«Αυτό το τραγούδι επιλέχθηκε για να σας κρατήσει συντροφιά όσο διαβάζετε.
Ένα μικρό μουσικό αστέρι, για να φωτίσει τις σκέψεις μας γύρω από την ευχή, την προσφορά και την αγάπη.»
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
-
αναγνωρίζουν και εκφράζουν βασικά συναισθήματα,
-
αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και κατανόηση των αναγκών των άλλων παιδιών,
-
συμμετέχουν σε δράσεις αλληλεγγύης και προσφοράς,
-
συνεργάζονται και συμβάλλουν στη θετική λειτουργία της ομάδας.
Γνώσεις:
-
γνωρίζουν ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα (αγάπη, φροντίδα, υποστήριξη),
-
κατανοούν ότι κάποιοι συνάνθρωποι χρειάζονται βοήθεια,
-
πληροφορούνται για τον ρόλο του Make-A-Wish και τον εθελοντισμό,
-
αντιλαμβάνονται ότι μια «μικρή πράξη» μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση σε κάποιον άλλον.
Δεξιότητες:
-
εκφράζουν συναισθήματα με λόγο, κίνηση ή εικόνα,
-
προτείνουν τρόπους υποστήριξης ενός παιδιού που έχει ανάγκη,
-
συνεργάζονται σε κοινά έργα (αστέρι ευχής, πίνακας ενσυναίσθησης, θετικές λέξεις),
-
συμμετέχουν σε συζήτηση, ακρόαση και ανταλλαγή ιδεών,
-
καλλιεργούν κριτική σκέψη μέσα από ερωτήματα όπως «Τι θα έδινα για να κάνω κάποιον να χαμογελάσει;».
Στάσεις:
-
δείχνουν ενσυναίσθηση, καλοσύνη και διάθεση προσφοράς,
-
αποκτούν σεβασμό στη διαφορετικότητα και στις δυσκολίες άλλων ανθρώπων,
-
αναγνωρίζουν τη σημασία της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού,
-
υιοθετούν υπεύθυνη και θετική στάση στις σχέσεις τους με τους άλλους.
1. Εξοικείωση
Στόχος: να νιώσει το παιδί ότι κάποιος κάπου χρειάζεται την καλοσύνη του.
Οι μαθητές παρακολούθησαν το βίντεο του Make-A-Wish απότο βιβλίο «Ένα Αστέρι στην Καρδιά».
Περιέγραψαν τι νιώθουν.αναγνώριση συναισθημάτων – ενσυναίσθηση, έκφραση συναισθημάτων,ενδιαφέρον αποδοχή ,φροντίδα.
Γνώρισαν και επεξεργάστηκαν τα φυλλάδια του Make-A-Wish και τα αστεράκια της ευχής,
σταματώντας με πολλή αγάπη στην αφίσα του μικρού Άρη, που ήταν ντυμένος πιλότος και τους ενέπνευσε.
. Επισκόπηση
Στόχος: να γνωρίσουν τις ανάγκες των παιδιών της Ευχής. Εξερευνούν εικόνες από το εκπαιδευτικό υλικό:
-
ένα παιδί στο νοσοκομείο
-
μια επιθυμία που πραγματοποιείται
-
τον εθελοντή που βοηθά
-
το “μπλε αστεράκι”
Σε μικρές ομάδες συζητούν:
-
«Τι να χρειάζεται αυτό το παιδί;»
-
«Πώς νιώθει;»
-
«Ποιος το βοηθά;»
Επεξήγηση
Στόχος: να “δέσουν” τις εμπειρίες τους με την έννοια της προσφοράς.
«Το Make-A-Wish βοηθά παιδιά που χρειάζονται δύναμη.Πραγματοποιεί μια Ευχή που φωτίζει την καρδιά τους.»
Τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία του μικρού Άρη, ενός παιδιού του Make-A-Wish που ευχήθηκε να γίνει για μία ημέρα πιλότος. Είδαν πώς μια ευχή μπορεί να δώσει δύναμη, χαμόγελο και κουράγιο σε ένα παιδί που περνά δύσκολες στιγμές. Συγκινήθηκαν, συζήτησαν και μίλησαν για το τι σημαίνει ελπίδα, όνειρο και προσφορά.
Τα παιδιά συνέδεσαν όσα είδαν:
– «Πώς βοηθά η Ευχή;»
– «Πώς βοηθά ο εθελοντής;»
– «Πώς βοηθά η δική μας πράξη;»
Μπορέιτε να δείτε το βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=ow-BshRZ7yM&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fmakeawish.gr%2F
Όταν ένα Αστέρι (Make-A-Wish) Μεγαλώνει Καρδιές…
Ο μικρός Άρης πετάει στο αεροπλάνο των ονείρων του.Ζωγράφισέ τον μέσα στο αεροπλάνο και γράψε την ευχή που θα του έδινεςγια να γίνει πιο δυνατός και να πετάει πάντα ψηλά! ✨💫✈️
Τα παιδιά, με πολλή αγάπη, ζωγράφισαν το πρόσωπο του μικρό Άρη στο αεροπλάνο των ονείρων του και έγραψαν τις δικές τους ευχές για να γίνει πιο δυνατός. Κάθε ζωγραφιά ήταν ένα μικρό μήνυμα ελπίδας κι ένα μεγάλο «πετάμε μαζί σου, Άρη!». 🌟✈️💙
«Το δικό μου Μπουκάλι Ευχής για τη Μικρή Ζωή»
Ο κάθε wish maker πήρε το δικό του μικρό μπουκάλι και ζωγράφισε μέσα μια προσωπική ευχή για τη μικρή Ζωή.
Τα παιδιά εξέφρασαν την ελπίδα τους με χρώματα, σύμβολα και λόγια: ήλιους, καρδιές, αστέρια, λουλούδια — ό,τι νιώθουν ότι μπορεί να δώσει δύναμη σε ένα παιδί που χρειάζεται φως.
Ήταν μια πρώτη ατομική διερεύνηση της έννοιας της προσφοράς και της τρυφερότητας: πώς μπορώ εγώ, ένα παιδί, να δώσω χαρά σε ένα άλλο.
Εμπλουτισμός
«Μια Κάπα Γεμάτη Φως: Τα Μυστικά Δώρα του Εθελοντισμού»
Τα παιδιά δημιουργούν την «Κάπα του/της Εθελοντή/ριας», καταγράφοντας ή ζωγραφίζοντας πάνω της τις υπερδυνάμεις που συζητήσαμε (αγάπη, καλοσύνη, χαμόγελο, πληρότητα,συγκηνιση,ευτυχία,χαρά). Η δραστηριότητα ενισχύει την αυτοεικόνα, τη συνεργασία και τη σύνδεση της προσφοράς με θετικά συναισθήματα.
«Γεμίζοντας το Μπουκάλι της Ζωής… για τη μικρή Ζωή»
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου ζωγράφισαν σε ένα μικρό χαρτάκι ό,τι πίστευαν πως θα έδινε δύναμη, χαρά και ελπίδα στη μικρή Ζωή· έναν ήλιο, μια καρδιά, ένα λουλούδι, ένα αστέρι… μικρές εικόνες γεμάτες ευχές.
Όλες αυτές οι ζωγραφιές μπήκαν μέσα σε ένα μεγάλο μπουκάλι, που σιγά-σιγά γέμισε χρώματα, φως και παιδικές ευχές.
Το μπουκάλι ταξίδεψε στο Δημοτικό, όπου και τα μεγαλύτερα παιδιά πρόσθεσαν τις δικές τους ζωγραφιές ελπίδας. Έτσι σε, μικροί και μεγάλοι ενώθηκαν μια κοινή πράξη αγάπης, δείχνοντας ότι η δύναμη της προσφοράς μεγαλώνει όταν τη μοιραζόμαστε.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα μπουκάλι γεμάτο Ζωή — ένα μπουκάλι που συμβολίζει πως κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να νιώθει πως δεν είναι μόνο.
Διαφοριποιημένη Δισασκαλία
«Πετάμε Μαζί σου, Άρη!»
Κέντρο 1 – Τα Αστέρια της Ευχής
Τα παιδιά έκοψαν τα χρυσά αστεράκια του Make-A-Wish.
Κέντρο 2 – Τα Σύννεφα της Ελπίδας
Τα παιδιά έκοψαν τα μικρά μπλε συννεφάκια.
Κέντρο 3 – Το Αεροπλάνο του Άρη
Τα παιδιά χρωμάτισαν το αεροπλάνο στο οποίο πετάει ο μικρός Άρης.
Κέντρο 4 – Οι Ευχές που Πετάνε Ψηλά
Τα παιδιά έγραψαν τις ευχές τους πάνω στα σύννεφα και στα αστέρια.
Τελική Σύνθεση
Όλοι μαζί κόλλησαν τις ευχές στην αφίσα.
Ο πιο μικρός μαθητής κόλλησε στο τέλος το καπελάκι του πιλότου στον Άρη, σαν σύμβολο ότι «πετάμε όλοι μαζί του».
Η αφίσα τοποθετήθηκε στον διάδρομο της σχολικής μας μονάδας,ώστε τα παιδιά του Δημοτικού να μπορούν κι εκείνα να γράψουν τις δικές τους ευχές για τον μικρό Άρη.
Έτσι, οι ευχές όλων των παιδιών θα ενωθούν σε ένα μεγάλο ουρανό ελπίδας,για ένα παιδί που χρειάζεται να νιώσει ότι δεν είναι μόνο του. Because… WE ARE WISH MAKERS. 🌟💙✈️🌟✈️💙
Η αφίσα«Πετάμε Μαζί σου, Άρη!» μας γέμισε ζωή.
Τα παιδιά του Δημοτικού στάθηκαν μπροστά της με σοβαρότητα, με χαμόγελο, με αγάπη.
Άλλοι ζήτησαν από τις δασκάλες να γράψουν την ευχή που υπαγόρευαν…άλλοι πήραν μόνοι τους τον μαρκαδόρο και έγραψαν όπως μπορούσαν.
Μικροί και μεγάλοι ενώθηκαν σε μια πράξη απλής, αληθινής ανθρωπιάς.
Και κάθε λέξη, κάθε αστεράκι, κάθε ζωγραφιά έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ουρανού ελπίδας για τον μικρό Άρη —
για να ξέρει πως δεν είναι μόνος.
Η στιγμή ήταν υπέροχη…ένα κύμα συγκίνησης που πέρασε από παιδί σε παιδί,μια ενίσχυση δεσμών ανάμεσα σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό,μια δυνατή απόδειξη ότι η προσφορά ενώνει.
Because…
WE ARE WISH MAKERS. 🌟
Εκτίμηση
«Δεμένοι με Αγάπη: Το Κουβάρι του Εθελοντισμού»
Στο τέλος της συνάντησης σταθήκαμε όλοι σε έναν μεγάλο, ζεστό κύκλο.Ένα παιδί κράτησε την άκρη ενός κουβαριού… και το ταξίδι άρχισε..Το κουβάρι πέρασε από χέρι σε χέρι,από καρδιά σε καρδιά.Κάθε παιδί κράτησε για λίγο το νήμα
κι ολοκληρώνε τη φράση:
Κι όσο ξετυλιγόταν το κουβάρι,ξετυλίγονταν μαζί και μικρές αλήθειες:για τη χαρά,για την καλοσύνη,για την αγάπη που όταν δίνεται…γίνεται μεγαλύτερη.
Στο τέλος, το νήμα έχει φτιάξει ένα πλέγμα —ένα απαλό, αληθινό δίκτυο που μας ενώνει όλους.
Έτσι λειτουργεί και ο εθελοντισμός:ενώνει ανθρώπους, φτιάχνει γέφυρες,πλέκει παρέες, καρδιές και ζωές.Κι αυτό το πλέγμα…είναι η αρχή μιας κοινωνίαςενσυναίσθησης, καλοσύνης,προσφοράς και αγάπης!
“Γράφω μαζί με τους γονείς μια ευχή στο Αστεράκι»
Τα παιδιά παρέλαβαν το συλλεκτικό αστεράκι του οργανισμού και, σε συνεργασία με τις οικογένειές τους, έγραψαν μια ευχή για τα παιδιά του Make-A-Wish, ως πράξη προσφοράς και ενσυναίσθησης.
Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το 4ο Δημοτικό Σχολείο και εντάχθηκε στο ετήσιο Σχέδιο Δράσης «Μικροί Δωρητές – Μεγάλες Καρδιές: Ακούγοντας τη φωνή των παιδιών».
Οι ευχές των παιδιών χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία των κοινών Αστερόδεντρων των δύο σχολείων, ως συμβολική πράξη αγάπης και αλληλεγγύης.
KWLH: Ένα εργαλείο σκέψης που βοηθά τα παιδιά να μαθαίνουν
| K – Τι ξέρω | W – Τι θέλω να μάθω | L – Τι έμαθα | H – Πώς το έμαθα |
|---|---|---|---|
| «Το αστέρι είναι για ένα παιδάκι.» | «Ποιο παιδί θα πάρει την ευχή;» | «Η ευχή πάει σε ένα παιδί που είναι άρρωστο.» | «Το είδαμε στο βίντεο.» |
| «Βάζουμε λεφτά ή αστεράκια για να βοηθήσουμε.» | «Τι ευχή θέλει το παιδί;» | «Με τα αστεράκια το Make-A-Wish βοηθάει τα παιδιά να χαμογελάνε.» | «Μας το είπε η κυρία.» |
| «Το κάνουμε κάθε Χριστούγεννα.» | «Πού πάνε τα χρήματα;» | «Τα χρήματα πάνε για να γίνει η ευχή αληθινή.» | «Το μάθαμε από τις φωτογραφίες και το βιβλίο.» |
| «Έχει ένα λογότυπο με αστέρι.» | «Ποιοι άλλοι βοηθάνε;» | «Βοηθάνε κι άλλα σχολεία και μεγάλοι.» | «Ακούσαμε την ιστορία του Make-A-Wish.» |
| «Το λένε Αστέρι της Ευχής.» | «Πώς φτιάχνουν την ευχή;» | «Έχουν ομάδα που οργανώνει την έκπληξη.» | «Το είδαμε στο διαδίκτυο/στην οθόνη.» |
| «Εμείς στο σχολείο αγοράζουμε αστέρια.» | «Πόσο χρόνο θέλει μια ευχή για να γίνει;» | «Θέλει πολλή αγάπη και συνεργασία.» | «Το κάναμε στην τάξη με τα αστέρια.» |
| «Τα χρήματα πάνε για παιδιά που χρειάζονται βοήθεια.» | «Πώς νιώθουν τα παιδιά όταν γίνεται η ευχή τους;» | «Τα παιδιά χαίρονται και συγκιούνται.» | «Το είπαμε όλοι μαζί στην συζήτηση.» |
| «Είναι μια πράξη αγάπης.» | «Πώς μπορώ κι εγώ να βοηθήσω;» | «Εγώ βοηθάω όταν αγοράζω αστέρι.» | «Το καταλάβαμε από τις ζωγραφιές μας.» |
Because…WE ARE WISH MAKERS. 🌟💙✈️🌟✈️💙




















































