνακα στο συνεργατικό ψηφιακό βιβλίο που φτιάξαμε στο StoryJumper.
Η σκυτάλη δόθηκε στο επόμενο σχολείο, το οποίο με τη σειρά του θα συνεχίσει την ιστορία… μέχρι όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα παραμύθι γεμάτο χαρά, χρώματα και συνεργασία!
Γιατί όταν συνεργαζόμαστε, οι ιστορίες μας έχουν πάντα ένα όμορφο τέλος!
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ποιήματα Χαράς – Ένα Ταξίδι με Λόγια και Χρώματα!
Κάθε σχολείο βρήκε ή δημιούργησε και πρότεινε ένα ποίημα με θέμα τη χαρά. Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων ζωγράφισαν τα ποιήματα που προτάθηκαν από τα άλλα νηπιαγωγεία, δημιουργώντας έναν πολύχρωμο διάλογο συναισθημάτων, τέχνης και δημιουργικότητας!
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον ποιητικό λόγο, εξέφρασαν τα συναισθήματά τους μέσα από την τέχνη, και βίωσαν τη χαρά της συνεργασίας και της ανταλλαγής.
Μια ακόμη ξεχωριστή εμπειρία γεμάτη λόγια, χρώματα και παιδικά χαμόγελα, που μας ένωσε όλους γύρω από τη χαρά της δημιουργίας!
4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ουράνιο Τόξο Χαράς – Η χαρά μέσα από τα μάτια των παιδιών!
Η δράση «Ουράνιο Τόξο Χαράς», μια δημιουργική και πολύχρωμη δραστηριότητα γεμάτη συναίσθημα και φαντασία.
🎨 Κάθε παιδί ζωγράφισε κάτι που το κάνει χαρούμενο, επιλέγοντας ως φόντο ένα χρώμα. Στη συνέχεια, ενώσαμε όλες τις ζωγραφιές των παιδιών από τα συμμετέχοντα σχολεία για να σχηματίσουμε ένα εντυπωσιακό ουράνιο τόξο γεμάτο συναισθήματα, ιδέες και χρώματα!
Μέσα από αυτή τη δράση καλλιεργήθηκε η έκφραση των συναισθημάτων, ενισχύθηκε η δημιουργικότητα και δόθηκε χώρος για αλληλεπίδραση και ενσυναίσθηση.
Το ουράνιο τόξο που δημιουργήσαμε όλοι μαζί είναι η απόδειξη πως η χαρά έχει πολλά χρώματα – και όταν μοιράζεται, γίνεται ακόμα πιο όμορφη!
5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:Το Αλφαβητάρι της Χαράς – Μαθαίνουμε, δημιουργούμε και μοιραζόμαστε!
Κάθε σχολείο ανέλαβε 2-3 γράμματα του αλφαβήτου. Τα παιδιά ζωγράφισαν με όποια τεχνική ήθελαν τα γράμματα και μια λέξη που ξεκινά από αυτά τα γράμματα και δημιούργησαν φράσεις που περιγράφουν τι σημαίνει για εκείνα, π.χ.Α – Αγάπη είναι…
Τ ο σχολείο μας ανέλαβε τα γράμματα Β,Γ,Δ.
🖍️ Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε μέσω του Canva, και το αποτέλεσμα ήταν ένα μοναδικό, πολύχρωμο και συγκινητικό ψηφιακό αλφαβητάρι, γεμάτο θετικά συναισθήματα και παιδική έμπνευση.
Το Αλφαβητάρι της Χαράς μάς έδειξε πως κάθε γράμμα κρύβει μια λέξη, και κάθε λέξη ένα συναίσθημα που μας ενώνει όλους με χαμόγελα!
Μπορείτε να δείτε το αλφαβητάρι μας ΕΔΩ
Μετά από μήνες γεμάτους δημιουργία, συνεργασία, συναισθηματική καλλιέργεια και πολλές στιγμές χαράς, το eTwinning πρόγραμμα «ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΧΑΡΑ» ολοκληρώθηκε αφήνοντάς μας γλυκές αναμνήσεις και πολύτιμες εμπειρίες.
Μέσα από ποικίλες δράσεις, τα παιδιά μας έμαθαν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να χαρίζουν χαμόγελα μέσα από μικρές πράξεις καλοσύνης, να συνεργάζονται και να δημιουργούν με φαντασία και αγάπη. Οι γονείς στάθηκαν πολύτιμοι συνοδοιπόροι σε αυτό το ταξίδι, ενισχύοντας τη σύνδεση σχολείου και οικογένειας.
Η χαρά που μοιραστήκαμε έγινε γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων και θεμέλιο για νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις με επίκεντρο τη συναισθηματική αγωγή και τη συνεργατική μάθηση.
💖 Γιατί τελικά… η χαρά είναι πιο όμορφη όταν τη μοιράζεσαι!