🍁 Γνωρίζω – Παρατηρώ – Ανακαλύπτω τα Φύλλα του Φθινοπώρου-Χρώματα, Σχήματα και Μεγέθη

Διάβασε το άρθρο μας,
ακούγοντας τα φύλλα του Οκτώβρη να γίνονται μελωδία…
🌙🍃

October in A minor

📌 Γ Θεματικό Πεδίο: ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες)

1. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • αναγνωρίζουν χρώματα, σχήματα και μεγέθη φύλλων
  • συγκρίνουν, ταξινομούν και ομαδοποιούν φυσικά αντικείμενα

  • κατανοούν ότι τα φύλλα αλλάζουν λόγω εποχής

  • εκφράζονται δημιουργικά με εικαστικές τεχνικές (αποτυπώματα, κολλάζ)

  • περιγράφουν τις παρατηρήσεις τους με προφορικό λόγο

2. Γνώσεις – Δεξιότητες – Στάσεις

Γνώσεις:

  • χαρακτηριστικά φύλλων

  • αλλαγές φυτών το φθινόπωρο

  • βασικά στοιχεία φυσικών επιστημών: παρατήρηση – σύγκριση

Δεξιότητες:

  • ταξινόμηση κατά χρώμα, μέγεθος, σχήμα

  • σειροθέτηση κατά ύψος

  • χρήση υλικών σε εικαστικά (τύπωμα, κολλάζ)

  • προφορική περιγραφή παρατηρήσεων

Στάσεις:

  • συνεργασία στις ομάδες

  • σεβασμός στη φύση

  • χαρά της ανακάλυψης

3. Διδακτική Πορεία με 5Ε

Εξοικείωση:

Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο:«Τα φύλλα του Φθινοπώρου»

https://www.youtube.com/watch?v=o33gFLN-NmY&t=96s&pp=ygUrz4TOsSDPhs-FzrvOu86xIM-Ezr_PhSDPhs64zrnOvc6_z4DPic-Bzr_PhQ%3D%3D
Παρουσίαση φύλλων στην παρεούλα. Συζήτηση:
«Τι γνωρίζω για τα φύλλα; Τι αλλάζει το φθινόπωρο;»

🍁 Τι Ξέρω για τα Φύλλα: Χρώματα, Σχήματα και Μεγέθη

K – ΤΙ ΞΕΡΩ  W – ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ 
Τα φύλλα έχουν πολλά χρώματα! Γιατί αλλάζουν χρώμα;
Μερικά είναι μικρά, άλλα τεράστια! Ποιος τα κάνει μεγάλα και μικρά;
Άλλα είναι μυτερά και άλλα σαν καρδούλες. Γιατί δεν έχουν όλα το ίδιο σχήμα;
Μπορώ να τα βάζω σε ομάδες που μοιάζουν. Πώς ξέρω σε ποια ομάδα μπαίνει κάθε φύλλο;
Πέφτουν κάτω το φθινόπωρο. Γιατί πέφτουν; Κρυώνουν;
Αν τα πατήσω κάνουν «κρακ»! Γιατί μερικά σπάνε και άλλα όχι;
Μπορώ να τα ζωγραφίσω ή να κάνω αποτύπωμα. Πώς γίνεται να φανούν οι «γραμμές» στο αποτύπωμα;
Έχουν πάνω τους γραμμούλες σαν δρόμους. Πού πάνε οι γραμμούλες; Τι κάνουν;
Μπορώ να πω τι βλέπω με τα λόγια μου. Πώς να λέω καλύτερα τι παρατηρώ;

kwlh

Επισκόπηση:
Συλλογή φύλλων – παρατήρηση με ομάδες.
Καταγραφή ομοιοτήτων/διαφορών.

collection 2

Επεξήγηση:
Συζήτηση για έννοιες: χρώμα–μέγεθος–σχήμα.
Σύνδεση με αλλαγές της εποχής.

4tables

Εμπλουτισμός:

  • σειρά ύψους-ομαδοποίηση

teams1teams 3teams2teams1 1teams4

  • αποτυπώματα

apotypoma2 apotypoma 1 apotypoma 4 apotypoma3

  • Ύστερα τα παιδιά δημιούργησαν φθινοπωρινά δέντρα με τις παλάμες και τα δαχτυλάκια τους, αναμειγνύοντας χρώματα και δοκιμάζοντας νέες αποχρώσεις.
    Με αυτό τον τρόπο εμπλούτισαν όσα ήδη γνώριζαν για τα φύλλα, συνδέοντας:

    • τα χρώματα του φθινοπώρου με τις δικές τους μίξεις,

    • τα μεγέθη των φύλλων με τα διαφορετικά αποτυπώματα των χεριών τους,

    • και τα σχήματα των φύλλων με τις κινήσεις των δαχτύλων και της παλάμης.

    Η δραστηριότητα αυτή τους βοήθησε να κατανοήσουν πιο βιωματικά ότι τα φύλλα μπορούν να αλλάζουν χρώμα, μέγεθος και μορφή, όπως ακριβώς και στη φύση.

cheri 3 cheri 2 cheri1cheri 4 1

 

  • το δέντρο του Φθινοπώρου

  • dentro 3 dentro 1dentro 2

Εκτίμηση 
Παρουσίαση από κάθε ομάδα.

athens 1apotelesma 1
Αυτοαξιολόγηση: «Τι έμαθα για τα φύλλα;»

L – Τι Έμαθα  H – Πώς το Έμαθα 
Τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το φθινόπωρο. Τα είδα από κοντά.
Τα φύλλα έχουν πολλά σχήματα και μεγέθη. Τα παρατήρησα προσεκτικά.
Πέφτουν από τα δέντρα όταν κάνει κρύο. Η κυρία μάς το εξήγησε.
Μπορώ να τα βάζω σε ομάδες που μοιάζουν. Τα έβαλα σε ομάδες με τα άλλα παιδιά.
Οι γραμμούλες βοηθούν το φύλλο να ζει. Κοιτάξαμε τα φύλλα όλοι μαζί.
Μπορώ να περιγράψω τι βλέπω. Μιλήσαμε και είπαμε τι είδαμε.