ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ eTwinning
Το eTwinning είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ σχολικών ομάδων από διαφορετικές χώρες της ΕΕ. Αυτό γίνεται μέσω του διαδικτύου, όπου τα σχολεία συνεργάζονται σε διαπολιτισμικά έργα και προγράμματα.
Για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, το eTwinning προσφέρει μια πληθώρα πλεονεκτημάτων και εμπειριών που μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους με ποικίλους τρόπους:
Ανάπτυξη Διαφορετικών Δεξιοτήτων
- Συνεργασία: Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται με συνομήλικους από άλλες χώρες, ενισχύοντας τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
- Επικοινωνία: Αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, ιδιαίτερα όταν μαθαίνουν να εκφράζουν τις ιδέες τους και να κατανοούν άλλους πολιτισμούς.
- Κριτική Σκέψη: Μέσα από τα έργα και τις δραστηριότητες, τα παιδιά ενισχύουν την κριτική σκέψη και την ικανότητά τους να λύνουν προβλήματα.
Διαπολιτισμική Κατανόηση
- Πολιτισμική Ευαισθησία: Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, μαθαίνοντας να σέβονται και να κατανοούν τις διαφορές.
- Εξοικείωση με Ξένες Γλώσσες: Αρχίζουν να εξοικειώνονται με ξένες γλώσσες και να αναπτύσσουν δεξιότητες πολύγλωσσης επικοινωνίας.
Ψηφιακές Δεξιότητες
- Τεχνολογική Εξοικείωση: Μέσα από τη χρήση της πλατφόρμας eTwinning, τα παιδιά αποκτούν βασικές ψηφιακές δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες στο μέλλον.
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Μαθαίνουν τη σωστή και ασφαλή χρήση του διαδικτύου, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό στη σημερινή ψηφιακή εποχή.
Εκπαιδευτική Εμπλοκή & Κίνητρο
- Ενδιαφέρον & Κίνητρο: Η συμμετοχή σε διασκεδαστικά και ενδιαφέροντα έργα κρατά τα παιδιά ενθουσιασμένα για τη μάθηση.
- Δημιουργικότητα: Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τη φαντασία τους και να αναπτύξουν την δημιουργική σκέψη τους.
Το eTwinning καθιστά τη μάθηση μία απολαυστική και ουσιαστική εμπειρία, ενώ παράλληλα προσφέρει στα παιδιά τις απαραίτητες δεξιότητες για το μέλλον.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025
- Αυτή την σχολική χρονιά θα υλοποιήσουμε πρόγραμμα με τίτλο ‘’ Feeling the Art ’’. Η δράση, η οποία θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο, θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με σχολεία της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Ρουμανίας και θα διαρκέσει όλο το σχολικό έτος. Σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές/-τριες να γνωρίσουν τα συναισθήματά τους, μέσα από διάφορες μορφές τέχνης και να έρθουν σε επαφή με παιδιά από διαφορετικές πόλεις, χώρες και πολιτισμούς.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024
- Η πρώτη μας γνωριμία. Ύστερα από διαδικτυακή συνάντηση με όλους τους Εκπαιδευτικούς στείλαμε στα συνεργαζόμενα σχολεία ένα βιντεάκι γνωριμίας.
Μπορείτε να δείτε το δείτε εδω:
- Αποφασίσαμε όλα τα σχολεία προκειμένου να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα να ανταλλάξουμε πακέτα με είδη χειροτεχνίας, για να φτιάξει το κάθε σχολείο το δικό του Ρομπότ των Συναισθημάτων.
Φτιάξαμε το δικό μας πακέτο με υλικά που επέλεξαν οι μαθητές για να το στείλουμε στο σχολείο της Ρουμανίας!
Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε το μωβ πακέτο που μας έστειλαν τα παιδιά από την Ρουμανία!
Με την δική μας φαντασία με τα υλικά που μας έστειλαν οι φίλοι μας από την Ρουμανία ξεκινήσαμε την κατασκευή του δικού μας ρομπότ των συναισθηματιών! Δείτε πως εργαστήκαμε!
- 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Η πρώτη διαδικτυακή μας συνάντηση με τα σχολεία της Ρουμανίας, Ισπανίας και Πάτρας!
Γνωριστήκαμε, τραγουδήσαμε, στείλαμε φιλιά και ευχές!
- Όλο τον Δεκέμβριο ανοίγαμε το Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο μας! Μια μέρα, ένα παραθυράκι! Φτιαγμένο από όλες τις χώρες με ήθη, παραδόσεις και έθιμα! Μάθαμε πολλά για κάθε χώρα, για τον πολιτισμό της, συνεργαστήκαμε και ανταλλάξαμε ευχές που μας γέμισαν χαρά!
Μπορείτε να δείτε το Ημερολόγιο στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://app.myadvent.net/calendar?id=ohxhzttfm7u07s7i188qauq3m10a1iof
- Εδώ είναι η ευχητήρια κάρτα που λάβαμε από την Ρουμανία, που μας γέμισε χαρά και μας ενθουσίασε όλους!
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025- ΧΑΡΑ!
- Τι ταξίδι μας ξεκίνησε με το συναίσθημα της ΧΑΡΑΣ και με τις υπέροχες προτάσεις που μας έστειλαν οι φίλοι μας από την Ισπανία!
- Τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο της τέχνης, ανακαλύπτοντας τη χαρά μέσα από τους πίνακες του Πικάσο. Εμπνεύστηκαν από τα μοναδικά του πορτρέτα και δημιούργησαν τα δικά τους έργα, εκφράζοντας συναισθήματα και φαντασία μέσα από τα χρώματα και τις γραμμές. Μια δημιουργική εμπειρία που έφερε τη χαρά της τέχνης ακόμα πιο κοντά.
- Ποιές ήταν οι χρωματικές περίοδοι του Παμπλο Πικάσο; Τι χρειαζόταν ο Πικάσο για να ζωγραφίσει; Γιατί ήταν διάσημος; Ποιά ήταν η χώρα του; Που γεννήθηκε;
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ -ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 -ΗΡΕΜΙΑ!
Το συναίσθημα του μήνα Ιανουαρίου είναι η ΗΡΕΜΙΑ! Η Ελλάδα παρουσίασε το δικό της συναίσθημα στις άλλες χώρες, με διαδραστικά φύλλα εργασίας, εικόνες, πίνακες ζωγραφικής, μουσική,ψηφιακά παιχνίδια όλα εμπνευσμένα από τον Ελληνικό πολιτισμό! Η Έλλάδα προβάλεται σε όλους τους μαθητές μέσα από τα συναισθήματα.
Μέσα λοιπόν από τα έργα αυτά νιώσαμε την ηρεμία στην μουσική του Σπανουδάκη, την αναγνωρίσαμε τους πινακεs του Γκύζη και του Σταθόπουλου και την αναπαραστήσαμε μεσα από τα Κυκλαδικά ειδώλια.
- Τι αισθάνομαι όταν βλέπω τον πίνακα του Γιώργου Σταθόπουλου «Το κορίτσι»;
- Πότε αισθάνομαι ΗΡΕΜΙΑ;
- Ζωφραφίζω τον πίνακα του ΓιώργουΣταθόπουλου «Το Κορίτσι»
- Σταμάτης Σπανουδάκης -Θάλασσα.
Οι μαθητές ακούγοντας την μουσική του ‘Ελληνα μουσικοσυνθέτη,ζωγραφίζουν ομαδικά τα συναισθηματά που τους εμπνέει. Ηρεμία,Γαλήνη,Ειρήνη,Αγάπη!
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025-ΑΓΑΠΗ!
- Αυτό το μήνα στο πλαίσιο του προγραμματοσ etwinning οι μαθήτες μας μέσα από τα έργα του καλλιτέχνη Constatin Brancusi ανακάλυψαν την αγάπη, τι είναι αυτό που μας ενώνει και πώς οι καρδιές μας γεμίζουν φως και ζωηρή διάθεση όταν αγαπάμε.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2025-ΧΑΡΑ!-ΑΓΑΠΗ!
- Ζωγραφίζω τον Πικάσο με τον δικό μου τρόπο!
- Ομαδική εργασία! «Ο δικός μας Χαρούμενος και χρωματιστός πίνακας εμπνευσμένος από τον Πικάσο!»
- Τι σημαίνει για εσας Χαρά; -What does Joy mean to you?
ΑΓΑΠΗ!
- Δίχνουμε στο Ρομπότ των Συναισθημάτων ποιο παιχνίδι Αγαπάμε πιο πολύ!
- Οι μαθητές εμπνευσμένοι απο τον Ρουμάνο καλλιτέχνη Constantin Brancusi ζωγράφισαν το έργο του «The Table of Silence».
Τοποθέτησαν στρογγυλό τραπέζι στην αυλή ,δώδεκα καρέκλες γύρω από αυτό, ανέπτυξαν την φαντασία και την αισθητική τους αντίληψη.
Εδώ είναι το έργο του Ρουμάνου καλλιτέχνη «Το τραπέζι της σιωπής»
Εδώ και οι δημιουργίες των παιδιών με τον δικό τους μοναδικό τρόπο!
- Τι σημαίνει Αγάπη για εσας! -What does Love mean to you?
ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
- Δημιουργήθηκε ένα βίντεο με εργασίες μαθητών για τα συναισθήματα της Ηρεμίας,της Χαράς και της Αγάπης που παρουσιάστηκε στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα. Calm-Joy-Love-All In One.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ;
https://youtu.be/MySW-pDnyJM?si=Sb-3C17r7NIxiRSo
- ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025-ΘΥΜΟΣ
Το συναίσθημα του μήνα Απριλίου είναι ο ΘΥΜΟΣ! Η Ελλάδα παρουσίασε το δικό της συναίσθημα στις άλλες χώρες, με διαδραστικά φύλλα εργασίας, εικόνες από αρχαία Ελληνικά αγάλματα,από την Ελληνικλη μυθολογία,από τους ήρωες της Ελληνικής επανάστασης, από την μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου, με ψηφιακά παιχνίδια όλα εμπνευσμένα από τον Ελληνικό πολιτισμό! Η Έλλάδα προβάλεται σε όλους τους μαθητές μέσα από τα συναισθήματα.
- Οι μαθητές μίλησαν για το συναίσθημα του Θυμού. Πότε αισθάνονται θυμό μέσα τους; Καταγράψαμε τα συναισθήματα τους και τα παιδιά υπέγραψαν με το δακτυλικό τους αποτύπωμα.
- Στο τέλος του Μαρτίου μιλήσαμε για τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης ,για τα συνασθήματα τους και επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ζωφραφικής « The Greek Fighter». Οι μαθητές δημιούργησαν τους δικούς τους θυμωμένους Greek Fighters ακούγοντας την μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου και τα αποτελάσματα ήταν εντυπωσιακά. Μπορείτε να δείτε τα έργα των μαθητών στο παρακάτω βίντεο:
- Μιλήσαμε για τον Θεό Δία.Ο Δίας ή Ζεύς είναι ο αρχηγός των θεών στην αρχαία Ελληνική θρησκεία και μυθολογία. Λατρεύεται ως θεός του ουρανού και της αστραπής που κυβερνά μαζί με τους υπόλοιπους Δώδεκα Θεούς από τον Όλυμπο. Οι μαθητές παρατήρησαν ταο άγαλμα του θεού,υπέθεσαν το συναισθημά του,αναπαράστησαν την στάση του και αποτύπωσαν τις εμπειρίες τους στις ζωγραφιές τους.
- Μιλήσαμε για τον Θεό Ποσειδώνα που όταν θύμωνε σήκωνε την τρίαινα του και η θάλασσα γέμιζε με ψηλά κύματα και αφρούς. Οι μαθητές αποτύπωσαν όπως μπορούσαν τον Θεό Ποσειδώνα στο χαρτί.
- Δημιουργήσαμε την μέδουσα με την τεχνική του ψηφιδωτού. Ομαδική κατασκευή.Η Μέδουσα στην Ελληνική μυθολογία αναφέρεται ως μία από τις τρεις Γοργόνες.. Από τις τρεις αυτές αδελφές η Μέδουσα ήταν η θνητή. Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά.
- Όλες οι χώρες συναντήθηκαν διαδυκτιακά και παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικές με το συναίσθημα του Θυμού.Η Αθήνα παρουσίασε τις εργασίες της,ομαδικές και ατομικές με θέμα την Μέδουσα! Ανταλλάξαμε τις εμπειρίες μας ,φιλοφρονήσεις και φυσικά χειροκροτήματα!
ΑΠΡΙΛΙΟΣ: ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ.
Τον Απρίλιο μιλήσαμε για το συναίσθημα της Λύπης και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες που μας έστειλαν οι φίλοι μας από την Ρουμανία!
- Οι μαθητές εξήγησαν στο Blue Color Monster of Sadness τι τους κάνει να αισθάνονται λύπη. Οι απαντήσεις τους καταγράφτηκαν,ήταν συγκινητικές και μέσω της συνεργασίας δημιούργησαν την παρακάτω αφίσα!

- Με θέμα την Πρώτη Μαΐου εφτιάξαν ομαδικό έργο με θέμα :«Πότε το λουλούδι αισθάνεται λύπη» και οι απόψεις τους παρουσιάστηκαν στο Blue Color Monster of Sadness!
- Μέσω των μαθησιακών διαλόγων σχετικά με την προστασία της φύσης και την ανάπτυξη της έννοιας της ενσυναίσθησης ,οι μαθητες «έγραψαν» το παρακάτω κείμενο,ακούγοντας το τραγούδι:«Δεν θα κόψω ποτέ λουλουδάκι.»:
«Τα λουλουδάκια είναι μικροί φίλοι της φύσης, που ζουν ευτυχισμένα στον κήπο ή στο χωράφι. Όταν τα αφήνουμε στη θέση τους, προσφέρουν χαρά σε όλους, φιλοξενούν μικρές μελισσούλες και πεταλουδίτσες και κάνουν τη γη μας πιο όμορφη. Είναι σαν ζωγραφιές που δεν θέλουμε να τις σβήσουμε! Όταν τα βλέπουμε, μπορούμε να τα θαυμάζουμε, να τα μυρίζουμε, να τα φροντίζουμε, αλλά να τα αφήνουμε να ζουν εκεί που ανήκουν.»
Μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι εδώ:
- Ζωγράφισαν με τον δικό τους τρόπο το αγαπημένο τους Blue Color Monster of Sadness!
- Την Παρασκευή 8 Μαΐου στείλαμε τα δικά μας πακέτα στην Ρουμανία και στην Ισπανία. Το πρώτο περιείχε πέτρες ζωγραφισμένες από τους μαθητές με τρια γράματα απο το θέμα: FEELING THE ART! Το δεύτερο κατασκευή αφηερωμένη στο συναίσθημα της Αγάπης! Τα πακέτα περιελάμβαναν και μικρές εκπλήξεις που οι μαθητες μας πρότειναν!
ΜΑΪΟΣ! The Feeling Of Fear- Φόβος:
Ο μήνας του φόβου. Οι φίλοι μας απο την Ισπανία μας βοήθησαν να επεξεργαστούμε το συναίσθημα του φόβου. Τι μας φοβίζει περισσότερο; Τα φαντάζματα;Οι αράχνες; Οι σαύρες; Η φωτιά; Η μάγισσα; Το φίδι; Ή μήπως ο λύκος; Οι μικροί μαθητές έπαιξαν θέατρο σκιών αντιμετωπίζοντας τους φόβους τους..
- Στο πρόγραμμα e-twinning “Feeling the Art” γνωρίσαμε το έργο “Η Κραυγή” του Edvard Munch και μιλήσαμε για το συναίσθημα του φόβου. Ζωγραφίσαμε τις δικές μας “κραυγές”, εκφράζοντας με χρώματα και σχήματα όσα νιώθουμε.
Επισκεφτήκαμε ψηφιακά το μουσείο του Salvador Dalí και είδαμε πώς ο φόβος μπορεί να μοιάζει με όνειρο. Καταλάβαμε ότι η τέχνη μάς βοηθά να καταλάβουμε τα συναισθήματά μας και να τα μοιραστούμε με τους άλλους.
Feeling the Art – Το τελευταίο μας μίτινγκ!
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση ολοκληρώθηκε το τελευταίο μας διαδικτυακό μίτινγκ για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “Feeling the Art”. Οι μαθητές μας παρουσίασαν με ενθουσιασμό τον χορό τους, εκφράζοντας το συναίσθημα του φόβου μέσα από κίνηση και ρυθμό. Με αυτόν τον τρόπο αποχαιρετήσαμε τους αγαπημένους μας συνεργάτες από τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Πάτρα, με τους οποίους μοιραστήκαμε μια ολόκληρη σχολική χρονιά γεμάτη δημιουργία, τέχνη και συναισθήματα! Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας για τη συμμετοχή, τη φαντασία και τη συνεργασία τους! Καλό καλοκαίρι σε όλους και καλή συνέχεια σε νέα, εξίσου όμορφα και δημιουργικά πρότζεκτ!



















































































































