Στην έκθεση σκίτσου με θέμα “Το σκάκι”
Την Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές των τμημάτων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας επισκέφθηκαν την έκθεση σκίτσου με τίτλο “Το Σκάκι” του σκιτσογράφου Σπύρου Μουρατίδη, η οποία φιλοξενείται στον χώρο του Ιατρείου Κέρκυρας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, οι μαθητές/τριες είχαν τη μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθούν στην έκθεση από τον ίδιο το δημιουργό. Ο κ. Μουρατίδης μοιράστηκε μαζί τους τις πηγές έμπνευσής του, καθώς και ενδιαφέροντα στοιχεία για το παιχνίδι του σκακιού, τη βαθύτερη σύνδεσή του με την τέχνη και τη δημιουργία. Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά γνώρισαν την ιδιαίτερη οπτική του καλλιτέχνη και τη σημασία του σκακιού ως εργαλείου σκέψης και στρατηγικής.
Μετά την ξενάγηση, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δική τους δημιουργικότητα, φιλοτεχνώντας ζωγραφιές εμπνευσμένες από τα σκίτσα της έκθεσης. Η δράση αυτή ενίσχυσε την καλλιτεχνική τους έκφραση, ενώ παράλληλα τους έφερε σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του σκακιού.
Η επίσκεψη στην έκθεση αποτέλεσε μια εξαιρετική εμπειρία που συνδύασε τη μάθηση, την τέχνη και το παιχνίδι, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις τόσο στα παιδιά όσο και στους εκπαιδευτικούς που τους συνόδευσαν.
Το σχολείο μας συνεχίζει να υποστηρίζει δράσεις που καλλιεργούν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη γνώση, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες!
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Στο Μον Ρεπό για την προσβασιμότητα
Στις 27 Νοεμβρίου 2024, με αφορμή την επικείμενη Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ιστορικό πάρκο του Μον Ρεπό στην Κέρκυρα. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να αξιολογηθεί ο βαθμός προσβασιμότητας του χώρου για άτομα με αναπηρίες (ΑμΕΑ).
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, τα παιδιά, συνοδευόμενα από τους εκπαιδευτικούς τους, παρατήρησαν τις εγκαταστάσεις, σημείωσαν τις δυσκολίες που πιθανόν να αντιμετωπίζουν άτομα με κινητικές ή άλλες αναπηρίες και συζήτησαν τρόπους βελτίωσης της προσβασιμότητας του χώρου.
Η δράση αυτή έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, ενώ αποτέλεσε μια σημαντική αφορμή για προβληματισμό σχετικά με το πώς μπορούμε να κάνουμε τους δημόσιους χώρους πιο φιλικούς και λειτουργικούς για όλους.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία μάς υπενθυμίζει ότι η πραγματική πρόοδος ξεκινά από την κατανόηση, τη συνεργασία και τη δράση, έννοιες τις οποίες το σχολείο μας προσπαθεί να προωθήσει.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκπαιδευτική δράση στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Κέρκυρας
Οι μαθητές/τριες της Δ1 τάξης είχαν την ευκαιρία την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 να ζήσουν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, επισκεπτόμενοι το Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Κέρκυρας. Με ενθουσιασμό και περιέργεια, οι μικροί εξερευνητές ταξίδεψαν στον κόσμο των νομισμάτων, μαθαίνοντας για την ιστορία τους και την εξέλιξή τους μέσα από τους αιώνες.
Το Μουσείο Χαρτονομισμάτων, ένα από τα λίγα του είδους του στην Ευρώπη, αποτελεί έναν θησαυρό ιστορικών εκθεμάτων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά συλλεκτικά χαρτονομίσματα, να μάθουν για την ιστορία των νομισμάτων στην Ελλάδα και την Ευρώπη, και να κατανοήσουν πώς αυτά συνδέονται με την οικονομική και πολιτιστική πορεία των κοινωνιών. Από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, η ξενάγηση ζωντάνεψε τις ιστορίες πίσω από κάθε νόμισμα και χαρτονόμισμα. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στιγμή της επίσκεψης ήταν η γνωριμία των παιδιών με την ιστορία της Ιονικής Τράπεζας, της πρώτης τράπεζας της Ελλάδας που ιδρύθηκε στην Κέρκυρα το 1839. Μέσα από την αφήγηση του ξεναγού, οι μαθητές/τριες έμαθαν για το ρόλο της τράπεζας στη διαχείριση του χρήματος και τη συμβολή της στην ανάπτυξη της οικονομίας των Ιονίων Νήσων.
Εκτός από την πολύτιμη εμπειρία της επαφής με την ιστορία του χρήματος, τα παιδιά παρατήρησαν στη διαδρομή τους κάτι εξίσου σημαντικό: την προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία. Καθώς κατευθύνονταν προς το Μουσείο παρατηρούσαν το περιβάλλον γύρω τους. Τα παιδιά, με την αθώα αλλά διεισδυτική ματιά τους, εντόπισαν σημεία όπου η πόλη της Κέρκυρας έχει λάβει μέτρα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπως ράμπες στα πεζοδρόμια και ειδικές σημάνσεις. Παράλληλα, αναγνώρισαν περιοχές που χρειάζονται βελτιώσεις, όπως στενά πεζοδρόμια ή ελλείψεις σε υποδομές για την προσβασιμότητα.
Η επίσκεψη στο Μουσείο Χαρτονομισμάτων δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για ιστορική μάθηση, αλλά και μια εμπειρία που δίδαξε στους μαθητές τη σημασία της οικονομικής συνείδησης και της διαχείρισης πόρων. Οι μικροί μας φίλοι αποχώρησαν από το μουσείο γεμάτοι γνώσεις, εντυπώσεις και την υπόσχεση να επιστρέψουν ξανά. Ακόμα η παρατήρηση της προσβασιμότητας πρόσφερε μια πολύτιμη επέκταση της εκπαιδευτικής αυτής επίσκεψης. Οι μαθητές/τριες συνδύασαν τη γνώση της ιστορίας με την καλλιέργεια κοινωνικών αξιών, μαθαίνοντας ότι μια πολιτισμένη κοινωνία δεν κρίνεται μόνο από την κληρονομιά της αλλά και από το πώς διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε όλους.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκπαιδευτική δράση στην 7η γιορτή μανιταριού στις Σινιές
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας – «Αθηναγόρειο» (Δ’τάξη) συμμετείχαν στην 7η Γιορτή Μανιταριού στις Σινιές, αποκομίζοντας πολύτιμες και συναρπαστικές εμπειρίες στη φύση. Με ενθουσιασμό και ερευνητική διάθεση τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση και στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Σινιών σε συνεργασία με το Σύλλογο Μανιταρόφιλων Κέρκυρας και Ελλάδας και είχαν ως στόχο, ανάμεσα σε άλλα, να φέρουν τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό πλούτο του τόπου μας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες γεμάτοι περιέργεια, περιδιάβηκαν το δάσος, όπου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη χλωρίδα της περιοχής των Σινιών και, με τη βοήθεια έμπειρων οδηγών-μανιταρολόγων, να εντοπίσουν και να παρατηρήσουν διάφορα είδη μανιταριών. Οι ειδικοί ανέλυσαν στα παιδιά τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες κάθε μανιταριού, τον κύκλο ζωής τους και τη σημασία τους για το οικοσύστημα, εξηγώντας, επίσης, ποιες ποικιλίες είναι βρώσιμες, ποιες τοξικές, αλλά και πώς μπορούμε να τις διακρίνουμε. Η άμεση επαφή με το δάσος και τους ζωντανούς του θησαυρούς γέμισε τα παιδιά με δέος και σεβασμό για το φυσικό κόσμο.
Στο πλαίσιο της γιορτής, πραγματοποιήθηκε, επίσης, έκθεση με τίτλο «Το μανιτάρι μέσα από τα μάτια των παιδιών», όπου εκτέθηκαν έργα των μαθητών και των μαθητριών και του Πειραματικού Σχολείου: κολάζ, χειροτεχνίες, κατασκευές και ζωγραφιές με θέμα το μανιτάρι, όπου χρησιμοποιήθηκε ποικιλία τεχνικών και υλικών για να αποτυπώσουν τη μαγεία του μυστηριώδους αυτού οργανισμού.
Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, μέσα από την καλλιτεχνική έκφρασή τους, να επικοινωνήσουν τις σκέψεις και τις εντυπώσεις τους από την περιήγηση στο δάσος και την επαφή με τα μανιτάρια.
Η δράση αυτή που μπόρεσε να ενισχύσει την αυτενέργεια, την κριτική σκέψη, αλλά και τη συνεργασία αποτέλεσε για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Πειραματικού Σχολείου ένα όμορφο μάθημα πέρα από τη σχολική αίθουσα και τα βιβλία. Παράλληλα, το καλλιτεχνικό κομμάτι της εκδήλωσης ενθάρρυνε την ελεύθερη έκφραση, αναδεικνύοντας τις δημιουργικές τους δεξιότητες.
Το Πειραματικό σχολείο ευχαριστεί θερμά τους διοργανωτές της γιορτής, τους εθελοντές, τους μανιταρολόγους και όλους όσους συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της εμπειρίας για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις συνδέει το σχολείο με την τοπική κοινότητα, ενισχύοντας τη σχέση των παιδιών με την πολιτιστική και φυσική τους κληρονομιά. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στο Μορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Σινιών, για τη σημαντική και πρωτοποριακή αυτή δράση!
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Δράση στο μάθημα των Αγγλικών
Οι μαθητές στο Δ1 έφτιαξαν μια αφίσα για το σχολείο τους στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών “My school” όπως ορίζεται στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου.