Αφήστε τη μελωδία να σας συνοδεύσει καθώς διαβάζετε το άρθρο μας…
όπως συνόδευσε και τα παιδιά, τη στιγμή που τα σχήματα έγιναν κάρτες
και η δημιουργία έγινε συναίσθημα.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (30’)
Θεματικό Πεδίο Προγράμματος Σπουδών
Γ. Παιδί και Θετικές Επιστήμες
Θεματική Ενότητα
Γ.1 Μαθηματικά – Γεωμετρία (Σχήματα και χώρος)
Διαθεματικές συνδέσεις
-
Α. Παιδί και Επικοινωνία – Α.1 Προφορικός λόγος
-
Α. Παιδί και Δημιουργία – Εικαστική έκφρασ
Σκοπός Μικροδιδασκαλίας
Τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να ονοματίσουν και να αξιοποιήσουν βασικά γεωμετρικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο) ώστε, μέσα από τη σύνθεση και τη δημιουργία, να κατασκευάσουν χριστουγεννιάτικες κάρτες, συνδέοντας τη μαθηματική σκέψη με τη δημιουργική έκφραση.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώσεις
Τα παιδιά:
-
αναγνωρίζουν και ονοματίζουν βασικά γεωμετρικά σχήματα
(Γ.1 Μαθηματικά – Σχήματα) -
κατανοούν ότι τα σχήματα μπορούν να συνδυαστούν για τη δημιουργία εικόνων
Δεξιότητες
Τα παιδιά:
-
επιλέγουν και συνδυάζουν γεωμετρικά σχήματα
-
οργανώνουν τον χώρο στο χαρτί
-
περιγράφουν προφορικά το έργο τους χρησιμοποιώντας μαθηματικό λεξιλόγιο
(Γ.1 & Α.1.1)
Στάσεις
Τα παιδιά:
-
αναπτύσσουν θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά
-
χαίρονται τη δημιουργία και τη συνεργασία
(Γ.1)
🟡 ΔΟΜΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
| Υποενότητα | Διάρκεια | Εκπαιδευτικές Τεχνικές | Εκπαιδευτικά Μέσα |
|---|---|---|---|
| Εξοικείωση | 5’ | Συζήτηση – παρατήρηση | Κάρτες σχημάτων |
| Επισκόπηση | 5’ | Καταιγισμός ιδεών | Γεωμετρικά σχήματα |
| Επεξήγηση | 5’ | Καθοδηγούμενη συζήτηση | Πίνακας |
| Δημιουργία | 10’ | Βιωματική μάθηση | Χαρτόνια, σχήματα |
| Αναστοχασμός | 5’ | Κύκλος συζήτησης | Έργα παιδιών |
1️⃣ Εξοικείωση (5’)
Παρουσιάσαμε μεμονωμένα γεωμετρικά σχήματα.
Ερωτήσεις:
-
«Τι σχήμα είναι αυτό;»
-
«Πού το έχουμε ξαναδεί;»
Στόχος: ενεργοποίηση πρότερης γνώσης.
2️⃣ Επισκόπηση (5’)
Τα παιδιά παρατηρούν τα σχήματα και προτείνουν:
-
«Τι μπορούμε να φτιάξουμε με αυτά;»
-
«Ποια σχήματα θα χρειαστούμε για ένα δέντρο; ένα δώρο;»
➡️ Προβλεπτική σκέψη πριν τη δημιουργία.
3️⃣ Επεξήγηση (5’)
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Τα παιδιά κατασκευάζουν, μιλάνε για τα σχήματα ,εξηγούν πως τα χρησιμοποιούν, συνδέουν μορφή, σχήμα, αντικείμενο.
ΚΕΝΤΡΟ 1:
Το Δάσος των Χριστουγεννιάτικων Σχημάτων!
ΚΕΝΤΡΟ 2:
Αστέρια που Λάμπουν από Σχήματα!
ΚΕΝΤΡΟ 3:
Μπάλες Αγάπης και Δώρα με Χρωματιστά Σχήματα!
ΚΕΝΤΡΟ 4:
Το Ελαφάκι των Σχημάτων και των Lego!
Συνοψίσαμε::
-
τρίγωνο → δέντρο
-
κύκλος → μπάλα
-
τετράγωνο / ορθογώνιο → δώρο
-
κύκλος / οβάλ → πρόσωπο
➡️ Σύνδεση σχήματος–εικόνας.
4️⃣ Εμπλουτισμός -Δημιουργία – Κατασκευή καρτών (10’)
Σε αυτό το στάδιο οι κάρτες ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ.
Τα παιδιά:
-
επιλέγουν σχήματα
-
τα συνδυάζουν
-
κολλούν και διακοσμούν
-
κατασκευάζουν χριστουγεννιάτικη κάρτα με βάση τα σχήματα
➡️ Ατομική εργασία.
5️⃣ Αναστοχασμός – Εκτίμηση (5’)
Τα παιδιά παρουσιάζουν τις κάρτες τους:
-
«Τι έφτιαξες;»
-
«Ποια σχήματα χρησιμοποίησες;»
Κλείσιμο:
«Με λίγα σχήματα μπορούμε να φτιάξουμε πολλά πράγματα.»
Εκπαιδευτικά Μέσα
-
γεωμετρικά σχήματα από χαρτόνι
-
κόλλα, χρώματα, διακοσμητικά
-
χαρτόνια βάσης
- προτζέκτορας








































