Ο προγραμματισμός των εργαστηρίων ανά θεματική ενότητα και τα προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2025-2026 αναμένεται να είναι ως εξής:
1η Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
Τομέας :Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπεδαγώγηση
Τίτλος: Εγώ είμαι εγώ και έχω σώμα θαυμαστό
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2025 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Να γνωρίσουν οι μαθητές το σώμα τους, να αναπτύξουν θετική εικόνα για αυτό, να κατανοήσουν τη μοναδικότητα και την αξία του, καλλιεργώντας παράλληλα τον σεβασμό προς το σώμα και τα όρια των άλλων. .
2η Θεματική ενότητα: : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Τομέας: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος: Τα διακαιώματά μου γνωρίζω , θέλω και πρέπει να τα υπερασπίζω
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2025 – Ιανουάριος 2026 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία τους στην καθημερινή ζωή και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού, δικαιοσύνης και ενεργής υπεράσπισής τους.
4η Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και καινοτομία
Τομέας: STEM ρομποτική
Τίτλος: Ένα νερό κρύο νερό , ένα πολύτιμο αγαθό
Διάρκεια: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2026 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία του νερού ως φυσικού πόρου, να διερευνήσουν τρόπους εξοικονόμησής του μέσα από πειραματισμό και ρομποτικές εφαρμογές, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικής σκέψης.
4η Θεματική Ενότητα :Φροντίζω το περιβάλλον
Τομέας: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος: Λαχανόκηπο Φυτεύω , δεν σπαταλώ αλλά προσφέρω.
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος 2026 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι. Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, να κατανοήσουν τη σημασία της καλλιέργειας και της υπεύθυνης διαχείρισης των φυσικών πόρων, μέσα από βιωματική ενασχόληση με τον σχολικό λαχανόκηπο και δράσεις προσφοράς.
Ο προγραμματισμός των εργαστηρίων ανά θεματική ενότητα και τα προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025 αναμένεται να είναι ως εξής:
1η Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Τίτλος: Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Προώθηση της έννοιας της συνεργασίας ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της ως προς την επίτευξη κοινών στόχων.
2η Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
Τομέας: Υγεία – Διατροφή
Τίτλος: Αγαπώ τον εαυτό μου – Τρέφομαι σωστά
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Ενίσχυση των γνώσεων των παιδιών γύρω από την υγιεινή διατροφή και τους τρόπους που επηρεάζει την υγεία τους.Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον
3η Θεματική Ενότητα :Φροντίζω το περιβάλλον
Τομέας: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος: Το δάσος αγαπώ και φροντίζω γι΄ αυτό
Διάρκεια: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Να αντιληφθούν την αξία του δάσους ως πηγή ζωής τόσο για τον άνθρωπο οσο και για τα ζώα που ζουν σε αυτό και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας του .
4η Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και καινοτομία
Τομέας: STEM ρομποτική
Τίτλος: Οι μικροί μετεωρολόγοι
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος 2025 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Κατανόηση των καιρικών φαινομένων.
Τα σχέδια δράσης που θα εκπονηθούν από τη σχολική μονάδα στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχολικό έτος 2023-2024 είναι:
1η Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
Τίτλος: Tον ΚΟΚ αγαπώ -Με ασφάλεια κυκλοφορώ
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2023 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Γνωριμία με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας , τον τρόπο κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών,κατανόηση κανόνων οδικής συμπεριφοράς και ανάπτυξη δεξιοτήτων ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
2η Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον
Τομέας: Φροντίζω το περιβάλλον: Οικολογία -Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος: Νερό – Εξερευνητές
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2023 – Ιανουάριος 2024 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Κατανόηση της σημασίας του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους και γνωριμία με τους βασικούς κανόνες σωστής διαχείρισης του νερού.
3η Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Τομέας: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος: Τα δικαιώματα των παιδιών
Διάρκεια: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2024 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Γνωριμία με τα διακαιώματα των παιδιών
4η Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Τομέας: STEM ρομποτική
Τίτλος:STEM και η γη γυρίζει
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος 2024 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Προβληματισμός και απαντήσεις σε θέματα που αφορούν τις κινήσεις των πλανητών
Τα σχέδια δράσης που θα εκπονηθούν από τη σχολική μονάδα στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχολικό έτος 2022-2023 είναι:
1η Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
Τομέας: Υγεία – Διατροφή
Τίτλος: Αγαπώ τον εαυτό μου – Τρέφομαι σωστά
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2022 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Ενίσχυση των γνώσεων των παιδιών γύρω από την υγιεινή διατροφή και τους τρόπους που επηρεάζει την υγεία τους.
2η Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον
Τομέας: Οικολογία – Φιλοζωία
Τίτλος: Τα ζωάκια αγαπώ και γι αυτά καρδιοχτυπώ
Διάρκεια: Δεκέμβριος 2022 – Ιανουάριος 2023 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Ενίσχυση των φιλοζωικών συναισθημάτων των παιδιών
3η Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Τομέας: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα
Τίτλος: Φίλοι καρδιακοί ……όλοι ίσοι και μοναδικοί
Διάρκεια: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2023 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Σεβασμός και αποδοχή της διαφορετικότητας
4η Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και καινοτομία
Τομέας: STEM ρομποτική
Τίτλος: Οι μικροί μετεωρολόγοι
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος 2023 ( 7 εργαστήρια )
Στόχοι: Κατανόηση των καιρικών φαινομένων.