Σχολείο

Ανακυκλώνοντας… δημιουργώ!

Μια ξεχωριστή δράση του Ομίλου Εικαστικών «Η τέχνη στην καθημερινότητα, τα είδη των τεχνών», η οποία συνδυάζει τη δημιουργικότητα, την οικολογική ευαισθητοποίηση και την εορταστική διάθεση, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εργάστηκαν με μεράκι για να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικα στολίδια από ανακυκλωμένα υλικά, δίνοντας νέα ζωή σε αντικείμενα που θεωρούνταν άχρηστα.

Η Διομ3αδικασία

  1. Συλλογή και προετοιμασία υλικών

Η δράση ξεκίνησε με τη συγκέντρωση υλικών από άχρηστες φωτοτυπίες μαθημάτων, που σε διαφορετική περίπτωση θα κατέληγαν στα σκουπίδια. Τα χαρτιά αυτά αποτέλεσαν τη βάση για όλες τις δημιουργίες μας.

  1. Δημιουργία χαρτοπολτού

Τα παιδιά έκοψαν το χαρτί σε μικρά κομμάτια και το άφησαν να μουλιάσει σε νερό. Στη συνέχεια, με επιμέλεια και υπομονή, το επεξεργάστηκαν μέχρι να δημιουργηθεί ένας ομοιόμορφος χαρτοπολτός, κατάλληλος για διαμόρφωση.

  1. Κατασκευή στολιδιών

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας έπλασαν τον χαρτοπολτό σε διάφορα σχήματα, όπως: καραμέλες, μπάλες, κρίκους και φιόγκους.

Παράλληλα, χρησιμοποίησαν υπόλοιπο χαρτί για να φτιάξουν:

  • Μικρές κατασκευές οριγκάμι (ζώα, αστέρια, δέντρα).
  • Χάντρες από χαρτοπολτό, που αποτέλεσαν μέρος των συνθέσεών τους.
  1. Συναρμολόγηση και διακόσμηση

Τα διάφορα κομμάτια ενώθηκαν για να δημιουργηθούν ολοκληρωμένα στολίδια.

Η τελική πινελιά προστέθηκε με τη διακόσμηση των δημιουργιών, χρησιμοποιώντας χρώματα, λάμψεις και απλά υλικά, πάντα με σεβασμό στην αρχή της επαναχρησιμοποίησης.

Στόχοι της δομ1ράσης

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είχε πολλαπλούς στόχους:

  • Εκπαίδευση στην ανακύκλωση: Τα παιδιά έμαθαν τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης υλικών και την αξία της προστασίας του περιβάλλοντος.
  • Ανάπτυξη δημιουργικότητας: Μέσα από τη διαδικασία κατασκευής, ανέπτυξαν τη φαντασία και την αισθητική τους.
  • Καλλιέργεια συνεργασίας: Δούλεψαν ομαδικά, μοιράζοντας ιδέες και ευθύνες για το τελικό αποτέλεσμα.
  • Προώθηση της οικολογικής συνείδησης: Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι ακόμα και τα πιο απλά υλικά μπορούν να μετατραπούν σε όμορφα και χρήσιμα αντικείμενα.

Τα αποτελέσματα

Οι δημιουργίες των μαθητών/τριών κοσμούν ήδη τον χώρο του σχολείου μας, προσθέτοντας μια ζεστή, εορταστική ατμόσφαιρα. Τα στολίδια τους δεν είναι μόνο διακοσμητικά, αλλά και σύμβολα της δημιουργικής δύναμης που προκύπτει από τη συνεργασία και την οικολογική ευαισθησία.

Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη συμμετοχή και την προσπάθεια των παιδιών μας, που απέδειξαν ότι η φαντασία και η αγάπη για το περιβάλλον μπορούν να οδηγήσουν σε θαυμαστά αποτελέσματα.

ομ2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών, για την ειρήνη

Στα πλαίσια του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, το σχολείο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό T-shirt, με θέμα τη λέξη “ΕΙΡΗΝΗ”.

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης δημιούργησαν δύο μοναδικά σχέδια, ένα για κάθε τμήμα, χρησιμοποιώντας τη λέξη “Ειρήνη” σε διάφορες γλώσσες. Με φαντασία και δημιουργικότητα, αποτύπωσαν το μήνυμα της ειρήνης στις μπλούζες τους, μεταφέρΓΛΩΣΣΑ 1οντας τη δύναμη της πολυγλωσσίας και της συνεργασίας.

Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού (στον οποίο πέρυσι συμμετείχαν πάνω από 2.000 σχολεία από διάφορες χώρες της Ευρώπης), οι μαθητές μας εργάστηκαν με χαρά και ενθουσιασμό, προωθώντας αξίες όπως η ομαδικότητα και η φιλία.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς που στήριξαν τη δράση!

ΓΛΩΣΣΑ 2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Οικοδομούμε τη συνεργασία με άλλα σχολεία

Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Ε΄ και Στ΄ από σχολεία της Θήβας, τα παιδιά των αντίστοιχων τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια χριστουγεννιάτικη δράση γεμάτη αγάπη και δημιουρΘΗΒΑ 1γικότητα.

Με κέφι και αφοσίωση, ετοίμασαν κάρτες με ευχές στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά, εκφράζοντας το πνεύμα των Χριστουγέννων και την επιθυμία για φιλία και επικοινωνία. Η δράση κορυφώθηκε με την επίσκεψή μας στο ταχυδρομείο, όπου όλοι μαζί στείλαμε τις κάρτες στους φίλους μας στη Θήβα, μοιράζοντας το μήνυμα της γιορτής.

Συγχαίρουμε την κα Αρετή που πήρε την πρωτοβουλία και όλα τα παιδιά για τη δράση τους!

ΘΗΒΑ 3*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Με μεγάλη επιτυχία η Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του σχολείου

Μεγάλη επιτυχία είχε η Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας.

Η εκδήλωση ξεπ20έρασε κάθε προσδοκία, συγκεντρώνοντας πλήθος γονέων και συμπολιτών μας που κατέκλυσαν το χώρο με γιορτινή διάθεση και χαμόγελα. Ήταν μια βραδιά γεμάτη δημιουργία, ταλέντο και συνεργασία, που αναδείκνυε το πνεύμα των Χριστουγέννων μέσα από την προσπάθεια μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Η θεατρική παράσταση “Η κλοπή των δώρων του Άη Βασίλη” μάγεψε μικρούς και μεγάλους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, παρουσίασαν με ζωντάνια και ενθουσιασμό μια πρωτότυπη χριστουγεννιάτικη ιστορία, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα και χαμόγελα από όλο τον κόσμο.

Η πρώτη εμφάνιση της μαθητικής μας χορωδίας του σχολείου ήταν μια συγκινητική στιγμή. Τα ταλαντούχα παιδιά παρουσίασαν ένα πλούσιο ρεπερτόριο γεμάτο χριστουγεννιάτικες μελωδίες, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα.

Το Χριστουγεννιάτικο μπαζάρ, που λειτούργησε από το Σύλλογο γονέων κι κηδεμόνων στον χώρο, ενθουσίασε το κοινό με τις μοναδικές χειροποίητες δημιουργίες από γονείς και παιδιά. Πολλοί είχαν την ευκαιρία να προμηθευτούν πρωτότυπα δώρα για τους αγαπημένους τους, στηρίζοντας παράλληλα τις δράσεις του Συλλόγου.

Η συναυλία του συγκροτήματος “Harmonic Sessions Band” έδωσε ρυθμό στη γιορτή, χαρίζοντας μια μουσική εμπειρία γεμάτη ενέργεια και γιορτινό κέφι.

Ο Άγιος Βασίλη21ς έκανε την εμφάνισή του, μοιράζοντας δώρα στα παιδιά και χαρίζοντάς τους αμέτρητα χαμόγελα, ενώ τα κεράσματα και το ζεστό κρασί συμπλήρωσαν τη γιορτινή εμπειρία.

Η βραδιά έκλεισε με συγκίνηση και αισιοδοξία, ενισχύοντας την έννοια της συλλογικότητας και της αγάπης, κάτι που αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι, με την προσπάθεια και τη συνεργασία όλων, μπορούμε να δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες για την τοπική μας κοινότητα.

22*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής, του εργαστηρίου δεξιοτήτων, κατασκεύασαν πινακίδες και συζήτησαν για τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε στον δρόμο ως οδηγοί, ως πεζοί, ως ποδηλάτες.

Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στο Αστυνομικό τμήμα Κέρκυρας. Μπήκαν στη θέση του οδηγού, του πεζού και του ποδηλάτη και συμμετείχαν στις δραστηριότητες που τους είχαν ετοιμάσει.

Η Κυκλοφοριακή Αγωγή μέσα από τη μύηση των παιδιών στην κατάλληλη οδική συμπεριφορά με θεωρητικό αλλά και βιωματικό τρόπο, είναι ένα σύντομο και ασφαλές μονοπάτι για να μπορούν, σήμερα, να προστατεύσουν τον εαυτό τους στον δρόμο συνετίζοντας παράλληλα εμάς τους μεγάλους όποτε παρεκκλίνουμε από τα ίδια μας τα διδάγματα και, αύριο, να εξελιχθούν σε ευσυνείδητους οδηγούς και χρήστες του οδικού δικτύου.

20241213 132455*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ο όμιλος «Μυθοπεριπέτειες» για τους μύθους των 12 θεών του Ολύμπου.
Ο όμιλος «Μυθοπεριπέτειες» ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο μαθημάτων αφιερωμένο στους μύθους των 12 θεών του Ολύμπου! Μέσα από το παιχνίδι ρόλων, την παντομίμα, το παιχνίδι μνήμης με κάρτες, την αφήγηση και τη δραματοποίηση τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τους μύθους των θεών, ταυτίστηκαν με το ρόλο τους και κατανόησαν τη σημασία των εν λόγω μύθων. Ως επιστέγασμα της επαφής μας με τους/τις θεούς/θεές, τα παιδιά του ομίλου κατασκεύασαν τον Όλυμπο σε μικρογραφία, το παλάτι των θεών στην κορυφή του και ορισμένες φιγούρες, όπως ο χρυσός Δίας ως βασιλιάς των Θεών, η θεά Ήρα με το πράσινο παγόνι της, ο Ποσειδώνας, που βγαίνει από τη θάλασσα με την τρίαινά του, καθώς και η θεά Άρτεμη που προστατεύει τον Όλυμπο με το τόξο της!
1 2 3

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ενημέρωση για θέματα διατροφής από τη διατροφολόγο Σοφία Παπικινού

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Εθνικό Πρόγραμμα Άσκησης και Υγιεινής Διατροφής – Αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας», που υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, πραγματοποιήθηκε στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο, μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση για θέματα διατροφής.

Η διατροφολόγος κα Σοφία Παπικινού, παρουσίασε αναλυτικά τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, ανέδειξε τις σωστές και λανθασμένες διατροφικές συνήθειες της σύγχρονης εποχής και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο φαινόμενο της παιδικής παχυσαρκίας, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα υγείας στη χώρα μας.

Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και δραστηριότητες, ενώ είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν οι ίδιοι υγιεινά και θρεπτικά smoothies και μπισκότα.

Η συγκεκριμένη δράση στόχευε στην αξιοποίηση της γνώσης και της εμπειρίας ειδικών επιστημόνων, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητά τους και θα τα προστατεύσουν μακροπρόθεσμα.

Δ1 Δ3 Δ4 Δ2

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Στο Πανεπιστημιακό Μουσείο του Ι.Π: μια μοναδική εμπειρία στην τέχνη της τυπογραφίας

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου οι μαθητές των τμημάτων μας Δ1 και Δ2 είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν, με τη συνοδεία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών τους, το Πανεπιστημιακό Μουσείο του Ιονίου Πανεπιστημίου, με επίκεντρο τη Συλλογή Τυπογραφίας. Ήταν μια βιωματική εμπειρία που ανέδειξε την ιστορία και την εξέλιξη της τυπογραφίας, από τις πρώτες μηχανές.

11Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον βίντεο, το οποίο παρουσίασε τα βασικά στάδια της εξέλιξης της τυπογραφικής τέχνης. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ιστορικές τυπογραφικές μηχανές και να κατανοήσουν πώς χρησιμοποιούνταν στην πράξη.

Η επίσκεψη δεν ήταν μόνο παρατήρηση, αλλά και συμμετοχή! Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις, ενώ στο τέλος, με τη βοήθεια του προσωπικού του Πανεπιστημίου, δοκίμασαν να τυπώσουν ένα χαρτί σε μία από τις μηχανές. Τον ενθουσιασμό τους προκάλεσε το γεγονός ότι μπόρεσαν να δουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους και να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα αυτής της τεχνικής διαδικασίας.

Η εμπειρία αυτή έδωσε στους μαθητές μας μια πολύτιμη εικόνα για την αξία της τυπογραφίας, τόσο ως μέσο διάδοσης της γνώσης όσο και ως τεχνολογική και πολιτιστική καινοτομία. Ήταν μια μέρα γεμάτη μάθηση και δημιουργία που θα μείνει αξέχαστη!

Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του Ιονίου Πανεπιστημίου για την άψογη φιλοξενία και την εξαιρετική ξενάγηση που μας πρόσφεραν.

12 15

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Η Ε’ Τάξη για την προσβασιμότητα  των ΑμεΑ στην Κέρκυρα

Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), πραγματοποίησαν μια βιωματική δράση χαρτογράφησης των προσβάσιμων διαδρομών για ΑμεΑ στην πόλη της Κέρκυρας.

αμεα3Με οδηγούς το χάρτη φιλικών διαδρομών ΑμεΑ του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και το διαδραστικό χάρτη που δημιούργησαν άλλοι παιδιά του σχολείου με έρευνά τους, περιηγήθηκαν σε κεντρικά σημεία της πόλης και κατέγραψαν τις προσβάσιμες και μη προσβάσιμες υποδομές:

  • Δημοτικό Θέατρο: Πλήρης πρόσβαση για ΑμεΑ, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
  • Μουσείο Μουσικής “Ν.Χ. Μάντζαρος”: Εξωτερικά μη προσβάσιμο.
  • Εκκλησία Αγίου Σπυρίδωνα: Μη προσβάσιμη, λόγω σκαλιού στην είσοδο.
  • Μουσείο Χαρτονομισμάτων: Εσωτερικά προσβάσιμο (ανελκυστήρας), αλλά μη προσβάσιμο εξωτερικά, λόγω σκαλιών.
  • Ασιατικό Μουσείο: Πρόσβαση μέσω πλαϊνής εισόδου.
  • Πινακοθήκη: Μη προσβάσιμη.
  • Παλαιό Φρούριο: Πρόσβαση για ΑμεΑ στην είσοδο, με αρκετές προσβάσιμες υποδομές στο εσωτερικό και διαθέσιμη τουαλέτα ΑμεΑ.

Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά βίωσαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους, ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας απλής βόλτας στην πόλη. Παράλληλα, εστίασαν στα δικαιώματα και στις δυνατότητες που πρέπει να έχουν τα Άτομα με Αναπηρία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη βελτίωσης της προσβασιμότητας στους δημόσιους χώρους.

Η εκπαιδευτική πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα ακόμη βήμα του σχολείου μας για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών μας για τα κοινωνικά ζητήματα και την ανάπτυξη ενσυναίσθησης, με στόχο τη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και συμπεριληπτικής κοινωνίας.

αμεα2αμεα1

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ανακύκλωση: Μια εκπαιδευτική περιπέτεια για έναν καθαρότερο πλανήτη!

Το σχολείο μας, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή όλων σε περιβαλλοντικά ζητήματα, οργανώνει μια σειρά από δράσεις με θέμα την ανακύκλωση. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δημιουργικές, ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εκτείνονται σε όλη τη σχολική χρονιά και

απευθύνονται σε όλη τη σχολική μας κοινότητα.

Τι θα κάνουμε αυτή τη σχολική χρονιά;

  • Θα μετατρέψουμε τις τάξεις μας σε μικρά εργαστήρια ανακύκλωσης: Με ζωγραφιές και σχέδια θα δημιουργήσουμε τους δικούς μας κάδους και θα μάθουμε να διαχωρίζουμε τα υλικά.
  • Θα γίνουμε μικροί επιστήμονες: Θα ετοιμάσουμε φυλλάδια, ερωτηματολόγια και παιχνίδια για να ενημερώσουμε τους συμμαθητές μας για την ανακύκλωση.
  • Θα διακοσμήσουμε το σχολείο μας: Με ζωγραφιές και φυτά θα κάνουμε τους κάδους ανακύκλωσης πιο όμορφους και θα δημιουργήσουμε μια πράσινη γωνιά.
  • Θα γίνουμε καλλιτέχνες: Θα φτιάξουμε στολίδια από ανακυκλώσιμα υλικά για να στολίσουμε τις τάξεις μας.
  • Θα εξερευνήσουμε τον κόσμο μας: Θα επισκεφτούμε τον ΧΥΤΑ και θα μάθουμε από κοντά τη διαδικασία της ανακύκλωσης.
  • Θα γίνουμε πολίτες του κόσμου: Θα γράψουμε επιστολές σε φορείς για να εκφράσουμε τις ανησυχίες μας για το περιβάλλον.
  • Θα καθαρίσουμε τη γειτονιά μας: Μαζί θα μαζέψουμε σκουπίδια και θα κρεμάσουμε αφίσες για να ευαισθητοποιήσουμε τους πάντες.

αν4Γιατί είναι σημαντική η ανακύκλωση;

  • Για να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας.
  • Για να εξοικονομήσουμε ενέργεια και πόρους.
  • Για να έχουμε ένα καθαρότερο περιβάλλον.

Κάθε μήνας θα είναι ο δρόμος για μια νέα περιπέτεια γνώσης και δράσης. Το χρονοδιάγραμμά μας είναι:

 Νοέμβριος

1η δράση

Ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί για την κατασκευή μικρών κάδων ανακύκλωσης μέσα σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας, σε αποχρώσεις μπλε-κίτρινο-κόκκινο. Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές των τμημάτων τους καλούνται να μετατρέψουν τρεις κούτες σε αυτοσχέδιους κάδους ανακύκλωσης, κάνοντας πάνω τους ζωγραφιές και σχέδια σχετικά με το θέμα της Ανακύκλωσης. Μέσα από την διαδικασία αυτή, οι μαθητές μας θα καλλιεργήσουν δεξιότητες αδρής και λεπτής κινητικότητας και θα αναπτύξουν ικανότητες κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

2η δράση:

εικόνα Viber 2024 11 27 14 37 43 753Μικρές ομάδες μαθητών/τριών της Γ’ και της Δ’ τάξης επισκέπτονται τις υπόλοιπες τάξεις με σκοπό την ενημέρωσή τους σχετικά με τη δράση της ανακύκλωσης, που περιλαμβάνει:

  • Ενημερωτικά φυλλάδια που θα γράψουν και θα διανέμουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες , σχετικά με τα οφέλη της ανακύκλωσης και με τα υλικά που πρέπει να ανακυκλώνονται.
  • Διαμοιρασμός ερωτηματολογίων με στόχο την αυτοξιολόγηση των ίδιων των παιδιών, κατά πόσο γνωρίζουν πράγματα γύρω από την ανακύκλωση (ποια υλικά, με ποιον τρόπο κ.λπ.)
  • Αφισοκόλληση στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών και των επισκεπτών.
  • Διανομή αφισών ως δώρο σε όλες τις τάξεις.
  • Διανομή παιχνιδιών – εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (κρυπτόλεξα, κουίζ, φύλλα εργασίας) με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανακύκλωση μέσα από παιγνιώδη τρόπο (μαθαίνουμε παίζοντας).

Οι μαθητές της Γ – Δ  τάξης θα φέρουν μαζί τους και τα ήδη κατασκευασμένα κουτιά-κάδους που έχουν ετοιμάσει με στόχο τον διαμοιρασμό ιδεών προς τις υπόλοιπες τάξεις.

3η δράση:

Κάθε εκπαιδευτικός του τμήματος επιλέγει εβδομαδιαία τρία παιδιά, που θα πηγαίνουν κάποια στιγμή να αδειάζουν τις κούτες στους μεγάλους κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται στην αυλή. Δημιουργείται ένα μικρό ημερολόγιο τοίχου, στο οποίο αναγράφονται η μέρα και τα ονόματα των παιδιών που είναι αρμόδια για την ανακύκλωση τη βδομάδας.

4η δράση:

Ενημέρωση γονέων

Δεκέμβριος

5η δράση:

Διακόσμηση των εξωτερικών κάδων ανακύκλωσης που βρίσκονται στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Συγκεκριμένα, ζωγραφίσουμε το σήμα της ανακύκλωσης στο έδαφος μπροστά από τους κάδους και τοποθετούμε κάποια πινακίδα με πληροφορίες. Επίσης, πλαστικοποίηση και εφαρμογή εικονογραφημένων καρτελών στο μπροστινό μέρος των κάδων που θα περιλαμβάνουν τα υλικά που ανακυκλώνονται σε κάθε κάδο (βοηθάει τις μικρές τάξεις). Τέλος σχεδιάζεται και οργανώνεται η διαμόρφωση παρτεριού και η χρήση λουλουδιών γύρω από τους κάδους με στόχο τη δημιουργία μιας οικολογικής, πράσινης γωνιάς του σχολείου.

6η δράση:

Ανακυκλώσιμα στολίδια! Οι μαθητές των τάξεων, αξιοποιώντας τα ανακυκλώσιμα υλικά δημιουργούν στολίδια για την αίθουσά τους και για το σπίτι τους.

Φλεβάρης

7η δράση:

εικόνα Viber 2024 11 29 12 53 08 427Πρόσκληση στο σχολείο της Αντιδημάρχου Κυκλικής οικονομίας του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας κας Κόκκαλη Σπυριδούλας, για να μιλήσει στους μαθητές μας σχετικά με την αξία και την πρακτική εφαρμογή της ανακύκλωσης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

8η δράση:

Με αρμόδιους τα τμήματα της Γ’ και της Δ” τάξης και με τη βοήθεια της αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων προτείνεται η προβολή εκπαιδευτικών βίντεο στις υπόλοιπες τάξεις, με στόχο την ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία της ανακύκλωσης στα εργοστάσια κ.λπ.

 9η δράση:

Σχολικός διαγωνισμός. Συγκεκριμένα προτείνεται ο διαγωνισμός μεταξύ των τμημάτων με θέμα την ανακύκλωση. Οι μαθητές καλούνται να καταμετρούν και να καταγράψουν πόσα/ποια υλικά μάζεψαν για ανακύκλωση. Η νικήτρια ομάδα επιβραβεύεται με κάποιον τρόπο.

Μάρτιος

10η δράση:

Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου βγαίνουν στους δρόμους και παρατηρούν. Συγκεκριμένα οι μαθητές μετατρέπονται σε μικρούς εξερευνητές και κάνουν μια βόλτα στα πάρκα της γειτονιάς τους. Παρατηρούν εάν υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης και των αριθμό τους. Στη συνέχεια παρατηρούν εάν υπάρχουν ανακυκλώσιμα σκουπίδια πεταμένα σε δρόμους κ.λπ.

11η δράση:

Οι μαθητές/τριες του σχολείου συντάσσουν γράμμα, επιστολή, ηλεκτρονική αλληλογραφία προς δημόσιους φορείς, δημάρχους κ.ά με στόχο να εκφράσουν τυχόν παράπονα σχετικά με το πρόβλημα της ανακύκλωσης στη γειτονιά, όπως αυτό παρατηρήθηκε προηγουμένως (αξία έχει η σύνταξη και το περιεχόμενο της  επιστολής).

Απρίλιος

12η δράση:

Τίτλος: Ανακυκλώνω στη γειτονιά.

Οι μαθητές/τριες καλούνται να λάβουν άμεση δράση προκειμένου να σώσουν τη γειτονιά τους από τα σκουπίδια. Συγκεκριμένα, βγαίνουν στους δρόμους, στα πάρκα και στην παραλία και εφαρμόζοντας πάντα τα μέτρα ατομικής προστασίας (γάντια κ.λπ) συγκεντρώνουν σκουπίδια που ανακυκλώνονται και όχι μόνο. Κρεμάνε αφίσες σε δημόσιους χώρους, όπως στάσεις λεωφορείων, κολώνες ή τοίχους ανακοινώσεων. Με τη δράση αυτή βοηθάμε στην ευαισθητοποίηση όλης της γειτονιάς μας σχετικά με το θέμα της ανακύκλωσης. Μπορούμε να διανέμουνε ενημερωτικά φυλλάδια σε περαστικούς και μαγαζιά.

Μάιος

13η δράση:

Επίσκεψη μαθητών (μεγάλων τάξεων) στη Βόρεια Κέρκυρα, στον ΧΥΤΑ Κέρκυρας – χώρο ανακύκλωσης;

Ιούνιος

14η δράση:

Διάχυση των αποτελεσμάτων με φωτογραφικό υλικό ή βίντεο κατά την καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου.

Είμαστε έτοιμοι όλοι για ανακύκλωση! Έτοιμοι για δράση!

Συνθήματα:

Ομάδα αλουμινίου

Ανακυκλώνω – δυναμώνω!

Ομάδα χαρτιεικόνα Viber 2024 11 29 15 31 30 212ού:

Όταν ανακυκλώνεις χαρτί σώζεις ένα δέντρο!

Ομάδα πλαστικού:

Όχι πλαστικά στην θάλασσα μόνο στον μπλε κάδο!

Καλούμε όλη την κοινότητα σχολείου μας να στηρίξει τις δράσεις μας, καλλιεργώντας στα παιδιά μας μια στάση ζωής που σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον.

 

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Η επέτειος του Πολυτεχνείου και η σύνδεσή της με το γιορτασμό της Παγκόσμιας ημέρας Ατόμων με αναπηρία.

Το Σχολείο κάνει μια διαρκή προσπάθεια να προάγει τις αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης, συνδέοντας με δημιουργικό τρόπο σημαντικά γεγονότα και ημέρες που σηματοδοτούν τον αγώνα για δικαιώματα και ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Στο πλαίσιο αυτό, η γιορτή της επετείου του Πολυτεχνείου αποτέλεσε μια αφορμή να διασυνδεθεί με το γιορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου. Μέσα από τις εκδηλώσεις μας αναδείξαμε τον κοινό αγώνα για ένα κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από ιδιαιτερότητες και αναπηρίες.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης που περιλάμβαναν:

Αφιερώματα και καλλιτεχνικές δημιουργίες με θέμα τον αγώνα για ισότητα.

Βιωματικές δραστηριότητες για να κατανοήσουν τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

Συζητήσεις για το πώς μπορούμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός σχολείου και μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.
Είναι σημαντικό τα παιδιά μας να κατανοήσουν ότι ο αγώνας για δικαιοσύνη και ελευθερία δεν περιορίζεται σε ιστορικά γεγονότα, αλλά συνεχίζεται καθημερινά μέσα από την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Ηχητικό απόσπασμα των παιδιών της Στ’ τάξης

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκδήλωση για την Επέτειο του Πολυτεχνείου

Η Γ’ τάξη στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας

Με ιδιαίτερη χαρά, οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας.

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία, καθώς τα παιδιά γνώρισαν την εξέλιξη των χρημάτων στην Ελλάδα, από τα αρχαία νομίσματα μέχρι το σύγχρονο ευρώ. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές η κουκουβάγια, ένα σύμβολο που κοσμούσε τα αρχαία αθηναϊκά νομίσματα και συνεχίζει να υπάρχει στα σημερινά κέρματα του ευρώ.

Μέσα από τη σύνδεση της ιστορίας και της μυθολογίας, οι μαθητές έμαθαν για τα σύμβολα που στόλιζαν τα παλιά νομίσματα και χαρτονομίσματα, όπως τον φοίνικα, το πρώτο νόμισμα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, και τη δραχμή, που αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής ταυτότητας για πολλά χρόνια.

Η βιωματική αυτή εμπειρία δεν εμπλούτισε μόνο τις γνώσεις των μαθητών αλλά ενίσχυσε και την αγάπη τους για την ιστορία και τον πολιτισμό.

μου1

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Στην έκθεση σκίτσου με θέμα “Το σκάκι”

Την Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές των τμημάτων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας επισκέφθηκαν την έκθεση σκίτσου με τίτλο “Το Σκάκι” του σκιτσογράφου Σπύρου Μουρατίδη, η οποία φιλοξενείται στον χώρο του Ιατρείου Κέρκυρας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, οι μαθητές/τριες είχαν τη μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθούν στην έκθεση από τον ίδιο το δημιουργό. Ο κ. Μουρατίδης μοιράστηκε μαζί τους τις πηγές έμπνευσής του, καθώς και ενδιαφέροντα στοιχεία για το παιχνίδι του σκακιού, τη βαθύτερη σύνδεσή του με την τέχνη και τη δημιουργία. Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά γνώρισαν την ιδιαίτερη οπτική του καλλιτέχνη και τη σημασία του σκακιού ως εργαλείου σκέψης και στρατηγικής.

Μετά την ξενάγηση, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δική τους δημιουργικότητα, φιλοτεχνώντας ζωγραφιές εμπνευσμένες από τα σκίτσα της έκθεσης. Η δράση αυτή ενίσχυσε την καλλιτεχνική τους έκφραση, ενώ παράλληλα τους έφερε σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του σκακιού.

Η επίσκεψη στην έκθεση αποτέλεσε μια εξαιρετική εμπειρία που συνδύασε τη μάθηση, την τέχνη και το παιχνίδι, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις τόσο στα παιδιά όσο και στους εκπαιδευτικούς που τους συνόδευσαν.

Το σχολείο μας συνεχίζει να υποστηρίζει δράσεις που καλλιεργούν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη γνώση, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες!

ΣΚΑΚΙ1 3 ΣΚΑΚΙ4 1 ΣΚΑΚΙ2 3

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Στο Μον Ρεπό για την προσβασιμότητα

Στις 27 Νοεμβρίου 2024, με αφορμή την επικείμενη Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ιστορικό πάρκο του Μον Ρεπό στην Κέρκυρα. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να αξιολογηθεί ο βαθμός προσβασιμότητας του χώρου για άτομα με αναπηρίες (ΑμΕΑ).

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, τα παιδιά, συνοδευόμενα από τους εκπαιδευτικούς τους, παρατήρησαν τις εγκαταστάσεις, σημείωσαν τις δυσκολίες που πιθανόν να αντιμετωπίζουν άτομα με κινητικές ή άλλες αναπηρίες και συζήτησαν τρόπους βελτίωσης της προσβασιμότητας του χώρου.

Η δράση αυτή έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, ενώ αποτέλεσε μια σημαντική αφορμή για προβληματισμό σχετικά με το πώς μπορούμε να κάνουμε τους δημόσιους χώρους πιο φιλικούς και λειτουργικούς για όλους.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία μάς υπενθυμίζει ότι η πραγματική πρόοδος ξεκινά από την κατανόηση, τη συνεργασία και τη δράση, έννοιες τις οποίες το σχολείο μας προσπαθεί να προωθήσει.

δ23 δ22 δ21

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το δεύτερο επιμορφωτικό σεμινάριο του προγράμματος ενδοσχολικής επιμόρφωσης του σχολείου, την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024, με θέμα: «Παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στο σχολείο».

Οι εισηγήτριες (η κα Ευσταθία Πανταζή, Σύμβουλος Εκπαίδευσης της Δ.Π.Ε. Κέρκυρας και η κ. Αλεξανδροπούλου, Σύμβουλος Αγγλικών, Επόπτρια Ποιότητας Δ.Δ.Ε Κέρκυρας) ανέλυσαν διεξοδικά τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα στη διδακτική πράξη και παρουσίασαν πρακτικά εργαλεία που μπορούν να ενσωματωθούν στις καθημερινές δραστηριότητες της σχολικής τάξης. Οι εμπεριστατωμένες εισηγήσεις συνοδεύτηκαν από παραδείγματα και συζήτηση, στην οποία οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις απορίες τους, δημιουργώντας ένα δημιουργικό και παραγωγικό κλίμα.

Η ενεργός συμμετοχή και το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών ανέδειξαν για ακόμη μία φορά τη σημασία των επιμορφωτικών δράσεων για τη συνεχή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

σ1

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική δράση στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Κέρκυρας

Οι μαθητές/τριες της Δ1 τάξης είχαν την ευκαιρία την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 να ζήσουν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, επισκεπτόμενοι το Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Κέρκυρας. Με ενθουσιασμό και περιέργεια, οι μικροί εξερευνητές ταξίδεψαν στον κόσμο των νομισμάτων, μαθαίνοντας για την ιστορία τους και την εξέλιξή τους μέσα από τους αιώνες.

Το Μουσείο Χαρτονομισμάτων, ένα από τα λίγα του είδους του στην Ευρώπη, αποτελεί έναν θησαυρό ιστορικών εκθεμάτων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά συλλεκτικά χαρτονομίσματα, να μάθουν για την ιστορία των νομισμάτων στην Ελλάδα και την Ευρώπη, και να κατανοήσουν πώς αυτά συνδέονται με την οικονομική και πολιτιστική πορεία των κοινωνιών. Από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, η ξενάγηση ζωντάνεψε τις ιστορίες πίσω από κάθε νόμισμα και χαρτονόμισμα. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στιγμή της επίσκεψης ήταν η γνωριμία των παιδιών με την ιστορία της Ιονικής Τράπεζας, της πρώτης τράπεζας της Ελλάδας που ιδρύθηκε στην Κέρκυρα το 1839. Μέσα από την αφήγηση του ξεναγού, οι μαθητές/τριες έμαθαν για το ρόλο της τράπεζας στη διαχείριση του χρήματος και τη συμβολή της στην ανάπτυξη της οικονομίας των Ιονίων Νήσων.

Εκτός από την πολύτιμη εμπειρία της επαφής με την ιστορία του χρήματος, τα παιδιά παρατήρησαν στη διαδρομή τους κάτι εξίσου σημαντικό: την προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία. Καθώς κατευθύνονταν προς το Μουσείο παρατηρούσαν το περιβάλλον γύρω τους. Τα παιδιά, με την αθώα αλλά διεισδυτική ματιά τους, εντόπισαν σημεία όπου η πόλη της Κέρκυρας έχει λάβει μέτρα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπως ράμπες στα πεζοδρόμια και ειδικές σημάνσεις. Παράλληλα, αναγνώρισαν περιοχές που χρειάζονται βελτιώσεις, όπως στενά πεζοδρόμια ή ελλείψεις σε υποδομές για την προσβασιμότητα.

Η επίσκεψη στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για ιστορική μάθηση, αλλά και μια εμπειρία που δίδαξε στους μαθητές τη σημασία της οικονομικής συνείδησης και της διαχείρισης πόρων. Οι μικροί μας φίλοι αποχώρησαν από το μουσείο γεμάτοι γνώσεις, εντυπώσεις και την υπόσχεση να επιστρέψουν ξανά. Ακόμα η παρατήρηση της προσβασιμότητας πρόσφερε μια πολύτιμη επέκταση της εκπαιδευτικής αυτής επίσκεψης. Οι μαθητές/τριες συνδύασαν τη γνώση της ιστορίας με την καλλιέργεια κοινωνικών αξιών, μαθαίνοντας ότι μια πολιτισμένη κοινωνία δεν κρίνεται μόνο από την κληρονομιά της αλλά και από το πώς διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε όλους.

μ12 μ11 μ13

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Επίσκεψη μαθητών/τριών στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας με επίκεντρο την προσβασιμότητα και την ένταξη

Οι μαθητές του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο έζησαν μια μοναδική εμπειρία, πραγματοποιώντας μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας. Μια επίσκεψη που συνδύασε την εξερεύνηση της ιστορίας με την ενημέρωση, τη διερεύνηση και την ευαισθητοποίησή τους για την προσβασιμότητα και την ένταξη των ατόμων με αναπηρία. Η επίσκεψη αυτή έγινε στο πλαίσιο των δράσεων και των εκδηλώσεων του σχολείου για το γιορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές περιηγήθηκαν, εξερεύνησαν τα εκθέματα του μουσείου και έμαθαν για την αξία της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις επιγραφές των εκθεμάτων που ήταν γραμμένες στο σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών (κώδικας Braille), προσφέροντας, προσφέροντας στα παιδιά μια εναλλακτική δυνατότητα να συνδεθούν με την ιστορία με έναν διαφορετικό και πιο προσιτό τρόπο για τα άτομα με οπτική αναπηρία.

Μάλιστα, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια βιωματική δραστηριότητα, κατά την οποία έκλεισαν τα μάτια τους και ψηλάφησαν τα εκθέματα, βιώνοντας την ιστορία μέσω της αφής, όπως την αντιλαμβάνονται τα άτομα με οπτική αναπηρία.

Μέσω αυτής της εμπειρίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν τις λεπτομέρειες και την υφή των αντικειμένων, αποκτώντας μια πιο βαθιά εκτίμηση για την ιστορική τους σημασία και την προσβασιμότητα μέσω της αφής, ενώ κατανόησαν τις λεπτομέρειες και την υφή των αντικειμένων με έναν διαφορετικό τρόπο.

Η επίσκεψη ανέδειξε επίσης τη σημασία των δημόσιων υποδομών για τα άτομα με αναπηρία.

Στη διαδρομή προς το μουσείο, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρατήρησαν με ενδιαφέρον το ειδικό δάπεδο για τυφλούς στο πεζοδρόμιο, το οποίο τους καθοδηγούσε με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα προς τον προορισμό τους. Το ανάγλυφο της διαδρομής τους εξήγησε τη σημασία του να υπάρχει μια σαφής και ασφαλής κατεύθυνση για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Ωστόσο, παρατήρησαν και μια σημαντική δυσκολία: στις ράμπες για άτομα με αναπηρία, υπήρχαν σταθμευμένα αυτοκίνητα, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την πρόσβαση και την ομαλή διέλευση των ατόμων με κινητικά προβλήματα ή αναπηρία. Αυτή η εμπειρία τους έκανε να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε τους δημόσιους χώρους και τις υποδομές που εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα για όλους.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώθηκαν με το σύστημα γραφής Braille, γράφοντας τα ονόματά τους. Η άσκηση αυτή όχι μόνο ενίσχυσε τη δημιουργικότητά τους, αλλά και τους έφερε πιο κοντά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μέρος των εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών του σχολείου για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της κατανόησης και της υπευθυνότητας απέναντι σε όλους τους συνανθρώπους μας. Τα παιδιά ενίσχυσαν τη δημιουργικότητά τους, αλλά απέκτησαν και μια πιο βαθιά εκτίμηση για τις προκλήσεις και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.

ΑΜ3 1 αμου123 ΑΜ2 ΑΜ1

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Τραπεζογραμμάτων της Alpha Bank (πρώην Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας).

Την Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου επισκέφθηκαν το Μουσείο Τραπεζογραμμάτων της Alpha Bank (πρώην Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας) στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Στόχος της δράσης ήταν η γνωριμία των παιδιών με την ιστορία και την εξέλιξη των νομισμάτων, από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μία από τις πιο ολοκληρωμένες συλλογές νομισμάτων στον κόσμο και να παρακολουθήσουν τις αλλαγές που σημειώθηκαν στη νομισματική ιστορία της Ελλάδας, από τα πρώτα κρατικά ομόλογα του 1822 μέχρι την εισαγωγή του ευρώ το 2002.

Στο πλαίσιο του διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος «Χάρτινο νόμισμα – το ελληνικό χαρτονόμισμα», οι μαθητές ανακάλυψαν την πορεία των ελληνικών τραπεζογραμματίων και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τη νομισματική μας κληρονομιά.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία μάθησης που συνδύασε την ιστορία, την οικονομία και την πολιτιστική μας παράδοση.

20241121 142751 20241121 122908 20241121 113312 20241121 114050
*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική εκδρομή στο φυσικό περιβάλλον του Μον Ρεπό

Την Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική εκδρομή στο φυσικό περιβάλλον του Μον Ρεπό, στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος.

Η δραστηριότητα είχε ως στόχο την εξερεύνηση και κατανόηση των χαρακτηριστικών του φυσικού τοπίου, με τους μαθητές να συζητούν για τα τοπία της Ελλάδας και να παρατηρούν τον ιδιαίτερο φυσικό πλούτο του τόπου στον οποίο ζουν.

Σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη ηρεμία και δημιουργικότητα, οι μαθητές κάθισαν κάτω από τα δέντρα, όπου αποτύπωσαν με ζωγραφιές τον τόπο τους, απολαμβάνοντας τσάι και χαλαρωτική μουσική.

Κατά την επιστροφή, η εμπειρία συνεχίστηκε με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι παρατηρητικότητας. Τα παιδιά κλήθηκαν να αναζητήσουν αντικείμενα συγκεκριμένων χρωμάτων μέσα στο δάσος, ενισχύοντας την παρατηρητικότητα και την ομαδική συνεργασία.

Η εκδρομή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να εμβαθύνουν τη σύνδεσή τους με το περιβάλλον.

Με τέτοιες δράσεις, στόχος μας είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και η ανάδειξη της αξίας του φυσικού πλούτου της περιοχής μας.

μ2 μ1 μ3
*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Επίσκεψη στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης

Οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης και να γνωρίσουν από κοντά την πλούσια κουλτούρα της κορεατικής ζωγραφικής.

Μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα γεμάτο δημιουργικότητα, τα παιδιά γνώρισαν τη διαδικασία δημιουργίας των ιδεογραμμάτων και εμπνεύστηκαν από την τέχνη της παραδοσιακής κορεατικής ζωγραφικής. Με τη χρήση μελανιού, αποτύπωσαν την ομορφιά της φύσης μέσα από τη δική τους ματιά, δημιουργώντας μοναδικά έργα τέχνης.

Η δράση αυτή αποτέλεσε ένα παράθυρο στον κόσμο της κορεατικής κουλτούρας, ενισχύοντας τη φαντασία και την εκτίμηση για τις διαφορετικές πολιτισμικές παραδόσεις.

Συγχαρητήρια στους μικρούς μας καλλιτέχνες!

k2 k1 k3
*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκδήλωση για την Επέτειο του Πολυτεχνείου

Με μια εξαιρετική γιορτή κορυφώθηκαν οι εκδηλώσεις για την Επέτειο του Πολυτεχνείου στο 4ο Πειραματικό Δημ. Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, παρουσίασαν μια συγκινητική και ποιοτική εκδήλωση, γεμάτη με αφηγήσεις, ποιήματα, θεατρικά δρώμενα και τραγούδια που ανέδειξαν τα πραγματικά μηνύματα της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν στη διοργάνωση και πραγματοποίηση αυτής της όμορφης γιορτής. Η συλλογική προσπάθεια όλων αποτελεί παράδειγμα συνεργασίας και δημιουργικότητας.

Το μήνυμα του Πολυτεχνείου παραμένει ζωντανό και επίκαιρο, εμπνέοντας τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, για να ονειρεύονται και να αγωνίζονται για έναν καλύτερο κόσμο.

πολ3 πολ2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Επίσκεψη στο άγαλμα του Κώστα Γεωργάκη

Με αφορμή το γιορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου μαθητές και μαθήτριες του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο πραγματοποίησαν μια συγκινητική επίσκεψη στο άγαλμα του Κώστα Γεωργάκη, του νεαρού φοιτητή, σύμβολου της αντίστασης κατά της δικτατορίας, που έγινε γνωστός για την ηρωική πράξη της αυτοπυρπόλησής του στη Γένοβα της Ιταλίας  την περίοδο της δικτατορίας στην Ελλάδα, το 1970.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με βαθύ σεβασμό, επισκέφθηκαν το μνημείο και κατέθεσαν λουλούδια ως φόρο τιμής στον αγώνα του. Αφού μελέτησαν την ιστορία του, απήγγειλαν το συγκλονιστικό ποίημα του Αζίζ Νεσίν «Σώπα, μη μιλάς» και τραγούδησαν το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη «Όταν σφίγγουν το χέρι», εκφράζοντας έτσι την πίστη τους στον αγώνα για δημοκρατία και ελευθερία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, συγκινημένοι από την ιστορία του Κώστα Γεωργάκη, εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για την αυτοθυσία του και την ανάγκη να τιμούν πάντα τους αγώνες για την ελευθερία. Η συμμετοχή τους στην εκδήλωση τους βοήθησε να αναπτύξουν αίσθημα ιστορικής συνείδησης, να καλλιεργήσουν κριτική σκέψη και να ενισχύσουν το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης.

Ταυτόχρονα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και να κατανοήσουν τη σημασία της θυσίας για την ελευθερία, μέσα στην προσπάθεια του σχολείου να καλλιεργήσει την ιστορική συνείδηση των παιδιών και να τα ενθαρρύνει να σκεφτούν κριτικά για το παρελθόν και το μέλλον.

ΓΕΩ3 ΓΕΩ3Α

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική δράση στην 7η γιορτή μανιταριού στις Σινιές

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας – «Αθηναγόρειο» συμμετείχαν στην 7η Γιορτή Μανιταριού στις Σινιές, αποκομίζοντας πολύτιμες και συναρπαστικές εμπειρίες στη φύση. Με ενθουσιασμό και ερευνητική διάθεση τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση και στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Σινιών σε συνεργασία με το Σύλλογο Μανιταρόφιλων Κέρκυρας και Ελλάδας και είχαν ως στόχο, ανάμεσα σε άλλα, να φέρουν τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό πλούτο του τόπου μας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες γεμάτοι περιέργεια, περιδιάβηκαν το δάσος, όπου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη χλωρίδα της περιοχής των Σινιών και, με τη βοήθεια έμπειρων οδηγών-μανιταρολόγων, να εντοπίσουν και να παρατηρήσουν διάφορα είδη μανιταριών. Οι ειδικοί ανέλυσαν στα παιδιά τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες κάθε μανιταριού, τον κύκλο ζωής τους και τη σημασία τους για το οικοσύστημα,  εξηγώντας, επίσης, ποιες ποικιλίες είναι βρώσιμες, ποιες τοξικές, αλλά και πώς μπορούμε να τις διακρίνουμε. Η άμεση επαφή με το δάσος και τους ζωντανούς του θησαυρούς γέμισε τα παιδιά με δέος και σεβασμό για το φυσικό κόσμο.

Στο πλαίσιο της γιορτής, πραγματοποιήθηκε, επίσης, έκθεση με τίτλο «Το μανιτάρι μέσα από τα μάτια των παιδιών», όπου εκτέθηκαν έργα των μαθητών και των μαθητριών και του Πειραματικού Σχολείου: κολάζ, χειροτεχνίες, κατασκευές και ζωγραφιές με θέμα το μανιτάρι, όπου χρησιμοποιήθηκε ποικιλία τεχνικών και υλικών για να αποτυπώσουν τη μαγεία του μυστηριώδους αυτού οργανισμού.

Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, μέσα από την καλλιτεχνική έκφρασή τους, να επικοινωνήσουν τις σκέψεις και τις εντυπώσεις τους από την περιήγηση στο δάσος και την επαφή με τα μανιτάρια.

Η δράση αυτή που μπόρεσε να ενισχύσει την αυτενέργεια, την κριτική σκέψη, αλλά και τη συνεργασία αποτέλεσε για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Πειραματικού Σχολείου ένα όμορφο μάθημα πέρα από τη σχολική αίθουσα και τα βιβλία. Παράλληλα, το καλλιτεχνικό κομμάτι της εκδήλωσης ενθάρρυνε την ελεύθερη έκφραση, αναδεικνύοντας τις δημιουργικές τους δεξιότητες.

Το Πειραματικό σχολείο ευχαριστεί θερμά τους διοργανωτές της γιορτής, τους εθελοντές, τους μανιταρολόγους και όλους όσους συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της εμπειρίας για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις συνδέει το σχολείο με την τοπική κοινότητα, ενισχύοντας τη σχέση των παιδιών με την πολιτιστική και φυσική τους κληρονομιά. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στο Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Σινιών, για τη σημαντική και πρωτοποριακή αυτή δράση!

Μ1 Μ2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική δράση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιονίου Πανεπιστημίου «Εμείς οι Τυπογράφοι».

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης είχαν  πρόσφατα μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, ταξιδεύοντας στο μαγευτικό κόσμο της τυπογραφίας, μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιονίου Πανεπιστημίου «Εμείς οι Τυπογράφοι».

Στην επίσκεψή τους στη Συλλογή Τυπογραφίας τα παιδιά ανακάλυψαν πώς λειτουργούσαν οι πρώτες τυπογραφικές μηχανές και παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την εξέλιξή τους μέχρι τις σύγχρονες φορητές συσκευές.

Αποκορύφωμα της εμπειρίας του ήταν όταν τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν μια αυθεντική χειροκίνητη τυπογραφική μηχανή και να δημιουργήσουν το δικό τους μοναδικό έντυπο.

Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά μας απέκτησαν γνώσεις για την ιστορία της τυπογραφίας και την εξέλιξη της τεχνολογίας από τις χειροκίνητες μηχανές μέχρι τους σύγχρονους υπολογιστές, ενώ παράλληλα καλλιέργησαν την δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη τους.

Τα παιδιά, τέλος, είχαν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τις γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο με μια πραγματική εμπειρία, κάνοντας τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική, ενώ η εκπαιδευτική αυτή δράση πρόσθεσε μια νέα διάσταση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου, συνδέοντας το με την ιστορία, την τεχνολογία και τις τέχνες.

τ3 τ1 τ2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Μάθημα για το γαλλικό πολιτισμό

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γαλλικών και της γνωριμίας με τον γαλλικό πολιτισμό, οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας, περιηγήθηκαν εικονικά στα σημαντικότερα μνημεία της γαλλικής πρωτεύουσας. Στην συνέχεια, εργάστηκαν σε ομάδες, βρήκαν πληροφορίες και εικόνες για τα παραπάνω μνημεία και μέρη του Παρισιού, τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους και απάντησαν στις ερωτήσεις τους.

Γ1 Γ2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) της Κέρκυρας

Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, η Στ’ τάξη του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο, απόκτησε τα χαρακτηριστικά μιας  ομάδας μικρών επιστημόνων, πραγματοποιώντας μια συναρπαστική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) της Κέρκυρας, στη Λευκίμμη, όπου υλοποίησαν το πρόγραμμα «Γνωρίζοντας τη μικρότερη μονάδα ζωής, το Κύτταρο».

Τα παιδιά με ενθουσιασμό εξερεύνησαν τα μοναδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της περιοχής, ενώ στη συνέχεια η περιπέτεια εντάθηκε, καθώς συγκέντρωσαν δείγματα θαλασσινού νερού και, με μεγάλη προσοχή, συνέλεξαν ζωντανούς οργανισμούς.

Η κορύφωση της εμπειρίας τους ήρθε με τη μελέτη των μικροσκοπικών θαλάσσιων οργανισμών κάτω από τα μικροσκόπια. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν ολόκληρο κόσμο που κρύβεται στα βάθη της θάλασσας, αποκτώντας γνώσεις για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα και τη σημασία της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Τα παιδιά έμαθαν για τη διασύνδεση των ζωντανών οργανισμών και του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και για την σημασία της ισορροπίας στο οικοσύστημα και εξοικειώθηκαν με τη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας, έμαθαν να παρατηρούν, να υποθέτουν, να πειραματίζονται και να καταγράφουν τα αποτελέσματα.

Τέτοιες δράσεις βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν μια βαθιά αγάπη και σεβασμό για τη φύση και τα ζώα, να κατανοούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και να αναλαμβάνουν δράση για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Συνολικά μια δράση σε περιβαλλοντικό κέντρο προσφέρει στα παιδιά μια πολύπλευρη εμπειρία μάθησης που τους βοηθά να γίνουν πιο υπεύθυνοι πολίτες και να συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.

λε4 λε33 λε13 λε2

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Η σχολική γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, την οποία οργάνωσαν και παρουσίασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης του σχολείου μας.

Η εκδήλωση ήταν μια συγκινητική και ταυτόχρονα διδακτική εμπειρία, γεμάτη μηνύματα για την ελευθερία, την ενότητα και την πίστη στις αξίες της πατρίδας μας. Το πρόγραμμα περιλάμβανε:

  • Ιστορική αναδρομή στα γεγονότα του 1940, με υπεύθυνη και εμπεριστατωμένη παρουσίαση.
  • Ένα εξαιρετικά καλοδουλεμένο θεατρικό δρώμενο, που απέδωσε με ζωντάνια και ευαισθησία τις ηρωικές στιγμές της εποχής.
  • Ποιήματα και τραγούδια που απέδωσαν με ενθουσιασμό και συγκίνηση τα παιδιά μας.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά για την προσπάθεια και την υπέροχη παρουσίαση.

281 282

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Δράση στο μάθημα των Αγγλικών

Οι μαθητές στο Δ1 έφτιαξαν μια αφίσα για το σχολείο τους στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών “My school” όπως ορίζεται στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου.

ag1

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Oktoberfest

Οι μαθητές της Στ τάξης στο μάθημα των γερμανικών γνώρισαν το μεγαλύτερο φεστιβάλ της Γερμανίας που γίνεται κάθε χρόνο αρχές Οκτωβρίου (Oktoberfest) και ταξίδεψαν με βιντεάκια και την βοήθεια των νέων μέσων τεχνολογίας στην πλατεία του Μονάχου.

γ6 1 γ7

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Ιππικού Αθλητικού Ομίλου Κέρκυρας

Μια πρωτόγνωρη και ιδιαίτερη όμορφη εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μικροί μαθητές του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο με την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στις εγκαταστάσεις του Ιππικού Αθλητικού Ομίλου Κέρκυρας. Η επίσκεψη αυτή, που οργανώθηκε στο πλαίσιο του γιορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων, είχε ως στόχο να προσφέρει στα παιδιά μια βιωματική εμπειρία επαφής με τα άλογα και να τους δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον κόσμο της ιππασίας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία:

  • Να ξεναγηθούν στους χώρους του ιππικού ομίλου.
  • Να μάθουν για τη φροντίδα και τις ανάγκες των αλόγων.
  • Να συμμετάσχουν σε βασικά μαθήματα ιππασίας, υπό την επίβλεψη έμπειρων εκπαιδευτών.
  • Να παρακολουθήσουν παρουσίαση για την ιστορία της ιππασίας και τη σημασία της στη ζωή του ανθρώπου.

Τα παιδιά βίωσαν μια ξεχωριστή και πολύ ευχάριστη εμπειρία, αφού απόλαυσαν την επαφή και την αλληλεπίδραση με τα άλογα, ενημερώθηκαν για τη φροντίδα τους, την ιστορία της ιππασίας και τη σημασία της υπευθυνότητας απέναντι στα ζώα. Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τη φύση και το περιβάλλον, αφού ο όμιλος βρίσκεται σε ένα όμορφο, φυσικό τοπίο, που πρόσφερε στους μαθητές και στις μαθήτριες μια ευχάριστη αλλαγή από την καθημερινότητά τους.

Α Β

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

 Ημέρα ευρωπαϊκών γλωσσών

Οι μαθητές της Στ’ τάξης στο μάθημα των γερμανικών δημιούργησαν στα πλαίσια της ημέρας ευρωπαϊκών γλωσσών ένα κολάζ με δημοφιλείς λέξεις οκτώ ευρωπαϊκών χωρών που επέλεξαν οι ίδιοι.

γ3 γ20 γ2

Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξεις στο πλαίσιο του γιορτασμού της ευρωπαϊκής μέρας γλωσσών έφτιαξαν αφίσα με τη λέξη “γεια’ σε διάφορες γλώσσες.

ag2

  *************************************************************************************************************************************************************************************************************

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με μεγάλη επιτυχία και πρωτόγνωρο ενδιαφέρον οργανώθηκε στο 4ο Πειραματικό Δημ. Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 η 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού / Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ή αλλιώς «Πώς η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού γίνεται μάθημα ζωής…».

Οι δράσεις, που έγιναν στα γειτονικά άλση (Γαρίτσας και Ανεμομύλου) με τη συμμετοχή όλων των παιδιών είχαν ως στόχο  να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία όλου του κόσμου.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε: γνωριμία με αθλητικές προσωπικότητες, ενημέρωση για αθλήματα, παιχνίδια, δραστηριότητες, για την ανάδειξη της αξίας του αθλητισμού και του «ευ αγωνίζεσθαι», σκυταλοδρομίες συνεργασίας κ.ά. Βασικό σύνθημα της δράσης ήταν το ΣΥΝ: ΣΥΝεργασία – ΣΥΝεννόηση – ΣΥΝύπαρξη – ΣΥΝαδέλφωση – ΣΥΝθεση.

Συγκεκριμένα έγιναν επιδείξεις και αγώνες: στην εδαφοσφαίριση (πετάγκ), στο κρίκετ (από την Ελληνική Ομοσπονδία), στο μπάσκετ, στο ποδόσφαιρο, παιχνίδια και σκυταλοδρομίες με μπαλόνια, στεφάνια, μπάλες, σκοινάκια κ.λπ. Τα παιδιά, επίσης, δημιούργησαν έργα με τα μηνύματα της ημέρας και βίωσαν έντονα και ξεχωριστά συναισθήματα.

Ξεχωριστή θέση σε όλα αυτά είχε η συζήτηση με την ολυμπιονίκη μας, πρότυπο για τα μικρά παιδιά μας, τη  Μαρία Γεωργάτου, που μίλησε για το πνεύμα και την αξία του αθλητισμού, μοίρασε αυτόγραφα και απάντησε σε ερωτήσεις τους.

Όλες αυτές οι δράσεις πέτυχαν να δημιουργήσουν δεσμούς στα παιδιά, που έδωσαν την ευκαιρία για παιχνίδι, γέλιο, συνεργασία και βιώματα για μια νέα στάση ζωής. Παράλληλα οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες ανέδειξαν και δημιούργησαν μηνύματα για τη συνεργασία, την καλή ποιότητα ζωής, τη στήριξη των ατόμων με αναπηρία, τους παραολυμπιακούς αγώνες κ.ά.

αθλ1 αθλ2