Μια χρονιά Ρητορική, άρθρο από τη Ζωή Σαξώνη

Μια χρονιά Ρητορική

Πάει! Σχεδόν Πέρασε! Η δεύτερη χρονιά της Ρητορικής σχεδόν ολοκληρώθηκε. Τι ωραία που περάσαμε! Εγώ, η Ζωή Σαξώνη, θα σας πω για αυτή την υπέροχη χρονιά.

Για πάμε  να δούμε…

Σε αυτή την όμορφη χρονιά έμαθα πάρα πολλά ενδιαφέροντα και καταπληκτικά πράγματα με την χρήσιμη βοήθεια του ακούραστου διευθυντή του σχολείου μου, του κ. Χρήστου!

Συγκεντρωνόμασταν σε μια ευρύχωρη αίθουσα διδασκαλίας του Δημοτικού με πολλά καθίσματα για να κάθονται τα παιδιά και με ένα πίνακα για να σημειώνει ο κύριος τα σημαντικά πράγματα που θα πρέπει να ετοιμάσουμε στο σπίτι για το επόμενο μάθημα. Σε αυτή την αίθουσα ήμασταν εγώ, ο κύριος διευθυντής και η υπόλοιπη τάξη της Ρητορικής που αποτελούταν από παιδιά διαφόρων μεγάλων τάξεων του Δημοτικού. Σε αυτή την χρονιά, γράψαμε τεράστιες εκθέσεις που χρειάζονταν κόπο και χρόνο, με 300 ή και με 500 λέξεις. Πέρασαν τόσο γρήγορα όλοι αυτοί μήνες. Απόλαυσα πάρα πολύ αυτά τα καταπληκτικά μαθήματα. Μου πρόσφεραν πάρα πολλές χρήσιμες γνώσεις για το μέλλον που ελπίζω να τις αξιοποιήσω. Ήταν αναμφίβολα μια αξέχαστη εμπειρία που σίγουρα θα την θυμάμαι για πολύ καιρό.

Την Κυριακή 7 Μαΐου, πήγαμε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, για να διαβάσουμε αποσπάσματα από τους μύθους του Αισώπου. Η τάξη της ρητορικής , καθώς κι άλλες τάξεις από άλλα σχολεία από την Αττική, συμμετείχαμε στο 5ο Φεστιβάλ Ρητορικής.

Μας είχαν μοιράσει διάφορους μύθους του Αισώπου όπου δεν τους διαλέξαμε εμείς, αλλά κάναμε κλήρωση για το ποιο μύθο θα έπαιρνε ο κάθε μαθητής. Εγώ πέτυχα έναν μύθο που λέγεται << Η πονηρή αλεπού και το πάθημα του κατεργάρη λύκου>>. Το κείμενο μιλούσε για μια πονηρία ενός  κακού λύκου που <<παγίδεψε>> μια αλεπού, αλλά και πως η πονηρή αλεπού κατάφερε να ξεφύγει και να δώσει ένα μάθημα στον λύκο.

Ο χώρος όπου έγινε η εκδήλωση ήταν υπέροχος, φωτεινός και  μεγάλος. Ήταν αρκετά μεγάλος ώστε να χωρέσουν όλα τα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό το πρόγραμμα της ρητορικής. Μας είχαν βάλει να καθίσουμε σε μερικά ξύλινα καθίσματα. Όλοι είχαμε μεγάλη αγωνία για την εξέλιξη. Επίσης, όλοι είχαμε προετοιμαστεί για αυτήν την σημαντική στιγμή.

Πολλά παιδιά δεν συνοδεύονταν μόνο από τους γονείς τους αλλά και από μεγαλύτερα ή μικρότερα αδέρφια, ξαδέρφια, παππούδες και γιαγιάδες. Όλη αυτή η ατμόσφαιρα έδινε μια άνεση στον χώρο και αυτό έδιωχνε το περισσότερο άγχος.

Διαβάζαμε και ξαναδιαβάζαμε το κείμενο για να μην κάνουμε κάποιο λάθος την ώρα που θα το λέμε στο κοινό. Όλα τα παιδιά ανέβαιναν στην σκηνή με την σειρά που έλεγε ένα χαρτί όπου μας είχαν μοιράσει οι υπεύθυνοι του Φεστιβάλ.

Πριν αρχίσουν τα παιδιά να διαβάζουν τα κείμενα τους, οι υπεύθυνοι του Φεστιβάλ ευχαρίστησαν όλο τον κόσμο που ήταν εκεί γιατί τους τιμούσε. Μετά την ομιλία των υπεύθυνων λίγο πριν αρχίσουν τα παιδιά να διαβάζουν ένας κύριος ανέβηκε στην σκηνή και αφηγήθηκε τρία σαγηνευτικά λαϊκά παραμύθια.

Το Φεστιβάλ χωριζόταν σε δύο κομμάτια. Το πρώτο ήταν «Τα παιδιά κατήγορος και υπερασπιστής». Υπήρχαν πέντε ζευγάρια παιδιών.

Όταν τελείωσε το πρώτο κομμάτι του Φεστιβάλ άρχισε το δεύτερο όπου χωριζόταν σε τρείς υποενότητες: Νοηματική Ανάγνωση  σε αυτή την κατηγορία άνηκε και το δικό μου κείμενο), Επιχειρήματα Παραμυθιών και Αυθόρμητου λόγου όπου σου έδιναν ένα τίτλο και εσύ έπρεπε να σκεφτείς να φανταστείς ένα παραμύθι και να το παρουσιάσεις στο κοινό.

Όταν ανέβηκα στην σκηνή για να διαβάσω το κείμενο μου, ακολούθησα πιστά τις οδηγίες που μου είχε δώσει ο κύριος Διευθυντής στα προηγούμενα μαθήματα της Ρητορικής. Δεν άρχισα αμέσως να διαβάζω, περίμενα λίγα δευτερόλεπτα να σταματήσει το κοινό να μιλάει, κατά την διάρκεια της ανάγνωσης χρωμάτιζα την φωνή μου σε κάποια σημεία και συνδύαζα της εκφράσεις του προσώπου μου να είναι αντίστοιχες με τα συναισθήματα των ηρώων της ιστορίας για να κάνω την ανάγνωση μου πιο ρεαλιστική και να ακούγονται πιο αληθοφανή τα λόγια μου. Επίσης έκανα παύσεις στις τελείες και στα κόμματα για να μην διαβάζω πάρα πολύ γρήγορα, να μην τα λέω σαν ποτάμι. Κατά την διάρκεια της ανάγνωσης μου μπορούσα να δω καθαρά τους γονείς και τους συμμαθητές μου να με ενθαρρύνουν. Είχα μάθει σχεδόν απέξω τον μύθο μου και δεν γύρισα την σελίδα για να διαβάσω τη συνέχεια, την είπα σαν να συνέχιζε στην ίδια σελίδα. Όταν τελείωσα την ανάγνωσή μου άκουσα το κοινό να με χειροκροτεί και ένιωσα όλο μου το άγχος να φεύγει, ήμουν πάρα πολύ χαρούμενη, σε όλους άρεσε η ανάγνωση μου.

Ήμουν πολύ ευτυχισμένη. Για να πω την αλήθεια ήμουν πάρα πολύ αγχωμένη γιατί πίστευα ότι θα κάνω κάποιο λάθος την ώρα που θα διαβάζω το κείμενο και δεν θα αφήσω καλή εικόνα στο κοινό, αλλά απ’ ό,τι κατάλαβα έγινε το αντίθετο και είμαι πολύ περήφανη για αυτό καθώς πέτυχα τον στόχο μου, να αφήσω καλή εντύπωση. Απόλαυσα πραγματικά την εμπειρία ειδικά την στιγμή που γύριζα στην θέση μου και όλοι μου οι συμμαθητές μου μου έλεγαν μπράβο για την προσπάθεια, ωραία τα είπες κ.τ.λ. Μου άρεσε πάρα πολύ η εμπειρία και είμαι σίγουρη ότι θα την θυμάμαι για πολύ καιρό.

Χαίρομαι πολύ που παρακολούθησα αυτά τα μαθήματα φέτος γιατί πιστεύω ότι μου πρόσφεραν σημαντικές γενικές γνώσεις που, όπως έχω ξαναπεί, πιστεύω ότι θα τις θυμάμαι και θα τις χρησιμοποιήσω στο μέλλον γιατί όπως ξαναείπα ήταν πολύ χρήσιμες.

Ευχαριστώ θερμά τον κύριο διευθυντή που με την υπομονή και την επιμονή του μας δίδαξε όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα με τον δικό του μοναδικό και φανταστικό τρόπο. Ήταν μια πάρα πολύ όμορφη, συναρπαστική και θα έλεγα μοναδική χρονιά γιατί, πέρασα πάρα πολλές όμορφες στιγμές που θα τις θυμάμαι για καιρό. Οι εκθέσεις, οι στιγμές, οι άνθρωποι που με στήριξαν για να συνεχίσω, η προσπάθεια που έκανα για τις εκθέσεις, για το Φεστιβάλ πιστεύω ότι ήταν πολύ μεγάλη και άξιζε τον κόπο και τον χρόνο που έχασα από άλλες δραστηριότητές, υποχρεώσεις και το διάβασμα. Μέσω αυτής της προσπάθειας έμαθα πολλά πράγματα. Πολλοί θα έλεγαν ότι η ρητορική σε αυτή την ηλικία είναι κάτι εύκολο και απλό. Εγώ όμως θα τολμήσω να πω το αντίθετο καθώς σε αυτή την ηλικία είναι πιο δύσκολο για ένα παιδί να ακολουθεί τους κανόνες ρητορικής των μεγάλων και χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια. Αυτή είναι η άποψή μου πάνω σε αυτό το θέμα.

Λοιπόν, αυτά είχα να πω ελπίζω να μην σας κούρασα. Ευχαριστώ θερμά και πάλι τον κύριο διευθυντή και τους συμμαθητές μου.

Με πολύ αγάπη,

Ζωή Σαξώνη

πόστερ φεστιβάλ 2022

 

 

Κατηγορίες: ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Γράψτε σχόλιο

Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης – ΕΔΥ (πρώην ΕΔΕΑΥ) στο σχολείο μας

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Επικοινωνούμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε για την λειτουργία της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης – ΕΔΥ (πρώην ΕΔΕΑΥ) στο σχολείο μας.

Η ΕΔΥ αποτελεί ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος με σκοπό τη διεπιστημονική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών του σχολείου μας.

Συγκροτείται από τον/την Διευθυντή/τρια του σχολείου, τον/την γραμματέα της επιτροπής, τον/την εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής του τμήματος ένταξης, την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό.

Η ΕΔΥ έχει τις εξής αρμοδιότητες:

  • Διενεργεί αξιολογήσεις των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών ή άλλων φραγμών στη μάθηση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.
  • Διενεργεί παρεμβάσεις όπου υπάρχει ανάγκη και παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται περαιτέρω αξιολόγηση και υποστήριξη από ειδικές δημόσιες Υπηρεσίες (βλ. ΚΕΔΑΣΥ, Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Κέντρα Ψυχικής Υγείας κ.α.).
  • Υποστηρίζει τη σχολική κοινότητα σε θέματα που αφορούν την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση

Για οποιοδήποτε ζήτημα ενημερωθεί η ΕΔΥ, είτε υγείας είτε οικογενειακό, ισχύει το απόρρητο.

Προκειμένου τα μέλη της ΕΔΥ να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εξατομικευμένα στους μαθητές που το έχουν ανάγκη, είναι απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη των γονέων τους. Για το λόγο αυτό θα ζητηθεί από τον γονέα του/της  μαθητή/τριας να υπογράψει ένα πρωτόκολλο συνεργασίας.

Όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να καλείτε στο τηλέφωνο του σχολείου 210 5015 408 για να ορίσετε μια συνάντηση. Η επιτροπή δέχεται γονείς και μαθητές κάθε Δευτέρα κατά τις ώρες 8:15 μέχρι 12:25.

Η Διεύθυνση και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι πάντα στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί σχετικά με τη φοίτηση, την πρόοδο ή/και τη συμπεριφορά των παιδιών σας και μαθητών μας

 

Με εκτίμηση,

η Ε.Δ.Υ. του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης

 

Πρόεδρος της Ε.Δ.Υ.: Χρήστος Κυριάκος

Εκπαιδευτικός Ε.Α.Ε.: Χρήστος Μάλαμας

Κοινωνική Λειτουργός: Παναγιώτα – Δήμητρα Φαλιέρου

Ψυχολόγος: Χριστίνα Τζαβέλλα

Κατηγορίες: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Γράψτε σχόλιο

Έναρξη σχολικού έτους 2023-2024

Τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 ξεκινά το διδακτικό έτος 2023 2024.
Όλοι οι μαθητές θα προσέλθουν στο σχολείο μας από την είσοδο της οδού Αναγνωσταρά. Το κουδούνι θα χτυπήσει στις 8:15 και θα ακολουθήσει η πρωινή προσευχή ενώ στη συνέχεια οι μαθητές θα μεταβούν στις αίθουσες διδασκαλίας του τμήματος τους όπου θα τους δοθούν οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.
Στις 9:00 θα γίνει ο αγιασμός των μαθητών στο προαύλιο του σχολείου.
Μετά το πέρας του αγιασμού οι μαθητές θα επιστρέψουν στις αίθουσες από όπου θα αποχωρήσουν κατά τμήματα με το χτύπημα του κουδουνιού στις 9:40 (από την είσοδο της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης οι μαθητές της Α και Β τάξης και τα μεγαλύτερα αδέρφια τους και από την είσοδο της οδού Αναγνωσταρά οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων).
Κατά την ώρα του αγιασμού θα επιτραπεί στους γονείς η παρουσία στο προαύλιο του σχολείου. Για τον σκοπό αυτό θα ανοίξει η είσοδος της οδού Αναγνωσταρά. Στον χώρο αυτό θα δίδονται σε όσους ζητούν βεβαιώσεις γονικής άδειας.
Οι μαθητές της Α τάξης θα πρέπει να έχουν μαζί τους τσάντα καθώς θα παραλάβουν τα βιβλία τους.
Για το πρόγραμμα λειτουργίας των επόμενων ημερών θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αναλήψεις υπηρεσίας των εκπαιδευτικών που έχουν τοποθετηθεί στο σχολείο μας.

Κατηγορίες: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Γράψτε σχόλιο

Μαθητικό  Συνέδριο  για τη Μετάβαση προς  ένα Κλιματικά ουδέτερο μέλλον

Logo conference non transparent

Η ΣΤ3 τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης με  Υπεύθυνες Εκπαιδευτικούς την κ. Παναγιώτα Σιόλα, την κ. Μουτσανίδου Ελευθερία και την κ. Πολυμενάκου Ασπασία συμμετέχει στο 3/ήμερο «Μαθητικό  Συνέδριο  για τη Μετάβαση προς  ένα Κλιματικά ουδέτερο μέλλον» στο πλαίσιο της Ελευσίνας 2023- Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Το Συνέδριο υλοποιείται από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, Α΄ και Γ’ Αθήνας, και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα (UfU) της Γερμανίας.

Συμμετέχουν σε αυτό 350 μαθητές/τριες  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί από την Αθήνα, Ελευσίνα, Θεσσαλονίκη, Γερμανία, Αλβανία, Σερβία, Β. Μακεδονία, Βοσνία Ερζεγοβίνη και Κόσοβο που  θα συναντηθούν για να δημιουργήσουν το δικό τους όραμα για το κλιματικά ουδέτερο της Ελευσίνας μέσα από θεματικές διαδρομές, διαβούλευση σε ομάδες και καλλιτεχνικά εργαστήρια για τρεις μέρες!!

Η δράση αυτή αποτελεί το ΜΥΣΤΗΡΙΟ 149 των δράσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας και θα πραγματοποιηθεί στις 9, 10 και 11 Μαΐου  2023 στην Ελευσίνα. Στόχος είναι να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριων της Ελευσίνας και εκείνων των άλλων πόλεων, ώστε να προκύψουν ιδέες για τη διαμόρφωση ενός ενεργειακά αποδοτικού και κλιματικά ουδέτερου μέλλοντος.


Επισκεφτείτε την κεντρική σελίδα του συνεδρίου

https://englishpagepupilsconference.weebly.com/


Δείτε επίσης:


Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ, ΣΤ' τάξη | Γράψτε σχόλιο

Εγγραφές στην Πρώτη (Α΄) τάξη για το έτος 2023-2024

1.- Οι εγγραφές μαθητών στην Πρώτη (Α΄) τάξη Δημοτικού γίνονται  από 1 ως 20 Μαρτίου 2023 με την κατάθεση σχετικής Αίτησης (κατεβάστε τη εδώΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ Α ΤΑΞΗ 2023 2024 στο σχολείο. [Το σχολείο λειτουργεί και υποδέχεται καθημερινά τους γονείς από 8 πμ ως 2 μμ, παρακαλούμε όμως να καλείτε απαραιτήτως νωρίτερα στο 2105015408 για συνεννόηση για την ώρα προσέλευσής σας για την αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού.]

Στην Πρώτη (Α΄) τάξη Δημοτικού εγγράφονται παιδιά που γεννήθηκαν από το έτος 2017 και πριν.

Δικαιολογητικά εγγραφής  είναι αυτά που προβλέπονται από το Π.Δ.  79/2017 άρθρ. 7  παρ.4α:

α)  Βεβαίωση φοίτησης νηπίων από το νηπιαγωγείο που αποφοιτούν ( θα παραληφθούν από εμάς από τα δημόσια νηπιαγωγεία, από τα ιδιωτικά πρέπει να προσκομιστούν από τους γονείς).

β) Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου, το οποίο θα αναζητηθεί αυτεπάγγελτα από το σχολείο, εγγραφής  του μαθητή στα μητρώα ή δημοτολόγια (Π.Δ.  79/2017 άρθρ. 7  παρ.4β)..

γ) Βιβλιάριο εμβολίων  ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται  ότι έγιναν  τα προβλεπόμενα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  εμβόλια..

δ) Αποδεικτικό στοιχείο μόνιμης κατοικίας στα όρια της σχολικής περιφέρειας, όπως εκκαθαριστικό εφορίας, συμβόλαιο αγοράς κατοικίας, μισθωτήριο συμβόλαιο θεωρημένο από την εφορία, λογαριασμό ΔΕΚΟ (ΔΕΗ – ΟΤΕ – ΕΥΔΑΠ), από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Στο σχολείο μας ανήκει η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς : Μαντώς Μαυρογένους-Μανιακίου-Λεωνίδου-Έλλης-Αναπαύσεως-Όρια σχεδίου πόλης (δασική έκταση).

 Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων έχουμε εντολή να ελέγχουμε με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, ώστε οι μαθητές να εγγράφονται αποκλειστικά και μόνο στα όρια της σχολικής τους περιφέρειας.

ε) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) (κατεβάστε το εδώ ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ), ως το ξεκίνημα του νέου σχολικού έτους.

2.- Δεν εγγράφονται μαθητές εκτός σχολικής περιφέρειας, χωρίς έγκριση.

3.- Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει, σε περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης επιπλέον τμημάτων εξαιτίας έλλειψης αιθουσών, για την κατανομή των μαθητών/τριών σε όμορα Δημοτικά Σχολεία με κριτήριο τη διεύθυνση κατοικίας τους.

 Στο σχολείο μας λειτουργεί Ολοήμερο Πρόγραμμα (Ζώνη πρόωρης υποδοχής 7-8 και μεσημβρινό Ολοήμερο 13.15-16.00). Για την εγγραφή των μαθητών απαιτείται η συμπλήρωση σχετικής αίτησης (κατεβάστε τη εδώ ΑΙΤΗΣΗ_ΔΗΛΩΣΗ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ-2023 2024)

         Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 4ΟΥ ΔΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ «ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ»

                                                                                      ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Κατηγορίες: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα δραστηριοτήτων του συλλόγου γονέων



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Γράψτε σχόλιο

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Δ/ΝΤΗ | Γράψτε σχόλιο