Ο κύκλος των φίλων

 

Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης ΄΄Είμαστε Ένα , Όλοι Εμείς΄΄ ,

Σε συνεργασία με το Σβουρένειο ΚΔΑΠ ΜΕΑ Δήμου Κω

 

Το σχολείο μας και τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με το Σβουρένειο ΚΔΑΠ ΜΕΑ Δήμου Κω «Είμαστε Ένα , Όλοι Εμείς».

Ο τίτλος της φετινής μας δράσης είναι « Ο κύκλος των φίλων» και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Στ’ 1 τμήμα σε συνέχεια της περσινής άψογης συνεργασίας.

Τοι πρόγραμμα περιλαμβάνει τουλάχιστον 4 επισκέψεις σε χώρους όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους (και όχι μόνο) δεξιότητές.

Οι προβλεπόμενες συναντήσεις είναι οι εξής:

1η συνάντηση: Βόλτα στην πόλη ( χαλάρωση με αναψυκτικό).

2η συνάντηση: Δραστηριότητες στο δάσος της Τσουκαλαριάς με βιωματικά παιχνίδια.

3η συνάντηση: Δραστηριότητες στο δάσος της Τσουκαλαριάς με βιωματικά παιχνίδια.

4η συνάντηση: « Πάμε θέατρο! »,όπου θα παρακολουθήσουν τα παιδιά από κοινού τη θεατρική παράσταση « Ο Καρυοθραύστης» στην αίθουσα του κινηματογράφου Ορφέα.

5η συνάντηση: « Καθαρισμός παραλίας», οι μαθητές σε συνεργασία θα κάνουν μια περιβαλλοντική δράση καθαρίζοντας μια παραλία του νησιού μας.

Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων θα πραγματοποιηθεί Ημερίδα στον χώρου του Σχολείου μας για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των δράσεων και την περιγραφή των εμπειριών των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

1η συνάντηση – Βόλτα στην πόλη

 

Στην 1η μας συνάντηση οι μαθητές των δύο σχολείων περπάτησαν μαζί στο κέντρο της πόλης και διαπίστωσαν τις δυσκολίες που υπάρχουν ένα κάποιος πρέπει να μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Στο τέλος της βόλτας μας κεραστήκαμε και έναν δροσιστικό χυμό!

1 2

3 4

2η συνάντηση – αγώνας μπάσκετ

Η 2η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου στο κλειστό γυμναστήριο Κω και πραγματοποιήθηκε μεικτός αγώνας μπάσκετ ανάμεσα σε μαθητές του σχολείου μας και σε μαθητές του Σβουρένειου ΚΔΑΠ ΜΕΑ Δήμου Κω με νοητική και κινητική αναπηρία. Στο τέλος του αγώνα εκπαιδευτικοί και μαθητές διάβασαν το παραμύθι «10 ιδέες για να αλλάξουμε τον κόσμο με καλοσύνη».

5 6

7 8 9

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΨΗΦΙΔΙΖΟΝΤΑΣ-ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΧΕΔΙΟΥ»

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024(Νοέμβριος 2023-Μάιος 2024), λειτούργησαν στο 4ο Δημοτικό σχολείο Κω μαθητικοί όμιλοι με τίτλο «Ψηφιδίζοντας » και «Κλίμακα σχεδίου». Ο κάθε όμιλος πραγματοποιούνταν μία φορά την εβδομάδα με τη συμμετοχή 12 μαθητών από την πρώτη έως την  έκτη δημοτικού.

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τεχνικές ζωγραφικής με στόχο:

  • Να βελτιώσουν τη λεπτή τους κινητικότητα.
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
  • Να έρθουν σε επαφή με νέα υλικά και να ανακαλύψουν νέες τεχνικές.
  • Να αντιληφθούν την έννοια της διάστασης.

 

Κατά τη διάρκεια του ομίλου τα παιδιά λειτούργησαν ομαδικά και ατομικά, έμαθαν διάφορες τεχνικές  και δημιούργησαν τα δικά τους ψηφιδωτά, καθώς και τη διαδικασία μεγέθυνσης και σμίκρυνσης σχεδίου και λειτουργώντας  συνεργατικά και αποτελεσματικά.

Ένας από τους περιορισμούς της δραστηριότητας ήταν η εθελοντική συμμετοχή των μαθητών με αποτέλεσμα μερικές μέρες να μην τηρείται σταθερότητα στους ομίλους.

Καταλήγοντας, κατά το πέρας της σχολικής χρονιάς φάνηκε ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό επιτεύχθηκαν οι βασικοί στόχοι του προγράμματος.

 

Η εκπαιδευτικός,

Μητού Βασιλική

Όμιλος: Ρομποτική και Κατασκευές

Όμιλος: Ρομποτική και  Κατασκευές

Ελίνα Νταλαμπίρα

Ο όμιλος Ρομποτικής και Προγραμματισμού ολοκλήρωσε τις εργασίες του μετά από ένα σχολικό έτος. Η φύση των συναντήσεων ήταν δια ζώσης. Ο όμιλος λάμβανε χώρα κάθε Δευτέρα και Τρίτη (13:30-15:15). Οι μαθητές που παρακολουθούσαν τις συναντήσεις ήταν απ’όλες  τις τάξεις   και ο αριθμός τους ήταν 15. Τα αντικείμενα με τα οποία ασχοληθήκαμε φέτος ήταν τα ρομποτάκια WeDo 1, WeDo 2 και Lego Spike. Στο κομμάτι του προγραμματισμού ασχοληθήκαμε με το Περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch (1.4 και 3). Οι μαθητές στις πρώτες συναντήσεις ήρθαν σε επαφή με τα επιμέρους τμήματα του ρομπότ (κινητήρες, αισθητήρες) και αφού αποσαφήνισαν τον ρόλο του καθενός ήταν έτοιμοι να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν. Χωρισμένοι σε δύο ομάδες ατόμων και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού ολοκλήρωναν τις κατασκευές τους, τις προγραμμάτιζαν, τις τέσταραν και ήταν έτοιμοι για μικρούς διαγωνισμούς στο χώρο του εργαστηρίου και της βιβλιοθήκης αργότερα.

 

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και εφέτος, ο Όμιλος Δημιουργικής Γραφής  με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ε. Νταλαμπίρα παρουσιάζει ένα δείγμα της δημιουργικής διαδρομής του.

Σε μια σύντομη παρουσίαση αποτυπώνονται οι διάφορες δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στις οποίες συμμετείχαν μαθητές τής Ε’ Δημοτικού που επέλεξαν τον Όμιλο Δημιουργικής Γραφής.
Κάθε μαθητής στον προσωπικό φάκελο, που διαμορφώθηκε στο πλαίσιο τού Ομίλου Δημιουργικής Γραφής ή στο τετράδιο Δημιουργικής Γραφής, έχει συγκεντρώσει τα κείμενα, ποιητικά ή πεζά, που δημιούργησε με αφορμή τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχε.
Έτσι, με όχημα τη φαντασία, το συναίσθημα, τη διαίσθηση και τη δημιουργική σκέψη άλλη μια υπέροχη δημιουργική διαδρομή ολοκληρώθηκε…

Θέματα (δείγματα): Το αγαπημένο μου άθλημα

Το αγαπημένο μου ζώο

Ταξίδια…

Τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω…

Αποτίμηση του ομίλου «Ποδηλατική παιδεία»

Ο όμιλος «Ποδηλατική παιδεία» ξεκίνησε τον Μάρτιο και διήρκησε μέχρι τον Μάιο, του σχολικού έτους 2023-2024. Συμμετέχοντες ήταν 9 μαθητές από τις  τάξεις Δ’, Ε’ και ΣΤ’. Οι στόχοι του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια: βασικών δεξιοτήτων χειρισμού, ομαδικότητας και ενσυναίσθησης,  μέσα από ασκήσεις και παιχνίδια.

Αρχικά, ο προγραμματισμός περιελάμβανε δύο γκρουπ (16:00-16:45 και 16:45-17:30) τα οποία όμως συγχωνεύτηκαν σε ένα μεγαλύτερης διάρκειας (16:00-17:30), καθώς οι συμμετέχοντες ήταν λιγότεροι από το αναμενόμενο.

Ο όμιλος, στο σύνολό του πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του σχολείου εκτός από το μάθημα που αφορούσε στην κυκλοφοριακή αγωγή.   Το εν λόγω μάθημα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια με το ποδήλατο, τηρώντας τον ΚΟΚ» πραγματοποιήθηκε στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής. Οι στόχοι κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τροποποιήθηκαν καθώς το επίπεδο των συμμετεχόντων ήταν διαφορετικό. Ωστόσο, επετεύχθησαν σε ικανοποιητικό βαθμό, δεδομένου του μικρού χρονικού διαστήματος που είχαμε στη διάθεσή μας.

 

Ελένη Διακάκη, ΚΦΑ

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑ..ΠΑΙΧΝΙΔΙ»

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024(Νοέμβριος 2023-Μάιος 2024), λειτούργησε στο 4ο Δημοτικό σχολείο Κω μαθητικός όμιλος με τίτλο «Μια φορά κι ένα..παιχνίδι». Ο Όμιλος πραγματοποιούνταν μία φορά την εβδομάδα με τη συμμετοχή 15 μαθητών από την πρώτη έως την  πέμπτη δημοτικού.

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με παιχνίδια παλαιότερων ετών με στόχο:

  • Να γνωρίσουν τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στις αυλές, στα πάρκα, στους δρόμους.
  • Να έρθουν σε επαφή με την παράδοση του τόπου.
  • Να αναπτύξουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία.
  • Να βελτιώσουν τις κινητικές τους δεξιότητες.
  • Να ακολουθήσουν κανόνες.

 

Κατά τη διάρκεια του ομίλου τα παιδιά έπαιξαν κουτσό, βόλους, εφτάπετρο ή τζαμί, μηλάκια, ψείρες, μαντηλάκι, σχοινάκι και πολλά άλλα,  διαπιστώνοντας  πόσο πολλά παιχνίδια μπορούν να παίξουν χωρίς εξοπλισμό ή με απλά υλικά. Εξοικειώθηκαν με παιχνίδια τα οποία συνάντησαν πρώτη φορά, συνεργάστηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό, έτρεξαν, γέλασαν, διασκέδασαν.

Τα προβλήματα που εντοπίστηκαν αφορούσαν στη συνεργασία μεταξύ μαθητών διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.

Η Εκπαιδευτικός

Σουλτάνα Φράγκου

Δράσεις Συμπερίληψης και Ευαισθητοποίησης

Σε συνέχεια της σειράς δράσεων που αφορούν την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση γύρω από την αναπηρία και τη συμπερίληψη, αλλά και στα πλαίσια της παρελθούσης Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, το τμήμα του Δ2’ επισκέφθηκε την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Κω, υπό τη συνοδεία της εκπαιδευτικού Κιαπόκα Διονυσίας και της εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης Πανίδου Μαρίας.

Τα παιδιά του Δ2’ δώρισαν στα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού έναν καμβά πάνω στον οποίο ζωγράφισαν τα παιδιά και των δύο τμημάτων της τετάρτης τάξης με την καθοδήγηση της εικαστικού του σχολείου μας, κ. Μητού Βασιλικής. Αφού τα παιδιά περιηγήθηκαν στο κτίριο και στον προαύλιο χώρο του σχολείου, χωρίστηκαν σε ομαδούλες και συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν καδράκια με το σύνθημα «ΑΓΑΠΗ ΝΙΩΣΕ- ΑΓΑΠΗ ΔΩΣΕ». Έπειτα, φτιάξανε μπισκότα ανά ομαδούλες που μοιράστηκαν σε όλα τα παιδιά και η επίσκεψη ολοκληρώθηκε, παίζοντας όλοι μαζί με το αλεξίπτωτο χρωμάτων. Ήταν μια πραγματικά διασκεδαστική επίσκεψη που απόλαυσαν μικροί και μεγάλοι, δίνοντας υπόσχεση να μάς επισκεφθούν αυτοί την επόμενη φορά.

Οι συναντήσεις με το Ειδικό Δημοτικό συνεχίστηκαν και ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 25 Απριλίου, όπου και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (2 Απριλίου) πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο δικό μας σχολείο, προκειμένου να υλοποιήσουμε μια σειρά δραστηριοτήτων.

Ειδικότερα, τα παιδιά του Δ2’ με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού του τμήματος, Κιαπόκα Διονυσίας, ετοίμασαν ένα πάρτι καλωσορίσματος με γλυκίσματα και φαγητά που έφτιαξαν οι γονείς των παιδιών και φορώντας όλοι γαλάζια μπλουζάκια υποδέχτηκαν τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού. Ακολούθησε ένας μικρός λόγος καλωσορίσματος από την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης, Πανίδου Μαρίας, και ξεκίνησε η ζωγραφική στον τοίχο ανά ομάδες. Πιο συγκεκριμένα, είχε σχεδιαστεί ένα αερόστατο στον τοίχο του σχολείου από την εικαστικό, κ. Μητού Βασιλική, και το οποίο θα χρωμάτιζαν τα παιδιά, ενώ γράφτηκε και ένα ποιηματάκι προς τιμήν αυτής της αλληλεπίδρασης και συνάντησης το οποίο αναφέρει:

« Πολλά τα χρώματα, διαφορετικοί οι ρυθμοί

κατάλαβε τη δύναμη που κρύβουν

η αγάπη και η αποδοχή ».

Τα παιδιά, αφού χρωμάτισαν τον τοίχο βγήκαν έξω και έκαναν ποδηλατάδα, δανείζοντας μερικά εξ’ αυτών και τα ποδήλατα τους, προκειμένου να κάνουν και τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου. Τέλος, μοιράστηκαν σε όλα τα παιδιά γαλάζια μπαλόνια, δωρεά της κ. Γιαλλούση Μαρίας και του καταστήματος της Boom, την οποία και ευχαριστούμε θερμά για αυτήν της την προσφορά. Ήταν μια ξεχωριστή συνάντηση και μια ισότιμη συνεργασία που χαράχτηκε στη μνήμη όλων και αποτυπώθηκε σε κεντρικό τοίχο του σχολείου, υπενθυμίζοντας πως όλοι μαζί μπορούμε και πόσο ωφέλιμο θα ήταν να συνεχιστούν τέτοιες συνεργασίες.

 

 

Πανίδου Μαρία

Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ΠΕ71

μαιρη2  μαιρη1

Ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο

Η δίωρη επίσκεψη – ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο γέμισε χαρά και ενθουσιασμό τους μικρούς μαθητές. Έγινε μια πρώτη προσέγγιση με την ιστορία του τόπου – της χώρας μας.  Η όλη στάση των παιδιών ήταν αξιέπαινη!

λεκακη1

Επίσκεψη στο Εργοστάσιο τυροκομικών προϊόντων «Γιάννου»

Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2024 το τμήμα του Γ2 επισκέφθηκε τη βιομηχανία τυροκομικών “Γιάννου” στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να μάθουν τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων, από την επεξεργασία του γάλακτος μέχρι την παραγωγή τυριών και να γευτούν ορισμένα από αυτά. Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Παναγιώτη Γιάννου για τη φιλοξενία και όσα απλόχερα πρόσφερε στα παιδιά!

γ21 γ22

Πασχαλινές προετοιμασίες!!!

Λίγες μέρες πριν το Πάσχα το Τμήμα Υποδοχής του σχολείου μας πήγε σε ένα γειτονικό super market για να αγοράσει υλικά ώστε να φτιάξει πασχαλινά κουλουράκια! Τα παιδιά εξασκήθηκαν στη χρήση της ελληνικής γλώσσας στα πλαίσια της καθημερινής επικοινωνίας και διάδρασης, έμαθαν να επιλέγουν τα ίδια το πιο κατάλληλο προϊόν και έμαθαν να πληρώνουν. Μιλούσαν ευγενικά, ρωτούσαν και εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους. Τις επόμενες μέρες το σχολείο «μύρισε» Πάσχα, αφού έφτιαξαν τα κουλουράκια και έβαψαν κόκκινα αυγά ακούγοντας ελληνική παραδοσιακή μουσική!

Χριστός Ανέστη! Και του χρόνου!

πασχα1 1 πασχα2

πασχα3 πασχα4 1

πασχα5