Γονείς

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο Γονέων και Κηδεμόνων

Την Τετάρτη 21/9 ολοκληρώθηκε η ενημερωτική συνάντηση των κηδεμόνων από τη Διευθύντρια του σχολείου και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου Γονέων και Κηδεμόνων. Ευχόμαστε καλή αρχή στο νέο ΔΣ και είμαστε σίγουροι πως θα έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία!

307573974 468489588626165 3609407584369854704 n

 

Πρόγραμμα ενημέρωσης γονέων 2019-20

(Με μπλε σημειώνονται οι ώρες που οι εκπαιδευτικοί είναι διαθέσιμοι)

Ισχύει από 25/11/2019 

Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών για τη διετία 2019-2021

00803

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες

Σας ανακοινώνουμε ότι το νέο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που αναδείχθηκε στις 18/10/2017 είναι:

Πρόεδρος Δήμτση – Κολιούσκα Παναγιώτα 6976 114979
Αντιπρόεδρος Σαββινίδου Αποστολία 6977080810
Γεν. Γραμματέας Καραγκιοζίδου Αναστασία 6944881061
Ταμίας Καλαφάτης Φώτιος 6936994922
Μέλος Α’ Μαλλού Μαρία 6948516567
Μέλος Β’ Καπετάνη Μαρία 6981807931
Μέλος Γ’ Πεταλίδου Αθηνά 6980030869

Η ολομέλεια του Δ. Σ. θεωρεί ότι η επικοινωνία και η καλλιέργεια σχέσεων αμοιβαίας εκτίμησης και σεβασμού μεταξύ των γονέων είναι ακρογωνιαίος λίθος που θα αποτελέσει βήμα διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των γονέων. Παράλληλα, θα τους συνενώνει στον κοινό αγώνα της ζωής που καθημερινά κάθε οικογένεια δίνει.

Ο σκοπός της προσπάθειάς μας θα είναι:

Η συνεργασία με τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων ώστε τα παιδιά μας να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και αγωγή ως εφόδιο για το μέλλον.

  1. Η συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου μας.
  2. Η διοργάνωση ομιλιών από ειδικούς εγνωσμένου κύρους για την ενημέρωσή μας.
  3. Η διοργάνωση οικογενειακών εκδρομών με μικρό κόστος.
  4. Η στήριξη στο μέτρο των δυνατοτήτων μας στα παιδιά που έχουν ανάγκη βοήθειας.

Για τους λόγους αυτούς σας υπενθυμίζουμε ότι η συνεισφορά της συνδρομής όλων είναι απαραίτητη. Αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες που υπάρχουν εν μέσω της οικονομικής κρίσης γι’ αυτό η συνδρομή θα παραμείνει και φέτος στο ποσό των 10 € ανά οικογένεια. Τα χρήματα καταλήγουν πάλι στα παιδιά μας.

Το Δ. Σ. δεσμεύεται ότι στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς θα ενημερώνει για τα πεπραγμένα του συλλόγου.

Σας προτείνουμε να επισκέπτεστε συχνά τον ιστότοπο του σχολείου μας για να μας δίνετε τις προτάσεις σας και τις ιδέες σας, έτσι ώστε να έχουμε έναν ανοιχτό διάλογο καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 

Ετήσια συνάντηση γονέων ης Α’ τάξης

Την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019, ώρα  6:00 μμ πραγματοποιήθηκε η ετήσια συνάντηση γονέων της Α’ Γυμνασίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών με θέμα: «το νέο μας σχολείο». Κατά τη συνάντηση παρουσιάστηκε από το διευθυντή κ. Μιχαηλίδη Μενέλαο ο  εσωτερικός κανονισμός του σχολείου και οι τρόποι αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας

 

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2019-20

Σύμφωνα με την Υ.Α. 79942/ΓΔ4/31-5-2019 (ΦΕΚ 2005/19))

σχεση

 

Τρόπος και χρόνος εγγραφής

Οι εγγραφές στην Α’ τάξη και οι επανεγγραφές στην Β’ και Γ’ στα Γυμνάσια πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος από 1 έως 11 Σεπτεμβρίου.

Πως γίνεται η εγγραφή;

Κάθε κηδεμόνας μαθητή/τριας Γυμνασίου πρέπει να προσέλθει στη Διεύθυνση του σχολείου μέχρι την παραμονή της έναρξης των μαθημάτων του σχολικού έτους και να δηλώσει ενυπογράφως ότι είναι νόμιμος κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, καθώς να καταβάλει το ποσό των 10€ υπέρ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (για κάθε σχολικό έτος). Εννοείται ότι είναι ευπρόσδεκτο και κάθε ποσόν πέραν αυτού.

Δικαιολογητικά εγγραφής:

α. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) του κηδεμόνα τού/τής μαθητή/τριας στην οποία να δηλώνεται

  • η νομιμότητα της άσκησης της κηδεμονίας.
  • η αποδοχή της ηλεκτρονικής ενημέρωσης για ζητήματα της πορείας φοίτησης του/της μαθητή/τριας,
  • καθώς και η ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) για την παραλαβή των ηλεκτρονικών μηνυμάτων
  • ο αριθμός του τηλεφώνου στο οποίο θα αποστέλλονται τα σύντομα μηνύματα (SMS).

β. Φωτοαντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας του/της μαθητή/τριας (εάν διαθέτει)

Κηδεμονία ανηλίκων μαθητών/τριών

  • Κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας  είναι ο πατέρας και η μητέρα. Σε περίπτωση διαζυγίου των γονέων ή διάσπασης της έγγαμης συμβίωσης, κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας είναι το πρόσωπο που ασκεί νόμιμα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας. Σε περίπτωση που αυτοί ελλείπουν ή κωλύονται από τον νόμο, κηδεμόνας του/της ανήλικου/ης μαθητή/τριας είναι αυτός που έχει την επιμέλεια του/της, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.
  • Εάν ο, κατά την προηγούμενη παράγραφο, κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας δεν κατοικεί στην έδρα του σχολείου, αντιπροσωπεύεται από ενήλικο πρόσωπο το οποίο έχει εξουσιοδοτήσει εγγράφως και το οποίο κατοικεί στην έδρα του σχολείου.
  • Κανένα στοιχείο της σχολικής κατάστασης του/της ανήλικου/ης μαθητή/τριας δεν γνωστοποιείται ή παρέχεται σε άλλο πρόσωπο εκτός από τον κηδεμόνα του/της ή σε πρόσωπο που έχει οριστεί από τον κηδεμόνα

Χαρακτηρισμός φοίτησης, συνέπειες


Οι υπεύθυνοι καθηγητές/τριες του σχολείου είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν άμεσα τους κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών

Οι κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι  να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών

Οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).
Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη

Ειδικές περιπτώσεις:

Μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

Για τους μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η φοίτηση τους θεωρείται επαρκής όταν το σύνολο των επιπλέον απουσιών δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) των προβλεπόμενων από το οικείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και αυτές οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας που πιστοποιούνται από τον φορέα υλοποίησης.

Αποχώρηση με άδεια του Διευθυντή:

Όταν μαθητής αποχωρεί από το σχολείο, εννοείται εφόσον έχει εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα, σημειώνεται στο απουσιολόγιο με την ένδειξη «πήρε άδεια» και υπογράφεται από το Διευθυντή. Εννοείται πως οι απουσίες που προκύπτουν καταχωρούνται και προσμετρώνται

Επείγοντα περιστατικά και σοβαρές παθήσεις

Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μαθητών/τριών μέχρι είκοσι (20) ημερών που οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης, εντός της Ελλάδας ή σε χώρες του εξωτερικού όπως :

α. έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα χειρουργική επέμβαση
β. έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα νοσηλεία σε νοσοκομείο
γ. θεραπείες αρχικές ή συνεχιζόμενες για επιδημίες και χρόνιες παθήσεις που απαιτούν συνεχή παραμονή σε νοσοκομείο ή επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σε νοσοκομείο

Σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, αν είναι ενήλικοι/ες ,θα πρέπει:

  • Να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για την ιδιάζουσα περίπτωση του προβλήματος υγείας και να προσκομίσουν με αίτηση τους στη Διεύθυνση του σχολείου φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο ή Ιδιωτιό Νοσοκομείο με τις απαραίτητες σφραγίδες και υπογραφές από τους θεράποντες ιατρούς και διευθυντές.
  • Η αίτηση του/της μαθητή/τριας, με όλα τα απαραίτητα κατά περίπτωση έγγραφα και δικαιολογητικά, κατατίθεται στη Διεύθυνση του σχολείου και τίθεται υπόψη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών όπου εξετάζεται το αίτημα και, εφόσον ισχύουν οι προαναφερόμενες
    προϋποθέσεις, συντάσσεται πρακτικό για την εκάστοτε περίπτωση μαθητή/τριας, το οποίο κοινοποιείται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το σχολείο

Απαλλαγή από τα  Θρησκευτικά

Δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών/τριών από το μάθημα των Θρησκευτικών παρέχεται σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 12773/Δ2/23-01-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών χορηγείται ύστερα από Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986, με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής και των δύο γονέων, εντός αποκλειστικής χρονικής προθεσμίας που διαρκεί από την 1η έως και την 20η Σεπτεμβρίου κάθε έτους στην οποία θα αναφέρεται ότι: «ο/η μαθητής/τρια δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης», χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει, εκτός αν το επιθυμεί.

Χρήση κινητού τηλεφώνου

Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση  κινητού τηλεφώνου και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Σε κάθε περίπτωση οι μαθητές/τριες θα ελέγχονται πειθαρχικά.

Ατομικό Δελτίο Υγείας

Είναι απαραίτητο το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ) των μαθητών της 1ης Τάξης Γυμνασίου για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Γυμναστικής. Σε περίπτωση μη προσκόμισης χρεώνονται απουσίες για κάθε διδακτική ώρα Γυμναστικής.

 

Καλή σχολική χρονιά!

 

Τετάρτη 27/2/2019- Ημερίδα με θέμα:

“ΟΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ”

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε ημερίδα επιμόρφωσης των γονέων του 4ου Γυμνασίου την Τετάρτη 27/2/2019

Εισηγητής ήταν ο κ. Σιάντσης Λάζαρος, ψυχολόγος του κέντρου πρόληψης των  εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Ν. Πέλλας “ΟΡΑΜΑ”

Οι γονείς είχαν την ευκαιρία να βρουν  απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: 

Πότε αρχίζει και πότε τελειώνει η περίοδος της εφηβείας;

 Τι διαφοροποιεί την εφηβεία από τις άλλες ηλικιακές περιόδους;

 Ποια είναι η σχέση της εφηβείας με την εξάρτηση;

 Τι σημαίνει εξάρτηση και τι σημαίνει εθισμός; Ποια είναι η διαφορά τους;

 Ποιοι παράγοντες οδηγούν στην εξάρτηση;

 Ποια συμπτώματα παρουσιάζει ένα εξαρτημένο άτομο;

 Ποιες είναι οι συνέπειες της εξάρτησης για έναν έφηβο;

 Πώς μπορεί να αποφευχθεί η εξάρτηση;

 Πώς αντιμετωπίζονται οι εξαρτήσεις;

 

 

Πότε κρατάμε το άρρωστο παιδί στο σπίτι…

 

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου ημερίδα με θέμα “προβληματισμοί και προτάσεις για το μάθημα των θρησκευτικών”

Ομιλητές ήταν οι καθηγητές της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Ηρακλής Ρεράκης και ο κ. Ιωάννης Κουρουμπελές. Τη συζήτηση συντόνισε ο Πρωτοπρεσβύτερος Ελευθέριος Χαραλαμπίδης.

 

Διοργανωτές της εκδήλωσης ήταν:

Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων

Σύλλογοι Γονέων και κηδεμόνων του 8ου Δημοτικού και του 4ου Γυμνασίου

Ιστορική και Λαογραφική Εταιρία Γιαννιτσών “ο Φίλιππος”

Σύλλογος Πολυτέκνων

Σύλλογος Τριτέκνων

 

 

16 Ιουνίου 2018 – Ημερήσια εκδρομή του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων στα Φλογητά

Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών διοργανώνει ημερήσια εκδρομή το Σάββατο 16 Ιουνίου 2018 στα Φλογητά Χαλκιδικής.

τιμή εισιτηρίου : Ενήλικες 10€ – μαθητές 8€

για να δηλώσετε συμμετοχή καλέστε στο τηλ 6976828160

BD15156_

Οι ώρες συνάντησης Γονέων με την Κοινωνική Λειτουργό και την Ψυχολόγο του 4ου Γυμνασίου

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι κάθε Πέμπτη από ώρα 9:00 έως 13:00 θα βρίσκονται στο σχολείο μας η Κοινωνική Λειτουργός και  η Ψυχολόγος της ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), οι οποίες σε συνεργασία με τον Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων  θα προσφέρουν την απαραίτητη υποστήριξη σε όσους μαθητές και μαθήτριες το έχουν ανάγκη.

Η συνάντηση με τους μαθητές/τριες γίνεται μόνο κατόπιν έγγραφης συγκατάθεσης του κηδεμόνα. Επίσης, όποιος κηδεμόνας επιθυμεί  συνάντηση μαζί τους, αυτή θα γίνεται κατόπιν συνεννόησης (τηλ. ραντεβού στο 23820 25221).

 

BD15156_

Ενημέρωση γονέων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΓΟΝΕΩΝ

Τρίτη και Πέμπτη οι ημέρες ενημέρωσης, από 2η μέχρι και 5η ώρα

Παρακαλούνται οι γονείς να προσέρχονται όσο το δυνατόν τις συγκεκριμένες ώρες, για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Για να ανοίξετε το αναλυτικό πρόγραμμα κάντε κλικ εδώ →   ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ 2017-18xls

 

BD15156_

θρισκ1

Εκδήλωση του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών
Την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 7  μ.μ. ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  διοργάνωσε  εκδήλωση ενημέρωσης με ομιλητή τον κ. Νατσιό Δημήτριο στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών με θέμα:

“τα νέα βιβλία θρησκευτικών”

  BD15156_00803

 Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών

 

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες

Σας ανακοινώνουμε ότι το νέο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που αναδείχθηκε στις 18/10/2017 είναι:

Πρόεδρος Ιωάννα Βασιλείου 6976 828160
Αντιπρόεδρος Φιλοθέη Γαλανοπούλου 23820 20292
Γεν. Γραμματέας Μαρία Παπαμιχαήλ 6934 964213
Ταμίας Αγγέλα Τσακμάκη 6908 394240
Μέλος Α’ Ελένη Τσιρακίδου 6972 508311
Μέλος Β’ Φανή Τσολακίδου 6973 869412
Μέλος Γ’ Αντώνης Ανδρονίκου 6974 822758

Η ολομέλεια του Δ. Σ. θεωρεί ότι η επικοινωνία και η καλλιέργεια σχέσεων αμοιβαίας εκτίμησης και σεβασμού μεταξύ των γονέων είναι ακρογωνιαίος λίθος που θα αποτελέσει βήμα διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των γονέων. Παράλληλα, θα τους συνενώνει στον κοινό αγώνα της ζωής που καθημερινά κάθε οικογένεια δίνει.

Ο σκοπός της προσπάθειάς μας θα είναι:

Η συνεργασία με τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων ώστε τα παιδιά μας να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και αγωγή ως εφόδιο για το μέλλον.

  1. Η συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου μας.
  2. Η διοργάνωση ομιλιών από ειδικούς εγνωσμένου κύρους για την ενημέρωσή μας.
  3. Η διοργάνωση οικογενειακών εκδρομών με μικρό κόστος.
  4. Η στήριξη στο μέτρο των δυνατοτήτων μας στα παιδιά που έχουν ανάγκη βοήθειας.

Για τους λόγους αυτούς σας υπενθυμίζουμε ότι η συνεισφορά της συνδρομής όλων είναι απαραίτητη. Αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες που υπάρχουν εν μέσω της οικονομικής κρίσης γι’ αυτό η συνδρομή θα παραμείνει και φέτος στο ποσό των 10 € ανά οικογένεια. Τα χρήματα καταλήγουν πάλι στα παιδιά μας.

Το Δ. Σ. δεσμεύεται ότι στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς θα ενημερώνει για τα πεπραγμένα του συλλόγου.

Σας προτείνουμε να επισκέπτεστε συχνά τον ιστότοπο του σχολείου μας για να μας δίνετε τις προτάσεις σας και τις ιδέες σας, έτσι ώστε να έχουμε έναν ανοιχτό διάλογο καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Ιστότοπος: blogs.sch.gr/4gymgian/

e-mail:       mail@4gym-giann.pel.sch.gr

Παρακαλούνται όσοι Γονείς δεν έχουν δηλώσει το e-mail τους στο σχολείο  να το πράξουν σύντομα, ώστε να ολοκληρώσουμε ένα δίκτυο άμεσης επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και γονέων.

Σε αυτή μας την προσπάθεια είναι απαραίτητη η συμμετοχή σας.

Με εκτίμηση το Δ.Σ. Του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

BD15156_

Μικρά μυστικά για γονείς: “πώς να βηθήσετε ένα δυσλεκτικό παιδί”

  • Χρησιμοποιήστε ένα κίτρινο ή πορτοκαλί μαρκαδόρο για να χρωματίζετε τα σημαντικά σημεία στα βιβλία. Δεν χρειάζεται να σημειώνετε ολόκληρες γραμμές, μόνο τις λέξεις που θα επιτρέψουν την ανάκληση του νοήματος, (ακολουθεί παράδειγμα)
  • Σε μικρή ηλικία συνήθως αγαπούν τα παραμύθια, τις ιστορίες, το χρόνο που περνάτε μαζί τους συνεχίζοντας ή διαφοροποιώντας τα, χρησιμοποιώντας τη δημιουργική τους φαντασίας. Ένα παιχνίδι πολύ μορφωτικό που δε θα πρέπει να σταματήσετε αλλά απλά να του αλλάξετε μορφή. Όταν φτάσουν στην ηλικία που θα πρέπει να αρχίσουν να διαβάζουν τότε θα ζητούν να εξακολουθείτε να τους διαβάζετε. Μην παρατήσετε τα παραμύθια και τα βιβλία, κάντε το μαζί. Όσο είναι πρόθυμοι ας διαβάζουν τις εύκολες λέξεις και τις δύσκολες εσείς, διαβάζετε και οι δύο μαζί, εναλλάξ, βρείτε τρόπο να μην εγκαταλείψουν κάτι που αγαπούν ιδιαίτερα και τους προσφέρει πολλά. Ενθαρρύνετε τη δημιουργία μικρών σχημάτων πάνω στα βιβλία, μπορούν έτσι να ανατρέξουν στα συγκεκριμένα σημεία του βιβλίου πιο εύκολα. Θ Χρησιμοποιείστε αυτοκόλλητα διαχωριστικά τα οποία θα κολλάτε κάθε φορά στο συγκεκριμένο μάθημα.
  • Όταν διαβάζουν ή και γράφουν δώστε τους μια μικρή μπάλα να κρατούν στο χέρι το οποίο δεν είναι απασχολημένο εκείνη τη στιγμή.
  • Χρησιμοποιείστε χρωματιστά τετράδια, διαφορετικό χρώμα για κάθε μάθημα. Αφήστε τους να διαλέξουν μόνοι τους τα χρώματα για το κάθε μάθημα και χρωματιστέ το αντίστοιχο βιβλίο με το ίδιο χρώμα σ’ ένα σημείο στο εξώφυλλο ή και από το επάνω μέρος στις σελίδες -όπως το βλέπουν μέσα στη τσάντα τους.
  • Μην περιμένετε να βρείτε “τάξη” στο δωμάτιο τους, μην τους επιπλήττετε πολύ συχνά γι’ αυτό. Η “αταξία” είναι κομμάτι της φύσης τους ας έχουν >ένα σημείο που θα μπορούν να εκφράζονται χωρίς…”φόβο”. Θ Ενθαρρύνετε τη χρήση υπολογιστών και πάρτε Ελληνικά και ξενόγλωσσα εκπαιδευτικά παιχνίδια, βοηθήματα κι εγκυκλοπαίδειες.
  • Είναι οπτικοί κι εμπειρικοί, προμηθεύεστε τους με εκπαιδευτικά, μορφωτικά, ντοκιμαντέρ κλπ DVDκαι Video. Δείτε ταινίες, όσες περισσότερες γίνεται, εκτός από τις γνώσεις που θα αποκτήσουν, θ’ αρχίσουν να συνθέτουν και δοκιμάζουν την κατανόηση τους (από την οπτική πληροφόρηση) σε συνάρτηση με τις λέξεις και τα κείμενα που θα συναντούν. Ιδιαίτερα βοηθητικό στη μετάφραση όσον αφορά τα ξενόγλωσσα έργα, τον συνδυασμό και τη συσχέτιση που προκύπτει μεταξύ κατανόησης και διαβάσματος των υποτίτλων. Είναι ένας μηχανισμός που ενεργοποιείται αυτόματα μέσω της επανάληψης (θα έχετε παρατηρήσει, φαντάζομαι, πόσο θετικοί είναι στις γνώσεις που έχουν κατακτήσει λόγο επανάληψης). Το ίδιο σημαντικό είναι να ακούν ξένα τραγούδια, η ανάγκη θα ενεργοποιηθεί από μόνη της και θα «ψάχνουν» τη μετάφραση, θα εξασκούνται στη προφορά. Μπορεί να μην τα πολυκαταφέρνουν στα γραπτά αλλά θα γίνουν καλοί στη συζήτηση και τη κατανόηση.
  • Είναι ειλικρινείς και φιλότιμοι, αυτό μπορεί να είναι ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει πολύ. Άσκοπη και συχνά επαναλαμβανόμενη χρήση του όμως θα επιφέρει ακριβώς τ’ αντίθετα αποτελέσματα, γι’ αυτό να είστε προσεκτικοί.
  • Ο κορεσμός επέρχεται ασυνήθιστα γρήγορα, σχεδόν σε όλα όσα κάνουν. Χωρίζετε τις ασχολίες σε αυτοτελείς ενότητες με ποικιλία και φροντίζοντας να υπάρχει η δυνατότητα (όπου αυτό είναι εφικτό) ολοκλήρωσης, έστω και σαν αίσθηση.
  • Κάντε όσα θα θέλατε να κάνουν, το παράδειγμα και η επανάληψη είναι φοβερό κίνητρο για να ακολουθήσουν. Δημιουργήστε τους την ανάγκη, όχι με το λόγο αλλά με όσα σας βλέπουν να κάνετε.
  • Προσπαθήστε να μένετε ατάραχοι και σταθεροί χωρίς όμως να γίνεστε και απόμακροι. Αυτό δεν είναι κάτι εύκολο να πράξετε, όπως δεν είναι εύκολα αυτά που συνήθως ζητάτε από κείνους να κάνουν. Όταν πρέπει να επιμένετε για κάτι, μη τους λέτε ποτέ “είναι εύκολο”. Για κείνους ΔΕΝ είναι. Απλά, σταθερά και με κατανόηση πείτε τους “πρέπει να γίνει”.
  • «Ηρέμησε, χαλάρωσε, πιο σιγά, ένα-ένα…» ακατανόητες λέξεις χωρίς νόημα… καλύτερα δείξτε τους να κάνουν κάτι πιο ήρεμο, χαλαρό, σιγανό και μοναδικό. Τραβήξτε τους την προσοχή με κάτι τέτοιο.
  • Γράμματα, δεν μαθαίνουν μ’ ένα μολύβι και μια σελίδα χαρτί. Γράψτε τα γράμματα στον αέρα, σκαλιστέ τα σε ξύλο, κόψτε τα σε χαρτόνι, ζωγραφίστε τα, γεμίστε τη μπανιέρα με αφρό ξυρίσματος, κάντε το με κέφι, κάντε το με γέλιο… αν η μάθηση δεν προκαλεί χαρά και ικανοποίηση …χμ!
  • Λέξεις που πρέπει να αποτυπωθούν. Κάντε σενάρια, δημιουργείστε μαζί ιστορίες που να περιγράφουν και να εξηγούν αυτό που πρέπει να μάθουν. Δώστε ζωή και νόημα “σε μία ανούσια ακολουθία σχημάτων”. Ξεκινήστε από την ίδια τη λέξη, πάρτε το ύψιλον π.χ. και κάντε το λίμνη, δοχείο, βάζο, ποτήρι, μια ανάποδη ομπρέλα… Ζωγραφίστε τη λέξη ώστε να παραπέμπει στην ιστορία ή το σενάριο που φτιάξατε.
  • Ξένες γλώσσες, αρχαία, δύσκολες λέξεις, πράγματα που ξεχνιούνται… γράψτε τα σε χαρτάκια και γεμίστε το σπίτι: στο ψυγείο, το τραπέζι, δίπλα στο video, τον Η/Υ, στη κρεμάστρα, το καθρέπτη, τη ντουλάπα ακόμη και στο ταβάνι αν μπορείτε…
  • Κινητά, μια αυτοδημιούργητη ανάγκη που θα τους κάνει να γράφουν. Μπορεί να τους δυσκολέψει, μπορεί να τα ψιλοπαρατήσουν 5-6 φορές, αλλά στο τέλος θα θελήσουν να γράψουν καλύτερα και να στείλουν κάνα «μήνυμα της προκοπής».
  • Πίνακας πολλαπλασιασμού… άμα βρείτε τρόπο να τον μάθουν να μου τον πείτε μήπως τελικά καταφέρω να τον μάθω κι εγώ!!

BD15156_

Μέσα απόδειξης των στοιχείων της ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών

 

 Το Υπουργείο Εσωτερικών – Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – στο πλαίσιο των προσπαθειών του για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη στις καθημερινές συναλλαγές του με τη Διοίκηση, προχώρησε στη θεσμοθέτηση νέας διάταξης, με το νόμο 3731/2008 (Φ.Ε.Κ.263/Α΄/23-12-2008) “Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας και ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών”, με την οποία βελτιώνονται και καθίστανται οι διοικητικές διαδικασίες, περισσότερο ευέλικτες και αποδοτικές.
Ειδικότερα:
Με το άρθρο 25 του ως άνω νόμου «Στοιχεία αιτήσεων προς τη Διοίκηση», το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/99-ΦΕΚ 45, τ. Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Τα στοιχεία της ταυτότητας που αναφέρονται στην αίτηση, όταν πρόκειται για Έλληνες πολίτες, αποδεικνύονται από το
δελτίο ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων».
Συγκεκριμένα, με τη νέα ρύθμιση διευρύνονται τα αποδεικτικά μέσα των στοιχείων της ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών και συμπεριλαμβάνονται πλέον σε αυτά, εκτός από το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το διαβατήριο και η άδεια οδήγησης καθώς και το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων, δεδομένου ότι από τα εν λόγω επίσημα έγγραφα του Ελληνικού Κράτους προκύπτουν τα βασικά στοιχεία της ταυτότητας του προσώπου που τα κατέχει (π.χ. όνομα, επώνυμο, έτος γέννησης κλπ), που είναι απαραίτητα για τις συναλλαγές του με τη Διοίκηση.
Άλλωστε, τα στοιχεία αυτά είναι σταθερά (αμετάβλητα).
Άμεση συνέπεια της ρύθμισης αυτής είναι η ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ευελιξία στη διεκπεραίωση των διοικητικών διαδικασιών και αποδοτικότερη Δημόσια Διοίκηση.
Ως εκ τούτου, οι Διοικητικές Αρχές και τα ΚΕΠ υποχρεούνται να αποδέχονται εφεξής, για τη διεκπεραίωση των διοικητικών διαδικασιών που προβλέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, όπως ισχύει σήμερα, (π.χ. βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του ενδιαφερομένου, επικύρωση αντιγράφων εγγράφων, υποβολή αιτήσεων προς τη Διοίκηση, παραλαβή τελικών διοικητικών πράξεων κ.ά.), εκτός από το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το διαβατήριο και την άδεια οδήγησης καθώς και το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων.
 Είναι προφανές ότι για την απόδειξη των στοιχείων της ταυτότητας των πολιτών, κατά τις συναλλαγές τους με τη Διοίκηση, επιβάλλεται η επίδειξη του πρωτοτύπου των προαναφερόμενων εγγράφων.
Κατόπιν των ανωτέρω, οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων, καθώς και οι Διευθύνσεις Διοίκησης των Περιφερειών, παρακαλούνται να γνωστοποιήσουν την εγκύκλιο αυτή στους φορείς του δημοσίου τομέα που εποπτεύουν, συμπεριλαμβανομένων και των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού της περιοχής ευθύνης τους.
 Τέλος, επισημαίνεται η υποχρέωση των Διοικητικών Αρχών και των ΚΕΠ της Χώρας για την πιστή εφαρμογή της εν λόγω εγκυκλίου, δεδομένου ότι κοινός στόχος όλων των δημοσίων υπηρεσιών είναι η καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και η εμπέδωση της εμπιστοσύνης τους στη δράση της Δημόσιας Διοίκησης.
Σας γνωρίζουμε ότι η παρούσα εγκύκλιος έχει καταχωρηθεί στο δικτυακό τόπο της Υπηρεσίας μας www.gspa.gr, στη διαδρομή: Δημόσια Διοίκηση/ Σχέσεις Κράτους Πολίτη.
 
Η Διεύθυνση Σχέσεων Κράτους – Πολίτη της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, παραμένει στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και συνεργασία.

BD15156_

meeting

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

με την παρούσα επιστολή σας καλούμε την Τετάρτη  11 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 7:00 μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας σε Γενική Συνέλευση Γονέων & Κηδεμόνων.

Θέματα της συνάντησης θα είναι:

  1. Γνωριμία με τον νέο Διευθυντή και ενημέρωση για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  1. Απολογισμός πεπραγμένων του απερχόμενου Δ.Σ. και ενημέρωση από την ταμία για την οικονομική διαχείριση.
  2. Εκλογή νέων μελών Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων.

Η παρουσία σας κρίνεται απαραίτητη, επειδή ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί το συλλογικό όργανο έκφρασης της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει σε κάθε ευκαιρία τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, δηλαδή του Συλλόγου των Διδασκόντων και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα, όμως, της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την αγαστή συνεργασία εκπαιδευτικών και Συλλόγου Γονέων.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την ανταπόκρισή σας.

        Ο Πρόεδρος του Συλ. Γονέων Κηδεμόνων                                Ο Διευθυντής

                              Καλαφάτης Φώτιος                                                 Μιχαηλίδης Μενέλαος

BD15156_