🎄 «Όταν τα σχήματα γίνονται γιορτή»

Αφήστε τη μελωδία να σας συνοδεύσει καθώς διαβάζετε το άρθρο μας…
όπως συνόδευσε και τα παιδιά, τη στιγμή που τα σχήματα έγιναν κάρτες
και η δημιουργία έγινε συναίσθημα.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (30’)

Θεματικό Πεδίο Προγράμματος Σπουδών

Γ. Παιδί και Θετικές Επιστήμες

Θεματική Ενότητα

Γ.1 Μαθηματικά – Γεωμετρία (Σχήματα και χώρος)

Διαθεματικές συνδέσεις

  • Α. Παιδί και Επικοινωνία – Α.1 Προφορικός λόγος

  • Α. Παιδί και Δημιουργία – Εικαστική έκφρασ

Σκοπός Μικροδιδασκαλίας

Τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να ονοματίσουν και να αξιοποιήσουν βασικά γεωμετρικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο) ώστε, μέσα από τη σύνθεση και τη δημιουργία, να κατασκευάσουν χριστουγεννιάτικες κάρτες, συνδέοντας τη μαθηματική σκέψη με τη δημιουργική έκφραση.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Γνώσεις

Τα παιδιά:

  • αναγνωρίζουν και ονοματίζουν βασικά γεωμετρικά σχήματα
    (Γ.1 Μαθηματικά – Σχήματα)

  • κατανοούν ότι τα σχήματα μπορούν να συνδυαστούν για τη δημιουργία εικόνων

Δεξιότητες 

Τα παιδιά:

  • επιλέγουν και συνδυάζουν γεωμετρικά σχήματα

  • οργανώνουν τον χώρο στο χαρτί

  • περιγράφουν προφορικά το έργο τους χρησιμοποιώντας μαθηματικό λεξιλόγιο
    (Γ.1 & Α.1.1)

Στάσεις

Τα παιδιά:

  • αναπτύσσουν θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά

  • χαίρονται τη δημιουργία και τη συνεργασία
    (Γ.1)

🟡 ΔΟΜΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Υποενότητα Διάρκεια Εκπαιδευτικές Τεχνικές Εκπαιδευτικά Μέσα
Εξοικείωση 5’ Συζήτηση – παρατήρηση Κάρτες σχημάτων
Επισκόπηση 5’ Καταιγισμός ιδεών Γεωμετρικά σχήματα
Επεξήγηση 5’ Καθοδηγούμενη συζήτηση Πίνακας
Δημιουργία 10’ Βιωματική μάθηση Χαρτόνια, σχήματα
Αναστοχασμός 5’ Κύκλος συζήτησης Έργα παιδιών

1️⃣ Εξοικείωση (5’)

Παρουσιάσαμε μεμονωμένα γεωμετρικά σχήματα.

Ερωτήσεις:

  • «Τι σχήμα είναι αυτό;»

  • «Πού το έχουμε ξαναδεί;»

Στόχος: ενεργοποίηση πρότερης γνώσης.

schhmata6 1schhmata2IMG 20251217 145611

2️⃣ Επισκόπηση (5’)

Τα παιδιά παρατηρούν τα σχήματα και προτείνουν:

  • «Τι μπορούμε να φτιάξουμε με αυτά;»

  • «Ποια σχήματα θα χρειαστούμε για ένα δέντρο; ένα δώρο;»

➡️ Προβλεπτική σκέψη πριν τη δημιουργία.

schhmata4 schhmata3schhmata1

IMG 20251217 123424IMG 20251217 122800 1

3️⃣ Επεξήγηση (5’)

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Τα παιδιά κατασκευάζουν, μιλάνε για τα σχήματα ,εξηγούν πως τα χρησιμοποιούν, συνδέουν μορφή, σχήμα, αντικείμενο.

ΚΕΝΤΡΟ 1:

Το Δάσος των Χριστουγεννιάτικων Σχημάτων!

IMG 20251217 123724 1IMG 20251217 123402IMG 20251217 123357 1IMG 20251217 123424

ΚΕΝΤΡΟ 2:

Αστέρια που Λάμπουν από Σχήματα!

IMG 20251217 123656 1IMG 20251217 123509IMG 20251217 123503IMG 20251217 122929 1IMG 20251217 122800 1

ΚΕΝΤΡΟ 3:

Μπάλες Αγάπης και Δώρα με Χρωματιστά Σχήματα!

IMG 20251217 122753IMG 20251217 141849IMG 20251217 122738 1

ΚΕΝΤΡΟ 4:

Το Ελαφάκι των Σχημάτων και των Lego!

IMG 20251217 122831 1IMG 20251217 141916 1

Συνοψίσαμε::

  • τρίγωνο → δέντρο

  • κύκλος → μπάλα

  • τετράγωνο / ορθογώνιο → δώρο

  • κύκλος / οβάλ → πρόσωπο

➡️ Σύνδεση σχήματος–εικόνας.

schhmata5IMG 7390

4️⃣ Εμπλουτισμός -Δημιουργία – Κατασκευή καρτών (10’)

Σε αυτό το στάδιο οι κάρτες ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ.

Τα παιδιά:

  • επιλέγουν σχήματα

  • τα συνδυάζουν

  • κολλούν και διακοσμούν

  • κατασκευάζουν χριστουγεννιάτικη κάρτα με βάση τα σχήματα

➡️ Ατομική εργασία.

schhmata11 schhmata10 schhmata 9 schhmata8 schhmata7

5️⃣ Αναστοχασμός – Εκτίμηση (5’)

Τα παιδιά παρουσιάζουν τις κάρτες τους:

  • «Τι έφτιαξες;»

  • «Ποια σχήματα χρησιμοποίησες;»

Κλείσιμο:

«Με λίγα σχήματα μπορούμε να φτιάξουμε πολλά πράγματα.»

IMG 20251217 141429 IMG 20251217 145123 IMG 20251217 141527IMG 20251217 152418 1IMG 20251217 152328 1

schhmata13 schhmata12

schhmata15 schhmata14IMG 20251217 152205 1IMG 20251217 175642 1IMG 20251217 175625 1IMG 20251217 175658 1IMG 20251217 152107 1

Εκπαιδευτικά Μέσα

  • γεωμετρικά σχήματα από χαρτόνι

  • κόλλα, χρώματα, διακοσμητικά

  • χαρτόνια βάσης

  • προτζέκτορας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *