eTwinning 2024-2025

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ eTwinning

Το eTwinning είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ σχολικών ομάδων από διαφορετικές χώρες της ΕΕ. Αυτό γίνεται μέσω του διαδικτύου, όπου τα σχολεία συνεργάζονται σε διαπολιτισμικά έργα και προγράμματα.

Για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, το eTwinning προσφέρει μια πληθώρα πλεονεκτημάτων και εμπειριών που μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους με ποικίλους τρόπους:

Ανάπτυξη Διαφορετικών Δεξιοτήτων

  1. Συνεργασία: Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται με συνομήλικους από άλλες χώρες, ενισχύοντας τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
  2. Επικοινωνία: Αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, ιδιαίτερα όταν μαθαίνουν να εκφράζουν τις ιδέες τους και να κατανοούν άλλους πολιτισμούς.
  3. Κριτική Σκέψη: Μέσα από τα έργα και τις δραστηριότητες, τα παιδιά ενισχύουν την κριτική σκέψη και την ικανότητά τους να λύνουν προβλήματα.

Διαπολιτισμική Κατανόηση

  1. Πολιτισμική Ευαισθησία: Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, μαθαίνοντας να σέβονται και να κατανοούν τις διαφορές.
  2. Εξοικείωση με Ξένες Γλώσσες: Αρχίζουν να εξοικειώνονται με ξένες γλώσσες και να αναπτύσσουν δεξιότητες πολύγλωσσης επικοινωνίας.

Ψηφιακές Δεξιότητες

  1. Τεχνολογική Εξοικείωση: Μέσα από τη χρήση της πλατφόρμας eTwinning, τα παιδιά αποκτούν βασικές ψηφιακές δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες στο μέλλον.
  2. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Μαθαίνουν τη σωστή και ασφαλή χρήση του διαδικτύου, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό στη σημερινή ψηφιακή εποχή.

Εκπαιδευτική Εμπλοκή & Κίνητρο

  1. Ενδιαφέρον & Κίνητρο: Η συμμετοχή σε διασκεδαστικά και ενδιαφέροντα έργα κρατά τα παιδιά ενθουσιασμένα για τη μάθηση.
  2. Δημιουργικότητα: Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τη φαντασία τους και να αναπτύξουν την δημιουργική σκέψη τους.

Το eTwinning καθιστά τη μάθηση μία απολαυστική και ουσιαστική εμπειρία, ενώ παράλληλα προσφέρει στα παιδιά τις απαραίτητες δεξιότητες για το μέλλον.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025

  •   Αυτή την σχολική χρονιά θα υλοποιήσουμε πρόγραμμα με τίτλο ‘’ Feeling the Art ’’. Η δράση, η οποία θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο, θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με σχολεία της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Ρουμανίας και θα διαρκέσει όλο το σχολικό έτος. Σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές/-τριες να γνωρίσουν τα συναισθήματά τους, μέσα από διάφορες μορφές τέχνης και να έρθουν σε επαφή με παιδιά από διαφορετικές πόλεις, χώρες και πολιτισμούς.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024

  • Η πρώτη μας γνωριμία. Ύστερα από διαδικτυακή συνάντηση με όλους τους Εκπαιδευτικούς στείλαμε στα συνεργαζόμενα σχολεία ένα βιντεάκι γνωριμίας.

Μπορείτε να δείτε το δείτε εδω:

  • Αποφασίσαμε όλα τα σχολεία προκειμένου να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα να ανταλλάξουμε πακέτα με είδη χειροτεχνίας, για να φτιάξει το κάθε σχολείο το δικό του Ρομπότ των  Συναισθημάτων.

Φτιάξαμε το δικό μας πακέτο με υλικά που επέλεξαν οι μαθητές για να το στείλουμε στο σχολείο της Ρουμανίας!

IMG 20241114 WA0002 IMG 20241114 WA0003 IMG 20241121 WA0002

Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε το μωβ πακέτο που μας έστειλαν τα παιδιά από την Ρουμανία!

IMG 20241128 WA0000 IMG 20241128 WA0003 IMG 20241128 WA0002 IMG 20241128 WA0001

Με την δική μας φαντασία με τα υλικά που μας έστειλαν οι φίλοι μας από την Ρουμανία ξεκινήσαμε την κατασκευή του δικού μας ρομπότ των συναισθηματιών! Δείτε πως εργαστήκαμε!

1733603448020 1733603481107 20241207 223911 20241207 22392420241207 223944 120241207 22402920241207 22400520241207 223944 1 120241207 224015 1

  • 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024

Η πρώτη διαδικτυακή μας συνάντηση με τα σχολεία της Ρουμανίας, Ισπανίας και Πάτρας!

1733606102115 1733606219991

Γνωριστήκαμε, τραγουδήσαμε, στείλαμε φιλιά και ευχές!

  • Όλο τον Δεκέμβριο ανοίγαμε το Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο μας! Μια μέρα, ένα παραθυράκι! Φτιαγμένο από όλες τις χώρες με ήθη, παραδόσεις και έθιμα! Μάθαμε πολλά για κάθε χώρα, για τον πολιτισμό της, συνεργαστήκαμε και ανταλλάξαμε ευχές που μας γέμισαν χαρά!

Μπορείτε να δείτε το Ημερολόγιο στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://app.myadvent.net/calendar?id=ohxhzttfm7u07s7i188qauq3m10a1iof

  • Εδώ είναι η ευχητήρια κάρτα που λάβαμε από την Ρουμανία, που μας γέμισε χαρά και μας ενθουσίασε όλους!

17365351037881736535114787

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025- ΧΑΡΑ!

  • Τι ταξίδι μας ξεκίνησε με το συναίσθημα της ΧΑΡΑΣ και με τις υπέροχες προτάσεις που μας έστειλαν οι φίλοι μας από την Ισπανία!
  •  Τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο της τέχνης, ανακαλύπτοντας τη χαρά μέσα από τους πίνακες του Πικάσο. Εμπνεύστηκαν από τα μοναδικά του πορτρέτα και δημιούργησαν τα δικά τους έργα, εκφράζοντας συναισθήματα και φαντασία μέσα από τα χρώματα και τις γραμμές. Μια δημιουργική εμπειρία που έφερε τη χαρά της τέχνης ακόμα πιο κοντά.

image2 2 image4 1 image5 11740724496064 image6 1 17407244137651740724413777174072441378917407244138011740724413816

  • Ποιές ήταν οι χρωματικές περίοδοι του Παμπλο Πικάσο; Τι χρειαζόταν ο Πικάσο για να ζωγραφίσει; Γιατί ήταν διάσημος; Ποιά ήταν η χώρα του; Που γεννήθηκε;

image7 1image0 2 1740724496122 1740724496133 1740724496145

174072449608717407244960991740724496110

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ -ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 -ΗΡΕΜΙΑ!

Το συναίσθημα του μήνα Ιανουαρίου είναι η ΗΡΕΜΙΑ! Η Ελλάδα παρουσίασε το δικό της συναίσθημα στις άλλες χώρες, με διαδραστικά φύλλα εργασίας, εικόνες, πίνακες ζωγραφικής, μουσική,ψηφιακά παιχνίδια όλα εμπνευσμένα από τον Ελληνικό πολιτισμό!  Η Έλλάδα προβάλεται σε όλους τους μαθητές  μέσα από τα συναισθήματα.

Μέσα  λοιπόν από τα έργα αυτά νιώσαμε την ηρεμία στην μουσική του Σπανουδάκη, την αναγνωρίσαμε τους πινακεs του Γκύζη και του Σταθόπουλου και την αναπαραστήσαμε μεσα από τα Κυκλαδικά ειδώλια.

IMG 3068 IMG 3072 1 IMG 3143 1 IMG 3174 1 IMG 3256 1 IMG 3258 11740731002252 11740730990224

1740730982707 1740730996409

  • Τι αισθάνομαι όταν βλέπω τον πίνακα του Γιώργου Σταθόπουλου «Το κορίτσι»;

1741465361049

  • Πότε αισθάνομαι ΗΡΕΜΙΑ;

1741465351051

  • Ζωφραφίζω τον πίνακα του ΓιώργουΣταθόπουλου «Το Κορίτσι»

1741466377360

1741190294259 1741190425892 1741190358475 1741190384193

  • Σταμάτης Σπανουδάκης -Θάλασσα.

https://www.youtube.com/watch?v=vkQbumKrUbw&pp=ygUlzrjOsc67zrHPg8-DzrEgz4PPgM6xzr3Ov8-FzrTOsc66zrfPgg%3D%3D

Οι μαθητές ακούγοντας  την μουσική του ‘Ελληνα μουσικοσυνθέτη,ζωγραφίζουν ομαδικά τα συναισθηματά που τους εμπνέει. Ηρεμία,Γαλήνη,Ειρήνη,Αγάπη!

1741767442177 1

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025-ΑΓΑΠΗ!

  • Αυτό το μήνα στο πλαίσιο του προγραμματοσ etwinning οι μαθήτες μας μέσα από τα έργα του καλλιτέχνη Constatin Brancusi ανακάλυψαν την αγάπη, τι είναι αυτό που μας ενώνει και πώς οι καρδιές μας γεμίζουν φως και ζωηρή διάθεση όταν αγαπάμε.

IMG 3295 IMG 3296 IMG 3301 IMG 3305 IMG 3306 AB4B6186 C7D9 4BE1 9BDA 63F272A7FB1B IMG 3318

ΜΑΡΤΙΟΣ 2025-ΧΑΡΑ!-ΑΓΑΠΗ!

  • Ζωγραφίζω τον Πικάσο με τον δικό μου τρόπο!

1741462571211 1741462582815 1741462595470

  • Ομαδική εργασία! «Ο δικός μας Χαρούμενος και χρωματιστός πίνακας εμπνευσμένος από τον Πικάσο!»

1741462552640

  • Τι σημαίνει για εσας Χαρά; -What does Joy mean to you?

1741710336290

ΑΓΑΠΗ!

  • Δίχνουμε στο Ρομπότ των Συναισθημάτων ποιο παιχνίδι Αγαπάμε πιο πολύ!

1741462627508

  • Οι μαθητές εμπνευσμένοι απο τον Ρουμάνο καλλιτέχνη Constantin Brancusi ζωγράφισαν το έργο του «The Table of Silence».

Τοποθέτησαν  στρογγυλό τραπέζι στην αυλή ,δώδεκα καρέκλες γύρω από αυτό, ανέπτυξαν την φαντασία και την αισθητική τους αντίληψη.

Εδώ είναι το έργο του Ρουμάνου καλλιτέχνη «Το τραπέζι της σιωπής»

images 1

Εδώ και οι δημιουργίες των παιδιών με τον δικό τους μοναδικό τρόπο!

1741705793155 1741705784138

1741705820914 1 1741705805162

  • Τι σημαίνει Αγάπη για εσας! -What does Love mean to you?

1741710343815

ΜΑΡΤΙΟΣ 2025

  • Δημιουργήθηκε ένα βίντεο με εργασίες μαθητών για τα συναισθήματα της Ηρεμίας,της Χαράς και της Αγάπης που παρουσιάστηκε στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα. Calm-Joy-Love-All In One.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ;

https://youtu.be/MySW-pDnyJM?si=Sb-3C17r7NIxiRSo

  • ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025-ΘΥΜΟΣ

Το συναίσθημα του μήνα Απριλίου είναι ο ΘΥΜΟΣ! Η Ελλάδα παρουσίασε το δικό της συναίσθημα στις άλλες χώρες, με διαδραστικά φύλλα εργασίας, εικόνες από αρχαία Ελληνικά  αγάλματα,από την Ελληνικλη μυθολογία,από τους ήρωες της Ελληνικής επανάστασης, από την μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου,  με ψηφιακά παιχνίδια όλα εμπνευσμένα από τον Ελληνικό πολιτισμό!  Η Έλλάδα προβάλεται σε όλους τους μαθητές  μέσα από τα συναισθήματα.

  • Οι μαθητές μίλησαν για το συναίσθημα του Θυμού. Πότε αισθάνονται θυμό μέσα τους; Καταγράψαμε τα συναισθήματα τους και τα παιδιά υπέγραψαν με το δακτυλικό τους αποτύπωμα.

1744196832733

  • Στο τέλος του Μαρτίου μιλήσαμε για τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης ,για τα συνασθήματα τους και επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ζωφραφικής « The Greek Fighter». Οι μαθητές δημιούργησαν τους δικούς τους  θυμωμένους Greek Fighters ακούγοντας την μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου και τα αποτελάσματα ήταν εντυπωσιακά. Μπορείτε να δείτε τα έργα των μαθητών στο παρακάτω βίντεο:

 

  • Μιλήσαμε για τον Θεό Δία.Ο Δίας ή Ζεύς είναι ο αρχηγός των θεών στην αρχαία Ελληνική θρησκεία και μυθολογία. Λατρεύεται ως θεός του ουρανού και της αστραπής που κυβερνά μαζί με τους υπόλοιπους Δώδεκα Θεούς  από τον Όλυμπο. Οι μαθητές παρατήρησαν ταο άγαλμα του θεού,υπέθεσαν το συναισθημά του,αναπαράστησαν την στάση του και αποτύπωσαν τις εμπειρίες τους στις ζωγραφιές τους.

1743861524888 1743861513872 1743861505556 1743861161441 1743861132058 1743861105756 1743861082510 2

  • Μιλήσαμε για τον Θεό Ποσειδώνα που όταν θύμωνε σήκωνε  την τρίαινα του και η θάλασσα γέμιζε με ψηλά κύματα και αφρούς. Οι μαθητές αποτύπωσαν όπως μπορούσαν τον Θεό Ποσειδώνα στο χαρτί.

1744194065958 1744193989341 1744193957750 1744193905671

  •  Δημιουργήσαμε την μέδουσα με την τεχνική του ψηφιδωτού. Ομαδική κατασκευή.Η Μέδουσα στην Ελληνική μυθολογία αναφέρεται ως μία από τις τρεις Γοργόνες.. Από τις τρεις αυτές αδελφές η Μέδουσα ήταν η θνητή. Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά.

image7 image6 image4 1

  • Όλες οι χώρες συναντήθηκαν διαδυκτιακά και παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικές με το συναίσθημα του Θυμού.Η Αθήνα παρουσίασε  τις εργασίες της,ομαδικές και ατομικές με θέμα την Μέδουσα! Ανταλλάξαμε τις εμπειρίες μας ,φιλοφρονήσεις και φυσικά χειροκροτήματα!

20250409 175908 20250409 175857 20250409 175847 20250409 175837 20250409 175828 20250409 175807

ΑΠΡΙΛΙΟΣ: ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ. 

Τον Απρίλιο μιλήσαμε για το συναίσθημα της Λύπης και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες που μας έστειλαν οι φίλοι μας από την Ρουμανία!

  • Οι μαθητές εξήγησαν στο Blue Color Monster of Sadness τι τους κάνει να αισθάνονται λύπη. Οι απαντήσεις τους καταγράφτηκαν,ήταν συγκινητικές και μέσω της συνεργασίας δημιούργησαν την παρακάτω αφίσα!1746891039906 1
  • Με θέμα την Πρώτη Μαΐου εφτιάξαν ομαδικό έργο με θέμα :«Πότε το λουλούδι αισθάνεται λύπη» και οι απόψεις τους παρουσιάστηκαν στο Blue Color Monster of Sadness!

1746901709917

  • Μέσω των μαθησιακών διαλόγων σχετικά με την προστασία της φύσης και την ανάπτυξη της έννοιας της ενσυναίσθησης ,οι μαθητες  «έγραψαν» το παρακάτω κείμενο,ακούγοντας το τραγούδι:«Δεν θα κόψω ποτέ λουλουδάκι.»:

«Τα λουλουδάκια είναι μικροί φίλοι της φύσης, που ζουν ευτυχισμένα στον κήπο ή στο χωράφι. Όταν τα αφήνουμε στη θέση τους, προσφέρουν χαρά σε όλους, φιλοξενούν μικρές μελισσούλες και πεταλουδίτσες και κάνουν τη γη μας πιο όμορφη. Είναι σαν ζωγραφιές που δεν θέλουμε να τις σβήσουμε! Όταν τα βλέπουμε, μπορούμε να τα θαυμάζουμε, να τα μυρίζουμε, να τα φροντίζουμε, αλλά να τα αφήνουμε να ζουν εκεί που ανήκουν.»

Μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=dRLNeseP3uU&pp=ygUyzrTOtc69IM64zrEgzrrOv8-Iz4kgz4DOv8-EzrUgzrvOv8-FzrvOv8-FzrTOsc66zrk%3D

  • Ζωγράφισαν με τον δικό τους τρόπο το αγαπημένο τους Blue Color Monster of Sadness!

1746902157564 1746902148833

  • Την Παρασκευή 8 Μαΐου στείλαμε τα δικά μας πακέτα στην Ρουμανία και στην Ισπανία. Το πρώτο περιείχε πέτρες ζωγραφισμένες από τους μαθητές με τρια γράματα απο το θέμα: FEELING THE ART!  Το δεύτερο κατασκευή αφηερωμένη στο συναίσθημα της Αγάπης! Τα πακέτα περιελάμβαναν και μικρές εκπλήξεις που οι μαθητες μας πρότειναν!

1746902347385 1746902339413 1746902331032

ΜΑΪΟΣ! The Feeling Of Fear- Φόβος:

Ο μήνας του φόβου.  Οι φίλοι μας απο την Ισπανία μας βοήθησαν να επεξεργαστούμε το συναίσθημα του φόβου. Τι μας φοβίζει περισσότερο; Τα φαντάζματα;Οι αράχνες; Οι σαύρες; Η  φωτιά; Η μάγισσα; Το φίδι; Ή μήπως ο λύκος; Οι μικροί μαθητές έπαιξαν θέατρο σκιών αντιμετωπίζοντας τους φόβους τους..

IMG 20250524 215507 IMG 20250524 215435 IMG 20250524 215405 IMG 20250524 215333 IMG 20250524 215232 1 IMG 20250519 143254 IMG 20250520 135954 IMG 20250520 140103 IMG 20250524 214943

 

  • Στο πρόγραμμα e-twinning “Feeling the Art” γνωρίσαμε το έργο “Η Κραυγή” του Edvard Munch και μιλήσαμε για το συναίσθημα του φόβου. Ζωγραφίσαμε τις δικές μας “κραυγές”, εκφράζοντας με χρώματα και σχήματα όσα νιώθουμε.

Επισκεφτήκαμε ψηφιακά το μουσείο του Salvador Dalí και είδαμε πώς ο φόβος μπορεί να μοιάζει με όνειρο. Καταλάβαμε ότι η τέχνη μάς βοηθά να καταλάβουμε τα συναισθήματά μας και να τα μοιραστούμε με τους άλλους.

InShot 20250602 212311919

 

Feeling the Art – Το τελευταίο μας μίτινγκ!

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση ολοκληρώθηκε το τελευταίο μας διαδικτυακό μίτινγκ για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “Feeling the Art”. Οι μαθητές μας παρουσίασαν με ενθουσιασμό τον χορό τους, εκφράζοντας το συναίσθημα του φόβου μέσα από κίνηση και ρυθμό. Με αυτόν τον τρόπο αποχαιρετήσαμε τους αγαπημένους μας συνεργάτες από τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Πάτρα, με τους οποίους μοιραστήκαμε μια ολόκληρη σχολική χρονιά γεμάτη δημιουργία, τέχνη και συναισθήματα! Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας για τη συμμετοχή, τη φαντασία και τη συνεργασία τους! Καλό καλοκαίρι σε όλους και καλή συνέχεια σε νέα, εξίσου όμορφα και δημιουργικά πρότζεκτ!

IMG 20250610 221359 IMG 20250610 221320 IMG 4694d8723fd275c88eea8469439d7b71 V