1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2024-2025: “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”

Το πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας  Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Σύμφωνα με τον Dewey (2005, 22) «η εμπειρία είναι το αποτέλεσμα της επίδρασης ενός οργανισμού με το περιβάλλον του […] είναι μια μεταμόρφωση της αλληλεπίδρασης στη συμμετοχή και την επικοινωνία». 

1ο εργαστήριο: <<Ας γνωριστούμε. Ποιοι είμαστε;>>Αισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας .

«Το δέντρο της ομάδας μας»

Ξεκινάμε με κινητικά παιχνίδια για να φτιάξουμε ομάδες που να έχουν κάποιο κοινό ενδιαφέρον. Δυο αντικριστά καρεκλάκια, δύο κορδέλες δεμένες δεξιά και αριστερά γίνονται λεωφορείο που μεταφέρει κάθε ομάδα  στη χώρα που της ταιριάζει . Στη χώρα του μπάσκετ πάνε αυτοί που το προτιμούν, στη χώρα με την μεγάλη πισίνα πάνε όσοι τους αρέσει το κολύμπι ….  Γίνεται αποτύπωση των προτιμήσεων, ομαδοποίηση και φτιάχνεται ένα πολύ παράξενο δέντρο που λέγεται

« Μου αρέσει να …» και εκεί βέβαια είμαστε όλοι αν και έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις.

20241010 122745 20241010 121013 20241010 120928

20241011 090933  20241010 114817 20241010 114714

Συστηνόμαστε με την βοήθεια του αγαπητού παιχνιδιού σε όλα τα παιδιά<< μουσικές καρέκλες>> ! Κάθε φορά που σταματάει η μουσική τα παιδιά λένε το όνομά τους και τί τους  αρέσει να κάνουν !!Οι προτιμήσεις τους  αποτυπώνονται στο χαρτί και το δέντρο της ομάδας μας αρχίζει να στολίζεται  !!

IMG 20241010 112429 6802748c 834b 4b91 b632 e131b1240d81 2 f6e581f2 91f7 40bd be82 040d7c21a531 120241011 093910

82d55775 0099 4eb2 8229 d94f3f9835a0 1394afb1c e1d3 4f6e b0fc 430f56161496 20f7c65bb 9079 402c bfd9 80414415e856394afb1c e1d3 4f6e b0fc 430f56161496 2 039b16a2 f9c4 427d 9a53 0350f13a8802 1

2ο εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Συνέχεια έχει η εύρυθμη λειτουργία της ομάδας μας !Και πώς θα το πετύχουμε αυτό ;Μα φυσικά με την δημιουργία κανόνων  !Τους ζωγραφίζουμε τους απαριθμούμε και στο τέλος τους   <<υπογράφουμε >> με τις παλάμες  μας !

b4e3d405 2b11 45be bd22 4a66e7eb1965      a79d16ae db9a 4120 994a 394b2a082f0a IMG 20240930 095023

κανονες 5κανονες 2 1 κανονες1 1

Συνέχεια έχει  η  κατασκευή πύργων καλής συμπεριφοράς !Τα παιδιά τοποθετούν από ένα τουβλάκι κάθε φορά που προτείνουν μια καλή συμπεριφορά !Οι πύργοι στήνονται με διαφορετικά τουβλάκια που τους βοηθούν  να  γίνονται ψηλοί και σταθεροί !Όπως και οι ομάδες μας !

κανονες 8 κανονες 9 κανονες 10

κανονες 12                                                                                                                               κανονες 15κανονες 15κανονες 14

 κανονες 14 κανονες 15 κανονες 15

Η Bee bot μας βοηθάει να εμπεδώσουμε τους κανόνες οδηγώντας την στους καλούς κανόνες συμπεριφοράς .

IMG 20240925 121637 IMG 20240925 122242 IMG 20240925 122524

Έπειτα γινόμαστε εμείς ρομποτάκια και ο φίλος μας ,μας οδηγεί μέσα από εντολές ,στις καλές συμπεριφορές αποφεύγοντας τις λάθος !

IMG 20240925 094124 IMG 20240925 094138

Παιχνίδια στον υπολογιστή μας βοηθούν να κατανοήσουμε περισσότερο !

IMG 20240924 111149 IMG 20240924 111253

2η Δραστηριότητα   «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»

•  «Παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.»

•Το μπαούλο με τον μαγικό καθρέφτη.

Σήμερα μας περίμενε μια υπέροχη έκπληξη! Ένα ξύλινο μπαούλο που όταν το ανοίγεις βρίσκεις μέσα έναν μοναδικό θησαυρό. Ο καθένας παρατήρησε προσεκτικά τον εαυτό του. Πώς είναι τα μάτια μου; Τι χρώμα έχουν τα μαλλιά μου; Μοιάζω με κάποιον;

20241031 11162720241031 11155720241031 111610

IMG 20241016 111232IMG 20241016 111555IMG 20241016 113809

Για να με δω καλύτερα . Μου αρέσω; Είμαι ευχαριστημένος από τον εαυτό μου;

20241015 112122 20241015 112133 20241015 112139 20241015 112142 20241015 112214 20241015 112223 20241015 112250 20241015 112353

Τι μου αρέσει περισσότερο σε μένα;

Ας το ζωγραφίσουμε

20241015 120531 20241015 120853

και να το φωτογραφίσουμε.

αρεσει σε εμένα. 3 αρεσει σε εμένα.j 2  

Σε τί είμαι καλός ;Σε τί τα καταφέρνω καλά ; Είναι ερωτήσεις  που μας έκαναν να προβληματιστούμε και να εντοπίσουμε τα δυνατά μας σημεία !

43a4cf43 ebe2 423d a3fb fb109b6e2239 e34e9d40 e409 4df3 ba3f 1d5431ec0bc5 e5197b82 57bc 467b a8de 8a700e6557c1

Ζωγραφίσαμε  τον εαυτό μας .

20241015 121021 20241015 120531 20241015 120853    

Σημείωσαν στον πίνακα χρώμα ματιών και χρώμα μαλλιών.

20241031 112423 20241031 112418 20241031 112330 και βγήκαν τα στατιστικά. καταγραφη

 

Ήρθε η ώρα να μετρήσουμε και το ύψος μας. Μονάδα μέτρησης επιλέχθηκε κάτι περίεργο και πρωτότυπο ΞΥΛΙΝΑ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ. Εδώ χρειαστήκαμε συνεργασία. Όλοι πρόθυμοι, συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί. Πόσα τουβλάκια ύψος έχει ο καθένας; Μετράμε και ξαναμετράμε…

20241105 10575320241105 10581920241105 105903 Αντίγραφο20241105 110405

πρέπει να το θυμόμαστε για να το γράψουμε και στο χαρτί μας.

20241105 12284620241105 123159   

 

Μετά από όλες αυτές τις δραστηριότητες η κατάληξη αναμενόμενη και υπέροχη! Φιλοτεχνεί ο καθένας το πορτρέτο του με μοναδικό τρόπο.

20241031 120509 20241031 120512 20241031 120516 20241031 120523

Δεν είμαστε υπέροχοι!

20241118 124629 20241118 124456 20241118 124545 20241118 124622

 

Και αν δεν μου αρέσει αυτό που είμαι ;Μπορεί ένας μάγος να με μεταμορφώσει ;Τι θα μπορούσε να με κάνει ;Μήπως λιοντάρι; Μήπως ελέφαντα ή μαιμού ;Με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού « Αχ γιατί να είμαι γάτα » μεταμορφωνόμαστε …..

αρχείο λήψης                                           20241029 075834

IMG 20241015 094328 IMG 20241015 094654

20241014 122116  IMG 20241015 131436IMG 20241015 131443

Τελικά όμως ,είμαστε σπουδαίοι, όπως είμαστε !Οπότε ας μας παρουσιάσουμε …….! Ελάτε να γνωριστούμε καλύτερα!

20241018 110109 20241107 085905 20241107 091546

 

IMG 20241018 091105        IMG 20241018 092859    IMG 20241021 094129

«Γινόμαστε ζευγάρια και ανταλλάσσουμε φιλοφρονήσεις»

Μουσική , κινούμαστε  στο χώρο και μόλις σταματήσουμε διαλέγουμε  ένα βραχιολάκι. Βρίσκοντας το κάθε παιδί όποιον έχει το ίδιο χρώμα βραχιολάκι με αυτόν γίνεται ζευγάρι. Ακολουθούν  πολλά κινητικά παιχνίδια. Παρατηρώ τον φίλο μου και του λέω τι μου αρέσει σε αυτόν και  γιατί τον θαυμάζω.

20241016 112846 20241017 075658 20241016 112050 20241016 112054 20241016 112100 20241016 112839     IMG 20241017 111739IMG 20241017 111807  IMG 20241017 111810  IMG 20241017 111910IMG 20241017 112231  IMG 20241017 112242IMG 20241017 112443

Ήρθε η στιγμή να δείξω στο φίλο μου την αγάπη μου και με ένα μοναδικό δώρο. Ο καθένας διαλέγει μία κάρδιά ή ένα αστέρι, το στολίζει και γράφουμε φιλοφρονήσεις για τους φίλους μας.

20241017 114349 20241017 114333 20241017 114341

και φυσικά τα ανταλλάζουμε με πολλή αγάπη χαρά και όμορφα λόγια.

20241017 114343 20241029 12452220241029 125153 20241029 125052 20241029 125131 20241029 125302 20241029 125953 1IMG 20241029 121740  IMG 20241029 121743 IMG 20241029 125407IMG 20241029 125418 IMG 20241029 125421 IMG 20241029 125424

«Με θέλεις στην ομάδα σου;» Μια ιστορία για τη συνεργασία, την ανεκτικότητα και την αποδοχή του άλλου. Παρακολουθήσαμε την ιστορία και αποφασίσαμε να την παίξουμε. Τα παιδιά επιλέγουν ρόλους, φοράνε μάσκες, μουσική και ξεκινάμε…

20241018 114611 1 20241018 114700 1 20241018 114824 1 20241018 114938 1 20241018 115145 1 20241018 115314 1

«Η αλυσίδα της τάξης μας»

Με αλληλοσεβασμό και  αποδοχή η  ομάδα μας έχει γίνει πολύ δυνατή .Δυνατή σαν αλυσίδα, σφιχτά δεμένη που κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να την σπάσει !Τα παιδιά ξεπερνούν τα εμπόδια- στεφάνια με αλληλοβοήθεια και συνεργασία .Αξίες ανεκτίμητες και σπουδαίες όσο και εμείς !

d940085b 817a 45df b91d 26445b63dbe7 1 681d9be7 f413 4945 a1fc 854de80d8f1d 1

6a94ed39 be7b 4fba 85ad ffc480473da1 262411e9 0bce 4974 b9c1 1a79fc82fe8b a1d5b7a3 56bd 4889 b8df d628d2b57942 f03dfd98 dc11 4781 abe1 c134065a6fd2 5325f497 e53c 4bf4 a0b0 f8fe7829b3f8 69c84c3e 0c0a 4930 8eb9 4c1080618dfe 4f2a8bb2 d351 48c1 b3a1 09a715caab5f b735dfce cd08 4e40 b4b0 0efcac33c8b1 a935727f 208c 4a80 bd0b e5b7c7bc27d9 b1c9a7fe 7187 43d2 a8c5 673dec563736 ca5173f7 823b 4a9e 9d35 db1ff59ecf28 055b675f b905 45f5 b047 6ffb2811cef4

Η παράσταση τελειώνει βάζοντας την ερώτηση «Τι βοήθησε τα ζωάκια να γίνουν ομάδα; Ποια χαρακτηριστικά υποσχέθηκαν να έχει η ομάδα τους;» Καταλήξαμε σε πέντε σημαντικές λέξεις που πρέπει να έχει η κάθε ομάδα, επομένως και η δική μας: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΠΟΔΟΧΗ, ΑΓΑΠΗ, ΒΟΗΘΕΙΑ, ΜΟΙΡΑΣΜΑ.

Τις γράψαμε , τις στολίσαμε και τις είπαμε πολλές φορές για να μην τις ξεχάσουμε .

20241030 111811 20241030 111804 20241030 111800 20241030 111754 20241030 111747 20241030 111742 20241030 113600 20241031 095248

3ο εργαστήριο: «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»

Μέσα από τις παρουσιάσεις του εαυτού τους παρατηρούμε τις διαφορές στην δομή των οικογενειών

4ο εργαστήριο: «Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα)»

20241031 105808

«Παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.»

Το μπαούλο με τον μαγικό καθρέφτη.

20241105 12284620241105 123159 

Μετά από όλες αυτές τις δραστηριότητες η κατάληξη αναμενόμενη και υπέροχη! Φιλοτεχνεί ο καθένας το πορτρέτο του με μοναδικό τρόπο.

20241031 120509 20241031 120512 20241031 120516 20241031 120523

Δεν είμαστε υπέροχοι;

20241118 124629 20241118 124456 20241118 124545 20241118 124622

Παρουσιάζουν τον εαυτό τους

20241018 110109 20241107 085905 20241107 091546

Οικογένειες : Πόσο ίδιες και πόσο διαφορετικές.

Μια παρουσίαση με θέμα την οικογένεια έγινε αφορμή για πολλές ερωτήσεις. Ο καθένας μίλησε για την δική του οικογένεια.   Συμπλήρωσαν τον πίνακα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς του. Πολλά κοινά αλλά και διαφορές. Τι πρέπει να έχουν όμως ΟΛΕΣ οι οικογένειες ; ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ, ΑΓΚΑΛΙΕΣ, ΥΓΕΙΑ… Γράψαμε τις λέξεις και τις βάλαμε στα σπίτια μας μαζί με την οικογένειά μας.

20241105 11505720241105 115100 20241105 115105 20241105 115113

μελη οικογενειας 20241107 094148 20241107 094018

Έχουμε όλοι τους ίδιους φίλους;

Χρειάζονται οι φίλοι; Άλλο οι φίλοι και άλλο οι συμμαθητές ; Τι χρειάζεται να έχει ένας φίλος; Λέμε ναι σε όλες τις ιδέες των φίλων μας; Τι μου αρέσει να κάνω με τους φίλους μου; Πώς αντιδρώ σε μια σύγκρουση; Πολλές οι ερωτήσεις.

φιλοι φιλοι 1 φιλοι 2 φιλοι 3 φιλοι 4 φιλοι 5

 

 

 

 

 

 

 

Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα

Δραστηριότητα 1η:

«Ανταλλάσσοντας εικόνες- 1ο μέρος»

Κινητική δραστηριότητα και

δραστηριότητα παρατήρησης και

συζήτησης στην Ολομέλεια. Έμφαση σε

πρόσωπα, ομοιότητες διαφορές και ζωγραφίζω όπως ο Piicasso τα δικά μου παράξενα πρόσωπα.

 

20241119 131119 20241119 075754     20241119 130943 20241119 131037 20241119 131051

 

 

Δραστηριότητα 2η:

«Ανταλλάσοντας εικόνες- 2ο μέρος»

Έμφαση σε στάσεις σώματος, εκφράσεις προσώπου, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές

να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας.

Να αναγνωρίσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους

Να αναγνωρίσουν την αξία της διαφορετικής άποψης του καθενός Να υιοθετήσουν θετική στάση για ανοχή απέναντι στο διαφορετικό

μαργκαρετ

Να συζητούν για τις διαφορές και να καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με την κοινά συναισθήματα και τις διαφορές των αιτίων που τις προκαλούν.

συναισθ 1μασκες 5 μασκες 1 μασκες 2 μασκες 3 μασκες 4

παλετα παλετα 2

θυμος φοβος.2 θυμος φοβος   χαρα λυπη 3 χαρα λυπη.2 χαρα λυπη