GLOBAL ACTION DAYS 2023

Η Εβδομάδα  23/4/2023 έως 28/4/2023 αφορά σε δράσεις του Global action days.

global action days

 

Συζητώντας με τα παιδιά για την προστασία του περιβάλλοντος και το θέμα της κλιματικής αλλαγής εστιάσαμε και στο πώς οι διατροφικές επιλογές επηρεάζουν το περιβάλλον . Έρευνα κατέδειξε πως η ανθρωπότητα πρέπει να περικόψει δραστικά την κατανάλωση κρέατος, έως και κατά 90%, για να αποφύγει την επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής στο μέλλον.

Η εκτροφή ζώων παράγει μεγάλες ποσότητες «αερίων του θερμοκηπίου» (ιδίως μεθανίου), αποψιλώνει τεράστιες εκτάσεις πρασίνου που θα μπορούσαν να απορροφήσουν ατμοσφαιρικό διοξείδιο του άνθρακα ή να καλλιεργηθούν, ενώ χρησιμοποιεί και απαράδεκτα υψηλές ποσότητες νερού, εντείνοντας έτσι το φάσμα της λειψυδρίας (υπολογίζεται ότι μισό κιλό μοσχαρίσιου κρέατος απαιτεί σχεδόν 7.000 λίτρα νερό για να παραχθεί και να φθάσει στο πιάτο του καταναλωτή).

Για το λόγο αυτό τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος  πρότειναν  την Τετάρτη 26/04/2023  να μην καταναλώσουμε κρέας στο μεσημεριανό μας φαγητό.

ΔΡΑΣΗ 1 : NO MEAT DAY! 

Untitled

ΔΡΑΣΗ 3: Ανταλλαγή βιβλίων

Παρασκευή 26/04/2023  μέρα ανταλλαγής βιβλίων, ως δράση μείωσης χαρτιού,#litterlessplus 
343849732 2283888971795514 1094535798141948093 n
Δράση:Δημιουργία σελιδοδεικτών από φυσικά υλικά
Τα παιδιά μάζεψαν φυσικά υλικά από τον κήπο του σχολείου μας και συνέθεσαν τους δικούς τους σελιδοδείκτες τους οποίους και δώρισαν στους γονείς τους σαν δώρο για την Πρωτομαγιά.
343721781 139025902369150 6391152636206989081 n 343774156 1214070249290554 9045553506295758978 n Copy 343269994 813847416251468 6774863378368040611 n Copy 343822616 1886040968425364 5244626073866343250 n
341781238 177673418132838 4141612765035945256 n 343822611 610916444425860 8441278164914033226 n
343748639 3384526761797836 8888649288785086717 n 343732141 3630166697212340 8344521399942828721 n 1 343857918 982688799557828 6661578432543812521 n 1 343754715 616348856782526 7544684076633418325 n
343727742 756197126001307 6287892732408680456 n 343263786 942273226989887 3178093021732179342 n
343906768 208295918643903 1689777991668626554 n 343726096 712558334000069 5450664863704308716 n 343991393 785478926281047 7753443445743162038 n 343790717 919197929349536 684267349372565451 n
343770318 748451710346795 2755597409940142055 n 343725032 528479355943277 974350462372449054 n 343946877 564683982441171 1459510318666042220 n 343953926 3312946962292470 8488607753634331329 n
341760879 143109345261024 7786228477515994200 n 343936950 6204741569593792 7421381304883594046 n 343953926 3312946962292470 8488607753634331329 n

“It’s Spring! Flowers everywhere”

 Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας της Άνοιξης, του εργαστηρίου δεξιοτήτων ‘’Φροντίζω το περιβάλλον/οικολογία-φιλοζωία’’ και του ΕΑΝ Its SpringFlowers everywhere, μαζί με την εκπαιδευτικό Αγγλικών κάναμε παζλ με τα ζώα της φάρμας και τα άγρια ζώα. Τα παιδιά διάλεγαν ένα ζωάκι από το σακούλι, έλεγαν ποιο είναι (tigersheep) και πού ανήκει (wild animals/farm animals) και το τοποθετούσαν στη σωστή θέση.

   Στη συνέχεια μάθαμε τα ονόματα διάφορων λουλουδιών στα Αγγλικά (rosedaisyviolettuliplilly) απαντώντας στην ερώτηση “What colour is the (tulip etc)?”. Μιλήσαμε επίσης για τα έντομα που συναντάμε γύρω από αυτά τα λουλούδια (beeladybugbutterfly) και παίξαμε ‘μουσικά ζουζούνια’ (musical bugs) : τα παιδιά χωρίστηκαν στις αντίστοιχες ομάδες και σηκώνονταν να ‘πετάξουν’ στο ρυθμό της μουσικής μόλις άκουγαν το όνομα της ομάδας τους.

   Τέλος, μάθαμε για τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας μέσω του εκπαιδευτικού βίντεο https://youtu.be/3kZD6rlSLUw και του παραμυθιού https://youtu.be/75NQK-Sm1YY  . Κλείσαμε την ενότητα παίζονTας το παιχνίδι ‘FLY BUTTERFLY !!!’ . Κάθε παιδί σηκώθηκε να αναπαραστήσει τη ζωή της πεταλούδας, με τη βοήθεια των συμμαθητών του που έλεγαν τα σωστά βήματα: 1) egg, 2) caterpillar, 3)cocoon, 4) FLY BUTTERFLY!!!  

IMG 20230328 093854 IMG 20230328 094618 IMG 20230328 093925IMG 20230328 094040 IMG 20230328 094730 IMG 20230328 094719 IMG 20230328 093925 IMG 20230328 094017 1 IMG 20230328 094558

H Διαφορετικότητα στο μάθημα των Αγγλικών

Όλοι μας είμαστε μοναδικοί και μαζί δημιουργήσαμε ένα πολύχρωμο λουλούδι που αγκαλιάζει όλη τη γη!

343924558 1442161342990824 5175418160020481370 n

Στο πλαίσιο της διαφορετικότητας μιλήσαμε για διαφορετικούς πολιτισμούς , γνωρίσαμε τις σημαίες διαφόρων χωρών και τις εντοπίσαμε στην υδρόγειο!

 

343938814 1676948086056689 6879306239060991025 n 341831715 2041057226097871 6713020369416547278 n

Το Μπλε Τερατάκι από το παραμύθι της Olga De Dios μας έμαθε να ακόυμε , να συζητάμε , αλλά ακι να σεβόμαστε το διπλανό μας και τη φύση!

343840980 911184336766903 2618437526060386784 n 341736581 217874927541604 3644679573023201444 n 341752097 1534214433651010 6803002519670893466 n

341732367 6499643470093164 1905913404993651160 n 343738804 1216096719092410 7364224604256849823 n 343953660 248722007657621 1014949119405758827 n341738122 3040939732875550 4573436868455076599 n

343733860 1258702255084760 8206218613751736949 n 341733799 1572035706598979 6899949435136596462 n 343942747 1282841735989946 4988282728270302301 n343997907 631236015560182 4417823579280687761 n

343732977 963646927986361 1389586397331296675 n 341726982 189051897299633 2336565852019462136 n

Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Δανού συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια ημέρα  Παιδικού βιβλίου.

Φέτος με την ομάδα etwinning, Artful Ecoteams για την  Οικοσυμμαχία, αφιερώσαμε αρκετές δράσεις στην φιλαγνωσία και στο παιδικό βιβλίο.

Όλον τον μήνα Μάρτιο κάναμε μαραθώνιο διαβάσματος παραμυθιών. Διαβάσαμε πολλά παραμύθια στην παρεούλα αλλά και…. στην πολύθρόνια!

Screenshot 6

 

Τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας διαβάζουν βιβλία στα πιο απίθανα σημεία!

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο και πάρτε ιδέες!

https://www.youtube.com/watch?v=CATggB8VD_Q

Artful ecoteams-Οικοσυμμαχία

Συνεργαστήκαμε με το  Νηπιαγωγείο Ροβιών  και αφού διαβάσαμε το  οικολογικό παραμύθι “ο Δρακοπόταμος”, το ζωγραφίσαμε από κοινού σε συνεργατικό  online καμβά, το colorillo.

Screenshot 6 1

Αναλύσαμε με τον έντεχνο συλλογισμό και την ρουτίνα σκέψης: «Βλέπω- Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι», πίνακα ζωγραφικής σχετικό με το βιβλίο και τον αντιγράψαμε με χρώματα, πινέλα  και φωτοκολλάζ .

Screenshot 7

Αποτυπώσαμε  παραμύθι  “ο Δρακοπόταμος “σε μικρό βιβλιαράκι με την τεχνική του Φρενέ και ζητήσαμε από το κάθε παιδί, στο σπίτι του να δώσει το δικό του τέλος και να το ζωγραφίσει.

337779148 755818482563990 5336257771036489153 n

337776105 965426764613657 5224340709580239630 n Αντιγραφή

Όλα τα βιβλιαράκια τα κρεμάσαμε σε δεντράκι στην είσοδο του σχολείου μας για τον εορτασμό της ημέρας.

336618705 235326875675257 1673107235781338924 n Αντιγραφή

337742416 743750807295746 7740818458602657945 n

337753175 600085061752611 8077948182315624734 n 1

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ – «Παιδική HELMEPA»

Το ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας,  συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής για τις Ομάδες του Προγράμματος «Παιδική HELMEPA» της σχολικής χρονιάς 2022-2023, με τίτλο «Κλιματική αλλαγή: Υπάρχουν λύσεις!»

Στόχος είναι η  ενίσχυση της γνώση των παιδιών  για τους ωκεανούς,  και η ενθάρυνσή τους   να αναλάβουν  ενεργό ρόλο σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και την  ανάδειξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.

Τα παιδιά συνεργάστηκαν , μοίρασαν ρόλους και δημιούργησαν τη δική τους ζωγραφιά για το Διαγωνισμό.

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

1

Η  προετοιμασία μας

336158955 213638771344510 8251310232091608403 n

336065726 753177606540795 5113756977071596957 n

333102659 969016187431231 6352060699426655506 n

335998907 1176869626357092 9110405392523967117 n

336166163 1408786479661387 5591318969609709618 n

336164496 207965235175885 2197566093044007781 n

328220883 133199542853415 1820803093843843117 n Αντιγραφή

336164493 608813954599090 6670287252354034078 n

336163324 5631292596975200 1073863154013907509 n

 

 

 

Παγκόσμια μέρα ποίησης

Παγκόσμια μέρα ποίησης

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21/3) και Παιδικού Βιβλίου (2/4) το ολοήμερο τμήμα του 4ου Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων μαζί με μία αλυσίδα από 21 σχολεία και μία παιδική βιβλιοθήκη, που αποτελούν τους Artful Ecoteams της Οικοσυμμαχίας, εμπνέονται από έργα ζωγραφικής και αξιοποιώντας την τέχνη των χαϊκού, συνομιλούν για το βιβλίο και την αξία του, απλά, μεστά ποιητικά!

https://www.flipsnack.com/andrianakasviki/haiku-poems.html

Το 15ο Νηπιαγωγείο Ιλίου μας προκάλεσε με τον παρακάτω πίνακα να γράψουμε ένα χάϊκου που να περιέχει τη λέξη “ταξίδι”. Αφού αποδεχτήκαμε την πρόκληση γράψαμε μετά από πολλές ιδέες το δικό μας χάικου:

χαικου

Σελίδες γυρνώ φαντάζομαι ταξίδι συναρπαστικό

 

Σχολική Ημέρα ενάντια στην ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό

ΜΙΛΑ – ΤΩΡΑ

Το ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας ως μέρος της ομάδας της Οικοσυμμαχίας-Artful Ecoteams γιορτάζει τη Σχολική Ημέρα ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό συμμετέχοντας στην εκστρατεία Μίλα Τώρα με ένα συνεργατικό βίντεο!

“Ο Τσαρλυ Τσαπλιν και ο Παλιάτσος σε νέες περιπέτειες”

“Ο Τσαρλυ Τσαπλιν και ο Παλιάτσος σε νέες περιπέτειες”

Παρακολούθηση   βιωματικού πρόγραμματος “Ο Τσαρλυ Τσαπλιν και ο Παλιάτσος σε νέες περιπέτειες”. Ένα πολύ ενδειαφέρον πρόγραμμα που συνέδεσε ευφυέστατα και πολύ πετυχημένα τις Απόκριες με συναισθήματα όπως το γέλιο,η χαρά,η λύπη, ο θυμός, η ζήλεια. Ενθουσίασε τα παιδιά ,τα οποία ανταποκρίθηκαν με ενδιαφέρον στα δρώμενα.

Viber 2023 02 23 15 56 24 855 Viber 2023 02 23 15 58 27 319 Viber 2023 02 23 15 58 27 425 Viber 2023 02 23 15 58 27 519 Viber 2023 02 23 15 58 27 624 Viber 2023 02 23 15 58 28 328

Ημερολόγιο του 2023 της Οικοσυμμαχίας

Ημερολόγιο του 2023 της Οικοσυμμαχίας

Το Ημερολόγιο του 2023 της Οικοσυμμαχίας είναι αφιερωμένο στα Δικαιώματα των παιδιών μέσα από την τέχνη! Με 24 διαφορετικούς πίνακες εμπνευσμένους από 12 έργα τέχνης, μία αλυσίδα σχολείων, οι Artful Ecoteams της Οικοσυμμαχίας εύχονται κι ελπίζουν όλα τα παιδιά στον κόσμο να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους. Ανάμεσά τους και το ολοήμερο τμήμα του 4ου Νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων που ενώνει τις δυνάμεις του μαζί τους για ένα ελπιδοφόρο και αειφόρο 2023!

https://www.flipsnack.com/andrianakasviki/2023-artful-ecoteams.html?fbclid=IwAR10nN9imFNXn3WnL6aOBF4-aoWZbQcZJynW7eDfs97Qn8-rfnab_tvhxGQ

Screenshot 1 1

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024

τίτλο

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για μαθητές/τριες , σχολικού έτους  2023-24  θα πραγματοποιηθούν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από την 1η Μαρτίου ως και την 20η Μαρτίου 2023, μέσω της πλατφόρμας 

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ 

Φέτος εγγράφονται όσα παιδιά  γεννήθηκαν το έτος 2019 (η φοίτηση είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας) 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ στην πλατφόρμα :https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ 

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του. 
  • Χρήση κωδικών 

Οι γονείςκηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). 

  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. 

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα: 

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή . Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή, 

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, 

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας. 

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή/και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, 

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και 

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου». 

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου. 

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης,  ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα: 

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή 

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια 

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. 

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. 

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή». 

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. 

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο . Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας. 

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα. 

Αναλυτικές οδηγίες προς τους γονείς:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/docs/manual_parents.pdf