Ενημέρωση για θέματα διατροφής από τη διατροφολόγο Σοφία Παπικινού
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Εθνικό Πρόγραμμα Άσκησης και Υγιεινής Διατροφής – Αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας», που υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, πραγματοποιήθηκε στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο, μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση για θέματα διατροφής.
Η διατροφολόγος, κα Σοφία Παπικινού, παρουσίασε αναλυτικά τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, ανέδειξε τις σωστές και λανθασμένες διατροφικές συνήθειες της σύγχρονης εποχής και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο φαινόμενο της παιδικής παχυσαρκίας, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα υγείας στη χώρα μας.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και δραστηριότητες, ενώ είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν οι ίδιοι υγιεινά και θρεπτικά smoothies και μπισκότα.
Η συγκεκριμένη δράση στόχευε στην αξιοποίηση της γνώσης και της εμπειρίας ειδικών επιστημόνων, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητά τους και θα τα προστατεύσουν μακροπρόθεσμα.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Η επέτειος του Πολυτεχνείου και η σύνδεσή της με το γιορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας Ατόμων με αναπηρία.
Το Σχολείο κάνει μια διαρκή προσπάθεια να προάγει τις αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης, συνδέοντας με δημιουργικό τρόπο σημαντικά γεγονότα και ημέρες που σηματοδοτούν τον αγώνα για δικαιώματα και ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Στο πλαίσιο αυτό, η γιορτή της επετείου του Πολυτεχνείου αποτέλεσε μια αφορμή να διασυνδεθεί με το γιορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου. Μέσα από τις εκδηλώσεις μας αναδείξαμε τον κοινό αγώνα για ένα κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από ιδιαιτερότητες και αναπηρίες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης που περιλάμβαναν:
Αφιερώματα και καλλιτεχνικές δημιουργίες με θέμα τον αγώνα για ισότητα.
Βιωματικές δραστηριότητες για να κατανοήσουν τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.
Συζητήσεις για το πώς μπορούμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός σχολείου και μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.
Είναι σημαντικό τα παιδιά μας να κατανοήσουν ότι ο αγώνας για δικαιοσύνη και ελευθερία δεν περιορίζεται σε ιστορικά γεγονότα, αλλά συνεχίζεται καθημερινά μέσα από την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Ηχητικό απόσπασμα των παιδιών της Στ’ τάξης
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκδήλωση για την Επέτειο του Πολυτεχνείου
Με μια εξαιρετική γιορτή κορυφώθηκαν οι εκδηλώσεις για την Επέτειο του Πολυτεχνείου στο 4ο Πειραματικό Δημ. Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, παρουσίασαν μια συγκινητική και ποιοτική εκδήλωση, γεμάτη με αφηγήσεις, ποιήματα, θεατρικά δρώμενα και τραγούδια που ανέδειξαν τα πραγματικά μηνύματα της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν στη διοργάνωση και πραγματοποίηση αυτής της όμορφης γιορτής. Η συλλογική προσπάθεια όλων αποτελεί παράδειγμα συνεργασίας και δημιουργικότητας.
Το μήνυμα του Πολυτεχνείου παραμένει ζωντανό και επίκαιρο, εμπνέοντας τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, για να ονειρεύονται και να αγωνίζονται για έναν καλύτερο κόσμο.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Επίσκεψη στο άγαλμα του Κώστα Γεωργάκη
Με αφορμή το γιορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου μαθητές και μαθήτριες του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο πραγματοποίησαν μια συγκινητική επίσκεψη στο άγαλμα του Κώστα Γεωργάκη, του νεαρού φοιτητή, σύμβολου της αντίστασης κατά της δικτατορίας, που έγινε γνωστός για την ηρωική πράξη της αυτοπυρπόλησής του στη Γένοβα της Ιταλίας την περίοδο της δικτατορίας στην Ελλάδα, το 1970.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με βαθύ σεβασμό, επισκέφθηκαν το μνημείο και κατέθεσαν λουλούδια ως φόρο τιμής στον αγώνα του. Αφού μελέτησαν την ιστορία του, απήγγειλαν το συγκλονιστικό ποίημα του Αζίζ Νεσίν «Σώπα, μη μιλάς» και τραγούδησαν το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη «Όταν σφίγγουν το χέρι», εκφράζοντας έτσι την πίστη τους στον αγώνα για δημοκρατία και ελευθερία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες, συγκινημένοι από την ιστορία του Κώστα Γεωργάκη, εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για την αυτοθυσία του και την ανάγκη να τιμούν πάντα τους αγώνες για την ελευθερία. Η συμμετοχή τους στην εκδήλωση τους βοήθησε να αναπτύξουν αίσθημα ιστορικής συνείδησης, να καλλιεργήσουν κριτική σκέψη και να ενισχύσουν το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης.
Ταυτόχρονα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και να κατανοήσουν τη σημασία της θυσίας για την ελευθερία, μέσα στην προσπάθεια του σχολείου να καλλιεργήσει την ιστορική συνείδηση των παιδιών και να τα ενθαρρύνει να σκεφτούν κριτικά για το παρελθόν και το μέλλον.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) της Κέρκυρας
Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, η Στ’ τάξη του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο, απόκτησε τα χαρακτηριστικά μιας ομάδας μικρών επιστημόνων, πραγματοποιώντας μια συναρπαστική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) της Κέρκυρας, στη Λευκίμμη, όπου υλοποίησαν το πρόγραμμα «Γνωρίζοντας τη μικρότερη μονάδα ζωής, το Κύτταρο».
Τα παιδιά με ενθουσιασμό εξερεύνησαν τα μοναδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της περιοχής, ενώ στη συνέχεια η περιπέτεια εντάθηκε, καθώς συγκέντρωσαν δείγματα θαλασσινού νερού και, με μεγάλη προσοχή, συνέλεξαν ζωντανούς οργανισμούς.
Η κορύφωση της εμπειρίας τους ήρθε με τη μελέτη των μικροσκοπικών θαλάσσιων οργανισμών κάτω από τα μικροσκόπια. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν ολόκληρο κόσμο που κρύβεται στα βάθη της θάλασσας, αποκτώντας γνώσεις για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα και τη σημασία της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Τα παιδιά έμαθαν για τη διασύνδεση των ζωντανών οργανισμών και του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και για την σημασία της ισορροπίας στο οικοσύστημα και εξοικειώθηκαν με τη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας, έμαθαν να παρατηρούν, να υποθέτουν, να πειραματίζονται και να καταγράφουν τα αποτελέσματα.
Τέτοιες δράσεις βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν μια βαθιά αγάπη και σεβασμό για τη φύση και τα ζώα, να κατανοούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και να αναλαμβάνουν δράση για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Συνολικά μια δράση σε περιβαλλοντικό κέντρο προσφέρει στα παιδιά μια πολύπλευρη εμπειρία μάθησης που τους βοηθά να γίνουν πιο υπεύθυνοι πολίτες και να συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Oktoberfest
Οι μαθητές της Στ τάξης στο μάθημα των γερμανικών γνώρισαν το μεγαλύτερο φεστιβάλ της Γερμανίας που γίνεται κάθε χρόνο αρχές Οκτωβρίου (Oktoberfest) και ταξίδεψαν με βιντεάκια και την βοήθεια των νέων μέσων τεχνολογίας στην πλατεία του Μονάχου.
Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξεις στο πλαίσιο του γιορτασμού της ευρωπαϊκής μέρας γλωσσών έφτιαξαν αφίσα με τη λέξη “γεια’ σε διάφορες γλώσσες.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Ημέρα ευρωπαϊκών γλωσσών
Οι μαθητές της Στ’ τάξης στο μάθημα των γερμανικών δημιούργησαν στα πλαίσια της ημέρας ευρωπαϊκών γλωσσών ένα κολάζ με δημοφιλείς λέξεις οκτώ ευρωπαϊκών χωρών που επέλεξαν οι ίδιοι.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************