Η Γ’ τάξη στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας
Με ιδιαίτερη χαρά, οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας.
Η επίσκεψη αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία, καθώς τα παιδιά γνώρισαν την εξέλιξη των χρημάτων στην Ελλάδα, από τα αρχαία νομίσματα μέχρι το σύγχρονο ευρώ. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές η κουκουβάγια, ένα σύμβολο που κοσμούσε τα αρχαία αθηναϊκά νομίσματα και συνεχίζει να υπάρχει στα σημερινά κέρματα του ευρώ.
Μέσα από τη σύνδεση της ιστορίας και της μυθολογίας, οι μαθητές έμαθαν για τα σύμβολα που στόλιζαν τα παλιά νομίσματα και χαρτονομίσματα, όπως τον φοίνικα, το πρώτο νόμισμα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, και τη δραχμή, που αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής ταυτότητας για πολλά χρόνια.
Η βιωματική αυτή εμπειρία δεν εμπλούτισε μόνο τις γνώσεις των μαθητών αλλά ενίσχυσε και την αγάπη τους για την ιστορία και τον πολιτισμό.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκπαιδευτική εκδρομή στο φυσικό περιβάλλον του Μον Ρεπό
Την Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική εκδρομή στο φυσικό περιβάλλον του Μον Ρεπό, στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος.
Η δραστηριότητα είχε ως στόχο την εξερεύνηση και κατανόηση των χαρακτηριστικών του φυσικού τοπίου, με τους μαθητές να συζητούν για τα τοπία της Ελλάδας και να παρατηρούν τον ιδιαίτερο φυσικό πλούτο του τόπου στον οποίο ζουν.
Σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη ηρεμία και δημιουργικότητα, οι μαθητές κάθισαν κάτω από τα δέντρα, όπου αποτύπωσαν με ζωγραφιές τον τόπο τους, απολαμβάνοντας τσάι και χαλαρωτική μουσική.
Κατά την επιστροφή, η εμπειρία συνεχίστηκε με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι παρατηρητικότητας. Τα παιδιά κλήθηκαν να αναζητήσουν αντικείμενα συγκεκριμένων χρωμάτων μέσα στο δάσος, ενισχύοντας την παρατηρητικότητα και την ομαδική συνεργασία.
Η εκδρομή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να εμβαθύνουν τη σύνδεσή τους με το περιβάλλον.
Με τέτοιες δράσεις, στόχος μας είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και η ανάδειξη της αξίας του φυσικού πλούτου της περιοχής μας.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκπαιδευτική δράση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιονίου Πανεπιστημίου «Εμείς οι Τυπογράφοι».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης είχαν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, ταξιδεύοντας στο μαγευτικό κόσμο της τυπογραφίας, μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιονίου Πανεπιστημίου «Εμείς οι Τυπογράφοι».
Στην επίσκεψή τους στη Συλλογή Τυπογραφίας τα παιδιά ανακάλυψαν πώς λειτουργούσαν οι πρώτες τυπογραφικές μηχανές και παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την εξέλιξή τους μέχρι τις σύγχρονες φορητές συσκευές.
Αποκορύφωμα της εμπειρίας του ήταν όταν τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν μια αυθεντική χειροκίνητη τυπογραφική μηχανή και να δημιουργήσουν το δικό τους μοναδικό έντυπο.
Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά μας απέκτησαν γνώσεις για την ιστορία της τυπογραφίας και την εξέλιξη της τεχνολογίας από τις χειροκίνητες μηχανές μέχρι τους σύγχρονους υπολογιστές, ενώ παράλληλα καλλιέργησαν τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη τους.
Τα παιδιά, τέλος, είχαν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τις γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο με μια πραγματική εμπειρία, κάνοντας τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική, ενώ η εκπαιδευτική αυτή δράση πρόσθεσε μια νέα διάσταση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου, συνδέοντας το με την ιστορία, την τεχνολογία και τις τέχνες.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************